Nauttiiko joku mökillä alkeellisesta elämästä/ työleiristä? MIKSI?

  • Viestiketjun aloittaja Ellili
  • Ensimmäinen viesti
"Yksi"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29514621:
En nauti. Mökkeily on painajaista :D Ei mua käsin tiskaaminen haittaa, mutta mulla on vesihana, lavuaari ja tiskiharja täällä kotonakin. Ei siis tarvitse lähteä hyttysten syötäväksi sen vuoksi, että haluaa tiskata käsin. Sen sijaan mua haittaa ämpärissä peseytyminen. Ja joo, mulla on ämpäreitä kotonakin, joten jos haluaisin suihkun sijasta peseytyä ämpärissä, niin ei senkään vuoksi tarvitsisi lähteä hyttysten syötäväksi. Eikä kukaan kiellä mua kävelemästä vesiämpärin kanssa taloyhtiön ympäri ennenkuin kaadan siitä keittiössäni perunakattilaan vettä. Eikä vessanpönttöäkään ole pakko vetää...voi vaikka olla vetämättä viikon, niin tulee ulkohuussifiilis.

En siis ole yhtään mökki-ihminen. Siskoni aina houkuttelee mukaansa eikä yhtään ymmärrä, että ennemmin istuisin vaikka vuorokauden kusiaispesässä kuin lähtisin viikoksi mökille. Ens kesänä on mentävä viikonlopuksi yhden tapahtuman vuoksi ja mietin, miten saisin sumplittua itseni hotelliin ilman, että systeri loukkaantuu. Luultavasti en mitenkään ja koska siskoni on mulle rakas :heart: , niin ehkä mä selviydyn yhden viikonlopun.
Mutta mitä järkeä olis kulkea vesisangon kanssa ympäri taloyhtiötä kun vettä tulee hanasta? Ei kai kukaan ulkohuussia talon sisään halua rakentaa? Mä llen myös tainnut nähdä hyttysiä myös kaupungissa.
 
Professional Griefer
Kyllä mä tykkään olla sellaisella mökillä, jossa pitää "alkeellisimmatkin" asiat tehdä itse. Hyvää vastapainoa kaupunkikerrostaloasujalle. Harmi, että meillä ei oo suvussa enää sellasia metikkömökkejä.
 
vieraas
Viihtyisin ilman mukavuuksia uudessa mökissä ja järven rannalla, mutta lähellä keskustaa. Esim. Säkylässä tms
Appivanhempien kuivanmaanmökkiä metsän keskellä inhoan vaikka siellä on suihku, sisävessa, norm.keittiö, tiskikone jne. Se on vanha omakotitalo ja haisee todella kamalalta.
 
No en nauti tippaakaan. Sisävessa, juokseva vesi, sähköt, kiitos. Eikä mielellään mitään hemmetin ötököitä, hyi hämähäkit ja hyttyset ja sarvijaakot. Ehkä just jotain sellasta pihanuotiota (mikälie tiilistä kyhätty ruoanlaittopiste missä tulta) voisin käyttää ja sit hangata jotain karstaa siitä irti. Anoppi osti mökin isohkolla tontilla ja siellä sitten viime kesänä tuli yksi viikonloppu oltua. Se riitti. Tänä kesänä saa mies ja lapsi mennä sinne ihan yhdessä, mä en vastasyntynyttä (tai itseäni) sinne raahaa.

Pari kesää sitten mies ja lapsi lähti anopin mökille ja mä Roomaan kaupunkilomalle. Toimii.
 
  • Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
Keittiönoita
[QUOTE="Yksi";29514690]Mutta mitä järkeä olis kulkea vesisangon kanssa ympäri taloyhtiötä kun vettä tulee hanasta? Ei kai kukaan ulkohuussia talon sisään halua rakentaa? Mä llen myös tainnut nähdä hyttysiä myös kaupungissa.[/QUOTE]
Niin, mitä järkeä on haluta kulkea vesisangon kanssa? Mutta jos nauttii vesisangon kantamisesta, niin sellaista voi kantaa kotioloissakin. Tai jos nauttii ulkohuussissa asioimisesta, niin efektin saa aikaiseksi myös kotioloissa. Pointtini on, että jos noista asioista nauttii, niin ei niiden vuoksi tarvitse mökkiä.

