Neljännen äipät

Heippa!

Ajattelin laittaa pinon meille neljännen vauvan omaaville, ns. jatkot tuolta odotuspuolelta ;)
Olisi kiva kuulla miten teillä on kasvettu ja mitä taitoja teillä jo omataan ym.

Meidän Nuppu saavutti eilen 2kk iän :heart:
Mitat 4,512kg (synt. 3,560) ja 55cm (47,5)

Kovasti neiti seurailee mitä ympärillä tapahtuu ja mikä minusta huvittavaa niin löysi omat varpaansa. Nyt kun oli oikein lämmintä et pystyi olemaan pelkällä bodyssa niin alko tuijottamaan omia varpaitaan kun sitterissä, voipi tuijottaa ja jutskata niille pitkänkin tovin :)
Aamuisin kun herää niin on saanut itsensä hilattua pinniksen päätyyn jos nukkuu masullaan. Yöt menneet loistavasti, nukkuu 8-9h putkeen et ihan nolottaa mainita :ashamed: Pelkällä rintamaidolla mennään mut illalla se onkin sitä että neiti suunnileen asuu tissillä, eipä mamman tarvitse edes miettiä mitään iltahommien tekemistä mut eipä se haittane mua.

Mut kirjoittelen myöhemmin lisää jos vaan saadaan tämä pino pyörimään ja vanhat tuttavuudet tämän löytää ;) Tervetuloa myös uudetkin!!!
Ävm70 ja Nuppu 2kk 1pv :heart:
 
Moips!

Olen ollut tosi laiska kirjoittelemaan viime aikoina. Eipä tosin meidän elämässä ole mitään mullistavaa tapahtunut..

Pikkuneidillä oli jo viime keskiviikkona 4kk neuvola. Ihan hyvin meni. Mitat nyt 7830g ja 64,6cm :heart: Ei mikään iso, mutta riittävästi kasvaa. Ja myös pelkällä rintamaidolla siis. Olisi tarkoitus aloittaa pöperöt sitten 6kk iässä.

äiti vm70 Sehän on vaan hyvä, että Nuppu nukkuu hyvin :)
Itse en edes muista kuinka usein meillä heräillään. Vaihtelevasti.

2 vuotiaalla oli vesirokko, tai ainakin 99,9% varmuudella. Nyt on sitten pikkuinenkin täynnä näppyjä :(
Pikkuneiti oppi kääntymään masulleen 3kk ikäisenä. Ja nyt liikkuu sillai ihmeellisesti, siis on aina välillä "vaihtanut paikkaa", kun en katso :D
Hirmuisesti juttelee ja seurustelee :heart: Ja seurailee sisaruksia. Samoin viihtyy hyvin lattialla :)
Tykkää muuten nukkua masullaan. Tietääkö joku saako vauvaa nukuttaa masullaan?
Siis muistaakseni isommat lapset ovat nukkuneet selällään, en kyllä varma ole.. :ashamed:

Aurinkoisin terveisin ja hyviä vointeja kaikille! :flower: :wave:
Tiukun äiti ja pikkuneiti 4kk :heart: (kyllä se aika vaan menee nopeasti.. :eek: :ashamed: )
 
Tiukun äiti mukava lukea sinun vauvelisi taidoista ja hienosti on kyllä kasvanut :heart:
Masullaan nukkumisesta meillä siis kaikka lapset nukkuneet mahallaan ja tämänkin aloin pitämään jo reilun 2vkon iästä kun nukkuu huomattavasti paremmin. Vaunuissa kyllä selällään tai kyljellään ;) puhuin silloin neuvolassa et olen pitänyt masullaan pinniksessä yöunilla niin sanoi et ei mitään vaaraa koska on täysiaikainen ja normikokoinen vauva. Mielestäni voit huoleti antaa nukkua masullaan ja varsinkin jos vähääkään masupuruja niin auttaa ainakin meillä ;)
Toivottavasti teillä menisi vesirokko pian pienellä ohi tai jos oisi muuta näppyä :hug:

Kirjoitukseni jäikin lyhyeen, pikkuneiti kaipaa :wave:
Palaan paremmalla ajalla ;)
 
heipparallaa :wave: :wave:

meidän poitsu on jo yli 1kk.
yli 4,500kg ja 55,5cm
eli huimasti kasvanu pelkällä äidinmaidolla.

