Nasolinia omalla vastuulla?

  • Viestiketjun aloittaja "Santsu"
  • Ensimmäinen viesti
"Santsu"
Jostain olen lukenut, että "lasten" nasolinia vois käyttää raskaana ollessa. Olen viimeisilläni ja iski kauhea nuha ja aivan tukossa tietysti. Apteekista pyysin nasolinia ja myyjä sanoi, että käyttö omalla vastuulla raskausaikana.... siis voiko sitä käyttää vai ei? Ohjeissahan kyllä sanotaan että ei. Mutta kiva mennä torstaina sektioon, kun henki ei kulje yhtään.
 
Suolatippoja saa ainakin käyttää ihan vapaasti, samoin nenäkannua ja höyryhengitystä.

Apteekki ei saa tai voi suositella Nasolinin (tai juuri muidenkaan lääkevalmisteiden) käyttöä raskausaikana, mutta itse uskaltaisin kyllä ottaa...otin eilen Buranaakin vaikka apteekista sanottiin että eivät voi suositella.
 
minä käytin
Saa käyttää sen 10 päivää oli sitten raskaana tai imetti. Itselläni rankka flunssa juuri takana ja 3 eri lääkärin mielipide asiasta. Noissa apteekin nenäsuihkeissa on lähes kaikissa sama vaikuttava ainesosa ja riippuen lääkefirmasta se on joko kielletty tai sallittu. Todellisuudessa se on hyvin vähäinen määrä mikä verenkiertoon ja vauvaan menee. Itse katsoin parhaakseni saada nukuttua kunnon yöunet sen sijaan että valvoisin yöt läpeensä kun en saa kunnolla henkeä. Ja siinä vaiheessa kun nenän limakalvot on todella turvonneet ei paljon sarvikuonot ja keittosuolatipat auta!
nim. kaiken mahdollisen kokeillut
Jos tukkoisuus jatkuu kauemmin kun tuon 10pvää saa lääkäriltä reseptillä kortisoni pohjaista suihketta, sillä tuota avaavaa nenäsuihketta ei saa käyttää pitkään, aiheuttaa limakalvojen kuivumista ja voi pahentaa tukkoisuus oireita!
 

Yhteistyössä