:)neljäs tulossa-maaliskuu

:)Pino neljättä odottaville. Jos on jotain huomautettavaa tai korjattavaa, niin heti vaan kommenttia.

Jengi (nimimerkki,laskettu aika, ikä, edelliset lapset, ??, sairaala)

neljäskö_____9.12.___30_____P,P,T_____ ____Tyttölupaus____NKL
Tatomira____01.01.__32_____P,T,P________ _Tyttölupaus____K-HKS
Neljän suora__06.01.__29_____P,P,T_________Tyttölupaus___HYS
E-V-A_____09.02.___________P04,T06,P09____Tyttölupaus___
äitijapojat___ 9.5.____32____P99,P03,P10____tyttölupaus____KYS
milia-_____17.5______23_____P-07, P-08, P-10_____ ________VKS
Nedra_____13.06.____28_____T04,P06,P10__ ______________TYKS
Nona76____19.06.____35_____P96,T99,P06____ tyttölupaus___TYKS.
Tyyni ______ 30.6____ 35_____ P01 To2 T05_______________ SeKS
Hippuliina__8.7.______27_____P07,T09,T10 ____tyttölupaus___TYKS
JA82______12.07.____29_____T02,T02,T11__ __tyttölupaus______LS
ninnax_____14.07____31_____P04 P06 P09_____poikalupaus_____KOKS
Bim82______ 17.7.__________T04, T05 ja T08________________ OYS
Jaana_____17.7._____29_____T03,T05,T09__ __kaksoset______KYS
Astral_____22.07.____30_____P01,P03,P06_ ___poikalupaus_____LPKS
onona_____25.7._____29_____T06,P08,T10
Siiseli84___30.07.____27_____T02,P05,P07 __poikalupaus____HYS
taivaanrannanmaalari_1.8_30_T07,P08,P10_ ________________LPKS
Kisuliina___05.08________________-10_______kolmoset______NKL
äiskä-73___________38 ______P-00,P-07,T-09_____________PHKS
NaNaj_____17.8.____27______
Jemie_____20.8.___________ -02, -07, -09
Ikpi_______09.09____________T,P,T
-Pioni-____16.9.____29_______P07, T08, T10____________TAYS
Odottaja12
UuMamam_19.9____30_______P99,T04,P09____ __________OYS
viinika_____30.9____31_______P04,P05,T07 _KYS
Hellunmartta_18.10__________T00,T06,P11_ _____________LKS
natusani_____ 3.11__32______ T02, P07, T11____________ TYKS
Kokkeli______ 8.11.___________P,P, P,__________________SeKS.
Korvapuusti___16.1__ 28_______ T06, T08, P10

Syntyneet:

Miita1969 tyttö 29.1.2012 3230g 49 cm
katjuska poika 27.2.2012 3170g 49 cm (rv 38+3)
SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Tänään rakenneultrassa käyty...sokea olis pitäny olla jos ei ois sukupuolta nähny, heti kun alko ultraamaan ja vauva tuli näkyviin niin pippelihän se näkyi ihan selvästi sivukuvassa :) kaikki oli kunnossa, painoa 376g ja vastasi viikkoja 20+4. Lopuksi vielä varmistettiin että kyllä pippeli löytyi jalkojen välistä. 4D- kuvaakin ihailtiin heten, mutta vauveli piti kättä kasvojen edessä. Isoveljet oli innoissaan kun kuulivat, että pikkuveikka tulossa ja alkoivat miettiä nimeä. Ehdotuksia tuli mm. karvinen, kunkku, martti, nalle puh jne...ei nyt niistä taideta valkata. Pitää vielä miettiä.


ninnax rv 20+4 ja poikalupaus

 
Heikunkeikun!

ninnax: Mäkin oon aina haaveillu tuosta 4D.stä, mutta kun pihinä en aio periaatteesta maksaa siitä niin kauheita summia...Sitä ei kai kuitenkaan ihan normipalveluna ole missään kunnassa.