poitsu tykkäis nukkua mahallaan mut mä vähän arastelen antaa nukkua.
vauvan suusta löytyy sammasta,perjantaina käytiin ottamas näyte ja keskiviikkona saa aika varmasti reseptin.

tälläisillä helteillä ei nukkumisesta tuu oikeen mitään,
kotikin on kuin kadotuksen jäljiltä ku ei pysty täs kuumuudes tekeen mitään.

laitetaanpa nyt tähän "neljännen äipät" keskusteluun vähän vipinää. :whistle: :p :p

:wave: :wave:
 
Heippa!
Kiitos mamma kun olet nostanut meidän pinon ja eiköhän laiteta tämä tosiaan rullaamaan ;)

Itse olen käynyt tosi vähän nyt viime aikoina konella yleensäkkään, ollaan oltu melkein aamusta iltaan ulkona pihalla. Aamupäivisin touhutaan, nyt lähinnä talven puita liiteriin ja keskipäivä oltu vaan nurmikolla viltin päällä tai katseltu pikkuneidin touhuja Nupun kanssa tai käyty maauimalassa kerta, pari viikkoon tahi kyläilty kun eihän tuossa lämmössä sit jaksa mitään touhuta.

Meillä oli tässä pari yötä varmaankin tästä kuumuudesta johtuvaa et Nuppu heräs puol 2 aikaan, söi alle 5min ja nukahti uudestaan, silloin päikkäritkin tosi rikkonaiset mut nyt sit eilen taas nukkui ns. rytminsä mukaisesta, samoin yönsäkkin eli nukahti illalla 20.30 ja heräs klo 5.10 Meillä siis järjestäin Nuppu nukahtaa 20.30-20.45 väliin ja herää siinä 5-5.20 syö toisen tisun ja nukahtaa uudestaan, herää sit n. tunnin pääst ja syö toisen jolloin noustaan ylös koska neiti haluaa kovasti sit jo seurustella ym.
Ensviikolla olisi meillä sit 4kk neuvola et nähdään miten on kasvettu ;) Toistaiseksi mennään pelkällä rinnalla ja katsotaan jospa päästäisiin tuon 5,5kk kuten meidän pikkuneidinkin kanssa mut aika näyttää.
Kovasti meillä yritetään mennä mittarimatona eteenpäin, kun jätän viltille niin ei siinä kauaa viihdy vaan pitää päästä tarkastamaan ihan jokin muu paikka. Viimepäivinä on sit muutaman kerran kääntynyt vatsaltaan selälleen, voipi olla et vahingossa kiepsahtaa kun vetää itsensä sykkyrään et pääsee eteenpäin vaiko sit tarkoituksella, mene ja tiedä. Leluihin jo tarttuillaan ja kovasti niille jutellaan kuten myös isosiskoille sekä ääneen nauru on jotenkin koomista, oikein höröttää välillä :heart: Nuppu on kyllä niin ihana hymytyttö, ei turhia itkustele eikä tunnu tällä hetkellä ainakaan vierastavan :)

Nyt mentävä itsekkin nukkumaan, palaillaan :wave:
Ihanaa kesää kaikille B)
Ävm70 ja Nuppu viikkoa vaille 4kk :heart:
 
Moips!

Kiva, kun olette kirjoitelleet :)

mamma84 Hieno juttu, että poitsu kasvaa hyvin :heart:

äiti vm70 Ihanalta kuulostaa teidän "mittarimato" :heart:

Mun pikkuneiti on jo niin iso (=vanha) kun on jo yli 6kk. Ensi keskiviikkona olisi 6kk neuvola.
Ei vielä kunnolla ryömi, mutta muuten liikkuu vaihdikkaasti. (pyörii, peruuttaa ja liikkuu muilla ihme tavoilla :D )
En ole muuten vieläkään saanut soseita saanut annettua. Ajattelin sitten 6kk neuvolan jälkeen antaa ekat maistiaiset :)
Rattaissakin olen pari kertaa sillai melkein istualtaan pitänyt ja varmaan pitäis syöttötuolikin laittaa kuntoon vihdoin.
Pikkuneiti on kyllä niin ihana ja söpö tyttö ja on kova hymyilemään ja naureskelemaan :heart:
Nyt ei pää taas toimi, mutta kirjoittelen paremmalla ajalla lisää.
Ja kirjoitelkaa te myös :)

Aurinkoista kesää ja hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug:
 
Heippa!

