Ne e-pillerit palleroiset...

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap

Olin aloittamassa juuri uutta e-pillerilaattaa (Yasmin) ja se pahuksen pilsu kieri viemäriin!

Mitä teen? Otanko heti huomisen pillerin ja syön loppukierron pillereitä "päivän etuajassa" (ja sitten aina mietin että onko tämä oikean päivän pilleri)? Vai aloitanko syömisen vasta huomenna? Molemmissa tapauksissa siis syön pillereita yhden päivän liian vähän. Vai lykkäänkö päivittäin pillerin ottamista niin että lopulta syön pillerin oikeana päivänä?

Lisäehkäisy on varmaan tarpeen?

Apua, meillä on viisi kuukautta vanhat kaksoset eikä tähän kaivata nyt uutta raskautta!
 
neuvo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olin aloittamassa juuri uutta e-pillerilaattaa (Yasmin) ja se pahuksen pilsu kieri viemäriin!

Mitä teen? Otanko heti huomisen pillerin ja syön loppukierron pillereitä "päivän etuajassa" (ja sitten aina mietin että onko tämä oikean päivän pilleri)? Vai aloitanko syömisen vasta huomenna? Molemmissa tapauksissa siis syön pillereita yhden päivän liian vähän. Vai lykkäänkö päivittäin pillerin ottamista niin että lopulta syön pillerin oikeana päivänä?

Lisäehkäisy on varmaan tarpeen?

Apua, meillä on viisi kuukautta vanhat kaksoset eikä tähän kaivata nyt uutta raskautta!
No ota vaikka tilalle se pilleri sieltä liuskan lopusta, niin päivät ei mene sekaisin ja kysy huomennna neuvolasta!
 
luulen
Kuule luulen, että voit ottaa pillerin huomisen kohdalta. Tai lopustakin JOS joka päivän pillerit on samanlaisia, mutta jos erilaisia, kuten mulla oli, niin huomisesta aloittaisin. En usko, että yhden väliin jäänti haitaa tai aiheuttaa vaaraa... Se kierto vaan lyhenee päivän.
 
vieras
Mä olen Yasmineilla tehnyt niin, että olen ottanut pillerin silloin kun pitää. Eli sä ottaisit nyt vielä tänään sen huomisen pillerin, ja siitä sitten etenisit. Yks pilleri jäis lopusta pois.
Sitten olen pitänyt vain kuuden päivän tauon ja aloittanut uuden laatan.
Lisäehkäisyä varmaan kannattaa käyttää.

En sano, että mun tapa ois oikee, kerron vain miten itse olen menetellyt. :)
 
ap
Kiitos neuvoista!

Pillerit on kaikki samanlaisia, eli tosiaan voisin ottaa pillerin lopusta. En tullut edes ajatelleeksi tätä! :)

Mietin tuota kierron lyhentämistä vain sen takia, että siitä varoitettiin ohjevihossa siinä yhteydessä että haluaisi muuttaa kuukautisten alkamispäivää.

No, ei se kondomikaan ole kamala juttu! ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen Yasmineilla tehnyt niin, että olen ottanut pillerin silloin kun pitää. Eli sä ottaisit nyt vielä tänään sen huomisen pillerin, ja siitä sitten etenisit. Yks pilleri jäis lopusta pois.
Sitten olen pitänyt vain kuuden päivän tauon ja aloittanut uuden laatan.
Lisäehkäisyä varmaan kannattaa käyttää.

En sano, että mun tapa ois oikee, kerron vain miten itse olen menetellyt. :)
Eih, selitin väärin:

Eli jos normaalisti aloitan maanantaisin uuden laatan. Nyt olen tiputtanut viemäriin maanantain pillerin. Otankin maanantaina jo tiistain pillerin, tiistaina keskiviikon pillerin jne.

Lopulta tulee sunnuntai, jolloin minun kuuluisi syödä viimeinen pilleri, mutta sitä ei enää ole olemassa. Niinpä tauko alkaa jo sunnuntaista. Pidän sen normaalin seitsemän päivän tauon, en siis venytä sitä kahdeksaan päivään. Aloitan siis uuden laatan jo sunnuntaina. Ja jatkossa siis tulen aina aloittamaan uuden laatan sunnuntaisin.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen Yasmineilla tehnyt niin, että olen ottanut pillerin silloin kun pitää. Eli sä ottaisit nyt vielä tänään sen huomisen pillerin, ja siitä sitten etenisit. Yks pilleri jäis lopusta pois.
Sitten olen pitänyt vain kuuden päivän tauon ja aloittanut uuden laatan.
Lisäehkäisyä varmaan kannattaa käyttää.

En sano, että mun tapa ois oikee, kerron vain miten itse olen menetellyt. :)
Eih, selitin väärin:

Eli jos normaalisti aloitan maanantaisin uuden laatan. Nyt olen tiputtanut viemäriin maanantain pillerin. Otankin maanantaina jo tiistain pillerin, tiistaina keskiviikon pillerin jne.

Lopulta tulee sunnuntai, jolloin minun kuuluisi syödä viimeinen pilleri, mutta sitä ei enää ole olemassa. Niinpä tauko alkaa jo sunnuntaista. Pidän sen normaalin seitsemän päivän tauon, en siis venytä sitä kahdeksaan päivään. Aloitan siis uuden laatan jo sunnuntaina. Ja jatkossa siis tulen aina aloittamaan uuden laatan sunnuntaisin.
No tämä jos on sulla toiminut, voisin tehdä niin.

Taidan kuitenkin haluta nyt kondomin, sillä kolmas pieni olisi aika hurja juttu tähän hässäkkään. Eikä mieskään taatusti vastusta...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No tämä jos on sulla toiminut, voisin tehdä niin.

Taidan kuitenkin haluta nyt kondomin, sillä kolmas pieni olisi aika hurja juttu tähän hässäkkään. Eikä mieskään taatusti vastusta...
Suosittelen tosiaan lisäehkäisyn käyttöä, en siis ota mitään vastuuta sun mahdollisesta raskautumisesta. :)
Koitahan jatkossa pitää ne pillerit hyppysissäs. :D

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No tämä jos on sulla toiminut, voisin tehdä niin.

Taidan kuitenkin haluta nyt kondomin, sillä kolmas pieni olisi aika hurja juttu tähän hässäkkään. Eikä mieskään taatusti vastusta...
Suosittelen tosiaan lisäehkäisyn käyttöä, en siis ota mitään vastuuta sun mahdollisesta raskautumisesta. :)
Koitahan jatkossa pitää ne pillerit hyppysissäs. :D
Juu, en tule vaatimaan elatusmaksuja! :D

En enää ota pilleriä vessassa käsienpesualtaan äärellä...

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:
Mulle kävi aivan sama juttu tos kerran!! Eli viemäriin kieri ja tästä opinkin sit ottamaan ne pilsut jossain muualla kun siinä viemärin lähellä :D
Joo ja parasta tässä on se että olen aina ajatellut että entä jos tää pilleri kierii tonne viemäriin...

Oli ihan uskomaton tunne kun näin kun se vieri sinne!
 

Yhteistyössä