neljäs tulossa toukokuu

Pino neljättä odottaville. Jos on jotain huomautettavaa tai korjattavaa, niin heti vaan kommenttia.

Jengi (nimimerkki,laskettu aika, ikä, edelliset lapset, ??, sairaala)

neljäskö_____9.12.___30_____P,P,T_____ ____Tyttölupaus____NKL
Tatomira____01.01.__32_____P,T,P________ _Tyttölupaus____K-HKS
Neljän suora__06.01.__29_____P,P,T_________Tytt ölupaus___HYS
E-V-A_____09.02.___________P04,T06,P09____Ty ttölupaus___
äitijapojat___ 9.5.____32____P99,P03,P10____tyttölupau s____KYS
milia-_____17.5______23_____P-07, P-08, P-10_____ ________VKS
Nedra_____13.06.____28_____T04,P06,P10__ ______________TYKS
Nona76____19.06.____35_____P96,T99,P06__ __ tyttölupaus___TYKS.
Tyyni ______ 30.6____ 35_____ P01 To2 T05_______________ SeKS
Hippuliina__8.7.______27_____P07,T09,T10 ____tyttölupaus___TYKS
JA82______12.07.____29_____T02,T02,T11__ __tyttölupaus______LS
ninnax_____14.07____31_____P04 P06 P09_____poikalupaus_____KOKS
Bim82______ 17.7.__________T04, T05 ja T08________________ OYS
Jaana_____17.7._____29_____T03,T05,T09__ __kaksoset______KYS
Astral_____22.07.____30_____P01,P03,P06_ ___poikalupaus_____LPKS
onona_____25.7._____29_____T06,P08,T10
Siiseli84___30.07.____27_____T02,P05,P07 __poikalupaus____HYS
taivaanrannanmaalari_1.8_30_T07,P08,P10_ ________________LPKS
Kisuliina___05.08________________-10_______kolmoset______NKL
äiskä-73___________38 ______P-00,P-07,T-09_____________PHKS
NaNaj_____17.8.____27______
Jemie_____20.8.___________ -02, -07, -09
petite_____27.8._____25_____P07, P09, P10_____________ K-PKS
Ikpi_______09.09____________T,P,T
-Pioni-____16.9.____29_______P07, T08, T10____________TAYS
Odottaja12
UuMama_19.9____30_______P99,T04,P09____tyttölupaus __OYS
viinika_____30.9____31_______P04,P05,T07 _KYS
Hellunmartta_18.10__________T00,T06,P11_ _____________LKS
Korvapuusti__15.11__ 28_______ T06, T08, P10
PIKKUMAMI85_15.12_26_______P07, P08, P11____________SEKS
Santtu81_____22.1._30______________________________KOS
Hellunmartta__ 25.1._31_____________________________LKS
Syntyneet:

Miita1969 tyttö 29.1.2012 3230g 49 cm
katjuska poika 27.2.2012 3170g 49 cm (rv 38+3)
SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
kovin on hiljaista täällä...oon ollu hirmuisen väsynyt. Viime vkolla haravoin pihan ja tänään siivosin sisällä. Haravoinnista tuli kipeitä suppareita ja tais olla viime vkolla vain yks pv ettei supistellu kipeästi...tänäänkin siivous aiheutti kipeitä supistuksia. Aiemmista raskauksista ei supistellu kipeästi yhtään ennen synnytystä, mutta tästä kyllä. Alkaako sit kohtu sanoa että kiitti riitti... Huomenna otetaan sit rauhallisemmin.
Hirvittävän nopeasti mennyt aika...aiemmissa raskauksissa oon ottanu masukuvan alk vkolta 20 aina 4:n vkon välein ja nyt tajusin että uus mahakuva piti ottaa jo 2 vkoa sitten..tuntuu et tää raskaus loppuu ihan kohta.

ninnax rv 30+2
 
Tuo on niin totta ninnax...aika menee siivillä :confused: Sitä kun ensimmäistä odotteli, niin raskaus tuntui pieneltä ikuisuudelta. Onhan sitä jo paljon touhua viiden hengen taloudessa ja tosiaan välillä ihan harmittaa, että tämä mahan kasvattaminen menee niin äkkiä.

