Neljättä kuumeilevat kevät ja kesä 2014

Päärynärouva ja Neppisnei, pääsette kohta testaamaan! Jes, jännää. Perästä tullaan :)

Kävin illalla lukemassa tota himotestaajien ketjua ja sit näin unta plussasta. Tuntui, et se uni kesti koko yön ja se vilisi niitä testejä kahdella viivalla :D

Aion heti alkaa testailemaan, kunhan mun tilaamat testit saapuu.

Oon tunnustellu oloja, mutta ongelmana on se, etten muista millaset olot mulla on ollu normaalikierrossa. Nyt ainakin on joka päivä sellaista menkkamaista tuntemusta (ei niin kovaa kipua kuin menkoissa), turvotusta ja valkkariakin tulee. Nyt kun laitan nää ylös niin muistan sitten seuraavassa jännäysvaiheessa :)
 
Pluusatuulia testeihin päärynärouva, Neppisnei ja Jadey. Mulla on DPO7 (ehkä) mutta ei oireita, en usko että ois lykästänyt tässä kierrossa :( Lauantaina testaan kyllä varmuuden vuoksi.

Vuodenajoista sen verran, et meidän lapset on kaikki talvellasyntyneet, oispa jännää kevät/kesävauva saada. Synnytyksistä kaks ekaa on olleet luokkaa horror (eka hätäsektio, toka reilusti yliaikainen, pitkä ja tuskainen synnytys ja iso vauva) ja kolmas ihan unelma, tietty toivon, että nelonen menis samalla kaavalla kuin kolmonen.. :)
 
Nyt olisi uusi kierto alkanut, mutta saattaa jäädä yritykset tästäkin. Sellaisia lääkärijuttuja edessä, jotka pitää tehdä ennen raskautta. Mutta katsotaan...

Joka tapauksessa piti kommentoida tuota synnytysasiaa. Minä olen syöksysynnyttäjä ja se olisikin aika jännää sitten odotella h-hetkeä. Ensimmäinen synnytys kesti 4h, toinen 2h ja kolmas 45min. Pisin on ollut helpoin ja viimeinen kauhein. Tuossa ensimmäisessä parasta oli se, että supistuksilla oli väli ja aluksi eli ehti välillä huokaista. Mutta varsinkin tuo viimeinen oli sellainen 45 min kestosupistus, ettei meinannut henkeä saada välissä. Kivun määrä varmaan sama, mutta tiivistettynä :D Oli se toki nopeasti ohi :) Mutta jos saisi valita ottaisin tuon 4 tunnin setin tai jopa pari tuntia pidemmän lempeämmällä lähdöllä. Olisi oikeasti aika kauheaa, jos synnytys alkaisi ollessani kaksin pienimmäisen kanssa ja jos meno olisi samanlaista kuin tuon kolmosen synnytyksessä niin ahdistaisi, miten lapsi sen kokisi. Ei se isommillekaan lapsille kivaa katsottavaa olisi. Varsinkin, jos vauva syntyisi eteiseen ja mä olisin ihan sekaisin kivusta tms. Sen verran olen jo ajatellut, etten edes kuvittele miehen ehtivän mukaan. Hyvällä tuurilla olisi kotona ja kärräisi mut sairaalaan ja pitäisi lapsista huolen. Mutta kai sekin mahdollista on, että seuraava synnytys olisi ihan erilainen. Pääasia tietty, että itse ja vauva olisi synnytyksen jälkeen kunnossa.
 
Kp23/25-28 ja dpo10 tai 11. Parina päivänä tullut verituhrua ja menkkakivut olleet kanssa jo pari päivää. Tänään testattu puhdas nega. Luulenpa että tämäkin kierto oli taas tässä ja 6 yrityskiertoon mennään niin että kopina käy.

Itkuhan pääsi ja nyt jäljellä kova v*tutus. Me ei vaan onnistuta! :(
 
Neppisnei, voihan se vielä plussaksi muuttua. Kuitenkin vasta dpo 10. Tossa Clearblue digissä lukee et 55% saa plussan 4 pvää ennen menkkoja. Toi menkkakipu on hyvä merkki. Mä oon kaikissa raskauksissa ollut ihan varma ettei oo tärpännyt niiden kipujen takia :) Mut tosta verituhrusta en osaa sanoa. Sellaista ei oo mulla ikinä tullut. Paitsi silloin kun synnytys on jo alkanut :)

Whiskylle tervetuloa! Sama kai se on missä kirjoittaa, kunhan kirjoittaa :D Sullakin on jo jännäyksen puolella kierto. Jes, mikä sen kivempi. Pidä meidät vaan ajantasalla!

