Nalkutuksen vaikutus parisuhteeseen :(

  • Viestiketjun aloittaja kokemusta on
  • Ensimmäinen viesti
kokemusta on
Onko jollakin kokemusta siitä että oma nalkuttaminen saa puolison lähtemään kun ei kestä enää? mä olen nyt pilannut oman suhteeni tällä kyseisellä tavalla. tietysti on toisessakin vikansa, ja jotkut asiat on sanottu syystäkin, tämän myöntää myös mies. mies sanoi hyvin selvällä suomenkielellä ettei jaksa enää, vielä ollaan siis yhdessä. Nyt yritän epätoivoisesti muuttaa tapani ja olla mahdollisimman rento. itsekin tunnen oloni paljon luontevammaksi kun en mieti liikaa. olen joutunut opettelemaan monta uutta tapaa hoitaa tilanteita ja omaa ärsytystä.

Jos vaan voisin niin muuttaisin asenteeni menneisyydessä. liian kallis hinta jos menee perhe. kauheeta elää kun tietää että tää on nyt ihan vaakalaudalla ollako vai eikä olla. joka päivä tarkkailen omaa käytöstä etten vaan mokaa. itkunahan kaikki turhautuminen sitten purkautuu...mut mä ainakin yritän.

Vinkki : Tajutkaa hoitaa asiat muulla tavalla kun nalkuttamalla, keskustelkaa ( jos vaan toinen osapuoli kykenee), meillä ois osannu mut itse valitsin huonomman tien...
 
"piste"
Mitään ei ole tehtävissä. Ihminen on sellainen kuin on, eikä tuollainen ominaisuus voi muuttua. 90% miehistä kuitenkin sietää naisen nalkutusta, eli ei ole vaikeaa löytää sellaista miestä, joka hyväksyy tuon naisen tavallisen ominaisuuden.
 
"Alli"
Älähän nyt! Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Nalkuttava puoliso on pettynyt suhteeseen. Hän ei ole saanut vastakaikua esittämilleen epäkohdille. Toinen puoliso ei kuuntele tai välitä. Nalkuttaja on pettynyt ja katkera.

Varmaan vikaa molemmissa. Mutta älä nyt yksin itseäsi ruoski. Parisuhdeoppaissa on kirjoitettu tästä paljon.... :)
 
"vieras"
Mä en ymmärrä miks niin monet naiset nalkuttaa?? Mitä väliä sillä on jos on sukat lattialla tms perus-nalkutus-aiheita.. Mun mieheen ainakin tehoaa huomattavasti paremmin vastaava käytös. Eli,jos esim mua ärsyttää kun se AINA (oikeesti jokaikinen kerta,ollaan asuttu saman katon alla n 8,5 vuotta) jättää tyhjän maito/mehutölkin keittiön pöydälle tai tiskialtaan reunalle,niin sen sijaan että joka kerta nalkuttaisin asiasta mä vaan hiljaa kannan sen purkin sen nenän eteen,siis niin että se häiritsee sitä. Jos vaikka telkkaria kattoo niin siihen tv-tasolle ruudun eteen vien. Ei paranna tapaa mutta purkki menee hyvin äkkiä roskikseen eikä kummankaan tarvii äksyillä.
Muutenkin,keskustelkaa ja yrittäkää ite sopeutua toistenne tapoihin!
 
Beep
Et kai sä nyt turhasta ole "nalkuttanut"?

Mä inhoan sanaa "nalkuttaa". Se on miesten keksintöä ja mä en tohon taivu. Mä en nalkuta, mä sanon jos on jotain sanottavaa ja toivon että mulle sanotaan myös jos jotain sanottavaa on. Mä en siis nalkuta.
 
Beep
[QUOTE="vieras";22204266]Mä en ymmärrä miks niin monet naiset nalkuttaa?? Mitä väliä sillä on jos on sukat lattialla tms perus-nalkutus-aiheita.. Mun mieheen ainakin tehoaa huomattavasti paremmin vastaava käytös. Eli,jos esim mua ärsyttää kun se AINA (oikeesti jokaikinen kerta,ollaan asuttu saman katon alla n 8,5 vuotta) jättää tyhjän maito/mehutölkin keittiön pöydälle tai tiskialtaan reunalle,niin sen sijaan että joka kerta nalkuttaisin asiasta mä vaan hiljaa kannan sen purkin sen nenän eteen,siis niin että se häiritsee sitä. Jos vaikka telkkaria kattoo niin siihen tv-tasolle ruudun eteen vien. Ei paranna tapaa mutta purkki menee hyvin äkkiä roskikseen eikä kummankaan tarvii äksyillä.
Muutenkin,keskustelkaa ja yrittäkää ite sopeutua toistenne tapoihin![/QUOTE]


Miksi sukkien täytyis olla lattialla?