Minä kävin eilen ekaneuvolassa ja käyttivät varhaisultrassa. Siellähän se neljäs mussukka uiskenteli :heart: Oli mukava yllätys käydä ultrassa jo nyt, kun edellinen asuinkunta ei tarjonnut kuin yhden ultran koko raskauden aikana. Kaikki oli ok ja nyt siis uskaltaa jo olla OIKEASTI raskaana, kun tietää, että siellä masussa ollaan kotona ;) Kaikki isommat sisarukset ovat jo aikoja sitten aloittaneet porukalla esim. nimisuunnittelut ym. ja on pitänyt aina vähän huomautella, että "mietitäänpä vasta sitten kun..." Nyt saa sitten antautua haaveilulle itsekin :)

Huonovointisuus (etova olo) vaivaa yhä iltaisin. Iho on alkanut myös kuivumaan, kuten edellisiäkin odottaessa. Yleisvointi on kuitenkin hyvä. Pelkäsin kyllä, että kun on ollut kolme energistä ja lähes oireetonta raskautta, tämä neljäs on sitten sieltä toisesta päästä. Onneksi ei käynyt niin (kopkop...):)

Ihanaa ja aurinkoista keväänodotusta kaikille tuleville nelosmammoille!


UuMama, 11+1
 
ninnax, Onnea Pojasta!! Mahtavaa, että niin selkeästi näkyi. Ja kiva kun näitte 4D:täkin, meille kanssa sitä on kontrolliultrien aikana aina vähän vilauteltu ja sain pari kuvaakin mukaan viimeksi, mutta ei niistä kyllä mitään tolkkua ota kun ovat siellä niin limittäin ja lomittain :) ehdottomasti haluaisin kyllä tietää sukupuolet.
 
tonne Koksiin tuli toi 4D ilm viime vuonna ja jokaiselle kuka siellä on nyt käyny on ilmeisesti näytetty myös 4D kuvaa vähän aikaa. Niin mahtava se nyt ei minusta ole että yksityiselle menisin varta vasten sitä katselemaan, jotenkin toi tavallinen ultrakin näytti selkeämmältä kuin ennen.

Kisuliina, kumpi sun esikoinen on? onko näissä kolmosissa identtiset kaksoset vai kuin? Ja vielä jos saa udella niin milloin teille selvis että kolmoset tulee? Yks päivä satuin katselemaan neloselta vauva- tulossa ohjelmaa ja siinä odottivat kolmosia. Ne leikattiin sitten suunnitellusti vkolla 34...onko teille sanottu miten kauan annetaan kasvaa ja olisiko alatiesynnytys mahdollinen vai onko tapana leikata? Hirmu utelias.. ja jos Kisuliina haluat oman ikäsi tohon listaan niin ilmoittele :)
 
Kaunista sunnuntaipäivää!!

Onnea vauvan saaneille :heart:

Täällä on NIIN nätti päivä, että... tarvii mennä vielä uudemman kerran santsaamaan aurinkoa iholle :D

Varasimpa tuossa ekan neuvolankin sitten viime viikon torstaina. Sinne olisi nyt vielä kuitenkin 2,5 viikkoa aikaa miten tämä alku aika voikin mennä näin hitaasti? Nyt on alkanut huolettaa tämä "oireettomuus" oikein urakalla, tietty väsyttää mutta sekin voi johtua vaikka ja mistä, minkäänlaista huonoa oloa ei ole, tissit eivät ole enää kipeät *huoh*, mahdollinen eka ultra neuvolan puolelta olisi kuitenkin vasta tuolla loppu kuusta ja yksityiselle ei ole varaa lähteä

Täytyy nyt kuitenkin ajatella "positiivisesti", ettei tässä kyllä toisaalta toivoisi sitä huonoa oloa, ei jaksaisi noiden lasten kanssa touhuta kyllä yhtään mitään. Poika parka joutui edellis vuoden loppu kesän (todella kauniin sellaisen) olemaan sisällä ja katsomaan telkkua, kun äiti ei päässyt eteistä pidemmälle kun tuli kiire aina vessaan :whistle:

Mutta nyt pyykkikoneen kimppuun niin pääsee vielä uloskin :cool:

natusani 5+1 (?)

p.s meninpä sitten innoissani vanhaan ketjuun kirjoittelemaan :ashamed:
 
ups... vahingossa tuli tuohon vanhaan pinoon kirjoitettua mutta liitetään sama nyt tänne :D

:heart:Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Meillä kolmikko tappelee koko ajan :mad:murrr.... Ihanaa sisarusrakkautta. Hiihtoloma alkoi ja jo nyt mietin milloin lapsilla koulu/eskari alkaa. huoh.. Kohta koko porukalla uimaan, josko tappelut hieman rauhoittuisi. Oma olo alkaa olla hieman parempi.

Eilen poksui eli nyt mennään kaksilla numeroilla

Viinika ja onni 10+1
 
Ihanaa viinika :) meillä just loppui hiihtoloma ja kyl miltei heti kun loma alko aloin odottaa et esikoisen loma loppuis ja menis takas kouluun kun tappelevat koko ajan. Uloskin kun mennää niin 5min ja eka riita päällä...kyl naapurit huomaa kun me ollaan ulkona. Naapurin tytöt ei riitele yleens koskaan ulkona...pari kertaa oon tainnu näiden vuosien aikana kuulla niiden riitelevän...

Neuvolassa käyty..uudet verenpaine ennätykset:85/52! Hb 114, saa alkaa rautaa syömään, vauvan syke 150 ja sf-mitta 21. Painoa tullu kaikkiaan 4,5 kg ei paha. Kaikki ok siis.

 
Moi. Kait mä ny voin jo tänne pinoutua :)
Kokkeli, La 8.11. Kaikki kolme lasta poikia. Ja synnäri olis SeKS.
Olo on normi. Eipä mulla koskaan oo ollut varsinaisesti mitään oireita raskauksien alussa.
Monta kertaa oon meinannut möläyttää raskautumisesta, mutta koitaasin ny pitää edes ekaan ultraan asti salassa :D
Mahottoman hitaasti alkoi aika madella heti testin tekemisen jälkeen...
 
Kyselisin vain kuinka usein teillä muilla on neuvolassa käynti? Itse ihmettelen, että minulla neuvolatäti sanoi (rv 8) , että tavataan seuraavan kerran sitten niskapoimu ultran ja rakenneultran puolessavälissä : /. Eli siis joskus viikolla 17... Nuista aikaisemmista muistelen, että neuvolassa käytiin kerran kuukaudessa ja loppua kohden käyntejä tihennettiin. Että näin täällä, miten muilla? Aikaisemmasta raskaudesta aikaa 5 vuotta, joten onko käytännöt näin muuttuneet?
 
Hyvää päivää!!!

Täällä vielä eilen aamupvä:llä piti tehdä varmistuksen varmistus testi ja kyllähän tuo näytti gravid/raskaana 3+ :heart: jotenkaan ei nyt edelleenkään tahdo uskoa, että raskaana olisi, jos on noihin kahteen edelliseen raskauteen verrattavissa niin pahoin vointi alkaa ensi vko:n aikana... toivottavasti ei! Sitten tämä talous seisahtuu täysin :O

Meillä aloitettiin tämä aamu jo ennen kuutta kun keskimmäinen päätti herätä :/ Muutenkin kun on koko ajan ihan totaalisen väsynyt, mutta tänään taitaa tulla unimatti hyvissä ajoin :D

Viinikka kyseli neuvoloista, meillä on ollut ihan se "normi" kuukauden väleinen ja loppua kohden tihentyy, mutta kolmosta odottaessa neukkutäti kyllä sanoi, että jos jossain kohtaa voidaan myöskin jättää käynti väliin, jos on esim töiden takia hankala järjestää tai muuta menoa ja vastaavasti jos haluan niin pääsen myös useammin. Joustavaa molemmin puolin :)