Tässä oisi meidän tämänpäiväiset 4kk neuvola-lääkärikuulumiset ;)
Paino 5,570kg pituus 59,3cm elikkä pituuskäyrä nyt menee omaa tahtia alas kuin lehmän häntä mut kuitenkin tasaisesti tullut 2cm/kk :) mut pituus suht painoon niin menee ihan käsi kädes ;) Saadaan siis jatkaa edelleen pelkällä tissillä :D
Nuppu oli muutenkin niin pirtsakka, hymyili ja jutskas niin kovasti, neuvolatäti että nuori mieslääkärikin sanoivat et on oikea päivänsäde ja koko päivän piristys :heart:

Ävm70 ja Nuppu 4kk :heart:
 
Hei!

Täälläkin taas neuvola käynti takana. Tosin jo 6kk :)
Pikkuneiti ei ole kuulemma tarpeeksi kasvanut :ashamed:
Sanoi vaan, että eiköhän pituutta tule, kun rupeaa soseita syömään.
Mitat nyt siis 67,5cm ja 8465g :) (vertailuksi isosisko oli saman ikäisenä 67,7 ja 8760g eli vaan ihan pikkaisen isompi) Mutta kai se johtuu siitä että oli niin "pitkä syntyessään" eli 53cm.. :/
Ei vielä ryömi, mutta menee välillä konttausasentoon ja sillai heiluttaa itseään.
Parina päivän ollaan nyt porkkanasosetta annettu, huomenna sitten varmaan aloitataan perunaakin maistelemaan. (isoveljet ja -sisko hoitavat kyllä niin tehokkaasti tuon syöttämispuolen, ettei mun anneta syöttää melkein ollenkaan :D )
Pikkuneiti on kyllä ihmeellisen tyytyväinen tapaus, viihtyy hyvin "patjalla lattialla" ja seurailee sisaruksia ja "yrittää syödä kaikkea mihin saa tartuttua". On niin iloinen, hymyilee ja juttelee.
Mutta sehän on vaan tosi hyvä juttu :)

Tiukun äiti ja pikkuneiti 6kk :heart:
 
moikka!
juuri äskön pinon bongasin,ja ajattelin nostella :)
taisin olla odottavien pinon ensimmäinen joka poksahti..
poika on jo 1v ja kohta 2kk päälle..
hoikka ja pitkä,mitat oli juuri reilu 9kg ja 78cm.
meillä noustiin seisomaan 5,5kk ikäisenä ja 6kk iässä käveltin tukea vasten,poika on ollut tosi nopea liikkeissään ja oppinut kaiken tosi nopsaan.
omaa tahtoa löytyy jo paljon!

jaahas,saataiskos me tämä pino jälleen elvytettyä??

babjuska+jimi(minimies)
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin odottajissa aina välillä kirjotin:D
Mutta meillä on 9.8 syntynyt pikku nelonen talossa..tai pieni ja pieni..
Syntyi vasta viikolla 42+1 ja oli 52cm ja 4,6kg:LOL:
Oli todella tuskainen kesä,kun vauva vaan oleili masussa ja helteet jatkui.
Arki on pyörinyt hyvin neljän kanssa,mies ollut kotosalla niin hyvin pärjätty,saa nähdä mikä kriisi iskee kun mies joskus töihin palaa:LOL:
Imetyksellä on menty,ja toivonkin että maito riittää ainakin se 4kk ja sitten sosetta aloitellaan.
Mutta jospa tänne joku muukin kirjottaisi:D
hipsu ja poika kohta 1kk
 
Täällä kans yks, joka enemmän kirjoittelin tuolla kuumeilu puolella ja vähemmin sitte odottajissa, mutta kuitenkin jotain.:wave:

Hipsu meillä sitte suht samanikäiset pikkuiset, kun sulla meni noin paljon yliajalle...

