Neljännestä Kuumeilevia vol2



Ristiinkulkija Onnittelut haamusta! :hug: :flower: Toivottavasti se lähtee siitä vahvistumaan. :heart:

Tiukun äiti Kyllä ne menkat sieltä varmasti tulevat. :hug: Imettäminen luonnollisesti vaikuttaa asiaan.

Äiti vm70 Varmasti teilläkin ensi vuonna tärppää. Uusi vuosi ja uudet kujeet. ;)

Ääh, itse menin juomaan pari kuppia aamukahvia, kun ei kovin helpolla usko ettei se kannata. |O Nyt on sitten niiin ällöttävä olo taas. :x Kummempia oireita ei ole kuin tuo ällötys, kaikki hajut haistaa herkemmin ja vatsa on ihan järjettömän turvoksissa. :ashamed: Tätä ei kyllä kauaa pysty salaamaan jos ei tuo turvotus tuosta rauhotu....Neuvolaa ajattelin ensi viikolla tilailla. Eipä tässä kiirettä kun se kumminkin on vasta rv 10. Ja mulla on tänään 6+0.

Kuopusta olen kovin opettanut pottailemaan tässä joulunaikaan, vaihtelevalla menestyksellä. :D Välillä sujuu hyvin, mutta sitten taas keskittyy omiin leikkeihinsä niin ettei muista potalle mennä. Ja minä sitten unohdan välillä että pitäis kaveria potalle viedä. :ashamed: Kuopuksella on tänään 2v. synttärit, juhlitaankin niitä sitten kunnolla rakettien voimalla. :D Viikonloppuna pidettiin jo juhlat, tänään otetaan uutta vuotta vastaan ihan oman perheen voimin.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!
 
huomenia huomenia :xmas:
nyt on sit uusi vuosi ja uudet kujeet :saint:
lupailitteko te jotain?? :D
mä lupasin itselleni et tänä vuonna heitän pipon nurkkaan.. ;) :whistle:
eli yritän olla parempi äiti lapsille ja aviopuoliso miehelle.
ja suurimman lupauksen kuiskasin miehen korvaan yöllä,
"mä haluun neljännen ipanan".eli en enään murehdi mennyttä enkä tulevaa vaan elän tätä päivää!! B)

ei oo täti kurvannu meille tänä aamuna.
mun kierto näyttää olevan "hieman pitkällä 230/30-34 :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
ehkä se on kumminki tänään 30/30-34 :D
toivottavasti ei täti löytäisikkään perille vaan menis ohi. ;)
jos ny kumminki täti löytää perille :kieh: niin ei se mitään.paineita ei oteta.
ehkä hyväki jos pari kuukautta vielä vierähtäis jotta sai autokoulun onnistuneesti :whistle: läpi ennenku on suuri maha.
tälläistä täällä..hauskaa 2009 vuoden ensimmäistä päivää :hug:
 
Moikka!

Mä sitten menin tyhmänä tekemään sen vikankin raskaustestin :headwall:
Ja negahan se taas oli :'(
Mä kun jo ajattelin et se "vaaleanpunainen" olis ollut jokin merkki. Siis jotain kiinnittymisvuotoa tai jotain :ashamed:
Mä olen nyt ihan varma etten tule enään koskaan raskaaksi :'(
Kai se on noihin kolmeen "tyydyttävä" :ashamed:
Saanko mä silti täällä kirjoitella? :D

mamma84Mä en lupaillut mitään, siis uuden vuoden lupauksia.
Tuo että "yritän olla parempi äiti lapsille" kuulostaisi hyvältä, että voisin minäkin sen luvata :)

Oikein hyvää vuotta 2009 kaikille! :flower: :)

Toivottavasti me kaikki "loputkin" plussattaisiin tänä vuonna :D :heart:
 