Omassa navassa kans menkkakipuja kuten Neppisneillä. Arvatkaa vaan, kun mä oon nyt ihan varma tärpistä :) No en ota stressiä vaikka ei ois tärpännytkään, sillä meillä on vasta yk1. Alavatsa on myös turvonnu silleen, et pelkään jonkun luulevan et oon paksuna :) Kukaan ei tiedä edes meidän yrityksestä. Meinaan kyllä viimeistään su testata vaikka ei siinä kyllä mitään varmaan näy. Mutta haluan nyt aluksi fiilistellä tätä yrittämistä.

Mulla tuli kyllä yks päivä semmonen kylmä hiki, kun mietin et mihin sitä itsensä meinaa taas sitoa. Lähinnä mua mietityttää työhommat kun en oo vakituisessa työsuhteessa. Miten teillä muilla, tuleeko ikinä sellaista oloa, et mitä tässä oikein tehdään?

Olipa kiva lukea teidän synnytyskokemuksia. Ja voi huh huh Emmama sun synnytysten nopeutta!!
 
:D Kuvittelenkohan mä mun "oireet", koska tänään kun on ollut erittäin kiire, niin en ole tuntenut mitään menkkamaista tuntemusta eikä ole yhtään turvonnut alavatsakaan :D No viikon päästä pitäis olla jo tuomio tässä asiassa.
 
Heips, DPO10 ja eilen tyylipuhdas nega.. iho kyllä kukkii älyttömästi, mutta ehkä se vaan on merkki hulvattomista sokerimässäilyistä eikä muista. Eli eiköhän menkat alka ensi viikolla ja uutta kiertoa odotellessa.. Tsempit muille piinailijoille, toivottavasti plussia pärähtelisi :)

Mua mietityttää työhommat eniten siinä mielessä, että on semmoinen olo, että tulee vaivaa työnantajalle järjestää sijaisia jne, ja lisäksi oon joskus uhonnut töis, että meille ei tuu lisää lapsia.. :p
 
Mä tein parin tunnin pissasta sellaisen erittäin herkän testin ja luulen näkeväni siinä haamun :D Vaikka olen välillä miettinyt että onko tässä ihan hullu, kun haluaa lisää lapsia, niin nyt olen ihan riemuissani ja tekee mieli hyppiä ja nauraa ääneen! Tänään vasta dpo9 joten ei voi vielä olla varma, että tästä mitään tulee. Mutta kyllä sen viivan pitäisi vahvistua jos siellä joku kyydissä on <3
 
Täällä taisi olla äitejä jolla on vielä vauvakamat tallella. Mutta entäs te muut? Millä suunnitelmalla lähdette hankkimaan tavaraa? Käytettynä, jos tämä on se viimeinen vai uutena, koska jos tämä on se viimeinen :D
 
Hei, hmph, ei jännitettävää, menkat alkoi.. :( No, uutta yritystä sitten vaan, ei taida enää olla niin hyvä onni yrityksissä kuin nuorempana.. Eli Kp 1/30-35 ja yk 2 käyntiin. Meillä ei ole yhtään mitään vauvakamaa tallella, osaa varmaan saataisiin tutuilta loput ostelisin, mahdollisuuksien mukaan käytettyinä.
 
Päärynärouva ja sirppuliina :hug:

Onnea Neppisnei!!! :heart: Ne menkkakivut on ihan positiivinen asia ennen kun niiden pitäis oikeasti alkaa :)

Jännät paikat sulla Whisky! Täällä jännätään mukana :popcorn:

ON: täällä on viiva vahvistunut. Tuntuu kans ihan epätodelliselta koska se toissapäiväinen haamujen isoäiti ei ollut eilen vahvistunut ja nyt tänään se olikin jo ihan tihrustelematta näkyvissä. Linkitän kuvan tonne himotestaajien pakkaan. Uskaltaisko sitä huomenna tekemään sen digin. Tai illalla jos tässä nyt pidättelis.. (minäkö himotestaaja :whistle: )
 
Viimeksi muokattu:
Tuu sit whisky heti kertomaan kun testaat!!

