napatyrä tytöllä, ikää nyt 2kk... onko muilla ollut?

  • Viestiketjun aloittaja napa
  • Ensimmäinen viesti
napa
joopa joo. tuntuu että tää on taas näitä kuulisia lääkärin lauseita että se on tosi yleistä... kenelläkään tutun vauvalla ei ole moista ollut. no meidän tytöllä se sitten nyt on.. ei kovin iso ,mutta mua iljettää se napa ihan kamalasti... mitenkähä kauan menee että paranee
 
Hande
Meidän tytöllä on tyrä edelleen ja on nyt 5v. ei kyllä enää pullota. Luulinkin sen hävinneen mutta lääkäri sanoi 5v tarkastuksessa että pieni tyrä on. Noin 3 vuotiaaseen asti hieman pullotti. Siskon tytöllä oli myös napatyrä vauvana mutta se hävisi vauva-aikana kun sisko työnsi tyrän sisään ja laittoi iholle tarkoitettua teippiä päälle. Itse kokeilin samaa mutta terkka sanoi että aivan turhaa ja niinpä tyrä pullotti pitkään.
Meidän tytöllä myös nivustyrä mikä pullottaa aina silloin tällöin. Häviää kyllä itsekseen kun käy selälleen makaamaan. Lääkäri sanoi ettei tarvitse tehdä mitään jos ei vaivaa.
Onko kellään kokemuksia tytön nivustyrästä?
Netistä kun yritin etsiä tietoa niin joka paikassa puhuttiin että tyrä saattaa mennä kiveksiin. Ehkä se ei meidän tytöltä kenenkään kiveksiin hyppää :)

 
tiina79
Hei! Meillä tytöllä oli kanssa noin kahden kuukauden ikäisenä napatyrä. Lääkäri taisi silloin sanoa että korjaantuu lähes aina noin pienillä lapsilla yksivuotiaaksi mennessä. Ei siinä niin kauaa mennyt, ehkä joku kuukausi ja sitten se hävisi itsestään. Iljettävä se kieltämättä oli... Suunnilleen golf-pallon kokoinen parhaimmillaan. Onneksi se ei kuitenkaan ollut kipeä ja tyttö antoi painellakin sitä sisään niin kuin lääkäri neuvoi tekemään.
 
memmu
Kummitytöllä oli.. lääkäri meinasi, että jos ei parane 2 vuoden ikään niin leikataan, mutta sanoi, että tosi harvoin joudutaan leikkaamaan. Nyt kohta 7v tytön napero ja ihan on nätti napa ilman mitään leikkauksia.
 
mammeli
Meidän molemmilla tytöillä on ollut napatyrät. Vanhemmalle lääkäri sanoi että se leikataan jos ei 1-v ole mennyt pois. Mä aina painoin sitä alas vaipanvaihdon yhteydeeä ja se hävis, ei tarvinnu leikata.

Toisella oli sama juttu, mut lääkäri ei sanonu mitään, enkä ole niin paljoa painellut. Tyttö on nyt 2v ja napa hieman pompottaa.
 
Lokki
Tytöllä on leikattu n.1v iässä nivustyrä. Siellä oli sisälle pullahtanut toisen puolen munasarja.... Jouduttiin useamman kerran käymään päivystyksessä,kun ei saatu itse apainettua sisään. onnsitui päivystyksessäkin vaan kipulääkecoctailin kanssa.
 
ap
Voi kiitos vastanneille! huh huh.. Eli siis oikeesti se ei siis ole mitenkään harvinainen. Iljettävän näköinen se on ja suhahtelee välillä... No täytynee painella sitä aina sisään ... Sen olen huomannut että jos vaihtaa vaippaa kun tyttö nukkuu niin napa on ihan normaalin näköinen... Mutta heti jos huutaa tai punnaa niin pullistuu.. Samoin kun nostaa syliin niin pullistuu...
 

Yhteistyössä