Hei vaan ja Kaunista Uutta Vuotta kaikille! En oo vielä uskaltaunut uutta testiä hakemaan.. :ashamed: Niin kovin hirvittää..Ja vaikka toinenkin testi kaksi viivaa toisi niin ei tää oo todellista ennen kuin viikkoja on keskenmenovaaran yli. Mutta tavallista herkemmät mielenliikkeet..meinaa silmänurkat kostua...että saattas tää ollakin sitä..mutta kuinka kauan... *hermona*
 
Ihanaa ja vaavintuoksuista uutte vuotta kaikille! :wave: Onnea haamusta ristiinkulkija, ja toivotaan kovasti että viiva siitä vahvistuu! äiti vm70 kyllä mä uskon, että teillä vielä tärppää, jos sulla tuo imetys vaan nyt vielä vaikuttaa.

Meille ei uutta, edelleen ollaan eri mieltä tästä asiasta... Höh! :( Mutta en luovuta, enkä lakkaa unelmoimasta!
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Eilen vasta kotiuduttiin, venyi lomailu pidemmäksi kuin oli alunperin suunniteltu, koska lapset sairasteli niin ettei otiin päästy tulemaan. Oltiin siis n. 600 kilometrin päässä kotoa. Meillä meni koko joulu ihan ohi. Meidän kuopus (11kk) sairastui päivä ennen aattoa, oli kuumetta, oksennustautia ja ripulia. Mikään ei pysyny sisällä ja neiti oli tosi veltto, nukkui lähinnä koko ajan, jouduttiin käyttämään terveyskeskuksessa päivystyksessä, lääkäri passitti meidät keskussairaalaan joka oli 130 kilometrin päässä. Lähdettiin miehen kanssa neitiä viemään, koska sanoivat et luultavasti joutuu jäämään jouluksi sinne. Paikat oli kuitenki vähissä sairaalassa ja neiti saatiin vähän piristymään joten olimme siellä sitte vain ihan iltaan asti, mut siis koko aatto meni siellä ja kaks muuta lasta oli mummon ja papan hoidossa. Meitä molempia kovasti suretti pienen neidin tilanne mut myös kaks muuta lasta ku joutuivat ilman vanhempia joulun viettämään vaikka hyvässä hoidossa olivatkin. Kotiuduttiin sitte anoppilaan siinä vaiheessa kun lapset oli jo nukkumassa :( Esikoinen oli myös aloittanu oksentelun ja lahjatki oli osittain jääny aukaisematta. Jaksoi vasta muutaman päivän päästä kiinnostua koko lahjoista ku oli oksennustaudista ja ripulista selvinnyt. Sitte ku kuopus oli parantu niin keskimmäinen aloitti. Kovin veti väsyksi hänetkin ja oltiin jo kahden vaiheilla et pitääkö hänetlkin käyttää. Kun mikään ei pysynyt moneen päivään sisällä ja molemmista päistä ku tuli ulos. Onneksi alkoi pikku hiljaa piristymään kun tiukkaan vain juotettiin vaikka ulos tulikin ettei pääsis kuivumaan kuten pienimmälle kävi ( yritin kovasti imettääki mut kaiken oksensi kesken syönnin niin itsensä kun minunkin päälle). Mummokin vielä sairastui samoihin tauteihin ja kovin oli ärhäkkää tautia ku aikuinenki oli kolme päivää sänkypotilaana. Onneksi lapset sit lopulta parantui ja päästiin kotiaki. Jospa ensi joulu olisi parempi ja tiedä vaikka silloin olisi neljäskin lapsi, ainakin toiveissa olisi :)

Kaikille plussanneille kovin paljon onnea :flower: Olipa mahtava lukea kun niin monta plussaa saatu tähän pinoon!