Jos mä haluan lomallani irtiottoa kotioloista, niin menen sitten hotelliin, jossa mun ei tarvitse edes pedata sänkyäni itse.
 
no jaa
Nautin luonnosta, hiljaisuudesta, veden ja tuulen äänistä. Ja minusta puuhastelu on mukavaa.

Alkeellinen mökki on myös siitä mukavampi, että sinne ei tunge sukulaiset ja tuttavat ehkä niin mielellään lorvimaan. Kun edellytys on että joka iikka hoitaa osuutensa hommista siellä mökillä, muutenhan sinne ei tarvitse tulla lain.

Ja kun siellä ei ole putkia eikä sähköjä eikä kalliita vempeleitä varastettavaksi, on se huoleton olemassa myös talvella kun siellä ei käydä. Omaisuudesta kun yleensä aina jotain murhetta on. Tätä nyt ei tietysti semmoinen ymmärrä joka ei mitään omista eikä mistään huolehdi...
 
"Aloittaja"
[QUOTE="ninni";29514503]Löytyykö sulta ylimääräistä 60 000 € rahaa ja viitseliäisyyttä?[/QUOTE]

No mitenkäs tämä liittyy siihen millanen mun unelmamökki on? Ei löydy, mutta jos löytys, niin en ostaisi sillä samanlaista mökkiä kuin vanhemmillani. Ymmärrän kuitenkin että he tykkäävät.

Itseäni rasittaa että kokkausten välissä on aina tiskattava isot määrät tiskiä. Rakastamme miehen kanssa kokkaamista, joten minulle se ruoan laittaminen on mukavaa ja leipominen – ei tiskaaminen tai veden kantaminen saunaan.

Kyllä sitä puuhaa löytää vaikka olisikin niitä mukavuuksia. Näillä työleireillä tuppaa juuri olemaan ihmisillä pinna kireänä, kun koko ajan on jotain hommaa ja kaikkien pitää tehdä osansa.

Suomalaiset ovat ainoa kansa, jotka haluavat rehkiä lomallaan :D. Meikä ainakin nauttii siitä että on vapaa-aikaa, jolla saa tehdä TÄYSIn mitä huvittaa kun siltä tuntuu. Niitä kotihommia voi tehdä kotonakin. Eivätkä ne käsin tiskaamiset ym. liity mitenkään siihen, etteikö nauttisi olla luonnon keskellä jne. Kyllä niitä oravia voi bongailla ja järven liplatuksesta voi nauttia, vaikka olisikin juokseva vesi.
 
Aloittaja jatkaa:
Ja edelliseen vielä:

Oma unelmamökkini on siis sellainen, että löytyy mukavuuksia suihkusta astianpesukoneeseen ja paljuun, mutta on luonnon keskellä esim. voi käydä marjassa ja kalassa jos siltä tuntuu, käydä uimassa, saunoa, lukea riippukeinussa kirjaa ja kokata hyvää ruokaa ilman huolta hillittömästä tiskivuoresta.

Hassua miten mukavuudet yhdistetään heti siihen, että koko loma kuluu netin ääressä ja oravankin näkee ikkunasta kerran vuodessa :D.
 
no jaa
Aloittajalle: meinaatko rikastua ihan itse vai naida rikkaan miehen tuon unelmamökkisi saadaksesi? Kallis tontti, mukavuudet kuluineen ja vielä pitää palkata joku huolehtimaan mökistä silloin kun ei siellä ole...

(Vai ajattelitko rekrytoida vanhukset tuohon?)
 
"Hmh"
Minulla on sähkötön ja vedetön (kaivo on) mökki ja todellakin nautin töistä! Suosikkini on polttopuiden teko. Tiskaus ei vie paljoa aikaa ja paljon käytän poltettavia pahviastioita jotka saa laittaa takkaan syömisen jälkeen. Minäkin tykkään oleilla ja lueskella mökillä, ei satunnainen työnteko sitä estä! Ihanaa joskus lokakuun pimeänä iltana makoilla ja lueskella taskulampun valossa...(Joo, en pelkää pimeää).

