Neiti on sitten läski????

Painavaltahan tyttö kuulostaa, kun oma poika on ollut samanpainoisena lähes 140cm, mutta eihän se paino kaikkea kerrokkaan, kun rakenteella ja lihaksilla on suuri merkitys painossa. Tottakai jos painoa on paljon sitä on syytä miettiä mistä se johtuu ja jos se koostuu läskistä, on syöntiä syytä rajoittaa.
 
joo,sama homma täällä..tytön kuullen puhuttiin painosta ja samalla terkkari totesi,ettei lasten kuullen kannata puhua painosta :headwall: :headwall:
kuten jo yhdessä ketjussa aiemmin kirjoitin,niin tyttö on puoliksi afrikkalainen,joten väkisinkin on ruumiinrakenne eri kuin täysin suomalaisella..ja sen terkkari itsekin totesi,mutta ei voi mitään,jos menee käyrien yläpuolella..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Näin väitti terveydenhoitaja , kun käytiin kouluun lähtötarkastuksessa.
Niin ja ne mitat 118.8cm ja 27,2kg.

Hän pohti käyräänsä tuijottaen, että voisikohan annoskokoa pienentää lapsella , että käyrä ei kulkisi noususuhdanteisesti :eek: :eek:
JA lapsi on ylipainoinen. Koneen mukaan.


Ja , en sanonut mitään, koska neiti oli kokoajan huoneessa. Tosin ajattelin käydä uudestaan , kun mä unohdin ottaa yhden lapun matkaan... Sitä viedessä voisin hiukan keskustella tätin kanssa tuosta paino asiasta.


Ja onhan sitä painoa tullut 2 vuodessa (milloin oli edellinen käynti) niin kokonaiset 7kg painoa tytölle.

Lisään neidin iän... 6v 7kk.


|O |O |O |O |O |O |O |O
Vai kärähdinkö turhaan???
öö, mikäs logiikka niillä noissa käyrissä on, kun mä olen ollut 5v 118cm pitkä ja painoa 20kg ja äiteelle on valitettu että olen liian laiha...!!!!!
kyselty että annetaanko mulle ollenkaan ruokaa... että tuo 7kg nyt sitten tekee eron alipainoisen ja ylipainoisen välillä???? ei siinä kyllä kauheasti jää varaa niille normaalipainoisille....
 
en usko käyriin vaan geeneihin...meidän tytöllä ikää 6v8kk ja pituutta 121cm ja kiloja on 20kg..Syö aivan kuin pikkulintu ja liikkuu paljon.neuvolan täti sanoi viime syksynä että painoa saisi tulla lisää.mielestäni on törkeää että neuvolasta sanotaan lihavaksi tuon ikäistä lasta.Kärähdit siis aivan syystä,niin minäkin olisin ;)
 
muija
meillä poika 143 ja 29 kg.... laiha on, syö hyvin! tyttö 129cm ja 22kg. kyllä nykyään on aika pulskia lapsia kun tuolla heitä katselee. tosin suurin osa sitten hoikistuu tuossa 10- 15 vuotiaina kovan pituuskasvun aikaan.
 
älä hätäile...ne on niin neuroottisia jos ei mee käyrillä..mun poika 125cm ja painaa n. 30kg...Jouduttiin ravaa sairaalassakin painotarkkailussa...kunnes mul meni hermo ja tein siitä lopun. Ihmekös on nin paljon syömishäiriöitä kun jo pieniä käsketään laihduttaa
 
kokeilin tuota laskuria ja epäilyttää
Pitääköhän tuo murkkuikäisellä enää paikkaansa? Meillä 14 vuotias poika ja 170cm, 60 kg, olis muka +2 käyrällä just ja just ja jätkä on silminnähden hoikka.
 
metsänpeitto
Meillä oli esikoinen suunnilleen tuota kokoa joskus. Terveydehoitaja pisti lääkärille kasvutarkkailuun, lääkäri ihmetteli että mitä me siellä tehdään. Oli hän minusta sellainen tanakka, mutta on rakenteeltaankin aika sellainen roteva ollut jo syntyessään. Ei lapsen painoa tarvi pudottaa tarkoituksella varsinkaan tuossa koossa, eri asia on katsoa että se ei siitä enää jatka noususuuntaisena. Meillä on lapsi venynyt ja solakoitunut tuosta jo paljon. Ruoat on samoja kuin ennenkin, sai allergia+astmalääkityksen kuntoon niin jaksaa juosta ja kannustetaan muutenkin liikkumaan.