Mä oon jaksanu ottaa kuvan aina lauantaisaunan jälkeen ihan viikottain. Vaikka puoliväli on jo mennyt ohi, niin tuntuu, että maha on vasta ihan pikkupömppä ja sitten taas miettii sitä kuinka aika on kuitenkin mennyt niin nopeaa ja kesäkin menee nopeaa jaajaaja...No, kyllä se vielä tästä pompsahtaa :D

Supistelua ei ole ollut, kuten ei edellisilläkään kerroilla. Kovasti vaan "unettaa", siis olo on kyllä virkeä, mutta pilkiminen on uusin harrastukseni ;) Tulee pilkittyä varsinkin telkkarin ääressä, tenttikirjan ääressä ja vielä ennen nukkumaan menoakin parin romaanisivullisen verran...ihan outoa!

Ohhoh, taitaa kello olla jo sen verran, että tää lähtis nyt sitten pikkupilkille ja nukkumaan :D

UuMama 20+6
 
Minä olen niin malttamaton, että haluaisin vauvan heti tänne :) Siis totta on se, että aika menee hirvittävää kyytiä, mutta kuitenkin. Ehkä odotan myös luvan kanssa lepäämistä ja kotona "olemista", kun reissaan niin usein toiselle puolelle Suomea 900 kilometrin päähän. Toisaalta siellä päässä ei sitten kyllä hommat etene yhtään äitiysloman aikana (opiskelen siis siellä).

Meille on tulossa poika ja se sitten tasaa meidän perheen sukupuolijakauman :) Vuorotellen ollaan saatu molempia. Meidän vauva eli viisivuotias on kovin innokas tuleva isosisko ja muistaa aina äitiä halatessa ja pussatessa antaa myös vauvalle pusun ja halin. Meille syntyi sukuun vähän aikaa sitten vauva eikä meidän lapset vielä omasta tienneet mitään. Olivat kovasti sitä mieltä, että jos meillekin tulisi vauva, he voisivat hoitaa ja tämä viisivuotias lupasi olla vauvan kanssa kaikki äidin ja isän kauppareissutkin :)
Kun vauvauutiset sitten kerrottiin, on pikku hiljaa hoitolupaukset unohtuneet, vaippoja ei varmasti vaihdeta, mutta kyllä sitä on luvattu syöttää ja juottaa :D

Ikpi 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Ikpi: Meillä ekaluokkalainen oli kertonu saikulta palaneelle opelle heti vauvauutiset ja ope oli ihmetellyt, että "Ohhoh, siinäpä on jo neljän kanssa tekemistä!" Tyttö oli topakasti vastannut, että "No nii-iin, sitä on varmaan jo liikaa, mutta täytyy sitten olla kovasti äidille apuna." :heart:

Meidän pienimmäinen (3v) luuli ensin ultrakuvista, että äidin masussa on kissan poikasia...Loppujen lopuksi ymmärsi, että siellä onkin vauva ja osaa ällistyttävän hyvin aina ottaa sen huomioon. Esimerkiksi syliin tullessaan sanoo aina, että "Ei vauvan päälle!" ja istuu syliin varoen. Ja ne pusut ja halit muistaa myös vauvalle :)

-UuMama rv 21+0
 
Hei!
Minulla on joku ongelma tämän sivuston kanssa kun tämä ei anna minun kirjoittaa tänne mitään! Meinaa jo äly lähteä, tämä on varmaan jo viides kerta kun tulen kirjoittamaan ja lähettämisvaiheessa huomaan että minut onkin potkaistu jo pihalle ja pitäisi ensin kirjautua sisään. Ja kaikki mitä olet kirjoittanut on hävinnyt jonnekkin... Toivottavasti tällä kertaa onnistuu!

Kävin ultrassa ennen pääsiäistä ja tyttölupaus tuli! Aivan niinkuin arvelinkin. =) Harmittaa vaan kun tyttöjen vaatteet on laitettu syvälle varastoon ja poikien vaatteet olisi vielä tuossa vaatehuoneessa helposti otettavissa. Neuvolatäti ei ole asiasta vielä varma sillä hän on edelleen sitä mieltä että tulokkaalla on pojan sydänäänet.