Ja mikä sen ihanampaa kuin luonnossa vaeltaa ja nukkua! Yksinkertaisissa asioissa on vahva viehätys. Haaveilen että saisin edes yhden vuoden vielä joskus elellä ihan erämaassa mökissä.
 
"Aloittaja"
Aloittajalle: meinaatko rikastua ihan itse vai naida rikkaan miehen tuon unelmamökkisi saadaksesi? Kallis tontti, mukavuudet kuluineen ja vielä pitää palkata joku huolehtimaan mökistä silloin kun ei siellä ole...

(Vai ajattelitko rekrytoida vanhukset tuohon?)
Taispa mennä herne nokkaan, menikö syvälle? :D

Jos mulla ei ole varaa tuollaseen mökkiin, niin sitten ei ole. Sen sijaan sitä työleiriä en hommais, vaikka siihen varaa olisikin.

Ja miksi pitäis sen ihmeemmin hommata tuommosta mökkiä joku erikseen huoltamaan kuin sellaiseen, johon pitää vesi kantaa saunaan? Tuskinpa se astianpesukone nyt niin ihmeitä teettää siellä sisällä, vai?

Peruslämpö talvelle sisälle ja toki sitä pitää käydä välillä huoltamassa, mutta en halua koko lomaani viettää jatkuvasti jotain hommaa tehden. Kyllä on taas joillain mustavalkoinen tuo maailmankuva, vai onko kenties äkäinen ja vanha köyhä liikenteessä, jonka mielestä pitää tyytyä siihen mitä on aina ollut, koska hyvä ihminen on ahkera luterilainen.
 
no jaa
[QUOTE="Aloittaja";29514880]Taispa mennä herne nokkaan, menikö syvälle? :D

Jos mulla ei ole varaa tuollaseen mökkiin, niin sitten ei ole. Sen sijaan sitä työleiriä en hommais, vaikka siihen varaa olisikin.

Ja miksi pitäis sen ihmeemmin hommata tuommosta mökkiä joku erikseen huoltamaan kuin sellaiseen, johon pitää vesi kantaa saunaan? Tuskinpa se astianpesukone nyt niin ihmeitä teettää siellä sisällä, vai?

Peruslämpö talvelle sisälle ja toki sitä pitää käydä välillä huoltamassa, mutta en halua koko lomaani viettää jatkuvasti jotain hommaa tehden. Kyllä on taas joillain mustavalkoinen tuo maailmankuva, vai onko kenties äkäinen ja vanha köyhä liikenteessä, jonka mielestä pitää tyytyä siihen mitä on aina ollut, koska hyvä ihminen on ahkera luterilainen.[/QUOTE]

Rakas pikkuinen, siis kyllähän siellä pitää olla hälyjärjestelmä varkaiden varalle, jos on rikkaalta vaikuttava mökki, lisäksi pakkasten ja myrskyjen kohdatessa on aina sähkökatkojen/tulipalojen/putkirikkojen riski, mistä syystä siellä myös on aina käytävä.

En ole vanha köyhä. Olen viisikymppinen nainen, jonka nykyisellä miehellä sattumoisin oli tuommoinen unelmamökki silloin kun tavattiin. Voi jeesus että siitä oli riesa, kun sitä piti murehtia pitkin talveakin. Sikäli olet oikeassa herneen nenään vedosta, että miehen aikuiset lapset mielellään viettivät siellä aikaansa, mutta sen mökistä huolehtimisen he jättivät kyllä isälleen. Itse kieltäydyin huolehtimasta aikuisista lapsista ja lapsenlapsista, sittemmin kieltäydyin koko mökkeilystäkin, siitä kun oli pelkkää riesaa.

Unelmamökki myytiin ja nyt meillä on askeettinen "työleiri", jossa ei taivaan kiitos niitä miehen lapsia ja lapsenlapsia juuri näy.
 
