Naistenklinikalla synnyttäneet!!!Miksi? Lapsen tehohoito siellä?Suuri lapsivesimäärä?

Siinäpä oli paljon kysymyksiä ja mielessä tuhat lisää:/

Eli jos olet synnyttänyt naistenklinikalla, niin mikä oli syy siihen. Miten tilanteeseen jouduit, millä viikoilla ja miten kaikki meni? Tiedän, että siellä on myös ihan normi synnyttäjiäkin,mutta jos lapsessa huomattiin jotakin poikkeavaa r-aikana niin miten asiaa seurattiin?

Entä onko kellään ollut runsaasti lapsivettä ja milloin se huomattiin?Huomaako sitä itse mistään? Mille viikoille pääsit vai syntyikö vaavi ennenaikaisesti?

Eli meillä tilanne se, että ollaan käyty nyt seurannassa muutamia kertoja sikiötutkimusyksikössä, lapsen rakenteellisenpoikkeavuuden takia. Double bubble mahalaukkua epäillään ja vaatii heti synnyttyä leikkauksen. Synnytys siis tapahtuu ilmeisesti naistenklinikalla. Ollaan n. 120km päässä sieltä ja huolettaa matka sinne kun aika koittaa? Päästetäänkö lähelle laskettua aikaa vai miten? Onko synnytys käynnistetty aiemmin, jos ei itsestään ennenaikojaan? Huolettaa mysö aika sairaalassa. Missä yövymme? Meillä iso perhe ja haluaisin ainakin miehen ja pienimmän sisaruksista lähelleni sairaalaan...

Siis mielessä on nyt sekava myllerrys ja kysymyksiä miljoona!!!! Olemme olleet tilanteesta tietoisia jo pidemmän aikaa, mutta ensiviikolla taas käynti klinikalla ja rupeaa jännittämään kaikki tuleva. Meille ei ole vielä selvitetty mitään sen tarkempaa ja netistä melko pitkälti olen joutunut tietoja etsimään tuosta duodenal atresiasta ja on melko harvinainen, joten tietoa löytyy niukalti.

Kiitos kaikille jotka jaksoitte lukea ja olisi ihana saada vastauksia ja kokemuksia, vaikka tuskin ihan samaa tilannetta löytyykään,

Maijuemilia rv26+2

 
Oon synnyttäny naistenklinikalla molemmat lapset. Mulla ollu raskausajan seuranta siellä oman perussairausen takia. Lapsen kannalta molemmat raskaudet on menny hyvin, ennemmin siis äidin hoidosta raskauden aikana on ollu kyse. Mulla raskautta seurattiin niin että kävin sisätautilääkärillä heti raskauden alussa ja n. 4kertaa raskauden aikana, tarvittaessa useammin ja sikiötä seurattiin niin että ultra oli 4-6 viikon välein.

Mulla eka synnytys käynnistettiin lasketun ajan jälkeen mun oman voinnin takia. Jos sua epäilyttää sairaalaan ehtiminen niin ota puheeksi seuraavalla käynnillä että jos voitte vaikka sopia käynnistysajan lasketun ajan tienoille, jos syntyvä lapsen henki on vaarassa jos ei heti pääse tehohoitoon.

Naistenklinikalla on perhehuoneita, mutta en tiedä annetaanko niitä jos lapsi on teholla :/ mutta kysy kaikkea tätä seuraavalla käynnillä. Kyllä ne siellä osaa kertoa :hug:
 
Mietin vain järjestelyjä ja sitä, että pääseekö isä esim. suoraan sinne kun minä vielä osastolla synnytyksen jälkeen... Pitää googlettaa tietoa tuosta talosta. Kun sisareni oli poikansa kanssa puolivuotta lastenklinikalla pojan syövän takia, perhe asui sellaisessa kerrostalossa, jossa oli huoneistoja vanhemmille. Mutta siitä onkin jo aikaa todella kauan.

Onko muilla omakoht.kokemuksia?????
 
Me ainakin päästiin perhehuoneeseen, kun lapsi oli teholla.
Aika alkuraskaudessa huomattiin, että sikiöllä oli turvotusta, sitten kuljettiin Naistenklinikalla tutkimuksissa. Lapsivettä oli tosi runsaasti, sen huomasi siitä, että vatsa oli tosi kova. Siis päältä tunnusteltuna. Neuvolassakin terkka väitti, että mulla on supistus, kun vatsa tuntui niin kovalta, vaikka koneenkin mukaan supistusta ei ollut :eek: Se supistus kesti sitten monta kuukautta ;) Lapsi syntyi rv34. Se oli kyllä vähän vakavampi juttu, kun lasta ei voitu leikkauksella parantaa.
Toivottavasti kaikki menee hyvin, luin että joittenkin lapset on päässeet kotiin jo viikon sisällä leikkauksesta. Tsemppiä :hug:
 

Yhteistyössä