Itse uskaltauduin tekemään sen digin. Uskottava se on "pregnant 1-2" oli tulos :heart:

Miten tässä nyt sit malttaa olla, kun ei kai kerrota kenellekään ennen kuin se alkaa näkymään..
 
Joo hyvin on whiskyllä päiviä toisen tuloksen saamiseksi. Toivotaan että sieltä plussa pärähtää :) Herkimmätkään ei kai näytä kuin sen 4 pvää ennen menkkojen alkamista ja vain puolella naisista... Ainakin siinä Clearbluen testissä luki niin.
 
Hei,
Neljännestä haaveileva tässäkin, itsellä ei yritys vielä käynnissä kun mies on vielä kahdenvaiheilla kyllä vai ei. Aattelin kysyä teiltä että onko tämä neljäs ollut alusta asti selviö vai onko joukossa sellaisia miehiä joita on joutunut suostuttelemaan? Niin ja onko sellaisia joukossa jolla on "vain" poikia tai tyttöjä? Itsellä (tähän mennessä) 3 poikaa ja tyttö haaveita. Niin ja onko kovasti ikäeroa? Minulla nyt 5-3-1 vuotiaat ja tähän perään nimenomaan haluaisin vielä sen yhden.
 
Täällä ei ole myöskään yritys käynnissä. Haaveilua vain siitä neljännestä. Tällä hetkellä itsellä on laihdutus urakka menossa ja sitten sen jälkeen täytyy katsoa uudestaan olenko vielä haluamassa neljännen lapsen. Niin ja meillä on myös kolme samaa sukupuolta olevaa lasta, tyttöjä kaikki :) ja kieltämättä on monesti käynyt mielessä että poikakin olisi ihana saada mutta ei me neljättä lasta haluta vain sen vuoksei jotta poikaa halutaan ja kyllä meidän täytyy haluta se itse lapsi eikä vain poikaa. Moni meidän tuttu on tässä ihan lähiaikoina udellut että joko on poika tulossa.. voi että kun mua ärsyttää! eihän niitä poikia noin vain tehdä...lapset on myös 5,3 ja 1vuotiaita kuten midorilla :) niin toinen syys miksi jarruttelen vielä kun musta toisaalta tuntuu että nää lapset pitäs saada vähän isommiksi ennen kuin taloon tulis uusi vauva. Jokatoinen päivä musta tuntuu että nyt on oikea hetki ja seuraavana päivänä taas tuntuu että täytyy odotella..
 
Viimeksi muokattu:
AARGH!!!
Katosi pitkät tekstit taas bitti avaruuteen, Raivostuttavaa! :mad:
No yritän muistaa mitä kirjoitin.
Eli jos itselläni olisi kolme tyttöä niin haluaisin silti vielä neljännen lapsen mutta pojan saamiseen en tuntisi samanlaista tarvetta kuin mitä tällä hetkellä tunnen tytön saamisesta. Tämä johtuu varmaan sisäisista asioista ja lapsuuden haaveista. Kun en koskaan lapsena kuvitellut itseäni pojan äidiksi.:| Lähipiirissä on tahatonta ja elämäntilanne lapsettomuutta joten tiedän järjelläni kyllä olevani hyvin onnekas näin ihanista ja terveistä lapsista. :heart:
Kesäheinä11 Kiva kuulla että on samanlaisia perheitä olemassa. Tilanteesi vaikuttaa aika samanlaiselta kuin meillä. Tosin meidän sukulaiset (siis miehen sukulaiset) ovat sitä mieltä että kolmaskin oli jo liikaa joten voin kuvitella miten silmät pyöristyisivät päästä jos se neljäs nyt tulisi. Ja ikäero asiasta: ekan ja tokan välillän ikäeroa on 1v8kk ja tokan-kolmannen välillä 2v4kk ja kun katselen miten tiiviisti eka ja toka leikkii keskenään niin tuntuu että kolmas ja pakostakin ulkopuolelle (vaikka pojat veljensä kanssa kyllä jo ihanasti leikkivätkin). En siis mitenkään haluaisi enempää ikäeroa kuin 2v 3-9kk joten nyt olisi aika neljännen tulla, ainakin omasta mielestä. Mies kun on nyt ei ole niin vakuuttunut. Itsellä vaan sellainen olo että pala tästä meidän perheestä puuttuu ja sille tunteelle on hankala sanoa vastaan.
 