Me ollaan nuoria ja en muualla olisikaan kuin mökillä, harmi että se ei ole vain talvi asuttava :( sähköö ei ole vedet kannetaan järvestä, voisiko olla yhtään ihanampaa kuin mökkeily ja kaikki pieni puuhastelu siellä sekä pulahdus järveen ehtoolla saunan kera AAAH olis jo kesä !!!! niin ja hei tiesittekö että KERTAKÄYTTÖ ASTIOITA ON OLEMASSA ? heh siinä on ongelma ratkaistu ostakaa niitä säästyy tiskiltä :) mikäli te kaupunkilaiset tiedätte mitä ne on :/ me ei muuta käytetäkkään kun kertsejä ja valurautapannua jos oiken kurmeeta halutaan syödä sen perus grillimakkaran sijasta ;)
 
Keittiönoita
Rakas pikkuinen, siis kyllähän siellä pitää olla hälyjärjestelmä varkaiden varalle, jos on rikkaalta vaikuttava mökki, lisäksi pakkasten ja myrskyjen kohdatessa on aina sähkökatkojen/tulipalojen/putkirikkojen riski, mistä syystä siellä myös on aina käytävä.

En ole vanha köyhä. Olen viisikymppinen nainen, jonka nykyisellä miehellä sattumoisin oli tuommoinen unelmamökki silloin kun tavattiin. Voi jeesus että siitä oli riesa, kun sitä piti murehtia pitkin talveakin. Sikäli olet oikeassa herneen nenään vedosta, että miehen aikuiset lapset mielellään viettivät siellä aikaansa, mutta sen mökistä huolehtimisen he jättivät kyllä isälleen. Itse kieltäydyin huolehtimasta aikuisista lapsista ja lapsenlapsista, sittemmin kieltäydyin koko mökkeilystäkin, siitä kun oli pelkkää riesaa.

Unelmamökki myytiin ja nyt meillä on askeettinen "työleiri", jossa ei taivaan kiitos niitä miehen lapsia ja lapsenlapsia juuri näy.
Mä luulen, että aika paljon on kiinni juuri siitä ihmisen tarpeesta tai tarpeettomuudesta olla rauhassa. Tunnen useitakin ihmisiä, jotka nauttivat päästessään mökille rauhaan ihmisiltä ja hälinältä. Mä taas teen kotoa käsin etätöitä, lapseni ovat jo aikuisia. Saan siis olla aivan riittämiin yksin ja omassa rauhassani, joten lomallani haluan jonnekin aivan muualle kuin metsään keskelle ei mitään. Samoin mä ihan mielelläni tapaan muita ihmisiä - varsinkin läheisiäni ja ystäviäni - vapaa-ajallani.

Koska olen kotona, teen kaksi kertaa päivässä ruuan. Vaikka ruuanlaittoa rakastankin, niin ihan mielelläni lomalla käyn ravintoloissa syömässä. On mukavaa, kun ei tarvitse kokkailla eikä huolehtia jälkien siivoamisesta.

Mä olen siskoni mökillä kerran käynyt. Juhannuksena pari vuotta sitten. Jo yhdessä päivässä se tontti oli kierretty ja nähty, vaikka ihan kohtuullisen kokoinen tontti onkin eikä naapurit ole heti nurkan takana. Kaunistahan siellä on, sitä en toki kiellä. Mutta kolmantena päivänä mä aloin jo suurinpiirtein kiertää kehää kuin eläin häkissä. Mä menen lomallani mieluummin taidenäyttelyihin, toreille, erilaisiin tapahtumiin, katsomaan nähtävyyksiä yms ja mielelläni vielä läheisten tai hyvien ystävien kanssa kuin mökille tiskaamaan, pilkkomaan puita, kantamaan pesuvesiä jne.
 
"vieraana"
Työleirimökki oli kiva ennen kuin sain lapsia. Oli jotenkin tunnelmallista viettää aikaa kynttilänvalossa, ja laittaa ruokaa kaasuliedelle. Mökille ei tule vettä eikä sähköjä, joten romantiikka katosi nopeasti kun on kaksi pientä lasta ja kotitöihin menisi paljon enemmän aikaa kuin kotona. Lisäksi mökillä ei ole oikein mitään, mitä lapset voisivat luvallisesti tehdä. Rantaan on alle 10 metriä, joten pitäisi pukea pelastusliivit lapsille koko ajaksi kun siellä ollaan.

Eli tästä systä mökkeily on kyllä vaihtunut matkailuun. Lomailemme mieluummin muualla kuin mökillä.
 
