***Neljännestä kuumeilevia vol.5***

Isabel81 Onnea hirmuisesti :flower:
Laitahan plussatuulet liikkeelle, että muutkin saa sen ihanan punaisen viivan testiin.

Omaa napaa: Ekat menkat tosiaan tuli kp 40 kaavinnan jälkeen ja nyt ne on ohikin jo. Jotenkin hurjan ihana tunne että ne edes tuli, kierto vaan oli odotettua pidempi. Kai tasaantuu siitä ajan kanssa.
Huomenna ollaan miehen kanssa menossa yksityiselle hakemaan piikkireseptiä valmiiksi ja samalla vähän haistelemaan toisen lääkärin mielipidettä vauva-asiaan :eek: Toisaalta odottava fiilis mutta samalla jännittynyt, että mitä se lääkäri sanoo.
Muuten olo täällä ihan hyvä ja se tärkein.
Toukokuun Alanyan matkaa odotetaan koko perhe, joten kevättä rinnassa :cool: ja ainahan pieni matkalainen olisi ihana yllätys :D

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti!
 
Heissan,
poikkean hieman päivittämässä omaa tilannettani pitkän pitkän tauon jälkeen. Tuolla listassa näyn plussanneena marraskuussa 2010 (itse asiassa se oli lokakuuta, mutta sillä ei ole mitään merkitystä). Se odotus päättyi marraskuun lopussa keskenmenoon. Se oli kolmas tuulimunaraskaus peräjälkeen tätä neljättä touhutessa. Sen km:n jälkeen todettiin miehen kanssa, että tämä sai nyt luvan olla tässä. Ei vanhat enää pysty ei kykene.

Jälivuoto kesti melkein kaksi kuukautta ja viime viikolla aloin ihmetellä, miksi jälkivuodon jälkeen ei ole tullut kuukautisia. Ja kun rinnatkin tuntuivat hiukan oudoilta hain testin ja plussahan se oli. On tämä elämä hauska laji. Ensin yrittää ja yrittää eikä siitä mitään tule. Sitten ihan "vahingossa" huomaa olevansa raskaana ja tuijottaa ultraäänilaitteen näytöltä pientä sykettä. Hassua.

Hyvin alussahan tässä mennään (nyt 7+0), joten rauhallisin mielin eteenpäin ilman sen kummempia odotuksia. Jos perille asti päästään, niin toiveet täyttyvät ellei niin elämä jatkuu.

kevätterveisin
Säihke
 
Heippa.
Saanko liittyä kuumeilevaan joukkoonne?

Lapsiluku 3 piti olla ihan täydellinen ja riittävä,
nyt olisi koulutussuunnitelmat täydessä touhussa muttamutta..
kuume on noussut salakavalasti ja yövalvomiset,väsymykset,synnytyskammo on siirtynyt sivuun.

Ehkäisy jätetty pois, vähän kuin huomaamatta :saint:
Menkkakierrosta ei ole kunnon käsitystä,
kun en niitä koskaan muista merkitä... oletettavasti kp27 on nyt.
Arvatkaa vaan, tekisikö mieli testata? :whistle:
 
Saanko myös liittyä jo joukkoonne. Siis mitä ihmettä mä täällä teen, mietin... ei herrtileijaa eikös se kolme jo riittäisi... mitä ihmettä tännekin salakavalasti tullut pienen pieni kuumeen poikanen, josko vielä yksi lapsi meille.
Meillä tytöt -04,-05 ja-11, ei olla vielä yritelty, meillä tämä kolmas neiti on nyt 7.5kk, mutta aatoksissa on, että joskos sitä ryhtyisi yrittelyyn tuossa muutaman kk päästä,,,, huih, huih, siis täällä vasta kuumeillaan , yritystä ei vielä !!!
Onnea kaikille plussanneille ja ehkäpä täältä tullaan vielä perästä =)
 
