neiti 1.v ja 4kk

siis apua ihan uskomatonta yhdessä vaiheessa tuntui et unohtui toi ruuan läpsiminen ja nyt se on taas tullut takas :kieh:tyttö syö kyllä vieläkin pilttejä et voisko sit olla mahd.että rupee noi piltit tökkii et sen takia läpsii vai onks tää kans jokin vaihe? :/ siis syö kyl välil kans koti ruokaa mut pääasiassa pilttejä
 
Läpsiminen? Siis läiskii kädellään lautasella olevaa ruokaa vai?

Meidän tyttö on saman ikäinen, ollut aina vaikea viihdytettävä ruokapöydässä. Ruoka kyllä kelpaisi, mutta ei malttaisi istua aloillaan niin pitkään että ehtii syödä tarpeeksi, menevän sorttinen tyttö. Ties mitä viihdykettä ja leluja olen keksinyt. Nyt ihan muutaman viime päivän aikana on helpottanut tosi paljon, kun olen laittanut tytölle oman lusikan käteen! Olen yrittänyt aiemminkin, mutta ei ole sillä yrittänyt syödä vaan heittellyt vaan soseet ympäriinsä. Mutta nyt yrittää ihan oikeasti pistellä suuhunsa, ja onnistuukin joten kuten! Hirveä sotku siitä tietysti tulee ja itse pitää auttaa toisella lusikalla, että tyttö saa jotain mahaankin asti. Mutta yritystä on kovasti, ja kovasti kehun aina kun pienikin muru menee suuhun, ja siitähän tyttö tietysti tykkää. =)

 
Meillä neiti 1v 4kk syö itse hyvin lusikalla niin kauan kun on maha täynnä ja sen jälkeen saattaa välillä alkaa läiskimään ruokaa ja sottaamaan.
Ruoalla leikkiminen voi alkaa myös heti kun neiti on ruokaa maistanut eikä tykkää siitä...
Voi olla että teillä ollaan kyllästytty kaupan lastenruokiin. Kokeile antaa välillä jotain muuta ja tarjoa lusikkaa lapsen käteen. =) Tsemppiä!
 
Meillä syö paremmin, kun saa ite syödä. Tosin joskus läpsii lusikalla sitä ruokaa. Mutta jos yrittää syöttää, niin pelleilyks menee. On oppinutkin ihan hyvin syömään. Tyttö 1v5kk.
Meillä neiti ei kauheesti suostu enään purkkiruokia syömään, vaikka joskus ne olis niin helppoja..
 

Yhteistyössä