Meidän saunamökille ei ole edes tietä, vaikka sitä toisinaan rospuuttoaikaan kaivataankin. On tuumittu, että se muuttaisi koko paikan luonnetta, jos sinne pystyisi karauttamaan autolla pihaan. Sama juttu jos olisi sähköt ym.
Se vähä mitä siellä nyt ylläpidon nimissä puuhastellaan sopii kyllä mulle.
 
"Aloittaja"
Rakas pikkuinen, siis kyllähän siellä pitää olla hälyjärjestelmä varkaiden varalle, jos on rikkaalta vaikuttava mökki, lisäksi pakkasten ja myrskyjen kohdatessa on aina sähkökatkojen/tulipalojen/putkirikkojen riski, mistä syystä siellä myös on aina käytävä.

En ole vanha köyhä. Olen viisikymppinen nainen, jonka nykyisellä miehellä sattumoisin oli tuommoinen unelmamökki silloin kun tavattiin. Voi jeesus että siitä oli riesa, kun sitä piti murehtia pitkin talveakin. Sikäli olet oikeassa herneen nenään vedosta, että miehen aikuiset lapset mielellään viettivät siellä aikaansa, mutta sen mökistä huolehtimisen he jättivät kyllä isälleen. Itse kieltäydyin huolehtimasta aikuisista lapsista ja lapsenlapsista, sittemmin kieltäydyin koko mökkeilystäkin, siitä kun oli pelkkää riesaa.

Unelmamökki myytiin ja nyt meillä on askeettinen "työleiri", jossa ei taivaan kiitos niitä miehen lapsia ja lapsenlapsia juuri näy.
Voi rakas pikkuinen, tuskinpa astianpesukone ja suihku tekee mökistä rikkaan näköistä? :D Kyllä on innokkaat varkaat, jos tosiaan suihkun vuoksi jaksavat vaivautua. Ja tosiaan pitää tietysti mökillä käydä, mutta mukavahan siellä on käydäkin, jos ei tarvitse jatkuvasti stressata jos jonkinmoista työtä. Pieni peruslämpö riittää kyllä talvella silloin kun siellä ei käydä ja veden saa pois päältä.

Ihmeellistä ylemmyydentuntoa haistan viestistäsi. Minun ei ole mikään pakko innostua samanlaisesta mökkielämästä kuin sinun, nautin eri asioista – onko sitä niin vaikea ymmärtää? Tämän loman saavuttamiseen en suinkaan tarvitse "rikasta miestä", sillä sattumoisin minulla on melkein 100 000 euroa ihan omilla ansioilla ansaittua rahaa – enkä ole laittamassa niitä jokakesäiseen työleiriin, vaan johonkin aivan muuhun. HIrveä pätemisen tarve näyttää sinulla olevan ja vain siksi, että pidän astianpesukoneesta enemmän kuin käsin tiskaamisesta :D.
 
Minulle sopivassa mökissä on sähköt, ja niiden myötä jääkaappi. Juoksevaa vettä en tarvitse, enkä mikroa, kahvinkeitintä ja varsinkaan telkkaria. Puuhella on oikein hyvä, ja ulkona grilli. Puusauna ja järvi.

Mutta koska työleiristä en välitä, enkä mökkiä halua itse omistaa, niin vuokraamme kerran kesässä piilopirtin, jonne ei kutsuta välttämättä ketään :p
 
  • Tykkää
Reactions: chef
no jaa
[QUOTE="Aloittaja";29514991]Voi rakas pikkuinen, tuskinpa astianpesukone ja suihku tekee mökistä rikkaan näköistä? :D Kyllä on innokkaat varkaat, jos tosiaan suihkun vuoksi jaksavat vaivautua. Ja tosiaan pitää tietysti mökillä käydä, mutta mukavahan siellä on käydäkin, jos ei tarvitse jatkuvasti stressata jos jonkinmoista työtä. Pieni peruslämpö riittää kyllä talvella silloin kun siellä ei käydä ja veden saa pois päältä.