Nyt tässä tulee eka käynti "jo" 7+ vko:lle (omien laskujen mukaan) muuten olen käynyt lähes kaikki siinä 9-10 vko:lla vasta ekassa. Ja todellakin toivon, että vieläkin meidän neuvolassa lääkäri tarkistaisi ekalla lekuri käynnillä raskauden keston ja sikiön oikean paikan ultaralla :D

Jos jotain "murhettakin" niin jotain hyvääkin niin tässä raskaudessa ei ainakaan vielä ole ollut mitään turvotusta edes iltaisin, voi ihminen olla onnellinen pienestä (toisaalta herää epäilys, että onko kaikki ok?). Mä olen todellakin sitä sorttia, että hyvä kun on edes np-ultraan selvitty ilman ettei ole jo loistanut pötsi kilometrien päähän :whistle: Ehkä nuo kuopuksesta jääneet 6kg auttavat asiaa hieman :O

Nyt taas pyykkien kimppuun, hyvää viikon jatkoa kaikille

-natusani
 
Hei kaikille!
Mukavaa kun on tullut uusia, tervetuloa joukkoon!
Viinika: meillä ekassa ultrssa käynti "korvaa" neuvolakäynnin, eli siinä kuussa kun on ultra ei tarvi mennä neuvolaan.
Ihanaa kun on ilmassa jo kevään tuntua, jaksaakin enemmän kun on valoisaa. Minulla alkaa oleen jo ensimmäiset merkit rannekanava oireyhtymästä. Sormet alkaa taas uhkaavasti puutumaan kun pitää esim. kuoria perunoita tai ajaa autolla pitempää matkaa.. Hieroja olisi huomenna jos vaikka tämä johtuisikin vain jumittuneista hartioista. Hienoa kun tämä alkaa jo nyt kun ei ole edes raskauden puolessa välissä......
Kolmatta odottaessa tämä alkoi viimeisinä kuukausina ja paheni niin että ei pystynyt enää syömään lautasta tyhjäksi kun piti välillä heilutella sormia että sai tunnon niihin takaisin. Huokaus. sitä taas odotellessa.

Mutta vatsa on alkanut kasvaa ihan kiitettävästi, kohta täytyy varmaan siirtyä mammahousuihin. Nyt menee vielä omista melkein kaikki muut paitsi farkut. =)

Trm ja rv 19
 
Moikka
Kävin kurkkaamassa tuota syyskuun odottajien pinoa. Kovin on kärkkäät keskustelut siellä kuinka tulee imettää ja mitä koti- ja luomuruokaa lapsille syöttää :headwall:. huh... Itse ainakin olen oppinut, että ei taida olla yhtä oikeaa tapaa. Kukin tyylillään.

Tänään *poks* viinika ja onni 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra takana. :)
Kovin oli leppoisa kaveri, siellä vaan rennosti makoili jalat kohti masua ja kädet oli kasvojen vieressä nyrkissä. Sormia tykkäsi kovasti esitellä ja kätilö sitten laski kaikkien sormien olevan paikallaan. Painoa oli 355g. Pari päivää isompi oli eli 20+2 ultran mukaan. Ja tulihan sieltä poikalupaus :heart:

Siiseli84 ja Nuppu 20+0 POKS!!!
 
  • Tykkää
Reactions: ninnax
piti oikein käydä katsomassa tota syyskuun odottajien pinoa...kovin on kiivasta...tuolla heinäkuisissa missä mä myöskin oon on tähän mennessä esitetty mielipiteitä vasta hiustenvärjäyksestä raskausaikana ja sektiosta..saa nähdä päästäänkö siellä muusta keskustelemaan.

viinika: meillä neuvola 4:n vkon välein joko lekuri (3 krt raskausaikana) tai terveydenhoitaja ja ultrat erikseen. Eihän niissä ultrissa kumminkaan katsota verenpaineita yms..vauvaa vaan ja loppuvaiheessa käydään 2:n vkon välein ja ihan lopussa vkon välein ja jos menee yli niin 2krt vkossa. Mutta tossa paikkakuntakohtaisia eroja, tuli tuolla heinäkuisten ketjussa huomattua että voivat olla käynnit tosi harvassakin. Luulin että Suomessa on joku yleiskäytäntö tässä asiassa mutta ei näemmä ole.