Prismassa oli taannoin siitä, kuinka lapsen kannattaisi antaa itse ottaa ruokaa lautaselle, koska he eivät osaa säännöstellä lautasella olevan ruoan määrää, jos se on valmiiksi jaettu. Siis että lapsi osaa itse useimmiten ottaa oikean kokoisen annoksen ruokaa itselleen, mutta jos sitä on hänelle valmiiksi laitettu lautaselle liikaa, hän ei osaa sitä useimmiten säännöstellä vaan syö sitä enemmän, mitä enemmän lautasella on.
 
Dodiin.
Pihalta saavuttiin takaisin.
Oli kivaa.... Ainakin likalla :D

Ja juu, oltiin just syöty tänään ennen th:n luona käyntiä.

Kyllä tuo tuosta hoikkenee kun ikää ja pituutta tulee lisää.

Ja jää pohtimaan pitäisikö ottaa uudelleen 6kk:den repäisy ilman mitään herkkua?
Jo kerran oltiin( kun mie pudotin omaa painoani) , eikä sekään muuttanut tytön ruumiinrakennetta mihinkään suuntaan :whistle: Tosin aina on tarjottu hedelmiä, kun teki makeaa mieli :p Ja edelleen kun tekee mieli makeaa, kaivetaan makeaa hedelmää kaapista, esim. omenaa :p
 
likunna lisäämine n on paras keino lapsellepitää paino kurissa. Kaksi kolme kertaa vikossa joku kunon harjoitus joss tulee hiki.

Meillä lapset syö usein, mutta likkuvat paljon. Olen myös opettanut että terveelisesti ja kevyesti voi syödä, mutta maussa säästämättä. Me joudutaan syömään vähärasvaista ruokaa ja hyvimaistuu kaikille. . Jo pelkkä rasvattomaan maitoon siirtyminen auttaa paljon, rasvasta leivän päällä ei tarvitse luopua, mutta määrää voi toki vähentää.
Kalaa kannattaa syödä usein , siinä on terveellisiä rasvoja.
Ja kevyttuotteita voikäyttää jsomäärä on sama tai vähemmän kuin rasvaisessa. kerran viikossa karkkipäivä, ( on olemassa myös hyvänmakuisia sokeritomia karkkeja)
 
jenni
Mun mielestä taulukot on taulukoita ja niihin ei pidä uskoa kuin raamattuun.
Kyllä sen lapsesta tai ihmisestä yleensäkin näkee onko se lihava vaiko roteva-rakenteinen.
Ei siihen tarvita taulukoita siitä minkä pituisen tulisi painaa minkäkin verran.

Jos lapsi on lihava niin siinä ei auta kuin vanhempien katsoa peiliin ja miettiä uudestaan ruokavalio ja kaikki herkkujen syönnit.
Meillä tätä herkkujen syömistä pohdittiin ihan yleisellä tasolla ja päätettiin pitää kirjaa asiasta. No kyllä oli yllätys suuri siitä miten paljon niitä herkkuja meillä oikein mätetään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Surullista kuultavaa terkan käytös. :|
minusta o hyvä etä siiitä sanotaan. Meilläkin eräs entinen naapuri ihmetteli että miksi hänen poikaa sanottiin lihavaksi . Kouluterveydenhoitajassa muka vikaa. Tämä nainen itse on vielä hoitoalalal eikä huomannut että poika oli LIHAVA.
 
Sirkkeli
Mun mielestä olet vetänyt herneen nenään turhaan. Kyllä se on fakta, että lapsesi on pyöreä. Minun tytär on 130,5 cm pitkä ja painaa saman verran kuin sinun tyttäresi. Tyttäreni on normaalipainoinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Näin väitti terveydenhoitaja , kun käytiin kouluun lähtötarkastuksessa.
Niin ja ne mitat 118.8cm ja 27,2kg.