Mut joo, sopeutua täytyy jos meinaa koittaa tulla toimeen itsestään paljon poikkeavan ihmisen kanssa. Tarkka ja boheemi ihminen ei ehkä oo tosi hyvä kombinaatio yhteiselossa.
 
irmis
Minä en mielestäni nalkuta kuin muutaman kerran vuodessa. Minut saa ärsyyntymään nalkutuskuntoon ainoastaan se, jos mies on tehnyt minun mielestäni jotain tosi kohtuutonta tai typerää (ei esim. vaivaudu kiinnittämään vauvan turvakaukaloa kunnolla autoon), eikä myönnä asian vakavuutta eli ota todesta mitä minä sanon. Jos naisella jää levy päälle, voi kyse olla siitä, että mies ei ota sanomisia vakavasti tai sitten nainen hakee oikeutusta asialleen loputtomiin. Viimeksimainitussa naisen pitäisi tosiaan mennä itseensä.

Minun mieheni on siitä ihana, että hän kertoo milloin ei enää jaksa kuunnella nalkutusta. Hän sanoo: "kohta suutun" ja minä lopetan siihen paikkaan. En ole koskaan viitsinyt katsoa mitä tapahtuu jos jatkan juttua edelleen:D
 
---
[QUOTE="vieras";22204266]Mä en ymmärrä miks niin monet naiset nalkuttaa?? Mitä väliä sillä on jos on sukat lattialla tms perus-nalkutus-aiheita.. Mun mieheen ainakin tehoaa huomattavasti paremmin vastaava käytös. Eli,jos esim mua ärsyttää kun se AINA (oikeesti jokaikinen kerta,ollaan asuttu saman katon alla n 8,5 vuotta) jättää tyhjän maito/mehutölkin keittiön pöydälle tai tiskialtaan reunalle,niin sen sijaan että joka kerta nalkuttaisin asiasta mä vaan hiljaa kannan sen purkin sen nenän eteen,siis niin että se häiritsee sitä. Jos vaikka telkkaria kattoo niin siihen tv-tasolle ruudun eteen vien. Ei paranna tapaa mutta purkki menee hyvin äkkiä roskikseen eikä kummankaan tarvii äksyillä.
Muutenkin,keskustelkaa ja yrittäkää ite sopeutua toistenne tapoihin![/QUOTE]

No etkö säkin nyt sitten samalla vaivalla vois laittaa sen purkin roskiin?
 
Allli
Minä nalkutan, varmaan liikaa. Mutta samat asiat on esillä taas ja taas. Tuntuis tosi hyvältä, jos mies olisi joskus henkisesti läsnä, kuuntelisi ja kyselisi. Mahtaisinko vielä palata asiaan, jos se yhdessä puhuttaisiin kunnolla läpi. En!
 
4gerwvf
Joo, lopettakaa se nalkuttaminen, niin teidän avioliitot tulee menestymään varmasti paljon paremmin! :) Minäkään en sitä harrasta. Jos mies jättää jotain tavaroita lojumaan, niin minä vain kiltisti kerään ne pois. Ei se ole niin vakavaa. Otan sen sitä paitsi liikuntana, ja mieskin ilahtuu näin hyvästä vaimosta. Siispä 2 kärpästä yhdellä iskulla. :) Jos taas ympäri ämpäri lojuu sellaisia papereita tai juttuja, joista en tiedä, että mitä niillä tekee, niin laitan ne spesiaali laatikkoon, josta mies löytää kadottamansa, ja jos laatikko on liian täynnä, niin sitten on miehen tehtävä tyhjentää se. Näin yksinkertaista se on ja me olemme onnellisia! :)
 
"kyllästynyt"
Mistään ei saisi miehille sanoa kun se on vaan nalkuttamista.. vessan lamppu on ollut kuukauden toimimatta - ei saa nalkuttaa. Laatikosto on romahtamaisillaan miehen dvd-kokoelman painosta mitä ei ole saanut siivottua - ei saa nalkuttaa. Treenivaatteet jätetään joka vitun ikinen kerta treenikassiin ja se kassi keskelle eteisen lattiaa - ei saa nalkuttaa.

