nesteen saanti.

Kuinka paljon teidän pikkuiset juovat päivän aikana maitoa/vettä. Tuntuu että meidän neiti 1v. saa aivan liian vähän. Ruuan kanssa suostuu pikkaisen hörpyn aina ottamaan, mutta siihen se sitten jääkin. En tiedä onko lapsen helpoin juodan nokkamukista missä venttiili, tuntuu vain tulevan sieltä juoma niin hitaasti. Tavallisesta mukista olen yrittänyt myös antaa, mutta tuntuu vielä olevan hankalaa, lähinnä puree mukin reunaa eikä osaa kunnolla vielä hörpätä maitoa. Mistä juotatta nestettä vuoden ikäiselle? Huolestuttaa saako lapsi tarpeeksi nestettä, muuten on kyllä virkeä.
 
Valpuri
Meidän neiti (1v 4 kk) juo pääasiassa veden nokkamukista ruuan kanssa. Ne venttiilit vippasin roskiin samantien kun ei kunnolla itekkään pystyny niistä vettä imemään. Oon laittanut myös vettä sellaiseen retkipulloon (tai tuttipulloon) josta neiti käy hörppimässä oma-aloitteisesti aina janon yllättäessä.
 
Mä huolehdin pitkään samasta asiasta, mutta kun poika muuten oli virkeä ja pissaa tuli, lopetin lopulta murehtimisen. Mutta vinkiksi, että meidän poika tykkäsi ja tykkää edelleen juoda pillillä, kannattaa kokeilla.
 

Yhteistyössä