Neljättä odottavia?

Muita neljättä odottavia huhuilen :)

Meille nelonen ois tulossa elokuussa ja täältä on ihan kokonaan hiljentynyt keskustelu elokuisilla ja jossain ois kiva kirjoitella kuitenkin. Mikäs olisi sen kivempaa kuin jakaa kokemuksia ja tuntemuksia muiden neljättä odottavien kanssa :)

saraheinä 26+3
 
"Astrida"
Täällä kans yks neljättä odottava! Elokuussa myöskin laskettuaika. Ootko Saraheinä facebookin puolella, siellä käy erittäin aktiivinen keskustelu elokuisillla?
 
Joo olen tuolla fb puolella mutta ei aina jaksais pelkästään siellä kirjoitella. Ja juttua niin laidasta laitaan kun on paljon esikoisen odottajia. Vähän erilaista kun on neljäs tulossa, ei tarvi pähkäillä ihan samoja juttuja enää :)
 
"Joulukuu"
Täällä ois kans yks neljättä odottava! Mulla on tyttö 03/08, tyttö 06/11 ja poika 09/13. Mullakin viikkoja vasta 8+5, eli LA 11.12. Olis kiva jakaa ajatuksia muiden äitien kanssa
 
Täällä myös odotellaan neljättä, tytöt on syntynyt 02 ja 05 sekä poika 09 , uuden tulokkaan LA on 2.7.
En oo kirjotellu ku muutaman kerran sillon alun jännityksessä tuonne vauva haaveissa 2015 eli en tiiä onko musta kauheen aktiiviseksi tännekään, pitäis kai kokeilla :)

jomine31+6
 
Millä mielellä odottelette nelosta? :)

Meillä on lapset tyttö 2/11, poika 10/12 ja tyttö 3/14 :) Poikalupaus on saatu tästä vauvasta.

Aika peräkkäin tulossa lapset mutta ei kyllä pahemmin jännitä. Aika rauhallisella fiiliksellä oikeastaan, lähinnä jännittää kun saattaa olla vielä heinäkuulla muutto tulossa. Paitsi miehen sukulaisten reaktio kyllä jännittää, ei ole uskaltanut vieläkään kertoa sukulaisilleen että taas ois perheenlisäystä tulossa :D Eikä olla nähty aikoihin, saa nähdä miten kesällä.

Miten teillä muilla on sukulaiset ja tutut ottaneet uutiset vastaan?

saraheinä 27+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Melkeen yhtä jännältä tämä odotus tuntuu kuin ensimmäinenkin =) Johtuisko siitä, että edellisestä on itsellä kuitenkin jo niin reilusti aikaa.
Meillä molempien suku ja läheiset otti uutisen vastaan ehkä hiukan hämmentyneenä,mutta ihan positiivisesti... yllättyivät varmaan kun on jo kolme lasta ja nuorimmainenkin jo noin iso.

Saraheinä tuo muutto jännittäisi kyllä itseäkin tässä tilanteessa, onneksi meillä ei ole sellaiseen tarvetta. Sukulaisten mielipiteen jännittämisenkin ymmärrän,mutta toivottavasti ovat sen verran fiksuja etteivät pahoita sun/teidän mieltä suhtautumisellaan. Lapsiluku on kuitenkin jokaisen oma asia.
 
Viimeksi muokattu:
"pampula-"
täällä myös odottelen neljättä. :) LA vasta 2.1, joten ihan alussa ollaan.
edelliset lapset ovat tyttö 11/09, tyttö 4/11 ja poika 8/13. Sikäli tämä tilanne nyt on vähän erilainen, koska olen ollut jo yli vuoden yksinhuoltajana.. Tulevallal apsella on kuitenkin sama isä, vaikka ei ollakkaan yhdessä enää. Jännittää kauheasti ihmisten mielipiteet, kun saavat tietää tästä, vaikka ei niillä sinänsä ole mitään väliä, mutta kuitenkin. En siis juurikaan ole vielä kertonut tästä muille, kun on niin alussa.
 
Mitäs tänne kuuluu? :)

Mulla 31+4 menossa ja aika hyvä vointi vielä, yhtään supistusta ei ole tullut eikä liitoskipujakaan vielä, kohta varmaan niitä alkaa tulla. Jättimaha on ainoa tuskainen asia :D

Pahoinvointi on nyt aika lievää, helpoin raskaus kyllä menossa :)
 
Heis! Täältä uusi neljännen odottaja mukaan jos mahtuu :)
Oon aika huono kirjoittelemaan foorumeilla mutta olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden kanssa joilla lapsukaisia jo löytyy ennestäänkin. Kuitenkin hieman eri asia odottaa esikoista kuin neljättä, vaikka joka kerta yhtä ihmeellistähän tämä on :D

Lapsia meiltä löytyy poika -07, tyttö -10 ja tyttö -13. Nelosen la 20.9. ja poikaa on lupailtu <3 Meillä on tuossa tyttöjen välissä syntynyt myös pieni enkeli -12 rv 22+ joten viides raskaus on tämä mutta neljäs eläväinen toivon mukaan.