Hei! Saisinko liittyä seuraanne 4 kuumeilemaan?? Meillä 3 tyttöä 8v, 5,5v ja 2v :) Lapsilukumäärän piti todella olla tässä, koska jo 3 mietin aikas kauan. Mulla on ollut todella vaikeat raskaudet, joten se pistää hiukka miettimään.Mutta kuinkas kävikään, 3 kanssa raskaus olikin todella helppo, ja kaikki oli vallan ihanaa :heart: Siltikin vaaveja ei pitänyt enään tulla, vaan kuinkas kävikään?! Tässä sitä ollaan, kauhean kuumeen kourissa :) Mies on onneksi mukana ilomielin tässä hankkeessa, joten se helpottaa asioita. Meillä on pillerit jätetty pois, ja nyt olisi pitänyt olla ekat luomumenkat, mutta ei ole kuulunu?! Ja en ole raskaana, mies oli nimittäin reissussa koko kuukauden ;=) Ja yritys meillä alkaa, kun saadaan muutto asiat yms hoidettua eka kuntoon, eli kesällä tai minut tuntien alkukesästä ;)) Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille kuumeilijoille :)
 
Hei!
Saanko liittyä teidän joukkoon:)?
Mä kuumeilen kovasti neljättä, lapset p-06,p-07 ja t-10 Meillä vähän oli puhe kolmannen jälkeen et nyt lapset oli tässä mutta kun kuume nousee korkealle eikä ajatus yhdestä pienestä vielä jätä rauhaan niin täytyyhän sitä antaa pikkuisen mahdollisuus tulla jos on tullakseen ja nyt mennään toista yritys kiertoa 18/34 ja katsotaan mitä tuleman pitää.Kierukka on poistettu ja se on selvästi laittanut hormoonitoiminnan ja kierron ihan uuteen uskoon, mut jospa silti vois raskautua vielä jossain vaiheessa ja mielellään pian koska en millään malttais odottaa odottamista;)Oon kyllä aika varma et tää kierto on menetetty kun ei oo toimintaa ollut koko perheen kiertäneen vatsataudin ja nuorimmaisen synttäreiden takia,mut ehkä ens kierrossa ollaan aktiivisempia.Ovista en oo koskaan tikuttanut koska pojat on tärpännyt kerrasta ja tyttö toisesta kierrosta, mut nyt taidetaan jotutua odottamaan pidempään, mut oishan se joululahja aivan ihana:)Ja mulla on synttärit joulukuussa niin ois sitten ihana synttärilahjakin:)

Säihkeen kirjoitus toi mulle ihan kyyneleet silmiin.Oikein kovasti onnea ja pikkuiselle jarrusukkia:)!!
 
Heips,

saanko minäkin liittyä mukaan joukkoon, jos saatais vaikka vähän viriteltyä tätä keskustelua :)

Meilläkin piti jäädä lapset kahteen... :D noh, vauvakuume iski ja kolmas tuli ja oon todennut, että se oli mun elämäni parhain päätös :) kolmanteen piti sitten ainakin jäädä, neljäshän on silkkaa hulluutta, ei mahduta tavalliseen autoon, ei olisi oikein tilaakaan jne. mut silti molemmilla se pienen pieni ääni jossain sanoi, että voishan sitä olla neljäkin. Etenkin kun aikanaan, ennen yhtäkään lasta puhuttiin, että se on joko kaksi tai neljä, kolme ei ole vaihtoehto.

Tuo nuorimmainen on vielä alta vuoden ja tässä just laskeskelin, et jos tästä kierrosta tärppäis olis lapsilla sama ikäero kuin kahdella ekalla :D tänään siis alkoi menkat, piiiiitkän odotuksen jälkeen. Mun normaalikierrot on olleet n. 30-34pva ja nyt ei vaan menkkoja kuulunut, testejäkin tein urakalla kun päivät vaan lisääntyi, mutta vihdoin kp 66! ne sitten alkoi.

Yritän nyt pitää innostukseni kurissa, etenkin kun nyt osuis joulukuun lopulle ja toiveissa olis mieluummin tammi- kuin jouluvauva. Mutta toisaalta, tulee jos on tullakseen :)

Paljon plussia tässäkin ketjussa, onnittelut plussanneille!

4skö kp 1 yk 1
 
Heippa!!Saisiko liittyä joukkoonne??Tääl olisi 41-vuotias kolmen lapsen äiti joka potee kovasti vauvakuumetta!!Meillä on tytöt 01/01 ja 08/03 sekä poika 09/10!!Onko liian aikaista ajatella uutta raskautta??Mulla kuitenkin tuota ikääkin on!!Kertokaa mielellään mielipiteitänne!!Onko täällä kohtalotovereita??
 
hanttu82: Paljon onnea plussasta ja pikkuiselle jurrusukkia:)!

