*** Neljännestä Kuumeilevia vol.4***

Me perusteltiin päätöstämme yrittää neljättä sillä et nyt tai ei koskaan. Eli ikäero ei olisi kuin 3v ja saisin samaa äitiysrahaa kun 3 muun kanssa. Olisin vielä nuori ja jaksaisin(ko). Silti vielä "omaa" aikaa elää "omaa" elämää (opiskella, töitä ja tehdä mitä haluaa). Ja titty se kun 3 poikaa ennestään viim yritys jos se prinsessa tuliskin:) Kyllä me kans käytiin haitta puolia läpi mut päätettiin ottaa asiat niin kun tulevat sit joskus. Ja keksiä sit ratkaisu niihin.

Yritystä on ollu vaik ekoja menkkoja ei vielä ole näkynyt, kierrukan poisto oli 29.11. Aika jännää et nyt tekee koko ajan mieli kun yrittää jotakin saavuttaa.

Kiva lukea teidän mitteistä
 
Juu samojen asioiden kanssa näyttävät muut täällä painivan mitä itsekin tässä on pohtinut.
Mä en tiedä mikä päähänpinttymä mulla on neljästä lapsesta, mut neljä olen aina halunnut..ja vaikka enemmänkin. Mut luulenpa ettei mies kyllä sitten enää viidenteen suostuis :whistle: vaikka eihän sitä koskaan tiedä, jos kävis hyvä flaksi ja saatais taas kaksi kerralla =)
Toisaalta olen just miettinyt, et miksi aloittaa kaikki "alusta"..nyt olisi vihdoin mahdollisuus tehdä jotain jo kahdestaankin ja nauttia kasvavista lapsista, mut toisaalta sekin ahdistaa et nää kolme olemassa olevaa kasvaa niin kamalan äkkiä. Ja jos en nyt sitä nelosta tee niin se jää mukavuudenhalun vuoksi myöhemmin tekemättä kokonaan ;) ja sit mä haikailisin sitä myöhemmin, et miks mä en silloin..
Yksi syy mulla on myös se, että haluaisin ottaa nyt etäisyyttä työasioihin..ihan kokonaan. Miettiä, mitä haluaisin jatkossa tehdä. Tekisi mieli lähteä opiskelemaankin, muttei ihan vielä..
Taitaa kuulostaa pikkasen sekavalta :LOL:

Noh, ei kannattaisi intoutua liikaa..kun ei sitä vauvaa ennenkään tähän huusholliin ole sillain vaan tehty..vaan toivomalla toivottu ja hartaasti odotettu. Saas nähdä miten käy tässä, onneksi en ainakaan stressaa asiasta niin paljoa kuin ennen. Tulee jos on tullakseen ja odotamme vaikka pidemmänkin ajan, onhan meillä kuitenkin jo nämä kolme :heart:
Siksipä ovulaatio ajat ja kuukautiskierto kaikkineen on mulle liiankin tuttua seuranta puuhaa : / Nyt kun mulla on ollut hormonaalinen ehkäisy niin kierto on kyllä ollut säännöllinen.
Mut tällä kertaa olen päättänyt totaalisesti olla stressaamatta, kuten kuopuksenkin kohdalla. Joka tulikin yllättäen paljon aiemmin kuin osasimme odottaakkaan :heart:
 
Tulipas pidettyä pieni luova tauko täältä palstalta. Kuopus joutui sairaalaan maanantaina pitkittyneen virusinfekktion takia. Nyt meillä kuitenkin jo onneksi ihan eri pikkumies kuin alkuviikosta ja josko vuosikin saataisiin vaihtaa kotona.

Monet kyselee kyllä jaksamisesta ja ymmärrän kyllä sen :) En oikein itsekään osaa siihen vastata, mutta taidan olla sellainen ihminen, että mitä enemmän on tekemistä niin sitä enemmän saan aikaankin. Ja meillä kyllä myös mies osallistuu lasten ja kodeinhoitoon siinä missä minäkin silloin kun on kotona. Olen kaikille sanonutkin, että tuskin kukaan selviäisi täyspäisenä, jos ihan yksinään joutuisi hoitamaan kaiken, kun lapset ovat pienellä ikäerolla. Ja monen tuttavan mielestä olen sillain "tarkka" lasten kanssa, että vaikka meillä onkin tätä hulinaa täällä kotona niin kukaan ei kuitenkaan elä kuin pellossa. Ja toki minullakin tulee niitä hetkiä, että itsekin mietin, että kuinka jaksan. Esim. kuopuksen kanssa sairaalassa ollessa, kävi kyllä mielessä, että voisihan sitä helpommallakin päästä.