ninnax rv 22+2
 
Jospa mä liittyisin tänne teidän joukkoon tuolta 4. toivovasta ketjusta :)

Eli oon Korvapuusti, 28v, T-06 T-08 P-10 ja nyt la 16.1. Sunnuntaina vasta plussasin joten olo on enemmän kun epätodellinen vielä! Kovasti olen toivonut / odottanut tätä mutta 2,5km kokeneena en uskalla vielä ottaa kaikki ilo irti. Päivä kerrallaan.

Nyt lukemaan ja tutustumaan teihin :)

Korvapuusti 4+3
 
Tervehdys täältäkin!

Meillä oli eilen rakenneultra. Mulle teki lääkäri sen kun on ollut se hematooma ja verivuotoa
rv:t 10-16. Vauvalla oli kaikki rakenteet ok.
Saatiin poikalupaus :heart:

Istukka on pari senttiä kohdunsuun päällä, joten uudestaan ultraan rv 28. Toivon kovasti, että se sieltä nousee ylös. Jos jotain pelkään, niin sektiota :O Napanuora oli kierteinen (?) muistaakseni jotain tämmöstä, niin sitäkin sitten tarkastelee. Kovin kauan katseli istukan ja napanuoran toimintaa. Liikkeitä käski seurata ja heti polille yhteyttä, jos eivät tunnu. Eilen ei ollut mitään kysyttävää, kun olin ihan sekaisin. Tänään pyörii kaikenlaista päässä :( Vauva voi onneksi hyvin. Meille tulee 4. poika :D

Eilen käytiin kuopuksen kanssa ostamassa pikkupoikien bodeja ja tänään olen laitellut yhtä kaappia siihen kuntoon, että voipi alkaa vauvan tavarat järjestelemään sinne.

Painoa on pompsahtanut reilu 7 kg. Saas nähdä mitä neuvolassa sanoo tätyli. Ens viikolla ois se neuvola, että saan ne kelan paperit. Meinataan ottaa pakkaus pakkauksena. Meillä ei ole kuin tasan 2 bodia


Astral rv 21+2
 
Hyvää perjantai päivää :)

Onpas täällä neljänsissä ollut hiljaista :eek: Ovatko kaikki jo siirtyneet ulkotiloihin paistattelemaan kevättä??

Täältä sen verran kuulumisia, että eilen oli eka neuvola ja ensimmäinen lääkärikin on jo puolentoista viikonpäästä 4.4, silloin onneksi varmistetaan että pikkainen vastaa oletettua aikaa ja olisi oikeassa paikassa :D

On kyllä sitten jo vuodessakin taas suositukset kaikenmaailman testeihin ja kokeisin taas jo ehtinyt muuttua : / Varasin sitten jo eilen np-ultraankin ajan ja sinne pitäisi mennä 20.4. Miksi sinne tuntuu olevan niin pitkä aika vielä?

Jos sitä nyt taas menisi sohvalle lepäämään ja toivoisi että kuvotus häviäisi :( Varmaan turha toivo kun on tuo 3kk ikäinen karvakasa täystuho ja toi nuori neiti kun pitävät vauhtia yllä :)

Muksaa alkavaa viikonloppua kaikille :heart:

natusani

 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista sunnuntaita :)

Olen käyny täällä lukemassa mutta kun ei oikein ole mitään uutta kerrottavaa niin ei oo tullu kirjoiteltua.