Toki voisin itse vaihtaa lampun, siivota laatikoston ja viedä ne treenivaatteet pyykkiin ja korjata kassin kaappiin - sen lisäksi että hoidan koko huushollin yksin (imuroinnit, pyykkäyksen, tiskit, lakanoiden vaihdon, lattioiden ja ikkunoiden pesut ym siivoukset, yhteisten laskujen maksun, kauppalistan teon ja kokkaukset jnejnejne) Näistäkin olen suhteen alussa "nalkuttanut" = pyytänyt osallistumaan, mutta en jaksa enään vaivautua.

Kyllä se niin on että miehen välinpitämättömyys kotiasioiden hoidon suhteen tuhoaa sen suhteen, ei naisen nalkutus. Se vaan on niin helppo naiselle sanoa että älä nalkuta kun jotain pyydetään tekemään, tehdään naisesta se kenessä on kaikki vika..
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmar
"inka"
[QUOTE="kyllästynyt";22204544]Mistään ei saisi miehille sanoa kun se on vaan nalkuttamista.. vessan lamppu on ollut kuukauden toimimatta - ei saa nalkuttaa. Laatikosto on romahtamaisillaan miehen dvd-kokoelman painosta mitä ei ole saanut siivottua - ei saa nalkuttaa. Treenivaatteet jätetään joka vitun ikinen kerta treenikassiin ja se kassi keskelle eteisen lattiaa - ei saa nalkuttaa.

Toki voisin itse vaihtaa lampun, siivota laatikoston ja viedä ne treenivaatteet pyykkiin ja korjata kassin kaappiin - sen lisäksi että hoidan koko huushollin yksin (imuroinnit, pyykkäyksen, tiskit, lakanoiden vaihdon, lattioiden ja ikkunoiden pesut ym siivoukset, yhteisten laskujen maksun, kauppalistan teon ja kokkaukset jnejnejne) Näistäkin olen suhteen alussa "nalkuttanut" = pyytänyt osallistumaan, mutta en jaksa enään vaivautua.

Kyllä se niin on että miehen välinpitämättömyys kotiasioiden hoidon suhteen tuhoaa sen suhteen, ei naisen nalkutus. Se vaan on niin helppo naiselle sanoa että älä nalkuta kun jotain pyydetään tekemään, tehdään naisesta se kenessä on kaikki vika..[/QUOTE]

Minusta nalkuttaminen on sellaista, että toistetaan pitkän aikaa yhtä ja samaa asiaa eri sanoin, eikä osata lopettaa. Pahimmillaan kyseessä on joku ihan pikkujuttu, kuten sängyn vieressä lojuvat sukat (tämä on minun mielipiteeni...). Se on minusta eri asia, jos sanoo jostakin todellisesta ongelmasta (niin kuin teidän tapauksessanne). Miten sinun miehesi suhtautuu sanomiseen? Minun mieheni on myös hyvin saamaton, mutta sanoo tekemättömyyden syyksi sen, ettei ole muistanut. Jos haluan hänen tekevän jonkun pitkään roikkuneen asian, alan puhella että se olisi hyvä hoitaa seuraavana viikonloppuna ja joskus se sitten hoituukin. Monesti unohdan vain itse sen homman viikonloppuna, en muista muistuttaa miestä siitä ja sitten se taas jää. En kuitenkaan väitä että konkreettinen aikataulu auttaisi teidän tapauksessanne.
 
"piste"
[QUOTE="inka";22204640]Minusta nalkuttaminen on sellaista, että toistetaan pitkän aikaa yhtä ja samaa asiaa eri sanoin, eikä osata lopettaa. Pahimmillaan kyseessä on joku ihan pikkujuttu, kuten sängyn vieressä lojuvat sukat (tämä on minun mielipiteeni...). Se on minusta eri asia, jos sanoo jostakin todellisesta ongelmasta (niin kuin teidän tapauksessanne). Miten sinun miehesi suhtautuu sanomiseen? Minun mieheni on myös hyvin saamaton, mutta sanoo tekemättömyyden syyksi sen, ettei ole muistanut. Jos haluan hänen tekevän jonkun pitkään roikkuneen asian, alan puhella että se olisi hyvä hoitaa seuraavana viikonloppuna ja joskus se sitten hoituukin. Monesti unohdan vain itse sen homman viikonloppuna, en muista muistuttaa miestä siitä ja sitten se taas jää. En kuitenkaan väitä että konkreettinen aikataulu auttaisi teidän tapauksessanne.[/QUOTE]

Eräs pointti tähän. Mies ei ymmärrä kaarrellen puhumista, eli sellaista kieltä kuin: "ruoho on jo kasvanut aika pitkäksi", tai "joku voisi joskus viedä roskat". Mies päästää tuollaisen ohi korvien, voi tulkita nalkutukseksi ja ajatella, että mitään ei varsinaisesti ole edes pyydetty tekemään. Miehelle kannattaa puhua suoraan: "leikkaisitko tänään nurmikon", "viitsitkö viedä roskat samalla kun lähdet töihin."
 