Eli Sintti-poika syntyi 13.8 klo 03.15 pituus 50 cm ja paino 3370g ja viikkoja oli 39+6.:heart:
ristiäiset ois tossa 19. päivä.

Päivät menee vielä tissitellessä ja nukkuessa. joskus jaksaa hetken ihmetellä sylissä tai sitterissä.

katjuska ja sintti 3vko 3pvää:heart:
 
Heippa!

Ihanaa, kiitos babjuska kun olet pinon nostellut ja kyllä täytyy sanoa et onpas todella kiireinen ollut teidän poju :D
Hirmuisesti Onnea Hipsu ja Katjuska :heart: Mitenkäs teidän vauvelit antaa nukkua öisin, toivottavasti eivät kovin useasti heräile ja onko mustasukkaisuus astunut jo kuvioihin isommilla?
Hipsu mulla esikoinen kans syntynyt 9.8 ja täyttikin jo 18v :rolleyes:

Meillä oltiin 5k neuvolassa vasta 60,5cm ja 5,820kg eli pituus alaspäin edelleen mut hidas kasvu meni sen piikkiin et neiti kuluttaa kaiken liikkumiseen mut katsotaan nyt 24pv kun meillä 6kk neuvola ja pikkuneidin 3V neuvola. Meillä siis mennään jo konttausasentoon mut ei osata siirtää kättä, tahi kun käsi siirtyy niin sit mäsähdetään eli ryömimällä päästään hyvin eteenpäin niin et jo on maisteltu vihreet tussit ja pikkuneiti syötti pinaattilettuakin tuossa pariviikkoo taannoin mut hyvin on neiti sietänyt, ei tullut mitään vaikka hysterisoinkin, letusta neuvolaan ja tussista soittio myrkytyskeskukseen :ashamed: Nyt ollaan siis edelleen jatkettu pelkällä tissillä et varmaan viikon, parin pääst aletaan oikeesti maistelee perunaa ja porkkanaa ;)
Viimeviikolla Nupulle puhkes alas pari hammasta ja tänään sit pitänyt niitä kokeillakkin et miten saa hampaan ja ikenen väliin äitin tisun vedettyä :mad: Onneks on ohimenevä vaihe, ainakin aikaisemmat lapsukaiset unohtaneet sen nopeesti et muutaman kerran kokeilleet kun ensimmäiset hampaansa saaneet.

Meidän 3v on nyt 2xvko seurakunnan kerhossa, maanant.2h ja keskiv.2,5h kovasti on tykännyt vaik joka kerta ilmoittaa ettei mene mut sit kun ollaan lähdössä niin oikein reippaasti menee. Yhtään ei ole itkenyt perään eikä mitään. Varasinkin meille äideille paikallisen kuntosalin siksi ajaksi kun lapsukaiset kerhossa kun talvisaikaan tuolta takapajulasta ei ehdi oikein ajaa kaupunkiin niin tule huvi ja hyöty samaan ja sit kun velotuskin oli 4,5€/kerta niin nyt ollaan toisen äidin kanssa käyty, ehkä nyt syksymmällä alkaa sit käymään muitakin mut eipä tuosta jää maksettavaa jos puoliksikin maksetaan ;) Nyt vaan on paikat niin kipeet, tuli tehtyy liian isoil painoil tänään ja salikausi vasta avattu niin ei pitäis heti rehkiä ja repiä liikaa. Nuppu ainakin viihtynyt siel puuhapeitol hienosti lelujensa kanssa. Viime perjantaina otin sen uimahallissakin uimaan siihen lasten altaaseen, aluks pelotti mut sit viihty, jalat ja kädet kävi kun sattui olemaan samaan aikaan perhepäivähoitaja hoitolasten kanssa ja neuvoi mulle kuinka vauvauinnissa vauvoja pidetään altaassa kiinni kun itse oli ollut lapsen lastaan käyttämässä, oikea ote niin Nupunkin pelko katosi =)

Mut nyt kuulostaa siltä et äippää taas tarvitaan, palaillaan :wave:
Ävm70 ja Nuppu 5,5kk :heart:
 
