Ne, joilla omasta mielestään hyvät miehet: kehukaa tässä!

  • Viestiketjun aloittaja siirappia
  • Ensimmäinen viesti
siirappia
Joo, siis nyt taas viime päivien aikana on saanut lukea pelkkiä haukkumisjuttuja miehistä, niin olisi kiva nähdä jotain positiivisempaakin välillä. Mä en voi uskoa, että k a i k i l l a palstalaisilla ois "peet" miehet. Eli te, joilla mielestänne on hyvät miehet, kertokaa, mikä miehestänne tekee upean tyypin. Saa olla kuinka siirappista tekstiä tahansa! :D Kertokaa vaikka sekin, miten kauan olette yhdessä olleet ja onko teillä lapsia.


Mä olen ollut oman mieheni kanssa yhdessä reilut 14 vuotta (tuosta aviossa reilut 11 vuotta) ja meillä on kolme lasta. Mieheni on alusta lähtien ollut hyvin osallistuva, välittävä isä ja hieno kumppani, jolle perhe on aina tullut ykkösenä. Meillä saa kumpikin vanhemmista harrastaa, käydä halutessaan viihteellä tai arkiväsymyksen iskiessä ottaa rennommin. Kumpikin meistä taitaa kokkauksen, siivoamisen, lasten hoitamisen, pyykkäämisen jne. Mies osoittaa joka päivä pienin teoin arvostavansa ja rakastavansa minua, minä teen samoin hänelle. Meillä on hyvä yhdessä. :heart:

Ja loppuun vielä tällainen vähän outo heitto, mutta...jos joskus mieheni kanssa eroaisimme, en koskaan tulisi katumaan näitä yhteisiä vuosiamme. Enkä usko, että sen jälkeen enää tapaisin miestä, jonka kanssa minun olisi näin hyvä olla. Rima on korkealla. :D
 
"vieras"
Minä olen myös kotona, opiskelen aikani kuluksi ja mies hankkii leivän taloon. Jos olen johonkin menossa, hoitaa kyllä lapset ja jos haluan reissata, ei tuota ongelmaa. Ei käytä alkoholia kuin kerran vuodessa saunaillassa, pikkujouluista tulee autolla kotiin itse ajaen. Hoitaa talossa miesten hommat ja tykkää touhuta lasten kanssa...
 
hopsistakeikkaa
ap:n teksti oli kuin minun näppikseltäni, tosin me ollaan oltu yhdessä "vasta" reilu 11v ja lapsiakin on siunaantunut 4 :)

Mut siis, mun mies on ihan mielettömän ihana, se hoitaa muksut siinä missä minäkin ja on taitava tekemään kaikenlaista muutakin, eilen taas sanoinkin hälle, kun hänen tekemäänsä remonttia katselin, että mitä sitä oikein tekis, jos ei olis noin taitavaa miestä :) ruokaa mieheni laittaa useammin kuin minä, siivous on kyllä enemmän mun harteillani, mutta toisaalta hän sitten tekee enemmän "miesten" töitä, joten kotityöt jakautuu tasaisesti :)

Nyt ollaan nähty työjärjestelyjen takia vähemmän ja puhuin, että melkein on jo ikävä, kun nähdään niin vähän ja pohdin samalla, että kuinka ihanaa on elää parisuhteessa, jossa 11vuoden yhdessäolon jälkeen tulee vielä ikävä jos ei näe tarpeeksi usein. Nautin ihan suunnattomasti mieheni seurasta ja haluan viettää vapaa-aikani hänen kanssaan.
Silti saan tulla ja mennä vapaasti, kuten hänkin. Mieheni myös huomioi hyvin tarpeeni ja jos huomaa, että olen väsynyt hän ottaa lapset johonkin omaan juttuunsa ja antaa mun levätä.

ja kuten apkin totesi, niin jos me joskus eroaisimme, mitä pidän hyvin epätodennäköisenä, en edes haluaisi ketään toista, noin hyvää miestä kun mun rakas ei vaan ole toista, mä en mitään kompromissejä haluaisi enkä huolisi, tuo mies vain on kaikinpuolin aivan täydellinen ja rakas :)
 
Miulla on ihana,rakas mies ja ihana, rakastava parisuhde. Naimisissa 7 vuotta ja yhdessä
melkein yhdeksän vuotta yhteensä.