Ihmeellistä ylemmyydentuntoa haistan viestistäsi. Minun ei ole mikään pakko innostua samanlaisesta mökkielämästä kuin sinun, nautin eri asioista – onko sitä niin vaikea ymmärtää? Tämän loman saavuttamiseen en suinkaan tarvitse "rikasta miestä", sillä sattumoisin minulla on melkein 100 000 euroa ihan omilla ansioilla ansaittua rahaa – enkä ole laittamassa niitä jokakesäiseen työleiriin, vaan johonkin aivan muuhun. HIrveä pätemisen tarve näyttää sinulla olevan ja vain siksi, että pidän astianpesukoneesta enemmän kuin käsin tiskaamisesta :D.[/QUOTE]

Ehei, ei sinun innostuksesi ole minulta pois (ainakaan toivottavasti... tosin tuolla aiemmin sinulta kysyttiin onko sulla 60 000 ja silloin ei ollut, ja nyt onkin peräti 100 000, tämmöinen epätietoisuus omista rahoista aina vähän pistää epäilyttämään...).

Minun puolesta saat hankkia ihan mitä pystyt hankkimaan ja mistä arvelet sitten nauttivasi. Toivottavasti sinunkaan ei tarvitse suorastaan HUUTAA kuten otsikossa MIKSI joku nauttii toisista asioista, esimerkiksi minä työleirimökistäni ilman vieraita tai edes tuttuja...
 
Sähköt pitää olla, mutta ei haittaa pätkääkään, jos ei ole vettä. Melkein se on jopa plussaa :)

Mökillä saa olla kunnon mökkifiilistä...mitä mökkeilyä se semmoinen on, että mennään vastaamaan mestaan, kuin mitä koti on? Me asutaan jo metsän äärellä, meren läheisyydessä, joten mikä tämän sitten erottaisi mökistä?

Mä rakastan telttailua ja nimenomaan sitä, että on niin alkeelliset oltavat. Sentään en mikään extremetelttailija ole näin lapsiperheen ollessa kyseessä, mutta leirintäalueella telttailen mieluusti.
 
"jupu"
[QUOTE="Aloittaja";29514991]Voi rakas pikkuinen, tuskinpa astianpesukone ja suihku tekee mökistä rikkaan näköistä? :D Kyllä on innokkaat varkaat, jos tosiaan suihkun vuoksi jaksavat vaivautua. Ja tosiaan pitää tietysti mökillä käydä, mutta mukavahan siellä on käydäkin, jos ei tarvitse jatkuvasti stressata jos jonkinmoista työtä. Pieni peruslämpö riittää kyllä talvella silloin kun siellä ei käydä ja veden saa pois päältä.

Ihmeellistä ylemmyydentuntoa haistan viestistäsi. Minun ei ole mikään pakko innostua samanlaisesta mökkielämästä kuin sinun, nautin eri asioista – onko sitä niin vaikea ymmärtää? Tämän loman saavuttamiseen en suinkaan tarvitse "rikasta miestä", sillä sattumoisin minulla on melkein 100 000 euroa ihan omilla ansioilla ansaittua rahaa – enkä ole laittamassa niitä jokakesäiseen työleiriin, vaan johonkin aivan muuhun. HIrveä pätemisen tarve näyttää sinulla olevan ja vain siksi, että pidän astianpesukoneesta enemmän kuin käsin tiskaamisesta :D.[/QUOTE]

Ihan kuin minun suustani :)
Meiillä olisi mahdollisuus mennä kahdellekin eri "työleirille" sekä isäni että appivanhempien, mutta Ei kiitos! Ei todellakaan ole minun juttuni. Haluan nauttia lomistani/ vapaa-ajastani ja siihen ei todellakaan kuulu "mökkityöt".
On jotenkin naurettavaa, että Suomessa kaikkien pitäisi tykätä/ nauttia samoista asioista. Oikein lammaslaumameininkiä..
 
"Aloittaja"
Ehei, ei sinun innostuksesi ole minulta pois (ainakaan toivottavasti... tosin tuolla aiemmin sinulta kysyttiin onko sulla 60 000 ja silloin ei ollut, ja nyt onkin peräti 100 000, tämmöinen epätietoisuus omista rahoista aina vähän pistää epäilyttämään...).

