Nenä tukossa/räkää nenässä

Kertokaas äkkiä millä mä saisin pojun 7kk nenän auki? Ekaa kertaa oikeen tukossa et kuulee kun hengitys ei kulje nenän kautta.
Sit usein aamusin pojalla on räkää nenässä, jota olen yrittänyt vähän tonkia ;) Yleensä se on sellaista kuivunutta "karstaa" mut nyt tänään ihan sellaista limaista mutta silti sellainen kökkäre et ei mitään venyvää räkää vaan niinkuin vähän kuivahtanutta liimaa. Ehkä se ei poikaa haittaa, mut itteeni oikeen ärsyttää kun kuulen et sekin haittaa viä hengitystä ja tekis mieli kaivaa se pois, mut eihän tuo anna. Millä te muut saatte nenän puhtaaks????
 
Nenäfriida on ihan huippukeksintö-sillä saa imettyä räät pois. Niitä saa ostettua apteekista ja kuulema myös prismoissa on-hinta n.10?. Ekana laittaa suolaliuostippja (saa apteekista) ja sit sen jälkeen imee friidalla niin johan henki kulkee! Tais siis tää on ainakin toiminut meillä!
 
Meillä on 2 eri mallista nenäfriidaa. Sillä jonka ostin ruokakaupasta ( sentin pilli ja toisessa päässä pallukka jossa ilmaa-siitä puristellaan :D ) saa hyvin nappastua klöntit jotka ovat näkyvillä, mutta joita ei yletä nappaamaan paperilla. Ihan kunnon räkä-nuhaan ostin apteekista toisen. Tässä on n.40cm letku jonka laitan omaan suuhuni. Toisessa päässä on leveämpi "pilli" joka ei mahdu nenään sisälle. Se leveämpi pää lapsen sieraimeen ja alat imeä.. Räkä kerääntyy siihen leveään osaan, ei suinkaan suuhun asti..Kuulostaa ällöttävältä, mutta toimii. Lapsi ei tosin nauti mitenkään toimituksesta.. Apteekki-versio taisi maksaa +/-20 euroa ja kaupan friida n.7 euroa. Ja noita suolatippoja kannattaa käyttää ehdottomasti ennen imua.
Musta sillä letkuversiolla on helpompi imeä, kun osat ovat isompia. Ei tarvitse tällätä sitä ohutta ja aika terävän tuntusta sieraimeen kun toinen riuhtoo..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jouluvauva 07:
Nenäfriida on ihan huippukeksintö-sillä saa imettyä räät pois. Niitä saa ostettua apteekista ja kuulema myös prismoissa on-hinta n.10?. Ekana laittaa suolaliuostippja (saa apteekista) ja sit sen jälkeen imee friidalla niin johan henki kulkee! Tais siis tää on ainakin toiminut meillä!
Minä myös samaa mieltä tuosta friidasta. On erittäin hyvä ja sillä todella saa nenästä räkää pois. Minä ostin sen apteekista, kannattaa ihan pyytää nenä-friida. Se on sinisessä muovirasiassa. Ja sit niitä suolaliuostippoja kannataa myös ostaa ja laittaa nenään ennen kun imee räkää pois. Toi friida on ihan paras nenäimuri, ei ne pikkuniistäjät oo mistään kotosin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
sentin pilli ja toisessa päässä pallukka jossa ilmaa-siitä puristellaan :D ) saa hyvin nappastua klöntit jotka ovat näkyvillä, mutta joita ei yletä nappaamaan paperilla.
Tää toimii erinomaisesti, kun ottaa sen "pillin" pois :D :wave: Ja puristaa sen pallukan kunnolla ja nopea irroitus, niin kyllä tulee räkää, jos on tullakseen =)
 

Yhteistyössä