Whisky, toivottavasti sieltä plussaksi muuttuisi :) peukut pystyyn vaan! meillä kumi satunnaisesti käytössä. Siis ainakun jaksaa vaivautua sen hakemaan kaapista. :D Keskeytetyllä on nyt menty jonkinaikaan. Mutta eipä se varmaan mua ainakaan raskaaksi asti saata :D Vaikka sitä välillä hiljaa itse mielessäni toivonkin.

Midora, tuo sun kirjoitukses kuulostaa ihan siltä kuin olisin sen itse kirjoittanut :)
Meillä on ikäeroa esikoisella ja keskimmäisellä 2v 1kk ja kakkosen ja kolmosen välillä 1v 9kk. Siksi olisi ihan suotavaa jos vielä hetken malttais odottaa että neidit tuosta vähän kasvaisi.
Meillä kans miehen puolen suku olis varmasti aivan kauhuissaan jos meille neljäs lapsi tulisi mutta oma suku jo jopa kyselee että millonka lisää lapsia on tulossa. :D
 
Midorin kysymyksiin:
Meillä mies on ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ehdottanut, et tehtäiskö näitä vielä 3 lisää. Eli suhteellisen alusta asti on ajateltu neljää. Meinas vaan suunnitelma jäädä toteuttamatta, sillä meillä on kans pienet ikäerot ja kotiarki meinasi käydä liian rankaksi.

Eli kahden ekan välissä on 1v 4kk ja tokan ja kolmannen välissä 1v ja 3kk. Kolme lasta alle kolmeen vuoteen :)

Nyt muutaman työvuoden jälkeen olen valmis taas kotiäidiksi. Kolmoselle ja neloselle tulee vähän yli 4v ikäeroa.

Meillä on poika ja kaks tyttöä.

Whisky, jännää jännää!! Oisko sitä itteensä :) Mun eka viiva oli niin vaalea ettei mies edes nähnyt sitä.. Mut siitä se on vähitellen vahvistunut.
 
Täälläkin yks neljännestä haaveilija :)

Meillä taas on niin että nämä 3 ensimmäistä on tullut pienillä ikäeroilla kaikki, ikäerot on ekan ja tokan välillä 1v8kk ja tokan ja kolmannen 1v5kk. Ja tuntuu että haluaisin pienellä ikäerolla myös neljännen tähän perään. On mahdollista että lapsia tulee sen jälkeen vielä lisää kun haaveissa on 6 mutta toisaalta voi hyvinkin olla että tuo neljäs onkin viimeinen enkä haluais että jää porukasta pois. Ja kun haluaisin olla nyt kotona ehkä niin kauan kun lapset on tehty.

Esikoista ennen puhuttiin kolmesta lapsesta, kun toinen syntyi sanoin miehelle että 4-6 vois olla kiva ja mies sanoi ettei kyllä osaa nähdä itseänsä suurperheen isänä. Hyvin on ollut suostuvainen kolmanteen ja nyt tähän neljänteen ja ei kuulemma kuuskaan olis hänen puolesta yhtään poissuljettu. Oon kyllä tainnut olla onnekas kun miestä ei yhtään ole tarvinnut suostutella. Toki meillä on aika helpot lapset että sekin varmaan vaikuttaa siihen että voi haaveilla useammasta.

Tuntuu vieläkin että yritykseen on paljon vielä aikaa ja kohtahan ollaan jo loppuvuodessa! Joulukuussa siis tarkotus alkaa yritys. Välillä hirvittää ja välillä tuntuu todella vahvalle että se neljäskin tähän samaan porukkaan. Vaikka surettaa muut pienet ja tämä pienin. Hyvin oon kyllä ehtinyt päivisin kaikkien kans touhuilla kun tämä pieninkin on viihtynyt lelujen parissa niin hyvin välillä.

