neuvoja ja tukea!

  • Viestiketjun aloittaja Maid Anna
  • Ensimmäinen viesti
Maid Anna
Onks kellään kokemusta aloittaa uutta suhdetta kun olette olleet raskaana? Kun mulla olisi mahdollisuus saada aivan ihana mies itselleni mut pelottaa kun on käynnissä kasvaminen äidiksi niin onnistuuko myös parisuhteen hoitaminen samalla? Ja parisuhteeseen kasvaminen...

Tuntuisi helpommalta keskittyä vain tähän kasvavaan masuasukkiin, mutta kaipaisin myös itse hellyyttä mieheltä. Ja nyt olen tavannut ihanan miehen... Olisi ihana viettää hänen kanssaan rauhallisia koti-iltoja ym... Mut pelottaa että mielenterveyteni ei riitä kaikkiin suuriin muutoksiin kerralla...

Nyt toivoisinkin teiltä muilta apua ketkä ovat olleet samassa tilanteessa... Kiitos jo etukäteen!!! Saa laittaa myös yksityisviestiä!
 
Lida
Mihin se tulevan lapsen isä katosi? Ja tietääkö tämä uusi mies, että olet raskaana?
Minä kekittyisin odotukseen ja tulevaan vauvaan. Asioiden, tulevan lapsen kannalta, kannattaa olla rehellinen, niin itseleen, kuin mahdolliselle tulevalle kumppanilleen.
 
Maid Anna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2005 klo 16:00 Lida kirjoitti:
Mihin se tulevan lapsen isä katosi? Ja tietääkö tämä uusi mies, että olet raskaana?
Minä kekittyisin odotukseen ja tulevaan vauvaan. Asioiden, tulevan lapsen kannalta, kannattaa olla rehellinen, niin itseleen, kuin mahdolliselle tulevalle kumppanilleen.
Lapsen isä muutti pois luotamme alkuraskaudesta. Ei kuulema ollut valmis isäksi vaikka lapsen teosta oli yhdessä sovittu. Ja kyllä tämä uusi mies tietää tilanteen. Mutta mitä ihmettä tuo rehellisyyspuhe on??? Kenelle muka en ole ollut rehellinen???
 
Mulla ei ole kokemusta mut jos olisin sun tilanteessa niin ryhtyisin suhteeseen! Raskaus, synnytys ja se kun saa vauvan ensimmäistä kertaa syliin on ihania asioita!!! Oletko puhunut miesystäväsi kanssa siitä että onko hän varmasti valmis tulevaan? Jos tunnet ja luotat häneen niin siitä vaan, ota tukea hänestä! Mutta muista nauttia raskaudestasi! Se on äkkiä ohi vaikkei uskoisikaan! Ja välillä voi olla hieman pinna kireellä niin hyvähän se olisi että olisi se "lohduttaja" siinä.. :heart:
Hyviä jatkoja sinulle ja lapsellesi!!!
Osaat varmasti tehdä oikean päätöksen kun kuuntelet sydäntäsi!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2005 klo 19:33 Äiti03 kirjoitti:
Mulla ei ole kokemusta mut jos olisin sun tilanteessa niin ryhtyisin suhteeseen! Raskaus, synnytys ja se kun saa vauvan ensimmäistä kertaa syliin on ihania asioita!!! Oletko puhunut miesystäväsi kanssa siitä että onko hän varmasti valmis tulevaan? Jos tunnet ja luotat häneen niin siitä vaan, ota tukea hänestä! Mutta muista nauttia raskaudestasi! Se on äkkiä ohi vaikkei uskoisikaan! Ja välillä voi olla hieman pinna kireellä niin hyvähän se olisi että olisi se "lohduttaja" siinä.. :heart:
Hyviä jatkoja sinulle ja lapsellesi!!!
Osaat varmasti tehdä oikean päätöksen kun kuuntelet sydäntäsi!!
kannatan!! :hug: ja onnee teille :heart:
 
namimami
Mikäs siinä, kerro vaan uudelle missä mennään! Täällä on kanssa mietitty asiaa, isäihmistä kun ei kiinnostanut. Epäilen vaan että löytyykö yhtään miestä jota kiinnostais mahakas akka..
 
Maid Anna
Sekin on ongelmana että eihän tää mies voi sanoa olevansa valmis kun eihän oo yhtää tiedossa et mitä on tulossa. Kaikki on vielä täysin mustaa synnytyksen jälkeen. Sekin pelottaa että jos hän tajuaa vauvan synnyttyä ettei ole vielä siihen valmis että kuinka kestän sen. Eihän minulla silloin ole aikaa surra kun on pikkuinen hoidettavana. Mutta jos kuitenkin masennun sitten täysin... Se pelottaa paljon!
 
Siinäpä se, mutta liian luottavainenkaan ei kannata olla ja uskoa ihan kaikkea, mitä toinen sanoo. Oli miten ihana tahansa JUURI NYT, koska tulevaisuutta on vaikeaa ennustaa. Miehellä voi mieli muuttua moneen kertaan. Onnea joka tapauksessa :flower:
 
Maid Anna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2005 klo 17:08 vieras kirjoitti:
Siinäpä se, mutta liian luottavainenkaan ei kannata olla ja uskoa ihan kaikkea, mitä toinen sanoo. Oli miten ihana tahansa JUURI NYT, koska tulevaisuutta on vaikeaa ennustaa. Miehellä voi mieli muuttua moneen kertaan. Onnea joka tapauksessa :flower:

Mutta kaikki ilo jää kokematta jos kokoajan pelkää... Kun eikö parisuhde perustu luottamukseen...?!?!
 
Toiset miehet kaipaavat todella paljon huomiota itselleen ja sinulle tulee lapsi joka vaatii sinun huomiotasi. Keskustele miehen kanssa asiasta, ettei hän tule esim mustasukkaiseksi jos ei saa tarpeeksi huomiota osakseen, niin ei tule turhia riitoja. Toiset miehet hyväksyvät toisen miehen lapset ihan hyvin mutta toiset taas rupee arvostelemaan naista niistä ja yms.
Mutta varaudu pahimpaan niin jos tulee vastoinkäymisiä niin ne ei ehkä tunnu niin pahoilta sitten.
 

Yhteistyössä