Neuvoja ja apuja!

nay
Olen siis 24-vuotias yh-äiti! Uskaltaakö yh-äiti sanoa, että on väsunyt ja ei jaksa koko ajan? En uskalla sitä ääneen missään sanoa, koska pelkään sitä syyttävää sormea koko ajan! Olen kuullut hurjia tarinoita, joissa äiti on sanonut olevansa väsynyt ja saanut lastensuojelun niskaansa huostaanotto uhalla.. Mitä tässä pitäisi tehdä?

Tyttäreni on 5-vuotias ja pahin uhma päällä.
 
Kerro ihmeessä neuvolassa miltä tuntuu! Kenenkään ei tarvitse jaksaa yksin, jos tuntuu liian raskaalta. Neuvolasta voivat järjestää sinulle apua vaikka kotiaskareisiin tai joku voi vahtia lastasi sen aikaa, että voit itse rentoutua/tuulettua. Rohkea ja hyvä äiti on se joka uskaltaa pyytää apua! Huonompi vaihtoehto on se, että yrität väkisin jaksaa yksin ja poltat itsesi loppuun, josta paljon todennäköisemmin seuraisi se huostaanotto. Tsemppiä!
 
Kerro neuvolassa tai ota suoraa yhteyttä sosiaalipuolelle. Meilläpäi ainaki tuo lastenkotihoidontuki palvelut on järjestetty sossupuolen kautta. Sinusta ei kuitenkaan tule sossun asiakasta. He tekevät mielellää ennaltaehkäisevää työtä. Itsellä käy tämmöinen apu kerran viikossa ja palvelu on maksullinen mutta täällä saa ainaki ilmasiksi jos taloudellinen tilanne sitä vaatii. :)
 

Yhteistyössä