Vauvakuumetta ei siis ole mutta kova halu saada se neljäskin lapsi. Sukupuolet menee niin että eka ja kolmas tyttöjä ja kakkonen poika. Sen puolesta ei tarvis lapsia enää saada, vaikka toinen poika olis tosi kiva. Mutta mikä lie tämä halu tähän neljänteen?? Jännää kun toiset tietää että yksi tai kaksi riittää tai korkeintaan kolme lasta, mä en ainakaan tiedä montako haluan mutta sen vaan että ainakin neljännen vielä.

Onko teillä muilla enemmän halu neljänteen lapseen vai vauvakuumetta?
 
saraheinä itselläni neljä on aina ollut se maaginen luku mutta täytyy myöntää välillä haaveilevani kaksosista. Silloinhan "lopullinen" luku olisi viisi.
Tiedän että jotkut miettivät jo toisen tai kolmannen kohdalla miten aika tai rakkaus lapsia kohtaan riittää kun niitä on enempi. Itselläni ei tämä huoli ole mielessä tämän neljänenkään kohdalla mutta viides? Jaa-a silloin vois mieleen hiipiä ajan (tai oman muistin) riittävyys. Minä olen nimittäin alkanut kovastikin hukkailemaan tavaroita ja ja ja mitäs mun pitikään sanoa???
whiskylle plussatuulia, toivottavasti tärppää!

Teillä joilla tulee nyt ikäeroa enemmän kuin ennen (4-5v) niin huolettaako teitä että nuorin jää jotenkin vähemmän rakkaaksi sisaruksilleen tai yksin? Tai että kuopuksesta tulisi jotenkin etuoikeutettu koska hänen vauva-aikaansa on ollut mahdollista panostaa enemmän? Katkeruutta ja kateutta koska pitää ottaa huomioon se että "pikkusisko/veli on ihan vauva vielä"? Ainahan on mahdollista että isommat lellii pienimmän ihan mahdottomaksi :)
Itse huomaan että tämä meidän viisivuotias (jolla ikäeroa pienimpään siis 4v.) suhtautuu oikein kivasti pienimmäiseen mutta onko jo kuuden ikävuoden ero jo niin ettei esikoisesta ja kuopuksesta läheisiä tule?
Kiva kyllä että täällä oli ketju meille neljännestä vauvasta haaveileville ja niin samalaisia tilanteita kuin itsellä :)
Niin, voisinko vielä udella minkälaista ikää ihmisillä on? Itsellä esikoinen syntyi 27v. Ja nyt tänä vuonna mittariin tulee itsellä 33v.
 
Viimeksi muokattu:
Mun on kyllä myönnettävä, että ehta vauvakuume sai täällä aikaiseksi tämän "iltatähden". Tosi kiva, kun kaikki vauvatavarat ja muut on myyty tai annettu eteenpäin. Kalliiksi tulee aloittaa alusta, mut ei voi mitään :D

Vaikka meillä on pienet ikäerot, niin silti jo nyt kaks pienempää leikkii paremmin ja vanhin heidän kanssa vain satunnaisesti. Taitaa johtua luonteista. Sukupuolikaan ei selitä, sillä leikkijät on tyttö ja poika.
Meillä nuorin ilmoittaa aina kovaan ääneen, että hän on äidin vauva ja vastaavasti toisena päivä, että on jo iso tyttö. On luonteeltaan huolehtija eli leikit on pääsääntöisesti kotileikkejä ja vauvan hoitoa. Kyseleekin välillä että miksei meillä ole vauvaa.
Vanhin on jo nyt tosi avulias, laittaa pikkusisarukset autossa penkkeihin jne.
Uskon että tytöt ottavat vauvan hyvin vastaan ja auttavat hoidossa. Poitsua ei hoitaminen kiinnosta, mutta on lempeä luonne joten en usko ongelmaa tulevan. Bonus hänelle olisi, jos vauva olisi poika. Hän on meinaan joskus miettinyt miten kiva olisi, jos olisi poika leikkikaverina.

Ikäerosta noin muuten. Mulla on oman sisaruksen kanssa 5 vuotta eikä me oltu kavereita ennen kuin aikuisina. Mun kaverilla on sen veljen kanssa 7 vuotta ja ne taas oli läheisiä. Tiedä sitten mikä vaikuttaa, itse uskon että nuo samanlaiset luonteet.

Ikää mulla on jo 37. Pelättiin että raskautuminen olisi hidasta tässä iässä, mutta toisin kävi - tärppi kävi ekasta kerrasta :D
 

Yhteistyössä