Itse en reissussa ollessa ollenkaan muistanu mikä kp on menossa, ja päätin etten yritäkään kalenterista laskea. Ajattelin et antaa kerranki yhden kierron mennä niin et katselen tuntemuksien mukaan bongaisinko ovista. Olin ennen reissua lukenu äiti vm70 laittaman linkin limoista ( joskus aiemminkin olin lukenu, mut luin kertaukseksi) niin ajattelin mennä sen mukaan ja katsella kuin käy. Pari kertaa onnistuttiin pupuilemaan kaikesta huolimatta. Ihan hämmästyin ku kotiin päästiin ja tarkistelin täältä mitkä kp:t ne nyt oikeasti on menossa et päiviä oliki jo niin paljon ku olevinaan oviksen limojen perusteella huomasin, kp oli sillo 19 tai 20. Mut katotaan kuin käy. Kiitos vain äiti vm70 kun olet jaksanut listoja päivitellä!! Tässä kierrossa toivon kyllä et me molemmat se plussa saataisiin, molemmilla jo monta kiertoa takana joissa yritystä ollu!

Tiukun äidille voisin lahjoittaa menkat( siis ettei nyt itsellä edes alkais) niin pääsette yrittämään, mutta riittäköön sullekin vain ne yhdet ja raskautuisit heti siitä ekasta kierrosta :)

Kaikille tasapuolisesti oikein hyvää ja plussarikasta uutta vuotta!!
 
Heippa!
Voi mikä reissu teillä ollut Säde :hug: Kyllä tämä sairastelu jouluna on kamalaa, ei siinä todellakaan joulumieltä ole mutta onneksi lapsukaisenne nyt terveitä. Ihanaa että ehditte myös "pupuilla" jospa pian saat sinäkin plussan ja pääset tuonne odotuspuolelle ;)

Miltski ja Ristiinkulkija :hug: :hug:

Tiukunäiti :hug: Kyllä ne menkat vielä tulee, ihan varmasti. Mä tiedän miltä susta tuntuu, itse kärsin koko alkuvuoden ns. raskausoireita ja joka kerta puhdas nega niin kyllä itku tullut monet kerrat :hug: Mut tänä vuonna plussataan kaikki, ihan varmasti =)

mamma84 Anteeksi, olipas käynyt pikku virhe tuossa päivityksessä, aikasta huikee joo tuo sun kiertos =) mutta Oletko jo testaillut vaiko koska ajattelit testailla ja toisit sen ensimmäisen plussan tähän alkuvuoteen??????

Eilen kun jouduin jo menee 8 töihin inventaarion takia niin tuo imetys jäi kokonaan ja tänä aamuna kun herätin neidin et lähdettiin salille ja uimaan niin taskaan neiti ei saanut tisua et luulenpa että taidetaan lopettaa tuo imetys nyt kokonaan :'( Pahalta tuntuu mutta jos tuo on niin tehokas ehkäisy niin jos tällä raskautuisin kesään mennessä niin senkin takia ja onhan neiti jo 3kk yli 1v. et katsotaan miten käy :ashamed:
Mukavaa päivää kaikille!
 
mies sanoi et tänään haetaan testit :D
mä voisin kumminki odottaa.
oireita olis jos oikein seuraa niitä.nytki äklö olo.
epäilen et mieliala tekee tepposet. :saint:
niinhän sen on oltava,enhän mä voi odottaa! :eek:
 
Moikka!

säde :hug: Olipa teillä rankka joulu :hug:
Jospas nyt sitten plussaisit :heart:
Heitäs tänne ne menkat sieltä :wave: ;)

äiti vm70 :hug: kyllähän tuo imetyksen lopetus tuntuu pahalta,
mutta jospa tulisitkin nyt pian raskaaksi :heart:
Olethan sinä ihanan pitkään kuitenkin "jaksanut/ raaskinut" imettänyt :)

Juu, kyllä mä teidän että imetyksen takia tulee noita "raskaus oireita" :ashamed:
On mulla niitä ollut edellisilläkin kerroilla. Silloin tuli ne kuukautiset kuitenkin ihan normaalisti, ainakn melkein.
Mä en voi sille mitään että vähän pelottaa että mulla alkoi ne vaihdevuodet tai mitkä lie nyt ne onkaan :ashamed: :(
No jospa kyselen siellä neuvolassa. Eiköhän ne osaa jotain vastata.