Mies puhuu, pussaa ja halaa, ottaa miut huomioon arjessa, juhlassa ja sängyssä. :heart:
Hoitaa, auttaa ja hellii kun olen sairaana. Tekee kotitöitä, jopa enemmän ku mie.

Kertoo sekä sanoilla ja teoilla rakkaudesta minuun, on luotettava kaikin tavoin.
Saa miut aina nauramaan.
Tykkää viettää aikaa enemmän kotona miun kanssa kuin muualla.
Arvostaa ja kunnoittaa minua ja meidän parisuhdetta.
Tietää sanomattakin miun mielialan.
 
Viimeksi muokattu:
Mullon hyvä mies =)

Paljon se tekee töitä ja mulle jää hoidettavaksi kotihommat, mut en todellakaan valita. Tosi hyvin saadaan kuitenkin järkättyä niin, että mäkin pääsen harrastuksiini ja lapsille hän on hyvä isi. Kaikki toimii siis :)

Sillon hyvät jutut ja me nauretaan PALJON, koko perhe. Lapsetkin on semmosia hassuttelijoita meillä :D
 
Keijupölly
Mun mies on hyväntuulinen ja auttavainen. Hoiti nytkin mun kanssa yöllä ripuloivaa koiraa ja pesi lattioita. Aina sanoo mulle jotain kaunista, kertoo, kuinka olen hänen mielestään kaunis. Hieroo mun selkää kun pyydän. Jos mulla on jistainnollut paha mieli, se hemmottelee mua kylvettämällä ja hyvällä iltapalalla ja sytyttämällä kynttilöitä. Se miettii työasiat siten, että ehtii olla myös perheen kanssa, toisin kuin moni muu yrittäjä. Se vaan aina huolehtii että mulla ja lapsilla on kaikki hyvin. Mä rakastan sitä ihan hirveästi. Tuntuu, että sitä on helppo kunnioittaa ja rakastaa.
 
Mies oli eilen 3kk vauvan kanssa kotona kahdesta yhdeksään ja oli myös siivonnut keittiön, nostanut pyykit kuivumaan ja tyhjennellyt kaappeja (on muutto edessä). <3

Tuli jopa vähän huono omatunto, kun minä en mukamas koskaan ehdi oikein mitään tehdä vauvan kanssa olemisen lisäksi. Täytyy vissiin alkaa ehtiä tästä lähtien :D

Lisäksi vauva itkeskeli yöllä puolenyön aikaan niin mies sanoi,että nosta poika tänne viereen ja nappas lapsen kainaloon nukkumaan. Siinä sit yhdessä tuhisivat muutaman tunnin (mies menee töihin kahdeksi).

Mut on tuo kyllä vaan niin paras mies ja isä! :heart:
 
"vieras123"
yhdessä oltu reilu viisivuotta, parin viikon päästä mennään naimisiin MIEHEN toiveesta, itse en välttämättä olisi tarvinnut "lopullista sinettiä". mies kuiten toivoi että mentäisiin naimisiin , koska hänellä työ jossa ei koskaan tiedä mitä sattuu ja ajattelee näin että turvaa minutkin jollain tavalla näin. kaksi aivan ihanaa lasta.

mies tekee töitä, harrastaa, käyttää alkoholia välillä, kulkee kavereidensa kanssa eräkämpillä, MUTTA ikinä minun ei ole tarvinnut epäillä että hän pettäisi. tulee illanvietoista kiltisti ajoissa kotiin, tai sitten jos on kauempana niin ilmoittaa tilannekatsauksia ettei tarvitse huolehtia.
rakastaa lapsiamme ja minuakin. harrastaa lasten kanssa arki-iltoina milloin mitäkin mm. on opettanut lapsemme uimaan jo pieninä, luistelevat, ottaa lapset mukaan harrastuksiinsa.

