Naurattaa sellaiset, jotka eivät omista luottokorttia.

  • Viestiketjun aloittaja viisas
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No edelleenkään ei tarvita nimenomaan LUOTTOkorttia lentolippujen maksamiseen. Uudet pankkikortit ovat kaikki debit-kortteja, joihin kuuluu se nettimaksamisen varmenne vakiona. Samoin kuin visa electroniin. Niillä pärjää mainiosti matkatessakin ;).
Jaa. Tuolta, mistä me tilattiin, hyväksyttiin ulkomailta vaan luottokortilla maksetut.
Siitäkin on tosin jo vuoden verran aikaa, eli onhan edistys saattanut saapua sinnekin :)

Semmoinenkin homma muuten joskus oli, että jos maksaa liput luotolla, ja lentoyhtiö menee konkurssiin, niin rahansa saa takaisin. Käteisellä maksaneet eivät saaneet.

Ja edelleen mä pidän luottokorttia (lähes) pakollisena kun matkustaa. Ainakin meidän perheelle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No edelleenkään ei tarvita nimenomaan LUOTTOkorttia lentolippujen maksamiseen. Uudet pankkikortit ovat kaikki debit-kortteja, joihin kuuluu se nettimaksamisen varmenne vakiona. Samoin kuin visa electroniin. Niillä pärjää mainiosti matkatessakin ;).
Jaa. Tuolta, mistä me tilattiin, hyväksyttiin ulkomailta vaan luottokortilla maksetut.
Siitäkin on tosin jo vuoden verran aikaa, eli onhan edistys saattanut saapua sinnekin :)

Semmoinenkin homma muuten joskus oli, että jos maksaa liput luotolla, ja lentoyhtiö menee konkurssiin, niin rahansa saa takaisin. Käteisellä maksaneet eivät saaneet.

Ja edelleen mä pidän luottokorttia (lähes) pakollisena kun matkustaa. Ainakin meidän perheelle.
Sepa-alueella ainakin on hyväksytään nuo debit- ja electron-korttiostokset. Ja toi vakuutus on tosin hyvä pointti matkustaessa ja lentolippuja varatessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oh nou:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai jaa, no mulla on ja jota käytän kyllä vain ja ainoastaan ulkomailla.
Mä pärjäsin reilun 5 viikkoa ulkomailla vaikka mulla ei ole luottokorttia. B)
kuin sä siel sit maksoit??? et kai vaan...????
No vastasin jo tuolla aiemmin. Säkin voisit käyttää aivojasi vähän. :whistle: :hug:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä oon vissiin ihan out tästä matkustussysteemistä kun oon hotellin maksanut laskulla..
Siinkö sun tietous on matkustamisesta, juu olet pihalla ku lumiukko!
Merlion laittoi ettei voisi hotelliyöpymisiä järjestää ilman pankkikorttia ja kummasti mä olen hotellilomilla ollut..
En sitten tiijä tarkoittiko ulkomaita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sepa-alueella ainakin on hyväksytään nuo debit- ja electron-korttiostokset. Ja toi vakuutus on tosin hyvä pointti matkustaessa ja lentolippuja varatessa.
Meidän tapauksessa kyse ei olekaan sepa-alueeseen kuuluvasta maasta (ainakaan mun tietääkseni Turkki ei siihen kuulu).
 
Vieras
Niinpä. Mä uskon, että sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole luottokorttia on varmasti luottotiedot mennyt ja eivät osaa hoitaa kunnialla raha-asioitaan. Sääliksi käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niinpä. Mä uskon, että sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole luottokorttia on varmasti luottotiedot mennyt ja eivät osaa hoitaa kunnialla raha-asioitaan. Sääliksi käy.
Tai sitten niillä ei ole säännöllisiä tuloja.

Tai sitten ne eivät vaan halua luottokorttia =)
 
vierasvieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niinpä. Mä uskon, että sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole luottokorttia on varmasti luottotiedot mennyt ja eivät osaa hoitaa kunnialla raha-asioitaan. Sääliksi käy.
:LOL: :LOL: :LOL:
Mua säälittää korkeintaa vain luottoyhtiö ja pankki, jotka ei uskalla mulle luottokorttia myöntää, tuloton kun olen. Silti mulla taitaa olla enemmän rahaa tilillä ihan jatkuvasti kuin useimmilla täällä loppukuusta.
 
Mä en matkustele kovinkaan paljoa ulkomailla. Mulle riittää tuo Electroni ihan mainiosti :) Isä sanoi jotain siihen suuntaan joskus, että luottokortti kannattaa vasta jos on tietyn kokoiset menot kuussa, mutta tiedä ja mene minkäkokoiset ne oikeankokoiset tulot on.

Voisinhan mä luottokortin hankkia ja pitää sitä pöydänlaatikossa mutta en nää mitään syytä vaivautua. Sitten joskus kun tulot on vähän isommat ja ehkä menotkin niin voin harkita. Just tähän tilanteeseen ei oo mitään tarvetta vaikka pankissa yritettiin kovasti mainostaa luottokortin kätevyyttä...