Minun puolesta saat hankkia ihan mitä pystyt hankkimaan ja mistä arvelet sitten nauttivasi. Toivottavasti sinunkaan ei tarvitse suorastaan HUUTAA kuten otsikossa MIKSI joku nauttii toisista asioista, esimerkiksi minä työleirimökistäni ilman vieraita tai edes tuttuja...
Niin 60 000 euroa ylimääräistä vai 100 000 euroa asuntokaupoilla tienattua, joka menee seuraavaan sijoitusasuntoon – ei suinkaan siis ylimääräistä rahaa, vaan rahaa joka laitetaan poikimaan lisää rahaa.

Eipä ollut tarkoitukseni huutaa otsikossa tai sinun ratkaisujasi pitää huonompina.

Tämä on keskustelupalsta, jossa voi tehdä keskusteluavauksia. Pohdin onko tämä työleirimeininki vain vanhempien suomalaisten unelma (kuten sinun) vai pitävätkö nuoretkin siitä, että ei ole vaikka sitä astianpesukonetta ym. nykyajan mukavuuksia. JOS itse rakentaisin mökin, niin tekisin siitä oikeasti lomamökin, jossa ei tarvitse ressata siitä kuka kantaa vedet ja kuka pesee tiskit ja pyykit.
 
"Aloittaja"
[QUOTE="jupu";29515070]Ihan kuin minun suustani :)
Meiillä olisi mahdollisuus mennä kahdellekin eri "työleirille" sekä isäni että appivanhempien, mutta Ei kiitos! Ei todellakaan ole minun juttuni. Haluan nauttia lomistani/ vapaa-ajastani ja siihen ei todellakaan kuulu "mökkityöt".
On jotenkin naurettavaa, että Suomessa kaikkien pitäisi tykätä/ nauttia samoista asioista. Oikein lammaslaumameininkiä..[/QUOTE]

Näinpä. Tässäkin ketjussa ihan todella kipakkaa kommenttia osalta, kun kehtaan kyseenalaistaa tämän suomalaisen meiningin, että mennään lomailemaan paikkaan, jossa on koko ajan tehtävä jotain puuhaa :D.

Kukin tyylillään. Itse mieluusti luen vaikkapa kirjaa järven rannalla ja suuntaan sitten sen jälkeen kokkaamaan oikeasti hyvää ruokaa, koska ei tarvitse huolehtia siitä että kaikki pitää tiskata käsin. Sen jälkeen voi mennä metsään hengähtämään tai vaikka lenkille ja sieltä saunaan ilman, että pitäisi ensin kantaa vedet ym.

Ja jos porukalla suuntaa mökille niin koko ajan on huono omatunto siitä että tekee taatusti osuutensa, eikä lepää laakereillaan sillä välin kun muut tekevät hommia. Siksi ei pysty rentoutumaan ollenkaan, vaan on koko ajan jotain puuhattava.

Isän ja äidin ollessa mökillä tämä on muuten ehdottomasti rasittavinta, koska esim. isä keksii ihan koko ajan jotain tekemistä ja mieheni ei kerta kaikkiaan kehtaa ottaa rennosti, kun appiuko on koko ajan liikkeessä. :D
 
"Aloittaja"
Nautin luonnosta, hiljaisuudesta, veden ja tuulen äänistä. Ja minusta puuhastelu on mukavaa.

Alkeellinen mökki on myös siitä mukavampi, että sinne ei tunge sukulaiset ja tuttavat ehkä niin mielellään lorvimaan. Kun edellytys on että joka iikka hoitaa osuutensa hommista siellä mökillä, muutenhan sinne ei tarvitse tulla lain.

Ja kun siellä ei ole putkia eikä sähköjä eikä kalliita vempeleitä varastettavaksi, on se huoleton olemassa myös talvella kun siellä ei käydä. Omaisuudesta kun yleensä aina jotain murhetta on. Tätä nyt ei tietysti semmoinen ymmärrä joka ei mitään omista eikä mistään huolehdi...
Niin nautin minäkin luonnosta, hiljaisuudesta ja veden ja tuulen äänistä. Edelleenkään en ymmärrä miten se astianpesukoneen laittaminen pilaa nämä luonnon äänet ja sen rauhassa olemisen – ei se nyt sentään niin kovaääninen ole :D.
 

Yhteistyössä