hän on vain minun oma nallekarhuni, juuri sopiva minulle. ei mikään hempeilijä, joten tästä ei saa valuvaa siirappia aikaiseksi=)
 
"vieras"
Ollaann miehen kanssa oltu yhdessä 8 vuotta ja lapsia on 3, vanhin 4v ja nuorin 3kk. Mies osallistuu kaikkeen kodin- ja lastenhoitoon siinä missä minäkin, tekee ilman käskyttämistä ja viettää aidosti mielellään aikaa lasten kanssa. Meillä ei turhia riidellä, ei haukuta tai mollata toista, vaan yritetään kaikessa kannustaa ja tukea toisiamme. Mies ei käytä alkoholia ja vapaa-aikansa viettää mieluummin kotona perheen parissa kuin kavereittensa tms. seurassa. Toki käy urheiluharrastuksissaan, mutta antaa myös minulle samassa määrin aikaa omille harrastuksilleni, suorastaan "pakottaa" lenkille, jumppaan...Tällä hetkellä meillä on melko rankkaa kun vauva valvottaa yöt, mutta mies jaksaa usein valvoa kanssani ja pitää seuraa, vaikka joutuukin aamulla lähtemään töihin. Ihana mies on, en voisi parempaa kuvitellakaan!!
 
nooo
Ollaan oltu yhdessä kohta 10 vuotta, naimisissa näistä 6. Yksi lapsi, 2-vuotias, ja koira. Mun mies on vaan paras mies mulle, vaikkei se ehkä olekaan täydellinen - enhän minäkään ole. Ottaa harvemmin itseensä mun tuittuiluista, osaa olla rauhallisesti. Sanoo joka päivä tykkäävänsä musta, vaikken minä välttämättä muista sanoa. Hoitaa työnsä ja lapsen hyvin, kotitöitä ei tajua muistuttamatta tehdä mutta sellainen se vaan on. Tunnistaa ja tunnustaa omat virheensä ja pyrkii korjaamaan ne, samaan pyrin itsekin.

Vaikka arjessa on kiire eikä yhteistä aikaa oikein ole, niin koen rakastavani sitä ihan hirveän paljon. Tunnen myös huonoa omaatuntoa siitä, etten itse pysty antamaan hänelle yhtä paljon kuin hän mulle... Esim. seksiä on liian harvoin, ja vaikka mies suhtautuukin siihen huumorilla, niin silti on vähän paha mieli hänen puolestaan.

Kumminkin. Hyvä mies tuo on. Pitää meistä huolta. :)
 
Mulla on älyttömän hyvä mies. :)

Meillä tehdään kaikki yhdessä (kotihommat, lastenhoito ...jopa työt :D). Ainoa, mitä mun mies ei oikein tee, on ruoanlaitto. Mutta siihen oon antanut sille vapautuksen, kun sen tekemä pöperö on harvoin kovin hyvää. :D

Mutta niin. Tuo on älyttömän ihana isä lapsilleen ja ihan kiva näin aviomiehenäkin. ;) Takana 14 vuotta.
 
Otti lomaa kun minut leikattiin, oli lasten kanssa ja hoiti minua kun kotiuduin :)
Saan paljon kaikenlaisia lahjoja
tekee hyvää ruokaa ja tykkää hemmotella meitä kaikkia :)
Tässä nyt muutama juttu vain.
 