Mäkin oon muuten avainasiakas :D En tosin ymmärrä miks, mutta otan mielellään vastaan kaikkia niitä etuja mitä ne rikkaille tarjoaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja varakas:
Alkuperäinen kirjoittaja viisas:
Oikein säälittää
No ihan miten vaan. Mua taas säälittää, että jonkun tarvii ostaa tarvitsemansa velaksi.
tähän peesi! siis mun mielest luottokortti on KÖYHYYDEN merkki... siis jos sitä joutuu käyttään luottopuolta perusasioihin.. kuten ruoka, vuokra, vaatteet...

jos luottokorttia käytetään esim lomareissul et saa nauttia ja säästöt meniki ku lapset haluski viel uudestaa huvipuistoon ja enemmä ostoksia tai jotai tähän tyyliin (kyl ne tajuu joiden tarvii) ni sillo on jees, ok..

mut perusasioihin ni se on KÖYHYYDEN merkki.. ja muutenki jos oot rikas ni mihi sitä tarttet?

:D loistava aloitus!!! :D
 
Siis täh? Aivanko joku tosissaan on tuota mieltä, että on huonosti hoidettu raha-asiat, jos ei omista luottokorttia? Luottokorttiluottoa käyttämällä nyt ainakin saa aikamoisen summan turhia korkoja maksaakseen?
 
Siis luottokortin käytössä on tiettyjä etuja mutta vain jos sitä käyttää paljon. Pienituloisella ymmärrettävästi ei ole suuria tuloja, mutta eihän se tarkoita ettei ole hoitanut raha-asioitansa hyvin?

Isä ostaa kaiken luottokortilla, aina, mutta ei se suoranaisesti velaksi mene kun lasku lähtee kuun lopussa suoraveloituksena tililtä kokonaisena, eli ilman korkoa. Vissiin se juju piilee just pankkitilin koroissa; jos sitä rahaa pitää tilillä koko kuukauden, saat siitä korot. Sitten maksat laskun kokonaisena jolloin luottokorkoa ei tule. Kortin vuosimaksun takia tätä ei kannata tehdä ellei ole tarpeeksi suuret tulot/menot. Sen lisäks sillä tosiaan on helppo shoppailla netissä ja ulkomailla.

Mulla on pienet tulot ja pienet menot enkä osta ulkomaisilta sivuilta mitään, en myöskään matkustele paljoa, ainakaan EU-alueen ulkopuolella, joten mulle riittää electron ihan hyvin. Turhaan mä sen luottokortin ottaisin, lompsa on jo liian täynnä kaikkia kortteja muutenkin.

Mutta luottotiedot on ihan kunnossa ;) Aina olleet. Kovasti olivat tunkemassa mulle korttia kun kävin avaamassa tilin kerran...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niinpä. Mä uskon, että sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole luottokorttia on varmasti luottotiedot mennyt ja eivät osaa hoitaa kunnialla raha-asioitaan. Sääliksi käy.
ei, vaan ku en tarvi luottoa.. mun ainoot laskut kk on puhelin puhepakettineen ja vuokra.. mä maksan käteisel ja varmasti tulot jos laitettas vertailuu ni mun maalline omistus enemmä ku sun...

miks mä makselisin jollekki korkoi, ku voin ostaa käteisel tai tilisiirrol, maksaa ennakkoo verkkopankist??

siis kerro mulle miks ottasin (mun tilantees) TURHAAN luottokortin? mul on kuule korttei lompakos jo entuudestaa tarpeeks, et ei nappi kii mee, ni viel yks sinne? no thanks

*tais AP saada kielteisen vastauksen luottokortti hakemuksesta* :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niinpä. Mä uskon, että sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole luottokorttia on varmasti luottotiedot mennyt ja eivät osaa hoitaa kunnialla raha-asioitaan. Sääliksi käy.
Reps... ei mun oikein opiskelijan tuloilla kannata hankkia luottokorttia.
 
Eipä ap:lla sit ollukaa pahemmin enää asiata alotuksen jälkee B)

Miul oli luottokortti muutama kuukauden ja vaihdoin takas vain visa electroniin, koska luottokortillinen pankkikortti olin niin hemmetin turha. Maksaa tyhjästä euro kuussa (ku sai halvemmal ku vasta otti sen) ja elää voi ilman luottokorttiakin.

Ainoo hyvä puoli siin on se, et voi junas maksaa lippunsa jos tarvitsee. Muutoin niin turha kun olla ja voi. Ja junaankin voi aina varata käteistä, joten en oikein tajua mihi tuota korttia tarvis kuin ulkomaanmatkoille =) Ja miehellä se on, joten ulkomaanmatkatkin hoituu hyvin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niinpä. Mä uskon, että sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole luottokorttia on varmasti luottotiedot mennyt ja eivät osaa hoitaa kunnialla raha-asioitaan. Sääliksi käy.
Heh heh,sääli on sairautta.Sulla on vielä paljon oppimista elämästä,kuten myös tän huonon provon aloittajalla.
 

Yhteistyössä