4skö ja miita1969:tervetuloa joukkoon:)Vaikka oon uusi täällä ja kukaan ei oo kertonut mahtuuko mukaan niin mä täällä kuitenkin kirjoittelen ja toivotan teidät tervetulleeksi:)

Täällä tuntuu aika hiljaista olevan:/

4skö:meilläkin tän kolmannen piti olla viimeinen mutta vauvakuume alkoi nousta todella korkealle ja tuntui et pariton määrä lapsia ei tunnu oikealle niin niin sitä vaan täällä ollaan, mut nyt kyllä varmasti viimeistä kertaa;)
Mullakin ois toiveena mielummin tammi-kuin jouluvauva mut ehdottomasti oon ihan onnessani jos jo nyt raskaudeun ja vauva on todella tervetullut.
Sulla on tosiaan ollut piiiiiiiiiiitkä kierto:eek: Jos nyt heti raskautuisit niin aika vaikea tietää et koska pitäis alkaa testailemaan et koska täti on myöhässä.

miita1969: ei oo yhtään aikaista:)Mulla 1. ja 2. lapsella on ikäeroa vain 1v1kk ja siihen väliin ennen kuin toinen sai alkunsa ehti kyllä kunnon vauvakuume:)Mä kyllä sinuna antaisin lapsen jo tulla jos on tullakseen jo tuon iänkin takia.Voihan olla että raskaus alkaa tosi helposti mutta koska se ei oo niin sanottua niin valitettavasti voi kulua pitkäkin aika.Ootko helposti tullut aikaisemmin raskaaksi?
Mä oon ensimmäisestä kahdesta tullut heti ekalla kierrolla ja kolmannella toisella eli hyvin helposti.Nyt ois toinen yrityskierto menossa et saa nähdä antaako tää neljäs odotella itseään, kun ikinä ei tiedä.

Täällä ois nyt kp26/34 menossa eli hirmusen pitkään ei tarttis enään tätiä odotella.Meillä meni todennäköinen ovis aika koko perheen vatsataudissa ja nuorimmaisen synttäreitä juhliessa joten en odota tältä kierrolta plussaa mut eihän sitä koskaan tiedä,mahdollisuudet on kyllä hyvin heikot.
Testejä on jo valmiina tuolla kaapissa:)

Toivottavasti saatais nyt eloa tähän porukkaan!
 
Metsätähti: teillä on sitten tärpit käynyt nopeasti, joten tuskin neljäskään antaa kovin kauaa itseään odotuttaa. Meillä esikoista tehtiin kahdeksan kuukautta, kakkonen tuli ekasta kierrosta ja kolmatta tehtiin 1,5v yhteistä ekassa ja kolmannessa oli se, et lopetin pillerit ennen yritystä, kakkosta ennen en käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Etenkin tota kolmosta edeltänyt hormooneista vieroittuminen oli niin tuskaista, et päätin, etten enää koskaan ees harkitse mitään hormonaalista ehkäisyä! Mä oon jo päättänyt, et testaan 27.4 :D muutama testi on kaapissa ja jos toi on nega niin sit siitä viikon-kahden viikon välein, kunnes menkat alkaa :D mitään ovista en ees yritä bongailla ja muutenkin tuskin yrittämällä yritetään, just ilahduin suunnattomasti, et en ees muista, mikä kiertopäivä tänään on! Kun tota kolmosta kuumeiltiin tiesin sen koko ajan! Ihanan rentouttavaa! Mites te muut nelosta haaveilevat, jännittääkö tuttavien ja sukulaisten reaktio vai ootteko kertoneet haaveistanne? Meillä on sukulaisilla kyllä kolme lapsisia perheitä, mut neljää ei oo kun yhdellä tutulla. Kyllä sitä välillä miettii, et onko sitä ihan hullu, kun muistaa kuinka rankkaa oli kahden pienen kans, mut toisaalta kun kattoo nyt noita isompia, kuinka paljon niillä on seuraa toisistaan, etenkin kun asutaan maalla eikä leikkikavereita oo monen kilometrin säteellä.
 
Kyllä mää ainakin käyn aina kattomassa olisko tänne lisää tekstiä ilmestyny.