Mulla on taas "huono päivä" :ashamed:
Ei jaksais mitään tehdä. Ei varmaan päästä uloskaan.
Mä olen nukkunut viime yönä yhteenä 4 1/2h, eikä se riitä yhtään, siis mulle. Edellisenä yönä sain nukkua jopa 5 1/2h (yhteensä siis)
Mulle ei tuollaiset unet riitä. Välillä tuntuu just tuon takia etten ansaitse enempää lapsia :ashamed:
Siis kun olen niitä halunnut, niin kyllähän mun pitäis jaksaa olla aina iloinen ja pirteä "super-äiti".

Oikein iloista päivää kaikille! :flower: :heart: :wave:
 
Hei vaan! Kyllä se on selkeetä selkeempikin plussa. Heti tuli näkyviin ( vaikka testissä lukikin että luetaan 3min päästä ). :D . Sitten pitääkin ruveta arpomaan ultrauspäivää jotta selviää missä majaillaan ja keskenmenoriskikin vielä aika suuri... :| . Että ihan ei uskalla vielä ajatella syysvauvaa...kunhan tästä alusta selvitään.
 
Mahtuuko mukaan?Täällä pojan ja kahden tytön äiti,yhden miehen vaimo ja salaisesti neljännestä kuumeileva.Nuorin on 6kk ja alkaa tuo vauvahaave nostaa taas päätään...Taidan olla toivoton tapaus(syntynyt vauvakuume aivoissaan :LOL: )
Vielä en ole tuolle miehelle asiasta maininnut kun on heti valmiina neljättä yrittämään.Elikkäs hiljaa kypsyttelen ajatusta nelosesta ja yritän jarruttaa itseäni.
Menkkoja halajava Tiukun äiti oota rauhassa(helppo sanoa) imetät vielä,ne tulee ku vähiten ootat.Ressi ja väsymys pitää myös tätin loitolla.Eipä nuo miullakaa vielä oo alkaneet.
Ihanaa ja plussien täyteistä uutta vuotta kaikille tasapuoleisesti!
 
mamma84Voi, harmi :hug:
Olisi ollut niin kiva et sinäkin olisit plussannut,
nyt kun on selvästi plussaus putki menossa :heart:
Jospa se ei vaan vielä näyttänyt :hug: :heart:
Voimia! :)

kukikas Tervetuloa mukaan! :flower: :)
Sulla on ihan pieni vauva vielä :heart:
Minkäs ikäisiä sinun muut lapset ovat?
Juu, pitäisi olla ajattelematta koko kuukautisia ja yritää olla stressaamatta,
mutta eihän se multa onnistu :ashamed:
Pitäis keksiä jotain muuta ajateltavaa.

Ristiinkulkija Onnea viellä plussasta :hug: :heart:
Toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Hauskaa iltaa kaikille! :wave:
Ja plussia :heart: :heart: :heart: :heart:
 
:headwall: :headwall: :headwall:
Huomenta!
Kirjoitin pitkät pätkät ja sit kaikki katos kun samalla oli tuo päivityslista ja sen hyväksyin niin :headwall: :headwall:

No, nopeesti uusiks....
Ristiinkulkija Onnea :flower: :heart: Lähettelen täältä vauvaliimaa ja tarrasukkia pienelle masumatkaajalle että pysyy mukana loppuun asti ja pienen nyytin syksyllä syliin saatte :heart:

mamma :hug: Niin kauan kuin ei ole tätiä on toivoa ja sulla listan mukaan kp 32/30-34 et ei välttämättä vielä näy. Toivotaan että se plussa vielä tulee :hug:

Mami09 Jokos olet testaillut, kp.t täydet ;)