Meillä vauva ristitään samana päivänä kun Katjuskalla:D
Meidän poika vasta to kuukauden ja nyt jo 5,8kg:LOL:Eli samankokoinen kun äiti vm 70 5kk vauva:LOL:Nuo muut ollut tuota jättiä reilu kilon kevyempiä,mutta tuota on kyllä helppo hoitaa kun ei vähästä mene rikki=)
Meillä ei mustasukkaisuutta ole jurikaan ollut,mies on kotona ja touhunnut paljon isojen kanssa,ja itsekkin oon jättänyt vauvaa isälle ja ollut lasten kanssa.
On tuo 3-vuotias ilmottanut että vauva voi asua meillä vähän aikaa,ja sitten muuttakoon naapuriin=)
Mutta mitään:stick:juttuja ei ole ollut ainakaan vielä.
Oma maito on ainakin toistaiseksi jätille riittänyt,ja jos 4kk sinnittelisin imetyksellä ja sitten alottaisin soseet,meillä ei yhtään unetonta yötä ole olut,aina on joku pätkä nukuttu.Oon varautunut vähintään 3-vuoden valvomiseen,joten en ees osaa haaveilla vielä kokonaan nukutusta yöstä:saint:
Meillä unet voi kestää 5min-5h,mitään säännöllistä rytmiä ei kyllä pojalla ole.
hipsu
 
Meillä todellakin pieni sinttura kohta puolivuotinen :ashamed:
Tänään otettiin ekat konttausaskeleet =) Aikaisemmin kun siirtänyt kätösiä niin samantien mätkähtänyt, tänään jo parrin otteeseen onnistui vetämään jalatkin mukana :heart: Tästä se sit lähtee ;)
Palaan paremmal aikaa, nyt ruoan laittoon!
 
Täällä kans sintti jo kuukauden ikäinen. Meillä menee vähän vaihtelevasti noi yöt, että välillä voi roikkua tissillä tunnin välein, tai sitte mennään vaan yhdellä syötöllä. Rauhalliselta ja helpolta vauvalta kuitenkin vaikuttaa kaikinpuolin. Jotenkin kai sitä on jo tottunut tähän valvomiseen näiden vuosien aikana.=)

Isommat pojat eivät oo olleet vauvalle mustasukkaisia ainakaan vielä. Kovasti tykkäävät halitella ja pusutella pientä ja tuovat vaippaa ja muuta.
Tuo 3,5 vuotias tosin alkuun ilmoitti ettei tykkää vauvasta, mutta kummasti mieli muuttui muutaman päivän päästä. sanoinkin hänelle, että heti ei tarvitsekaan tykätä, että tutustutaan ensin ja katsotaan sitten tykkäätkö.:whistle:

Meillä mies lähtee ens viikolla torstaina taas töihin. Miten sitä mahtaa osata olla kun on tottunut, että mieskin on tässä kotosalla. Ja sittehän ei tiedä mitä nuo isommat pojat keksii, kun ei oo sitä toista aikuista antamassa heille huomiota kun itse hoitaa vauvaa. Onneksi sintti tykkää nukkua tuolla ulkona vaunuissa pitkiäkin aikoja, niin silloin voi antaa sitä laatuaikaa noille isommille.:heart:

Liian nopsaan vaan tuntuu tää aika kuluvan...

Katjuska ja sintti 1kk 1pvä:heart:
 
Heippa!
Tänään tuli täyteen puolivuotta :heart: Pari viikkoa ollaan kontattu, vauhti senkun kiihtyy, eilen alkoi nousta polviasennos tukee vasten ja tänäänkin yrittänyt nousta seisomaan milloin mitäkin vasten. Samoin istuminenkin jo parisen viikkoa puoli-istuvana tavallaan toisella peppukannikal ;) tai jos laitan istumaan lattialle niin neiti istuu hetken aikaa ilman mitään :confused: Missä mun vauvani on, musta ei ainakaan tunnu et oisi enää pientä vauvaa kun mennä touhottaa ihan koko ajan kun on hereillä.
Tänään meidän piti alkaa maistelemaan perunaa ja porkkanaa, neitihän huuti kun lusikallinen loppu, halus lisää ja lisää niin varmaan reilu 0,5dl veti heti alkuunsa, mamma siis pitänyt toista nälässä kun pelkkää tissiä vaan antanut. Perjantaina mennään neuvolaan, samal nähdään 3v neidinkin mitat =)
Palailen perjantaina kertoilemaan mittojamme :wave:
Ävm70 ja Nuppu 6kk :heart:
 