Huomenna olis neuvola taasen...eilen piti oikein käydä kattomasta lilypiestä millä vkolla olen kun en yhtään muistanu, että hyvin on menny raskaus :) hirmu nopeesti tähän saakka ainakin kun nyt jo rv 24.
Hml:ssä kävin viime vkolla yks reikä löytyi se pitää mennä paikkauttaa ja kuvat pitää ottaa sit kun vauveli syntyy.
Mä olen kyllä nauttinut auringosta kun koko talven on palellu niin nyt tuntuu et alkaa taas elämään :)

ninnax rv 24+1
 
Heips tännekkin, kirjoittelu jäänyt vähän vähemmälle, mutta lukenut olen tosin.
maha kasvaa ja viikot vierii, tosin tällä hetkellä toivoisin niiden viikkojen vierivän hieman nopeammin, muutamia ongelman alkuja alkanut ilmaantua tässä raskaudessa ja mulla on nyt pelko, että kuinka pitkälle päästään, mutta aika näyttää...Ensi viikon alusta äpolille tutkimaan alhaista hb:tä sekä kontrollia jalassa olevasta veritulpasta, luultvasti ultraillaan vauvaakin samalla, ja katsotaan miten on kasvanut.

JA & 24+3
 
Kylläpä tämä aika matelee hitaasti.
En oo päässy vielä edes ekaan neuvollaan. Tekis mieli huutaa koko maailmalle, että raskaana ollaan, mutta maltaisin ny pitää suuni vielä supussa, kun viikkoja on niin vähän.
Koko aika on nälkä, mut pitäis hieman pidätellä, kun toi lähtö painokaan ei oo ihan normaalin rajois :D
Kokkeli rv7+4
 
Hei vaan! Pääseekö tänne mukaan?
Olen neljättä lasta odottava äiti, jonka laskettu aika on 9.9. Aikaisemmat lapset on tyttö, poika, tyttö.
Neuvolassa kävin ekan kerran vasta viime viikolla rv 15+5 ja ekaan ultraan menen yksityiselle ensi viikolla rv 17+1. Katsotaan miten la täsmentyy :)

Olen miettinyt paljon myös aktiivista synnytystä. Tietämättäni osia siitä olen toteuttanut ja varmaan kivunlievityksettömään synnytykseen asti en päädy.
 
Hei vaan Ikpi ja tervetuloa mukaan :) yritän lisäillä sut listaan vaikka illalla.

Mulla oli ma neuvola..kaikki ok, verenpaineet alhaset niinkuin aina ja vauvan syke 150 paikkeilla. Sanoin supistuksista kun niitä nyt on ollu kivuliaita täs parin vkon aikana...ei kuulemma sais olla kivuliaita, pitäis levätä kun niitä tulee ja sinne voi tulla näytille...jeps, saiskohan kotiäiti saitsua ;) enhän mä kehdannu sanoa että niitä ollu lähes joka pvä parin vkon ajan...no sit mulle tuli ma vielä kuumetta ja nuhaa ja supistelikin vielä kipeesti koko päivän, rauhottuhan ne sit illalla kun sain lapset nukkumaan...ti mun äiti otti nuorimmat pojat aamupäiväksi ja nukuin aamupäiväl 2h, kuumeesta pääsin eikä supistellukkaan eilen. Tänään olikin sit kuopus kuumeessa 39,6...sitä on hoivailtu tän päivää...

ninnax rv 24+4
 
Mukaan pinoon ilmottautuu neljättään odottava kohta 36v. äiti.

Nona76----19.6----35----P96,T99,P06, tyttölupaus---TYKS.

Tämäraskaus on ollut edellisiä huomattavasti raskaampi etenkin henkisesti mutta myös fyysisestikin. No enhän toki ole enää 20 kymppinen ja edellisestäkin raskaudesta on vierähtänyt jo 6 vuotta.

Kevät on ollut rankka olen sairastellut enemmän kuin ikinä. Tautia taudin perään ei kunnolla kerkee edellisestä parantuu ku jo uutta pukkaa. Kuopuksen kans sairastellaan vuoron perään ja yhtäaikaakin.

Kirjottelen myöhemmin lisää, paremmalla ajalla.

Nona76 ja rymyiita 28+4
 

Yhteistyössä