Olen käynyt kontrolliultrassakin kun vauvelin toinen munuaisallas oli laajentunut. Toisella kokoa oli 4,5mm ja toisella 8mm. Heinäkuussa mennään taas munuaisia ultraamaan ja tarpeenvaatiessa lastenlääkäriä konsultoidaan. Täytyy vaan toivoa että ero tasoittuu.

Viime viikolla oli pelkäämäni sokerirasitus nro 2 ja nyt siinä sitten narahdin. Paastoarvo oli raja-arvo eli 5,3, kaikki muut olivat onneksi hyviä. Ensi viikolla pääsen sitten sokerihoitajan puheille ja saan sokeriseuranta ohjeet. En inhoa mitään niin paljon kun pistämistä vaikkakin kyseessä olisi vain verensokerin otto.... Blaah!

Mutta onneksi vauva muistuttelee olemassa olostaan tuon tuostakin, varsinkin kun itse on laittamassa nukkumaan, toinen alkaa liikkumaan.
Meilläkin "isot lapset" eli 4,5v ja 3,5v ovat alkaneet huomioida vauvaa. Vauvaa kutitetaan mahan läpi ja sille lauletaan. Yksi aamu he jopa leikkivät vauvan kanssa ja heiluttelivat helistimiä mahan edessä. Meillä ei ole pientä vauvaa nähty pitkään aikaan ja he kuvittelevat sieltä tulevan samanlaisen vauvan kun meillä jo on eli pian kaksi vuotias vauva... Olen yrittänyt näyttää kuvia ja kertoa pienistä vauvoista että ne vain syö ja nukkuu mutta jotenkin heidän on vaikea sisäistää sellaista. ;)

Meillä odotetaan kovasti äitienpäivää. Meidän neiti haluaisi antaa lahjaksi sormuksen tai korvakorut, eli toisin sanottuna hän itse haluaisi sellaiset... :) Isi on luvannut huomenna viedä isot lapset lahjaostoksille, saa nähdä mitä sieltä tulee. Ja minä olen määrännyt että lahjan täytyy löytyä paikallisesta s-marketista. Taidan olla hieman tylsä ;)

Mutta jospa tämä riittäisi tältä erää, jos vaikka viestin lähetys onnistuisi..

Ihanaa Äitienpäivää kaikille!!

Trm rv 28+jotain
 
Viimeksi muokattu:
Täällä taas neuvolassa käyty eilen..siellä saakin nyt ravata hirmu usein.
Eli eilen rv 31+3 verenpaine 97/60, pissa ok, kohdunpohja 29 (keskikäyrän ja yläkäyrän välissä), painoa tullu 567g , nyt yht 9 kg, ei sanonu siitä mitään. Vauvan syke oli 134 paikkeilla. Alkuun oli korkea, kysyin et miten korkea niin 170 kuulemma, mutta tasaantui sitte tonne 134 paikkeille kun oltiin kuunneltu jonkun aikaa...ei kommentoinu siihen muuta kun että vauva liikkui kovasti alkuun mikä sit nosti sykettä..itseä jäi tietenkin mietityttämään että onhan vauvalla kaikki ok, ihana tää ihmismieli.
Viime yönä meidän kuopus 3v alko huutaa hulluna et pissattaa, hinasin sen sit äkkiä pissalle ja takas sänkyyn ettei kaikki herää. Sit alkokin supistelee tosi kipeästi, raahauduin alakertaa ottaa panadolia ja makailin mut hirveesti koski vieläkin niin kävin sit lämmittääs 2 kauratyynyä, toisen selkää vasten ja toisen mahaa vasten ja sit olin jossain vaiheessa nukahtanu. Juu ja sanottiinhan neuvolassa et pitäs ottaa rauhallisemmin ettei tulis kivuliaita suppareita..helpommin sanottu kun tehty. Tänään oli 6v pojan hml heti aamusta, kiirehän siinä taas tuli ja ehdittiin 2 min ennen aikaa perille ja heti taas supisteli vähän, no hml oli tietty myöhässä 20 min et se siitä kiirehtimisestä.

Meidän 3v on hirmu kiinnostunu vauvoista ja sanoi että hän pitää vauvaa sylissä siitten ja antaa tuttia ja vauva itkee. Ja kaikki lapset kyselee viikottain että milloin se vauva oikein syntyy...