Hän pohti käyräänsä tuijottaen, että voisikohan annoskokoa pienentää lapsella , että käyrä ei kulkisi noususuhdanteisesti :eek: :eek:
JA lapsi on ylipainoinen. Koneen mukaan.


Ja , en sanonut mitään, koska neiti oli kokoajan huoneessa. Tosin ajattelin käydä uudestaan , kun mä unohdin ottaa yhden lapun matkaan... Sitä viedessä voisin hiukan keskustella tätin kanssa tuosta paino asiasta.


Ja onhan sitä painoa tullut 2 vuodessa (milloin oli edellinen käynti) niin kokonaiset 7kg painoa tytölle.

Lisään neidin iän... 6v 7kk.


|O |O |O |O |O |O |O |O
Vai kärähdinkö turhaan???
öö, mikäs logiikka niillä noissa käyrissä on, kun mä olen ollut 5v 118cm pitkä ja painoa 20kg ja äiteelle on valitettu että olen liian laiha...!!!!!
kyselty että annetaanko mulle ollenkaan ruokaa... että tuo 7kg nyt sitten tekee eron alipainoisen ja ylipainoisen välillä???? ei siinä kyllä kauheasti jää varaa niille normaalipainoisille....

Vitsikö tämä oli? :eek: :eek: :eek:
7 kg on aika paljon kun puhutaan 6 (tai 7) vuotiaista lapsista! Onhan se aikuisellekin. Itse olisin hyvinkin ylipainoinen, jos 7 kg tulisi lisää. Nyt normaali.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Surullista kuultavaa terkan käytös. :|
minusta o hyvä etä siiitä sanotaan. Meilläkin eräs entinen naapuri ihmetteli että miksi hänen poikaa sanottiin lihavaksi . Kouluterveydenhoitajassa muka vikaa. Tämä nainen itse on vielä hoitoalalal eikä huomannut että poika oli LIHAVA.
Lapsen ei tarvitse koskaan kuulla olevansa lihava. Se on vanhempien murhe ja vastuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Surullista kuultavaa terkan käytös. :|
minusta o hyvä etä siiitä sanotaan. Meilläkin eräs entinen naapuri ihmetteli että miksi hänen poikaa sanottiin lihavaksi . Kouluterveydenhoitajassa muka vikaa. Tämä nainen itse on vielä hoitoalalal eikä huomannut että poika oli LIHAVA.
Lapsen ei tarvitse koskaan kuulla olevansa lihava. Se on vanhempien murhe ja vastuu.
kyllä se lapsellekin kuuluu. aika moni lapsi haluaa syödä terveellisesti, mutta un tyhmät vanhemamt tuputtavat niitä rasvaisia ruokiaan.

Meidän lapset tykkää esim keitoista,jotka ovat kevyitä tunnnetusti ja aamuisin syövät kaurapuuroa, se ei lihota.
Myös salaatiti menevät alas mukisematta, mitä avallisemp salatti sen parempi, ihan tavis vihersalaatti o kuulemma hyvää.
päivittäinsyävät hedelmiä ja ihan vapaaehtoisesti haluavat niitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Surullista kuultavaa terkan käytös. :|
minusta o hyvä etä siiitä sanotaan. Meilläkin eräs entinen naapuri ihmetteli että miksi hänen poikaa sanottiin lihavaksi . Kouluterveydenhoitajassa muka vikaa. Tämä nainen itse on vielä hoitoalalal eikä huomannut että poika oli LIHAVA.
Lapsen ei tarvitse koskaan kuulla olevansa lihava. Se on vanhempien murhe ja vastuu.
kyllä se lapsellekin kuuluu. aika moni lapsi haluaa syödä terveellisesti, mutta un tyhmät vanhemamt tuputtavat niitä rasvaisia ruokiaan.

Meidän lapset tykkää esim keitoista,jotka ovat kevyitä tunnnetusti ja aamuisin syövät kaurapuuroa, se ei lihota.
Myös salaatiti menevät alas mukisematta, mitä avallisemp salatti sen parempi, ihan tavis vihersalaatti o kuulemma hyvää.
päivittäinsyävät hedelmiä ja ihan vapaaehtoisesti haluavat niitä.
On eri asia huomautella lapsen painosta kuin antaa mahdollisuus terveelliseen ruokavalioon.
 

Yhteistyössä