Meillä saatiin poika kastettua=)
3-vuotias on ollut viikon mummolassa ja haetaan huomenna kotiin,ei ole ikävöinyt vaan nauttii kun mummon poikana saanut olla..meillä on kyllä ollut rauhallinen viikko,kun isot koulussa ja vauva kotona.
Miehellä viimistä lomapäivää viedään,ja ens viikolla arki alkaa..suoraan sanottuna pelkään että meille iskee vuosisadan kriisi kun arki alkaa..nyt ollut 7 viikkoa mies kotona..kalenteri on täynnä menoja joihin minun täytyy selvitä vauvan ja tuon 3-vuotiaan kanssa,ja auto on miehellä:headwall:
hipsu
 
Hipsu Täällä tuo arki alkoi tänään ja hyvin on mennyt ainakin tää päivä.=) Että eiköhän se tuu hyvin menemään teilläkin. Meillä kans mies oli tuon 7 viikkoa täällä kotona meidän kanssa. Mullakaan ei oo autoa käytössä vaan bussilla sitte kuljetaan,kun jonnekin mennään. Mies onneks hoitaa noi kauppa-asiat kun tulee töistä tai sitte hakee meidät ja mennään koko porukalla illalla kaupoille.
Sunnuntaina meidän pikkuinen sai nimensä. Hänestä tuli Nino Julio Aaron <3
 
Heippa!

Katjuska Onnittelut, ihana nimi pojulla :heart: ja Hipsullakin ollut ristiäiset, Onnittelut. Mitenkäs teidän arki on lähtenyt sujumaan, onko isommilta ilmaantunut nyt mustasukkaisuutta kun olette päivisin keskenään?

Meillä oli perjantaina Nupun 6kk neuvola ja hieman vanhemman 3v neuvola. Nyt oli Nupun pituuskäyrä lähtenyt nousuun vaikka pituutta vasta 62,5cm :D ja painoa 6,295kg. Ihan on sopusuhtainen, jäntevä tyttö sanoi terkka ;) Nyt siis kiivetään tukea vasten, ei enää pelkässä polvien varassa vaan kokonaan jaloilleen et saapi silmät melkeen olla selässäkin. Lelukopast ja lehtitelinettä vasten kiva seistä ja heitellä kaikki mitä käteen saapi. Kohta ollaan viikko maisteltu perunaa ja porkkanaa, loppuviikosta ajattelin et voitais maistella perunan kaverina jotain muutakin kasvista.
Meidän kolmivuotiaan mitat olivatkin 91,3cm ja 13,1kg eli oikein oli sopusuhtainen käyrillä :D

Eilen oltiin kiertämässä Poronpolku miehen ja Nupun kanssa. Kierrettiin pisin reitti eli 30km ja minä kannoin rinkassa Nupun koko matkan vaikka oltais voitu vaihdellakkin mut tuo mun pakkaamani eväsreppu tuntui painavan suht saman ja sit ne uudet säädökset rinkkaan niin ei lähdetty vekslailee. Matka meni muuten hyvin mut itse aloin viimeisen 5km loppumatkal ryytymään kun maasto kuitenkin vaihteleva ja kuntokaan ei ihan paras mahdollinen mut sisulla jaksoin loppuun asti ;) Tänään sit ollutkin peppu ja reidet hiukan arat et tuo kävely tuottanut pientä vaikeutta mut sillähän se lähtee millä tullutkin :) Mut ihanaa oli, ensvuonna taas uudestaan!