Kuis viinikan ultra meni?

ninnax rv 31+4
 
Hei
Täällä ultra takana. Kovin virkeä menijä mahasta löytyy. Kaikki on pienokaisellamme niin kuin pitääkin. Nyt vain masua kasvatetaan ja viikkoja kerrytetään. NYT tuntuu, että uskaltaa jo vaavia odottaa. Onhän tullut niin todelliseksi ja "varmaksi" kun kaikki hänellä ok. Minulla on ollut jotenkin koko alkuraskauden hyvin epävarmaolo siitä onko vauvalla kaikki ok. En tiedä mistä se johtuu. Ehkä siitä, että miettii voiko vielä neljäs olla "täydellinen" kun kolme täydellistä kotona jo on. :D

Kuinka muilla menee? Kovin hiljaista täällä on ollut. Tervetuloa myös uusille odottajille mukaan :wave:

Viinika ja "onni" huomenna rv 22
 
Mä oon kans miettiny, että kun on kolme tervettä lasta saatu, entäs jos tervettä ei sitten saakaan...Vaikka rakenneultra näytti kaiken olevan ok, niin silti on pieni varaus päällä, jos vaikka jotain poikkeavaa vielä tapahtuu. Asiaa ei auta pyöritellä päässä, vaan sitä pitää keskittyä olemaan onnellinen niistä jo saaduista ihanuuksista.

Olo on edelleen vallan mainio. Testailin toissailtana lenkillä kroppaa nostamalla kävelyn ihan maksimivauhtiin (näyttämättä Sari Essayahilta ;)) ja masu ei ollut moksiskaan! Kumma, että portaita kavutessa tuntuu läkähtyvänsä, mutta lenkillä ei tunnu pahalle. Ehkä se on se raitis ilma ja tuulen vire ja ihana, alkanut kesä :) Vaikka nivelet jo paukkuu muuten, niin lantion aluetta ei liikkuminen kipeytä. Saa nähdä, mitä se tykkää sitten kuukauden päästä, kun muutetaan!?!? Lantionpohjaa pitäis alkaa tässä ihan päivittäin taas reenaamaan, mutta kun ei tahdo muistaa...Yleensä olen raskauden puolenvälin jälkeen reenannu niitä 2x50 toistoa/päivä.

Siinäpä ne tärkeimmät. Niin ja tervetuloa uusille :wave:

UuMama ja Rimppana rv 23+4
 
Tervetuloa uusille..lisäilin teidät tonne listaan :)

Mäkin olen miettiny että kun on jo kolme tervettä lasta voiko vielä saada neljännen terveen....vaikka tiedänkin perheitä joilla paljon enempikin lapsia ja kaikki terveitä...

Kävin tällä vkolla taas neuvolassa..ilmeisestikin neuvolatäti oli kiinnostunu vauvan sykkeistä kun ne viimeksi oli niin korkeat (170) alkuun ja rauhottuivat sit 130 paikkeille ja sen takia oli pyytäny mut jo vkon päästä uudestaan vaikkei mulle niin sanonu, mut kun nyt mittas sykkeet oli ihan hyvät koko ajan n. 140 ja sanoi että nythän ovat ihan hyvät ku viimeksi oli alkuun korkeat. Ja muutenkin oli neuvolas kaikki hyvin...sf oli pompannu 3 cm vkossa ja oli nyt 32 (vähä yläkäyrän yläpuolella)! Jospa vauveli oli jotenkin pylly pystyssä..ja mä kun olin vasta ajatellu ettei oo hirmu iso maha.

En oo viel laittanu mitään vauvajuttuja valmiiksi, jotenkin aattelee et hirmu aikaista vielä...jos sit vaik kuukausi ennen laskettua aikaa...Heinäkuisten ketjussa miettivät vauvan kotiintulovaatteita..hirveästi olivat päälle laittamassa...vaik niinhän sitä itsekin laitto esikoiselle paljon päälle ja hetken päästä huomas et vauva ihan hiessä.

ninnax rv 33+1

p.s olisko kukaan kiinnostunu ottaa tätä ketjua vastuulleen?
 

Yhteistyössä