Kukikas tervetuloa! Siirsin sinut tuonne ensimmäisellä sivulla olevaan listaan jo ;) kiva saada uusia kun vanhat tuntuvat lähtevän tuonne plussanneisiin ;)

Itse valmistaudun juuri töihin ja toinen tissi tuntuu olevan aikasta täysi. Teki mieli jo antaa neidille mutta kun olis jo kolmas päivä niin neitihän olis ihmeissään et mitä tää nyt on et ekaks ei saa ja sit taas saa. Juo no ihan kivasti nokkiksesta maidon, hieman lämmitän sitä ja sinistä ei rasvatonta. Rasvaton ei tunnu uppoovan ollenkaan mut enemmän se tykkää piimästä et sitä se juo hetkessä mukinsa tyhjäks :) Tuntuu niin pahalta vieläkin tuo vieroitus vaikka neiti onkin jo 3,5kk yli 1v mut silti. Kaipa jos mää saan vielä nelosen niin imetän sitä vielä kouluikäisenäkin et reppana saa hujut ennen kouluun lähtöään
:kieh:
Mut nyt mentävä, olkaahan ahkeria tänään. Tulen sit illalla lukemaan ;)
 
tein sit aamupissasta toisen testin ja puhdasta negaa näytti.
kiitokset kaikille haleista.kunpa menkat alkais niin ei tarttisi jossitella.
testaan uudelleen ens viikon torstaina ku käydään kaupoilla jos menkat pysyy pois.

aloitin sit eilen suunnittelemaan esikoisen 7v synttäreitä jotka on
toukokuulla.nostattaa mielialaa eikä koko aikaa mieti menkkoja.
palapeliäki eilen ja tänään jo kokosin.hyvä ajatuksen karkoittaja.
kokeilkaa. :saint:
 
mamma84 meillä on sitten samanikäiset muksut, meidän keskimmäinen täyttää kans toukokuussa 7v! Ja kouluun syksyllä... :( kuinka sitä taas raaskii päästää, vaikka jo toinen lapsi lähtee koulutielle, niin on se vaan jotenki haikeeta. Oon vähän hassu tän asian kans! :D

Mutta kuulkaas naiset, mulla oli oikein syykin miksi tulin tänne tänään kirjottelemaan!! Mulle sais merkata nyt kp 23/28 ja yk1. :D Aikalailla hymyssäsuin on tää päivä mennyt! Eihän tosiaan tässä kuussa enää mahiksia, mut ens kierrosta sitten! Mies siis yhtäkkiä on muuttanut mieltään, tai no kypsytellyt mielessään asiaa... :heart:
 
kukikas tervetuloa vain joukkoon!

miltski onpa kiva saada sinutkin jännäillemään plussaa, joukko kävi jo aika pieneksi. Itse olen jo nyt miettiny et kamala miten nopeaa aika on menny ku esikoinen menee jo parin vuoden päästä eskariin, on nyt siis neljän vanha. Tuntui et vasta hänki oli vielä ihan pieni, mut toisaalta eihän se 4vuotiaskaan nyt kuitenkaan mahdottoman iso viel ole, muttei ihan pienikään..

mamma84 muutta jospa se ei vain viel näy testissä. Toivoisin et plussa vielä tulis.

Itse ajattelin etten pidä vielä testauksen kanssa kiirettä vaan odottelen nyt jonku aikaa. Arvelin et jos menkat ei ala kuopuksen 1v. synttäreihin mennessä (18.pvä tätä kuuta) niin sitte testailen ellei tule hyvää syytä testailla aikaisemmin.. Silloin olis kp40 meneillään jos oikein laskin. Turhaan viime kierrossaki testailin monet kerrat aikaisin ku oli vain pitkittyny kierto. Jos sitä nyt vain malttais. Ehkä sitä paremmin malttaa olla testailematta kun testejä ei ole kotona valmiina.