Tervetuloa Heenu mukaan ja kovasti plussia teille kaikille. :)

Adrianna ja kirpputyttö 25+5 :heart:
 
Mukava että täällä on keskustelu vilkastunut! =)
Heenu Mitäs sinun miehesi tuumailee neljännestä? En itse tiedä paljon synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, mutta kyllä se varmasti on sinuun vaikuttanut tuon kolmosen jälkeen. Jos teillä on mukava neuvolanterkka, niin voisit varmaan hänen kanssaan jutella siitä. Minulla itselläni oli noin kolme vuotta sitten ns. kolmen kympin kriisi. Minusta tuntui, että elämällle piti saada jotain merkitystä. Siksi lähdinkin työn ohessa opiskelemaan uutta ammattia. Sen johdosta menetin työn vakinaisuuden, osan palkasta kun teen vähemmän tunteja, suurimman osan lomista ja vapaat viikonloput muutamaksi vuodeksi, mutta ei se mitään! Onneksi töitä on sen jälkeenkin riittänyt, sillä perheellinen opiskelija ei voi jäädä pelkälle opintotuelle. Se on sen arvoista, kun pääsen valmistuttani tekemään työtä, jolla on mielestäni merkitystä. Uskon kyllä uuden työpaikankin opiskelemaltani alalta löytyvän ja töitähän vielä ehtii tehdä kolme vuosikymmentä ainakin jos elämää on. Haave iltatähdestä on kulkenut mukana jo pidempään ja kun vuosi sitten todella täytin sen 30, niin se alkoi tuntua siltä, että haave pitää toteuttaa, muuten en kohta uskalla enää... Vaikka tässä iässä Suomessa saadaan usein vasta esikoinen... Minulla tähän ikään liittyy myös minulla parisuhteen muuttuminen. Jotenkin sitä on lähentynyt ja kasvanut aikuiseksi :D Ihanaa kun tämä vauvakuume tarttui mieheenkin. Hänen "ehtonsa" oli vaan se, että talon pitää olla valmis ennen kuin vauva syntyisi... ja kyllä me jo rakentamisessa loppusuoralla ollaan... :)

Meidän lapsilla on kaikilla jo ainakin yksi tärkeä harrastus. Minusta on ihanaa, kun he saavat harrastaa melkein mitä vaan haluavat. Minä en itse lapsena saanut ja on mukavaa lapsille voida se mahdollisuus tarjota. Kovasti he saavat iloa ja itseluottamusta harrastuksistaan.

Kirjoitelkaahan lisää kuulumisia... :)
 
Viimeksi muokattu:
hei cristine ja kiitos ajatuksista.olen varovasti aiheesta miehelle puhunut,suoraa vastausta en ole saanut,luulen että kamppailee samojen ajatusten kanssa kuin minäkin.tykkää perhekeskeisyydestä,joten ajatus siitä että hänen laumansa kasvaisi on varmaan ihan kutkuttavaa mutta tosiaan alusta alkaminen ja jaksaminen kolkuttaa..en ole sit vielä sen kummemmin puhunut,kokoan itseänikin vielä ja annan ajatuksen leijua ilmassa.tänään taas 3 vuotiaamme näytti parhaita puoliaan,kokeili tosissaan hermoja.hiki pinnassa mietin että mitäs sitte jos tässä on vielä vauva...mutta silti,vauva... :) tosiaan,jos teillä muilla on hankalia taaperoita,kertokaa ihmeessä vinkkejä sujuvaan arkeen,uhoamiseen,kovapäisyyteen...huoh..toivottavasti on ohimenevää :) nyt taas kun lapset nukkuu,luen näitä teidän ihania kuumeiluja niin taas olen varmempi että kyllä nyt on neljännen aika,nyt tai ei koskaan.samoja mietteitä kuin teillä,tarpeeksi myöhään kun miettii niin sit ei enää uskalla ja harmittaa että miksen silloin...samoilla linjoilla cristine,olen myös kasvanut parisuhdesaralla.samoin äitinä ja naisena. Ja aina asiat on mennyt painollaan,kaikesta on selvitty,myös rahasta vaikka todella rankkaa on välillä ollut.ihania kuumeiluja teille,toivotaan plussia! Koitan kohtapuolin nostaa asian taas pöydälle,katsotaan minne suuntaan menee :) kivaa vaihtaa ajatuksia,toivottavasti teksti ei ollut kauhean sekavaa,tää kännykällä kirjoittaminen ei oo niin luxusta :) mut voisi myös lisätä tuonne listalle..? Ikä 32,lapset p02,t03 ja p07.tarviiko jotain muita tietoja :)
 