Mulla on nyt itellä sillanen tilanne että viimeiset kuukautiset on alkanu 20.2 eli on jostain syystä jäänyt nyt välistä. Kävin tästä syystä( ja niiden kipujen takia myös) 28.3 ultrassa Mehiläisessä jossa ei löytynyt muuta syytä tälle kuin kaksi mustaa solurykelmää kohdussa( mahdollisesti alkioita) ja mahdollisen keltarauhasen oikeasta( eli kipeestä) munasarjasta ja lääkäri epäili vahvasti alkuraskautta mutta viime maanantaina otettu hcg arvo oli kuitenkin alle 25 eli negatiivinen. Kävin sitte korvatulehduksen takia lääkärillä perjantaina ni meinas ettei se hcg arvo sulkis viel sitä mahdollista raskautta pois koska hän oli määrännyt sillasen kokeen joka ei näyttänyt tarkkaa lukua ni ei voi tietää oliko luku 1 vai 24 ja raskaus kuulemma olis voinu olla viel alle 4 viikkonen ni ei tarvikkaan olla arvon yli 25. Mä oon nyt ite sit ihan sekasin kaikesta ku viel jotkut ton lääkärin sanomat jutut soti vähän netistä löydettyjä tietoja vastaan, perjantaina on nyt sitte vuorossa kunnalisen puolen ultra ni saas sit nähdä mitä sieltä kohdusta oikeesti löytyy.
 
No voi hitsi Villabikinit. Onpa mukava tilanne. Toivotaan parasta, eikä sitä nettitietoa kannata liikaa lukea, menee vaan pää sekaisin.
Itse pysyttelin poissa täältä reilun kuukauden, kun ajattelin sen tuovan huonoa onnea (taidan sitten olla taikauskoinen), vaan eipä auttanut :(. Omituista kun näin koville ottaa, vaikka edelliset raskaudet alkoi helpolla. Eipä ollut niin kehutusta greippimehustakaan hyötyä. Mieli on maassa, pitäisi ajatella muita asioita, mutta kun ei voi..
Plussaonnea teille :)
 
Moikka! Kuume senkun jatkuu, ja tunne siitä että meille vielä yksi saisi tulla :) Tänään pitäs kirjoittaa kauppa paperit meidän talosta ja tehdä tarjous toisesta.Voi kun nyt kaikki menis niinkuin pitäis ja voitas alottaa yritys. Mä olen ollu ilman pillereitä jo jonkun aikaa, vaikka mulla kyllä kierto on aina sama pillereillä ja ilman. Esikko täytti 8v ja kuopus 2v :heart: Kyllä mä mietin sitäkin, että jaksanko, nyt olisin jo niin voitonpuolella. Pääsen itekseni salille yms..sitten on taas kiinni pikkuisessa. Mutta viimekesänä menin aika paljon, ja huomasin etten kaipaa sitä rakastan olla kotona. Suurin "peikko" mun mielessä on että luulen että kaikkien muiden mielestä mun pitäisi mennä jo töihin...kävin yhessä haastattelussa ja sainkin paikan...jotenkin tulee semmonen tunne kamuista yms..että pitävät mua lusmuna kun olen kotona...No kaipa kuviteltua,mutta minä viihdyn täälä, rakastan joka hetkeä, jopa niitä ihan kauheita päiviä kun mikään ei ole hyvin kellään (ainakin sitten jälkeenpäin) :) Onnea kaikille plussanneille ja syvät osanottoni niille joille on tapahtunut surullisesti.
 
Plussasin ekan kerran aprillipäivänä ja muutama päivä sen jälkeen selkeä plussa.
Joululahjaa odotellaan ja tällä hetkellä hyviä oireita ja toivoa täynnä että josko vihdoin saisin syliin asti pikkuisen neljännen :xmas:

Kaikille plussaonnea ja plussanneille onnea myös!!

neljäs rv 5+4 :heart:
 
Onnea neljäskö !! tässä ketjussa on kyllä ollut paljon plussauutisia, ihan mahtavaa :)

Täällä on jotain ovisaikaa, on voinut jo olla, olla olematta, ehkä nyt taijotain. En oo koskaan ovista tunnistanut!

