nallepuh82

Kyllähän se voi aiheuttaa allergiaoireilua siinä missä muutkin. Mä olen huomannut, että melkein mistä vaan voi saada oireita. Tällä hetkellä kokeillaan ties kuinka monetta maitohappobakteerivalmistetta (lapsella on aika ajoin antibioottikuureja ja niiden tuhoja täytyisi yrittää minimoida nyt) ja sopivaa D-vitamiinia etsittiin toista vuotta enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Mä jätin aikoinaan sakeuttajat pois ihan sen takia, ettei ne sotkisi oiretulkintoja entisestään. Se ei selviä kuin kokeilemalla, onko syy sakeuttajassa vai ei.
 
kiitosta vaan paljon vastauksesta. :hug:
meillä nyt kokeilus se toinen sakeuttaja(maissi pohjanen),kun ei tuo neiti oikeen suostu tota neocatea muuten juomaan,kun on niin luirua,että meinaa tukehtua siihen.
toivotaan nyt että tuo sitten sopis...huomenna TAAAAS soittoaika lekurille :eek: :D
varmaan lääkäri kohta kyllästyy,kun jatkuvasti sille soitellaan :LOL:
 
Lueskelin tänään aikani kuluksi juttuja allergisesta refluksista tuolta internetin ihmellisestä maailmasta ja siellä tuli vastaan juttua myös siitä, että refluksioireita saattaa saada myös hengitysilman kautta tulevista allergeeneistä. Tämä lienee melko harvinaista (?) ja en tiedä, onko siitä miten paljon tutkittua tietoa olemassa. Mä ajattelin kysyä siitä lääkäriltä seuraavalla kerralla. Lähinnä ajattelin meidän kohdalla siitepölyjä yms. Eläimiä vältellään meillä jo astman takia ja siksi, et olen itse allerginen. Tuli vaan siis mieleen siitä, että mistä kaikesta niitä oireita siis voi saadakaan ja miten vaikeaa se selvittely voi joskus ollakaan...Meillä menee lapselle jo sellainen satsi lääkkeitä, että luulisi jo pahimpiin pölyihin auttavan :/
 
Meillä mä olen itse aika allerginen kaikille pölyille ja eläimille yms. En ole huomannut onneksi, että lapsi reagoisi ainakaan vielä tai kovin selkeästi. Itsellä alkaa nenä usein vuotaa ja silmät kutista, mut muksu on oireeton (tai ainakin luulen niin tai sitten en osaa tulkita kaikkia oireita oikein ja paikallistaa syytä . Viime kevät oli aika sekavaa aikaa ja tyttö oireili hiukan koko ajan. Kesällä meni sitten ruokavalio remonttiin, mutta nyt jälkeenpäin aloin pohtimaan noita siitepölyjä yms. Ehkäpä asia selviää tässä kevään aikana....Ei niille koirille välttämättä allergiseksi tule, mutta kannattaa sekin mahdollisuus pitää mielessä. Jos aihetta tulee epäillä, kannattaa ottaa prickit.
 
Mulla ei tästä omakohtaista kokemusta ole, koska meillä ei ole eläimiä. Ilmeisesti samoja oireita voi tulla eläimistä kuin ruoistakin, mutta olettaisin iho-ja hengitystieoireiden olevan niitä tavanomaisempia.
 

Yhteistyössä