Moikka :wave:

Täällä kuumeillaan nelosesta ja tänään tein testinkin aamulla mutta negaa näytti :p Tosin menossa vasta kp 29/28-30...

Meillä ennestään tyttö 02/07 ja pojat 06/08 ja 05/10
 
Viimeksi muokattu:
Adrianna Mut voi myös lisätä listalle lapset -02, -03 ja -07 =) ja nyt kp 16, mutta yritys alkaa vasta sitten seuraavasta kierrosta!

Heenu Onpas meillä samanikäiset lapsoset! Ja arvaa mitä...minä RAKASTAN hevosia. :heart: :D Myös itse kun kuopus syntyi pakenin talleille ja onneksi itse heräsin tilanteeseen kun huomasin että päivät olin töissä ja illat talleilla(alkoi sitten mies vähän vihjasemaan..et tähän on tultava muutos , ettei hän jaksa yksin kaikkea hoitaa). Jotenkin sinne tallille oli vain niin ihana paeta tätä arkea. Olin myös tosi väsynyt jne... Moneen kertaan olen nyt elämää lävitse "kelannut" miettinyt mitä sitä elämältä oikein haluaa. Ei helppoja asioita. Vieläkin kaipaan talleille, haluaisin NIIN oman hevosen, valmentautua ja kilpailla. Sen vielä joskus teenkin, mutta vasta kun lapset on isompia. Ehkä sitten 10v päästä, nyt ei vaan ole sen aika, mutta kyllä mulla meni kauan että sen ymmärsin, monet itkut on itketty. :'( Kaikkea kun ei voi saada.. ja nyt sen tiedän haluan vielä yhden lapsen, käyn sitten ehkä kerran viikossa valmennuksissa toisten hevosilla ja kun lapsoset kasvavat ja ehkä tuo vanhin tyttökin vielä hevosen haluaa niin ehkä sitten on sen aika ja vastuu ei jäisi yksin minulle.
Niin ja täällä on myös aivan mahdoton 3v...olen kyllä välillä NIIN helisemässä. Kaikki on yhtä tappelua. Mut tiukka kuri vaan, meillä nyt se vaihe et -mä haluun, mä haluun. Olen huomannut et mitä tiukempi linja niin sen paremmin kaikki vaan sujuu. ELi selkeät rajat ja niistä pidettävä kiinni..esim. jos yksi unilelu sanotaan et voi ottaa, niin siitä ei sitten lipsuta vaan pääkylmänä pidetään kiinni siitä et se on se 1 ja piste. Pari kunnon vääntöä kun on ollut niin kummasti helpottaa (hetkeksi..kunnes alkaa taas uusi uhmaaminen).
Itse huomasin et lipsuin vaan liikaa ja annoin periksi ja siitä tilanne vaan paheni koko ajan. Kunnes täällä oli ihan mahdoton riiviö :(
 
vauvako,onpas meillä paljon yhteistä!!!mistäpäin suomea olette,me ollaan pohjanmaalta :) ja heppojen kanssa kävi ihan niinkuin sulla,sanomista tuli :) onhan meillä aikaa vielä hevosille! Nyt on ihan hyvä näin,yritetään neljättä ja sit ku neljäs on iso niin hommataan hepat ku tulee seuraava kuume :D jännä miten ollaankin niin samassa tilanteessa! Hyvää uutta vuotta sinulle ja muille!
 
