Nettinopeudesta ois kysyttävää

Joskos joku vastais tähän luultavasti tyhmään kysymykseen =)

Meil on ollut meganen kiintee laajakaista. Hommattiin 8 meganen kiintee. Oon ollu semmosessa käsityksessä et kiintee toimii suunnilleen sillä nopeudella mitä on tilattu, meganen suunnilleen megasena, toki pientä heittoa voi olla alakanttiin. Onko näin?

Nyt tää on luultavasti vaihtunut tohon isompaan (varmuutta ei ole koska miehelle ei tullut viestit perille suunnilleen viikkoon niin ei tiedetä onko tullut sitä viestiä koska vaihtuu). Ja oon nyt kattellu noita nopeuksia niin korkeimmillaan on ollu reilut 6 megaa, yli 7 ei oo menny kertaakaan. Yleensä on reilu 3 megaa millä toimii. Voiko se heittää noin paljon siitä mistä maksetaan?? Koska tuskin tuo meganenkaan noin isolla toimii? Äskenkin oli pikkasen päälle megan. Joten mites on te ihanat ja viisaat palstailijat??
 
Non compos mentis
Sopparissa on yleensä kerrottu se nopeus, mitä sen pitää AINAKIN olla kaikkina aikoina. Ei mullakaan ole tällä hetkellä download kuin 19M, vaikka 40M maksan.
 
Okei, eli mä oon luullut väärin. Miten se kiinteessä vaihtelee sit näin paljon? Mokkulan ymmärrän et miks siinä toimii miten toimii mut mun logiikka ei ymmärrä miksei kiintee toimi koko ajan "täysillä" :ashamed:
 
"jeje"
No, kyllä sitä vaihtelua aina jonkin verran on. Mutta reilu kolme megaa on kyllä vähän, varsinkin jos modeemi on kytketty koneeseen piuhalla. Itselläni on Welhon 40 meganen ja se on ilmeisesti toteutettu jollain uudemmalla tekniikalla jota useampi nopeusmittari ei "ymmärrä". Antavat tulokset ihan alakanttiin, ainoastaan Welhon ja Soneran testit antaa oikean tuloksen.

http://www.sonera.fi/laajakaista/laajakaista+kotiin/nopeustesti

Tässä linkki siihen Soneran testiin.
 
eradfc
Tekniikka ei vaan toimi joka puolella yhtä hyvin. Voi olla, että asutte myös vähän kauempana keskukselta. Ongelmaa voi myös aiheuttaa teidän omat laitteet, esim. modeemi tai piuhat.
 
Tekniikka ei vaan toimi joka puolella yhtä hyvin. Voi olla, että asutte myös vähän kauempana keskukselta. Ongelmaa voi myös aiheuttaa teidän omat laitteet, esim. modeemi tai piuhat.
Eli vika vois olla tossa meijän vanhassa modeemissa? Toi on siltä ajalta kun meille tuli eka netti, varmaan vuonna 2004 tai 2005. Voiko olla liian vanha isommalle nopeudelle?
 
pasa
ei se kone sen nopeemmin toimi vaikka olis 100M nopeus. siinä pitää tehdä koneen sisäisiä juttuja. jos lataa netistä musaa, elokuvia ym. niin siinä se jossain voi tuntua. mutta jos on esim. 8M tilattu niin aivan sama jos se heittelee välillä6-8M. ei ole käytännön merkitystä. joka paikassa sama juttu.
 
Palaan tähän kun nyt tiedän asiasta lisää. Meillä kävi asioista ymmärtävä tätä katsomassa ja totesi että vikaa on ja ilmeisesti just modeemissa. Mä en noista ymmärrä mitä se teki ja katto, jotain pingaamista ja latenssin vaihteluita ja niissä mätti pahasti. Operaattorilta sanoivat kans et ilmeisesti modeemissa vika, joten täytyy käydä hakee uus modeemi ja kokeilla josko sit toimis oikeilla nopeuksilla. Mutta kiitoksia kaikille vastanneille :)
 

Yhteistyössä