Neuvoa kaipaaaaan!

Mikä avuksi, kun tyttäreni reilu 3kk, ei malttaisi luopua rinnastani syömisen lopetettua, vaan pitäisi sitä mielellään "tuttina"?Tavallista tuttia hän ei suostu syömään.Eikä kovinhelpolla suostu rauhoittumaan, eikä varsinkaan nukahtamaan ilman rintaa,joka koituu minulle hyvin haastavaksi, kun yritän itse nukkua samassa asennossa useita tunteja.En kovinpaljon viitsi häntä itkettää, eli olla antamatta, kun toinen on vielä niin peeni.
Help pliis, anyone???
 
Hei!
Kysyt mikä avuksi, vastaan, että rinta! Vauvallasi on ehkä tiheänimunkausi, ja varmistaa jatkuvalla tankkauksella maidon riittävyyttä. Oma lapseni on pian vuoden, ja juuri tuossa nukuttaessani muistelin vauva-aikaa. Tuntui, että oli yhtä tissiä ja itkua koko elämä. Nyt taas ajateltu aika meni tosi nopeasti, ja kun nyt jaksat olla lapselle "tutina" (kamala ilmaisu, oikeastaanhan se tuti on tissin korvike), huomaat että pian se helpottaa. Ja niitä vaiheita tulee, vaan ei loputtomiin kestä. Kovasti tsemppiä ja jaksamista!
 
Kiitos vastauksestasi!
Mutta mitä teen, kun neiti neljältä aamuyöllä ei suostu enää nukkumaan, ellei se tissi ole suussa?Ja tissi on kerennyt tyhjentyä jo kauan ennen, kuin hän herää!En usko, että nälkäänsä syö, koska päivällä näin tiheää imemistarvetta ei ole ja lopettaa itse syömisen.
Kiitos neuvoista!Terveisin:Ihmistutti :)
 
Pystytkö itse nukkumaan niin että tissi todella on vauvan suussa? Meillä mentiin kaikki tiheänimun kaudet niin. Muuten nukkui omassa sängyssään (nyt olemme tosin perhepedissä). Jos tyytyy vaan siihen että tissi on suussa, niin tavallaan pääset "helpolla" -> tekee samalla maitotilausta ja saatte nukkua. Yösyötöt lisäävät maitomääriä parhaiten. Meillä myös harjoiteltiin tutin syöntiä joka päivä 4 kk ajan, kunnes lopulta sen oppi. Ainakin se on auttanut myöhemmin nukahtamisessa jne.
 
No en oikein enää pysty selänvuoksi nukkuman, niin, että tissi olisi suussa ja useasti käy niin, että tyttö unohtaa imeä ja nänni "tippuu"ja joudun sen "asettamaan"hänen suuhunsa takaisin, mikä tekee nukkumista tosi katkonaista.Juuri äsken yritin tuttia tarjota ja suostui nukahtamaan niin, että minun piti liikutella tuttia kokoajan suussa,mikä oli aika huvittavaa, hän kun ei tuttia ime.Ja yleensä on nukkunut vieressäni, mutta koska on nyt alkanut kääntyilemään ja meillä on kovin pehmeä sänky, niin en uskalla enää antaa olla,vieressä ja omaan sänkyyn yritän epätoivon vimmalla opettaa, eli onnistuu vain jos siirrän umpiunessa omaan sänkyyn, muuten tulee itku ja kova.
Kiitosta taas! :)
 
Meillä ollaan elelty osittain samanlaista kautta,vaavi on 10 viikkoa. Erona meillä tosin on se, että tissitutittelu näyttää liittyvän rotaviruslääkkeen aiheuttamiin sivuvaikutuksiin kun vaavilla on ollut huono olo ja ilmeisesti hakee lohtua ja läheisyyttä tissittelystä. Selkälihaksethan siinä ovat välillä vähän kipristyksissä mutta toisaalta aikansa kutakin. Niinkuin tuossa aiemmin lohduteltiin niin varmasti tämä kausi ei sinullakaan ikuisuutta kestä ja tissitutittelu on vaan sellainen ohimenevä juttu! :) Toivottavasti saat kuitenkin nukutuksi! Jossain neuvottiin,että kannattaa yrittää siirtää vaavi puolinukuksissa omaan sänkyynsä, mutta eihän sellainen toimi kun toinen herää heti kun "tuti" lähtee pois suusta. Itselläni on välillä toiminut (omasta rokulista riippuen) se, että nukutan vaavin rinnalle ja kun vaavi näyttää olevan sikeässä unessa hivutan tissitutin hyvin,hyvin hissukseen pois suusta. Ei mikään loisto vinkki, mutta toimii joskus!
 
Tiheänimunkaudet kestävät yleensä muutaman päivän. Kuten itsekin sanoit, vauva ei ole välttämättä nälkäinen. Meillä oli kyllä sama vaihe, kun makasin selkä vääränä tissi vauvan suussa enkä saanut juuri nukutuksi. Kokeilisin samaa kuin h786 ehdotti; kun vauva on sikeimmässä unessa, irrota tissi varovasti suusta. Nukkuuko teidän vieressä?
 
Nyt meillä menee oikein hyvin, tyttö nukkuu omassa sängyssä, eli se oli pelastukseni ongelmaan!!Tosin öisin heräilee edelleen kolmen tunnin välein syömään, mutta eipähän tarvitse mun olla tuttina!Tuttia ei edelleenkään syö, nukahtaessa Ainu-pupun korva ajaa kyseisen asian :)
Kiitos kuitenkin neuvoistanne, tsemppiä teille vanhemmuuteen!
 

Yhteistyössä