Täällä kans haaveillaan neljännestä.. -00, -02 ja -08 on aikaisemmat lapsoset. Muutama viikko sitten poistettiin kierukka ja kuume on kyllä kova.. Ja tiedoksi teille hevosrakkaille; meillä on omia hevosia tallissa ja hyvin sujuu :) Yhdessä hoidetaan miehen kanssa ja nuorimmainen on aina mukana tallissa ja on isommatkin kovasti apuna..
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! =)

Tervetuloa hanttu82! Sinä oot aika nuorena esikoisen saanut, jos tuo 82 viittaa synt.vuoteen.. Minä olin 20, kun aloin odottamaan ensimmäistä ja melkein tuntui teiniltä, kun olin niin nuorennäköinen. Onneksi ilmeisesti vieläkin... :D Henkkareita saa esittää jos hakee viinipullon, ja paras oli, kun kävin päivähoitotoimistossa asioimassa, niin se toimistontäti siellä ensin oletti minun kyselevän jotain TET-harjoittelupaikkaa :LOL:
Mutta anoppi aina palauttaa maanpinnalle. Joululahjaksi sain sellaista aikuiselle iholle tarkoitettua ryppyvoidetta
 
hyvää alkanutta vuotta täältäkin:) juhlatuuli eilen oli aika taustalla vaan,ajatukset pyörii vaan raskauksissa ja vauvoissa ja näissä teidän kanssa yhteisissä mietteissä.tää on kyllä kutkuttavaa,vaikka vieläkään en oo suoraan mieheltä suostumusta pyytänyt...jännittää sekin et jos vihreetä valoo tulee niin apua,sit se on menoo :D kierukan poistoo,jännitystä ja odotusta! oon ihan koukus tähän palstaan...........
 
hanttu82 tervetuloa mukaan :flower:
Vauvako? lisäsin lapsesi listalle :)

Kyselisin samalla löytyisikö pinolle jatkajaa? Minä kun en varsinaisesti enää neljännestä kuumeile :) Homma ei todellakaan ole mikään hirvittävästi aikaa ja vaivaa vaativa. Ja pinon voi kopioda tuolta etusivulta niin ei tarvitse ruveta erikseen kaikkea vääntämään.

Adrianna ja kirpputyttö 26+1 :heart:
 
Täällä menossa kp 31/28-30 ja tätiä ei kuulu....huomenna olis tarkotus testailla jos ei sitä ennen ala. Negan sain tuossa perjantaina kun testasin.
Menkkamaista tuntemusta on ollut jo muutaman päivän ja rinnatkin hiukan arat....mutta voivat tietty viitata alkaviin menkkoihin...
 
On kai kp 24/28 eikä ole mitään uutta. Ajattelin, että nyt ei haittaa vaikkei tässäkään kierrossa ois plussaa, kun meillä on muutto lähestymässä ja siihen on suunnattava kaikki energiat. Ja seurailen raskaana olevaa ystävääni, joka alkuraskaudessaan oksentelee.. että voiko se sellaistakin olla? Mutta mukavahan se ois yhtä aikaa odottaa...
 
toivotaan Aninplussaa!!!
Huomenna pitäisi soittaa sitten aika kierukan poistoon,kauankohan menee,että saan sen pois...edelliset on tullut melkeinpä jo siitä että pestään kalsarit samas konees,saas nähdä kauanko neljäs antaa odottaa :) ihanaa,jännittää,hirvittää,tuskin maltan odottaa!
 
Hanttu82 Onko teillä monta hevosta? Ravureita/ratsuja?