Mut palaillaan, jaksuja kaikille!
Ävm70 ja Nuppu 6kk 1vko :heart:
 
Kuulostaa hurjalta tuo 30km kävely..en oo varmaan koskaan elämässä kävelly noin paljon putkeen:ashamed:
Tänään vein pojan kerhoon,jonne kävelin 2km suuntaansa eli 4km ja oon ihan puhki:LOL:
Mustasukaisuutta ei onneks paljo ole,koululaset hakeutuu selvästi enenmän minun seuraan höpöttämään kaikkea ja 3-vuotias myös mielellään äidille höpöttää,mutta imettää yms.oon saanut ihan rauhassa.Suurin shokki miehen töihin menossa on ollut vauvalle,kun se on tottunut,että joku aina sen syliin ottaa kun on hätä..ja nyt en ihan heti ehdi sitä ottamaan aina,niin huutaa kun syötävä:(
Eilen esim.lähdettiin ulos ja puin kuravaatteita 3-vuotiaalle niin vauva karjui niin että sydäntä raastoi,mutta hankalaa pukea toista jos vaavi sylissä..
 
Heippa!

Mitenkäs tämän pinon vauvelit ovat kasvaneet ym?

Näin se aika vaan menee nopiaan, meilläkin ollaan jo viikon päästä 8kk jolloin lekurineuvola.
Meidän neiti on pieni sippura vieläkin, hiljattain siirryttiin 68cm vaatteisiin ;) Useasti saapi kuulla et miten onkaan pieni, kuvitellaan aina useamman kk.den nuoremmaksi mut eipä tuo meittii ole häirinnyt. Kovasti neiti mennä touhottaa, varsinkin kaikki kielletty on kivaa kuten kirjahyllystä valokuvien ottaminen, keittiön kulmahyllyn tyhjentäminen ym. mutta tarkoituksella en siirrä koska eihän kyläpaikoissakaan ole tyhjät alahyllyt. Neikin kun pitää seistä joka paikkaa vasten ja päästä rummuttamaan. Valitettavasti keksi myös takan luukun kahvan ja eikös ehtinyt parisen viikkoa takaperin nappaamaan siitä kiinni ennenkuin kukaan edes ehti hätiin, käytiin kyllä tk.ssa tarkistaa ja saamassa rasva siteen kera kun ei noiden pienten kämmenestä ota selvää varsinkin kun olin sitä pitänyt siin kylmäs vedes sen melkeen puolisen tuntia, soitin varmuuden vuoks sinne tk.hon samal kun lilliteltiin, sanovat et 15-30min oisi hyvä aika ja oisin sit voinut laittaa bebanteenia jos ei näy rakkulaa. En siis luottanut itseeni niin paljoa niin katsoin et parempi mennä käymään ja sairaanhoitana sit katsoi ja rasvasi vaikkei kans mitään siinä nähnyt. Käytiin sit seuraavana päivänä ottaa side pois ja tarkistuttaa ja kunnos oli, ei siis onneksi polttanut vaik omaankin käteen tuntui aika lämpöiseltä. Neiti kun ei tajunnut irrottaa siitä heti vaan piti kiinni kun seiso sitä kiinni pitäen : /

Tänään kun oltiin uimassa niin nyt toisen kerran tykkäsi olla suihkussa kun aikaisemmin aina itkenyt, on sellaista pakonomaista vaikka altaassa sit viihtyy tosi hyvin. Tuntuu et voisi olla siel vaik kuinka mut en uskalla kuin sen 10-15min. pitää kerralla ja tänään unohdin sukat kun viime perjantaina oli niin sukat pitää jalat lämpöisinä muuten neitokaiselle tulee kylmä niin nopeest kun käydään siis ihan normaalissa lasten altaassa. Hauskinta tuntuu olevan kun saa seurata isosiskon touhuja ja itse sit samalla käsillä pärskyttää sitä vettä =) Kyllähän mä tiedän ettei alle vuoden ikäistä suositella vietäväksi normi lasten altaaseen kun vesi huomattavasti kylmempää kuin vauvauinneissa mut meidän pikkuneitiäkin aloin uittamaan kun oli 3kk niin kukaan ei tullut sanomaan mulle mitään ja nyt onkin sellainen vesipeto :rolleyes: Nyt siis pienin saa ensin olla altaan reunalla turvaistuimes ootella vuoroaan et pääse loppuhuipentumaan :)

Mut eipä kai muuta, yritän viimeistään ensviikolla kertoilla 8kk mittoja =)
Ävm70 ja Nuppu melkein 8kk :heart:
 

Yhteistyössä