PePa & möykky 24+6
 
Täällä yksi nelosen odottaja, lokakuun alussa laskettuaika. Ennestään tytöt 1/04, 1/09 ja 6/12.

Vähän ylläri tämä raskaus, työt piti alkaa juhannuksen jälkeen taas kun hoitovapaa loppuu, ehdinhän minä siellä puolitoista kuukautta olla taas ennen seuraavaa lomaa. Aluksi vähän mietitytti koko homma, mutta kyllä se neljäs vielä mahtuu.
 
Täällä nyt ihan rauhallisin mielin odotellaan vauvaa ja vihdoinkin alkanut myös oikeasti tajuamaan sen että vauva on tulossa :D

Kuopuksen syntymän jälkeen olin vahvasti sitä mieltä että kyllä nämä meidän lapset on nyt tässä ja näin on hyvä. Tytön ollessa n. 3kk niin isäntä alkoi sitten ihan yllättäen höpisemään poikavauvasta, että olisipa kiva kun olisi kaksi molempia. Yritin siinä jonkun päivän kauhistuneena toppuutella että ootko nyt ihan hulluksi tullut :p Mutta eipä siinä kauaa mennyt kun kuume alkoi tarttumaan minuunkin. Melkein vuoden verran ehdittiin yrittämään ennenkuin tärppäsi ja himpun verran vajaa 2v tulee kuopukselle ja tälle murulle ikäeroa. Ellei tämä sitten mene hurjasti yli lasketun :D

Alkuun oli tosi vaikea jotenkin sisäistää sitä että taas ollaan raskaana varsinkin kun alkuun ei mitään oireitakaan juurikaan ollut. Mutta kyllä se tässä on jo alkanut pikkuhiljaa iskemään tajuntaan.

Sukulaisten reaktiot on aika pitkälle olleet "Mitä?! Taasko!!" :D
 
Meillä myös sukulaiset vähän kakisteli kun selvisi että TAAS on tulossa vauva :D

Ja tuleehan nämä tietenkin aika peräkkäin siinäkin mielessä etten ole vauvakuumeesta "kärsinyt" koskaan vaan tämä on ollut enemmänkin lapsikuumetta. Vielä kaksi lasta ois tämän jälkeen toiveissa mutta seuraavaan väliin vähän pidempi ikäero, ehkä jotain 2v tai vähän reilu. Aika peräkkäin haluaisin kuitenkin kaikki saada.

Miehen sukulaisethan ei edelleenkään vielä tiedä koko vauvasta :D Kun kauhistelivat jo toista lasta ja varsinkin kolmatta, miehen veljellä ja siskolla kun on vain yksi lapsi molemmilla eikä enää tulossa lisää. Saa nähdä mitä tuumaavat vaikka kun ei nähdä kovin usein niin tarvinneekohan siitä välittää :p

Pyöräily otti vähän koville jo kun esikoinen kyydissä, kauppakassit ja sitten vielä vastatuuli, pakko oli osan matkaa jo taluttaa. Mutta helpompi silti mennä pyörällä kuin kävellen kun kävely tuntuu aika lyllertämiselle jo vaikka ei kipuja olekaan. Muistais vaan nämä loppuraskauden ihanat hetket silloin kun ajattelee että kyllä se seuraava lapsi jo sais tulla :rolleyes:

saraheinä 32+2 <3
 
Meilläkin ehkä miehen porukoilla ollut enemmän sulattelemista asian kanssa kun mun. Heillä itsellään on kaksi lasta, tyttö ja poika. Ja vaikka eivät ole suoraan mitään sanoneet niin vähän saanut sellaisen kuvan että olettivat meidänkin lopettavan siihen kun ensin tuli poika ja sitten tyttö. Joka kerta kun vauvauutiset vain jatkuu niin ilmeet olleet sen mukaisia :LOL: Taisi anoppi jossain kohtaa kolmannen jälkeen jossain keskustelussa ohimennen tokaista että niin ettehän te enää ole lapsia tekemässä. Se kyllä vähän särähti korvaan, tuli sellainen olo että ihan varmana muuten tehdään!! :p:D

Mun vanhemmilla neljä lasta ja äiti tietää että oon kärsinyt vauvakuumeesta jo varmaan kymmenvuotiaasta niin ei ole meidän lisääntymiset tulleet yllätyksinä :) Tosin tämän uutisen jälkeen oli vähän äitikin ihmeissään mutta kuulemma oli osannut jo jotain sen suuntaista odotella.

Tarkoituksena on nyt kuitenkin lopettaa tähän. Kaksi tyttöä ja kaksi poikaa tuntuu oikein hyvältä luvulta lopettaa :love: Ja kotikin alkaa käymään pieneksi. Itseni tuntien en kuitenkaan ole asiasta ihan sata varma, mutta ainakin muutto isompaan ennen kuin lisää lapsia ;)
 

Yhteistyössä