Nenäkannu/sarvikuono. Käyttöön neuvoja tarvittaisiin. Kiitos ihanaiset.

  • Viestiketjun aloittaja "xxxx"
  • Ensimmäinen viesti
"xxxx"
Eli olen raskaana ja jatkuvana ongelmana nenäonteloiden tukkoisuus. Nyt tuli lisäksi toiselle puolelle tulehduksen oireita. Monelta taholta suositeltu tuota nenäkannua ja nyt sellaisen ostin.

Mutta ongelma. Kun kaadan vettä tälle kipeälle puolelle se virtaa hyvin terveeltä puolelta ulos. Mutta kun terveelle puolelle kaataa ei vesi tule kipeältä puolelta ulos.

Mitä teen väärin ja mitä avuksi????




Kumman puolen röörit se aina putsaa, jos siis kaadan vasemmalta puoleta vettä putsaako se vasemmanpuolen röörit vai oikean??
 
oisko sitten tukossa se toinen puoli niin pahasti?
Ite käytän sitä nuha aikaan ja auttaa kyllä tosi hyvin (tosin se vaatii kyllä aluks "harjottelua" ennen ku lähtee sujumaan).

Sen jälkeen ku tyhjenee noi röörit niin saattaa tuntua semmosta pientä painetta tossa poskipäissä tai kuumotusta mut se on vaan siitä ku paikat tyhjeni
 
Muistaakseni se puhdistaa aina "vastakkaista" puolta. Selittäisi myös sen, miksi se ei paremmalta puolelta kaataessa tule ulos se vesi, koska ilmeisesti röörit on niin tukossa.
Mulla se on kyllä aina hetken kaatamisen jälkeen lähtenyt tulemaan.

Ja muhvi: mä hain ennen pari kertaa vuodessa antibiootit tosi pahaan poskiontelon tulehdukseen.
Nykyään aloitan kannun kanssa läträämisen heti, kun vähänkään ilmenee oireita, ja en ole tarvinnut niitä antibiootteja vissiin pariin vuoteen kertaakaan...
 
Mullakin pahimmassa lenssussa saattaa toinen puoli olla niin tukossa ettei tule läpi. Mutta ainakin toisen puolen saa.. Olen säästynyt lääkekuureilta, kun hommasin sarvikuonon. Meni parikin kuuria/poskiontelon tulehdus sitä ennen. Vaatii tosiaan totuttelua, mutta kyllä sen oppii!
 
"aloittaja"
Kiitos teille.

Elikkä se putsaa sen puolen röörit mistä vesikin tulee ulos??


Vinkkejä millä tuon tukkoisen puolen saisi sen verran auki että saisi homman pelaamaan sillekkin puolle?
 
ninaliina
Itse en ole kokeillut mutta on ukon mielestä tosi hyvä vekotin.
Ennen sairasti pari kertaa vuodessa poskiontelontulehduksen nyt kaivaa nenäkannun ja suolapurkin heti esiin kun tukkoisuutta tulee ja saa pahimman nuhan aina loppumaan. Pitää itsekin joskus kokeilla kun tulee tarvetta.
 

Yhteistyössä