Greippimehusta, en tiiä, oliko se meilläkin sattumaa, mutta tosiaan kolmosta tehtiin 1,5v niin siinä kierrossa kun aloin greippimehua hörppiin niin tärppäs :)
 
Huomenta!
Mä kävin siellä gynenpolilla ja sain mukaani keltarauhas hormooni respetin että saatais taas kiero normalisoitua, kuuri loppu tänään eli parinpäivän sisällä menkat varmaan alkaa ni pääsätis sit taas yrittämään, toivottavasti kierrot nyt tasaantuis et pystyis taas ovulaation ajankohtaa edes vähän ennakoimaan. Mulla on välillä tullut pieneiä tuntemuksia että jos ei kuitenkaan vielä näin pienellä ikäerolla tekis kuitenkaan seuraavaa kun kattoo lasten pihalla touhuumista, mutta toisaalta mä niin vaan haluisin tehdä kaikki lapset jo nyt nuorena et sit vois rauhas keskittyy työelämään myöhemmin.

plussa onnea kaikille!
 
Neljäskö, Paljon onnea plussasta! Kirjottelin jo lohtusanoja edellisiin viesteihisi pohjautuen, jossa kerroit diagnooseista: oli varmaan helpottavaa kuulla, mikä oli kaikkeen kokemaasi syynä ja tieto, että voi vielä antaa luvan neloselle jossain vaiheessa! …joka nyt siis antoi itsestään merkkejä =)

Elli, iso halaus ja voimia! Niin surullista! Toivottavasti kevään ja kesän auringon valo tuo teille iloa ja toivoa tulevaan! :hug:

Isebel, Suuret onnittelut plussasta!

Säihke, onnea plussasta! Mieletön juttu! Ensin surua ja yritystä, sitten elämä tuo ihanan ilouutisen!

Hyde73:lle tuli nopea käännähdys tässä pinossa ;) Onnea plussasta!

Villabikinit, toiv kiertosi loksahtelevat paikoilleen, täällä yksi, jolla kierto vaihtelee miten sattuu. Välillä alle 30 pv ja välillä jopa 50 pv:n megakiertoa. Ei kivaa. Onneksi viime aikoina on ollut perus 30-35 pv kiertoa.

(.)
Jotenkin sattumalta päädyin lukemaan alkuvuonna synnyttäneiden synnytyskertomuksia. Voi kauhistus, miten vauvakuume nosti päätään. Menkatkin olisi alkamassa pian ja tästä herkistyneenä itkut koko ajan purskahtamassa tarinoita lukiessa. On se synnytys jotenkin niin ihanaa ja samalla niin kamalaa. Tää haluu vauvan! Jospa tuo pienin ihan vähän vaan vielä kasvaisi isommaksi ja “helpommaksi”… :)

Plussatuulia kaikille yrittelijöille!!
 
Moikka. Kiva lukea että näinkin monella neljättä HAAVEILLAAN :) me ollaan uusperhe, mulla 2 lasta poika -04 ja tyttö -07 sekä miehelläni tyttö -04 :) Kaikki asutaan suht sovussa samassa taloudessa :) Minä vähän olen kuumeillut neljättä siis ensimmäistä yhteistä, mutta mies jarruttelee ja "kyseenalaistaa", ei ole kumonnut ajatusta mutta ei hyväksynytkää..

Niin ja siis jännät paikat nyt siltikin käsillä, nimittäin pillereiden lopetuksen myötä (halusin vaihtaa nuvaringiin, mut ei saa vielä niin olen pari kuukautta ollut ilman hormonaalista ehkäisyä) tuli sitten "pikkuvahinko" tuossa lähellä ovista, en sit tiiä miten täpärälle meni ja kun se oli vaan se kerta.. Ei se varmastikaan olisi miehelläkään katastrofi, minulle ei todellakaan :) Mutta katsotaan miten käy, nyt kp 19 ja jos menkat kuitenkin alkaa niin ok, sit vaan alan miestä hommaamaan tosissaan mukaan tähän :) Täältä nyt sitten itseni löysin muutamia päiviä sitten, että vauvakuumetta kai tämä tosissaan on :)

Sit yks kysymys miten neljän kanssa??
Mua tai enemmänkin miestä askarruttaa sellaiset käytännön asiat neljän kanssa, että neljän kanssa ei mahdu kerralla koko perhe autoon, pitäis ostaa uus ja rahaa ei iisommin ole, kaks autoa meillä kyllä on. Kyllähän se täällä kotikaupungissa onnistuu, mut entäs matkustaminen sitten?? Kesäisin on kesäloma reissut tehty autolla suomen sisällä.. Kertookahan miten teillä on ajateltu tuollainen asia, vai onko vielä isommin mietitty??
 

Yhteistyössä