Heenu Asutaan Pohjanmaalta noin 200km päässä, en nyt viitsi tarkemmin laittaa ettei ketään tunnista :D Mutta ehkäpä yksäriä voisi laittaa jos vaikka samaan aikaan raskauduttaisiin :D
Itse kävin kierukan poistattamassa yksityisellä ja kun maanantaina soitin aikaa niin jo samalla viikolla torstaina oli kierukka pois ja oviksen pongasinkin sitten melkein heti kierukan poiston jälkeen n. 3vrk päästä! Eli periaatteessa heti siitä olisin voinut raskautua(?). Alkuun kierto oli vähän sekaisin ja ekat menkat ihan niukat, toisissa kp vaan 23 ja älyttömän runsaat mut nyt pongasin oviksen ihan normikierron mukaan eli kp 13
).( Täällä pohditaan työjuttuja...nyt tuli avoimeksi sellainen työpaikka mitä olen tässä "kytännyt". Jos sitä haen täytyy vauvahaaveet unhoittaa :( Tai sitten vedän riskillä...siis lähinnä pelkään sitä että jos koeaikana paljastuu että olen raskaana päättävät työsuhteeni sen takia :| Tiedän ettei se ole laillista mutta sellaista tapahtuu! Kyllä ne aina jonkun "syyn" löytää millä sitten katkaista työsuhde koeajan aikana. Eihän raskaudesta tarvitse kertoa, mutta kyllähän se nyt näkyy minusta kilometrien päähän kun olin kolannesta jo sellainen "valas".
Ja se olisi kyllä aika katastrofi jos ei sitten olisi työtä jonne palata. Nyt kuitenkin vakituinen työ, johon olisi helppo palata. Mutta kun NIInN tekisi mieli tuota paikkaa hakea.
Sinänsä ajalla ei ole väliä..toivon vaan että ehdittäisiin vielä vuoteen 2011, että äitiyspv.raha menisi 2009 verotuksen mukaan koska silloin äitiyspv.raha olisi parempi mitä vuoden 2010 verotuksen. Jos taas tuon paikan mitä ajattelin saisin niin tulot nousisivat huomattavasti ja se on kuitenkin se mun "haave" työ :whistle: Mitä mieltä olette naikkoset...täytyskö vetää riskillä ja katsoa mihin elämä kuljettaa? :confused:

Olen jotenkin nyt NIIN tässä vauvakuumeen kourissa et ajatukset kaikki pyörii vaan vauvojen ja raskauden ympärillä :O Huomaan koko ajan ajattelevani et sitten kun olen raskaana niin kauankohan tämä uusi hame mahtuu mun päälle ja koska siitä sitten kertoisin läheisille jne...
Nyt vaan odotellaan tätiä että saataisiin mahdollinen yritys käyntiin!!
kp.22/23-28
(tuosta kierrostakaan ei ota selvää kun viimeksi kierto oli vain 23pv ja normaalisti ennen kierukkaa se on ollut 26-28. No ehkäpä nyt sitten normalisoitumassa??)
 
huomenna kierukan poisto!ne sanoivat,että jos on ollu viikon sisään yhdynnässä niin voi olla raskaana kun kierukka otetaan pois :eek: ihan uutta mulle!!? Tästä alkaa jännäily :D
Vauvako?,tee niinkuin sydän sanoo,tunteella.Hae työpaikkaa ja jos tuut raskaaks niin katsot tilanteen sitte!kyllä kaikki menee parhain päin,kaikella on aina tarkoitus:)
 
Heenu Tosiaan heti voi tulla raskaaksi..itseäni jopa vähän harmittaa kun mies olisi ollut ihan valmis puuhailemaan just edellisenä iltana ennen kierukan poistoa ja itse en jaksanut. No tietty olikin sitten heti oviskin. Joten hyvin voisi olla jo pulla uunissa. Mut kaikella on tarkoituksensa niin kuin sanoitkin! Joten meinaan tuota työtä jokatapauksessa hakea..parempi katsoa kuin katua.

).( Vatsaa juilii ja alaselkäsärkee. Täti tulossa paikalle. Tulisi nyt sitten jos on tullakseen et pääsisi uuteen kiertoon! Eilen kyllä testailin (vaikka raskaus lähes mahdotonta) ja negahan sieltä tuli (tietenkin).
kp.23/23-28 pdo 11 eli täti tulee varmaan tuossa kp 25-26 paikkeilla. Vitsi olisi se kyllä hienoa jos ei tulisikaan, jos olisikin joku siimahäntä karannut ja olisikin raskaana ;) Toivossa on hyvä elää :p
 

Yhteistyössä