Plussatuulia nyt kovasti, hyvä putki menossa niin jonku on nyt hyvä jatkaa :heart: :heart:
 
Huomenta!

Eilen tuossa mietin että enää maaliskuulle asti aikaa että nyytti syntyisi tämän vuoden puolella ja sit olisikin jo 2010 vauva, aikasta veikeetä ;) oishan tuo aikasta kiva vuosiluku vauvan syntymävuodeksi. 2010 meidän esikoinen tulee jo täysikäiseksi ja itselläkin tuo uusi kymppi pyörähtää käyntiin :whistle: Mutta jospa elettäisiin tämäkin vuosi ensin. Tänä kesänä meidän keskimmäinen pääsee ripille ja ensviikolla olikin jo toinen riparitapaaminen jota kovasti oottaa. Neiti pääsi musiikkiriparille minne halusikin ja isosiskonsakkin oli siinä, musikaalisia kun ovat :)
Yritin vain sanoa että tuntuu et meidänkin lapsukaiset vasta aloittivat koulun ja nyt ovat jo noin isoja mutta onneksi meillä on tuo pahnan pohjimmainen :heart:

Kovasti puhaltelen plussapuhureita että pääsen listaamaan sittenkin mamman ja mamin plussanneiksi ja myös sinut säde tässä tammikuussa :whistle:
Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Moikka!

miltski hieno juttu! :hug:
Toivottavasti teillä pian onnistaisi :heart:

Kyllä mäkin välillä ajattelen kuinka iso tuo esikoinen on :heart:
(justhan se oli vielä ihan pieni)
Täyttää siis kesäkuussa 6v :) Sehän menee ensi vuonna jo kouluun.

Niin, pari kuukautta enään aikaa saada ne kuukautiset alkamaan ja tulla raskaaksi.
Siis että tänä vuonna vauva syntyisi.
Jouluvauva olisi kyllä kiva.
Kun tuo kuopus syntyi pääsiäisenä, keskimmäinen just ennen äitienpäivää ja esikoinen heti juhannuksen jälkeen..
Siis piti kirjoittaa että kun kuopus syntyi (pääsiäisenä siis) niin yksi hoitaja sanoi mulle että "seuraava sitten jouluna," ja sitten et ei ehkä nyt (tarkoitti siis tuota mikä meni), mutta seuraavana. Sopisi mulle hyvin. Voisi syntyy vaikka 13.12 tai 23.12. ;)
(siis kun nuo ovat syntyneet 23.6, 13.5 ja 23.3 :) )

Tosin ei se 2010 niin paha vuosi olisi.
Esikoinen menisi kouluun, meille tulee 10v täyteen 20.10.2010 :D :heart:
Ja mieskin täyttää 30v.

Iloista iltaa kaikille! Ja plussatuulia! :heart: :heart: :heart: :wave:
 
MOI! Pitkästä aikaa...Täytyy ihan tunnustaa et olin jo unohtanut tunnuksetkin tänne :ashamed:
Mutta ONNEA kaikille plussanneille :heart: :flower:
KUKIKAS tervetuloa :heart:
Jos mun tän vuoden lupaus olis et kirjoittelen tänne vähän ahkerammin =)
Äitivm70 mulle voi päivittää kierron pituudeks 38 kun sellanen se oli viimeksi ja ei tämä tunnu sen lyhyemmäksi jäävän...Eli testaankin vasta kp38 jos on tarvetta! Yksi testi kaapissa odottelis ja hiukan kyllä tekis mieli testata,mutta ei...vielä...ihan...pinnistellä koitan...
Olen kanssa todennut et poden varmaan kroonista vauvakuumetta...mies kyllä sano et neljäs on viimeinen... :kieh: mutta ei murehdita sitä vielä,ensin kun sais sen neljännenkin niin sit voi alkaa uudelleen pehmittelemään :D
+++++tuulia kaikille vuoteen 2009 :heart:
 

Yhteistyössä