"inka"
[QUOTE="piste";22204656]Eräs pointti tähän. Mies ei ymmärrä kaarrellen puhumista, eli sellaista kieltä kuin: "ruoho on jo kasvanut aika pitkäksi", tai "joku voisi joskus viedä roskat". Mies päästää tuollaisen ohi korvien, voi tulkita nalkutukseksi ja ajatella, että mitään ei varsinaisesti ole edes pyydetty tekemään. Miehelle kannattaa puhua suoraan: "leikkaisitko tänään nurmikon", "viitsitkö viedä roskat samalla kun lähdet töihin."[/QUOTE]

Tämä on totta monen miehen kohdalla. Välillä minun mieheni tulkitsee jonkun minun sanomiseni vihjailuksi, vaikka minä sanon aina suoraan, jos joku harmittaa. En tiedä onko silloin ollut kyse huonosta omatunnosta, jos olen esim. päivitellyt kuinka hankala vauva on ollut sinä päivänä ja tavallista myöhemmin töistä kotiin tullut mies suuttuu siitä, että minä vihjailen hänelle että olisi pitänyt tulla aikaisemmin kotiin. Hän onneksi uskoo sen, kun sanon etten ole vihjaillut mitään:)
 
"piste"
[QUOTE="inka";22204663]Tämä on totta monen miehen kohdalla. Välillä minun mieheni tulkitsee jonkun minun sanomiseni vihjailuksi, vaikka minä sanon aina suoraan, jos joku harmittaa. En tiedä onko silloin ollut kyse huonosta omatunnosta, jos olen esim. päivitellyt kuinka hankala vauva on ollut sinä päivänä ja tavallista myöhemmin töistä kotiin tullut mies suuttuu siitä, että minä vihjailen hänelle että olisi pitänyt tulla aikaisemmin kotiin. Hän onneksi uskoo sen, kun sanon etten ole vihjaillut mitään:)[/QUOTE]

Tämä sinun pitää selittää miehellesi. Me miehet emme yleensä ymmärrä tätä ennen kuin sisäistämme mistä on kysymys. Eli siitä, että nainen tarvitsee usein vain kuuntelijaa ja ymmärtäjää, eikä odota mieheltä ratkaisuja ja tekoja. Miehen tulee vain olla läsnä, kuunnella ja antaa huomionsa. Naisen olo helpottuu kun hän saa purkaa puhumalla mieltään painavia asioita. Ikävää, että jotkut miehet tulkitsevat tuon nalkutukseksi kun eivät ymmärrä naisen tarpeita.
 
Meillä mies on se, joka nalkuttaa.
Silläkin se on koko ajan vähenemään päin. Kai se on ajat sitten todennut mun vaan olevan sellainen häsäpläiskis, että hukkaan menee.

Jos oikein alkaa ahistaa, sanon suoraan, että lopeta se nalkuttaminen, kun ei se johda mihinkään. Ja hetkeksi se aina lopettaakin :D
 
namanda
Meillä nalkuttaja on yleensä mies, mutta hän nalkuttaa vasta jälkeenpäin. Eli kun hän on korjannut jo minun olohuoneeseen jättämäni astiat, tulee nalkutusta siitä että taas ne olivat siellä. Nykyään useimmiten nalkutus kuitenkin jää kokonaan pois, kun ollaan jo opittu toistemme tavat. Korjaamme toistemme jättämät sukat ja maitopurkit ja kun jotain isompaa tarvitsee hoitaa, sanotaan siitä kerran ja odotetaan pari päivää josko se tapahtuisi.
Pienempi homma se on korjata toisen jäljet, kun alkaa siitä tappelemaan. Tuo maitopurkin television eteen laittaminen kuulosti minun mielestäni kouluttamiselta, eihän se mies mikään koira ole? Mutta jos se heillä toimii, ei ole minun asia...
 
No mikä siinä on niin vaikeaa viedä ne sukat pyykkikoriin, astiat keittiöön jne., jos tietää, että toista ärsyttää? Mun mielestä siinä ottaa toisen huomioon, kun tekee tuollaisen pienen eleen toista ajatellen. Toisaalta ymmärrän, että jos toinen nalkuttaa, voi ylpeys estää, ei haluta "totella" pirttihirmua tms.
 

Yhteistyössä