Mies on hyvä olemalla oma itsensä. Se että toiveet tai ajatukset ei aina kohtaa ei tee hänestä sen huonompaa. Se että ymmärtää toistensa rakkaudenkieltä on tärkeää sekä osaa kertoa myös omastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Minun
on kaikinpuolin hyvä.Yhdessä 6-vuotta ja lapsia 4kpl(ja entisestä suhteestani)
Mies käy töissä ja minä olen kotona,mies arvostaa minun kotona oloa ja muistaa myös kertoa sen=)
On vapaa aikanaan paljon lasten kanssa että minä saan omaa aikaa ja toki miehelläkin omat juttunsa.Alkoholia käyttään.2kk välein ja se ok.
huumori on ihan paras,mies saa mut nauramaan vedet silmissä monta kertaa viikossa=)kaikesta ei olla samaa mieltä,mutta en kyllä jaksaiskaan sellaita,huudeta meillä ei koskaan toisillemme vaikka tietysti on riitojakin välillä.
Kun olaan kaksin ilman lapsia niin meillä on aina hauskaa=)tehdään paljon asioita koko perheen voimin ja sekin on hauskaa=)
 
ulkonainen
- Alykas, kunnianhimoinen ja rakastava
- Puhuu ja pussaa. Kehuu ja hemmottelee koko perhetta
- Kohtelee minua naisena, ei aitina
- Tekee paljon, paljon toita perheensa eteen
- Pitaa huolta ulkonaostaan
- Samat arvot, paljon samoja kiinnostuksen kohteita
 
Minun mieheni on hauska, älykäs, ahkera ja vastuuntuntoinen.
Hän on hyvä isä, hyvä isäpuoli ja hyvä isoisäpuoli, joka rakastaa ja kohtelee kaikkia niin jälkeläisiään kuin sydämeensä muuten ottaneita perheenjäseniään tasapuolisesti.
Hän jakaa kanssani samat arvot ja aika monia kiinnostuksen ja intohimon kohteitakin siten että arkemme pysyy täytenä ja kiehtovana.
Hän saa minut nauramaan ja hän saa minut laukeamaan.

Hyvin, hyvin onnekas nainen olen, kun hän kohdalleni osui.
 
"kolmen äiti"
Minulla on HYVÄ mies ja lapsillani on LOISTAVA iskä.

Mieheni touhuaa paljon lasten kanssa, ulkoilee, leikkii, rakentaa, lukee iltasadut jne
Mieheni herää siivoamaan oksentavan lapsen sotkut (kun minulle tulee heti itselle oksennus)
Mieheni tekee esikoiselle täi tarkastuksen joka ilta, että varmasti on päästy niistä viheliäisistä otuksista eroon
Mieheni rasvaa ja hoitaa kuopuksen märkäruven, jotta se ei pääse tarttumaan minuun, kun omat käteni on atopian takia aina auki
Mieheni tekee oman osuutensa kotitöistä
Mieheni hieroo kipeät hartiani
Mieheni antaa minun nukkua viikonloppuna myöhään (herää itse lasten kanssa touhuamaan) sillä aikaisten aamuherätysten takia minulle kertyy arkena aina univelkaa

Ja vielä olisi varmasti monta asiaa, joita en nyt muistanut. Mutta kaiken kaikkiaan ihana mies ja isi!
 
"mie"
Mulla nyt vaan on mulle täydellinen mies. Parempaa en voi toivoa. Fiksu, tunneälyn omaava, rakastava, huolehtiva, pussaava ja puhuva. Ja osaa tehdä käsilläänkin jotain - mä en voisi elää "latinan öön" kanssa. Samoin kavahdan netti/tv-/peliaddikteja...

Me ollaan tasapuoliset kumppanit. Meillä ei ole sun ja mun juttuja, kotihommissa siis. Koti on meidän yhteinen ja siitä pidetään yhdessä huolta. Samoin lapset. Me mielletään parisuhteemma perheen pohjakiveksi ja siinä mielessä se tulee aina olemaan ihmissuhteissa sijalla numero yksi. Lapset toki kiilaa vähän samalle pallille - mutta meillä ajatus lähtee siitä että lapsien perusturva rakentuu meidän varaan ja jos me emme perustaa pidä kunnossa, putoaa lapsiltakin pohja pois.
 

Yhteistyössä