neuvolakäynnit ja työaika - miten se menee ?

noloa,tiedän. mutta nyt ekaa kertaa olen työelämässä mukana, kun olen raskaana.
ja mietin, että miten nuo neuvolakäynnit sijoitetaan työaikaan ? onko ne korvattavia, palkattomia, palkallisia vai mitä ihmettä ?
entäs kun en halua vielä kertoa, että olen raskaana, miten mä kerron pomolle, että mulla on neuvolameno parin viikon päästä ja se osuu työajalle ? vai pitääkö kertoa vaan ?

ala jolla työskentelen on lastenhoitotyö..
 
"Vieras"
Neuvolalääkärikäynnit on palkallisia. Terveydenhoitajaläynnit pitäisi ensisijaisesti yrittää sijoittaa työajan ulkopuolelle tai sitten tosiaan tehdä ne tunnit sisään. Tietty työnantajata riippuu, jotkut antaa käydä työajalla narisematta. Ja tesseissäkin voi olla eroja.
 
Kaulin
Kaupan alan tessissä raskauden vuoksi tehtävät käynnit on palkallisia, mikäli ne on järjestetty mahdollisimman vähän työtä häiritsevään ajankohtaan. Mieluiten kuitenkin työajan ulkopuolella, jos mahdollista.
 
"harmaana"
Itsellä ICT-alan tes ja palkallisena saa käydä neuvola käynnit. Kukaan ei kehottanut ottamaan aikoja niin, että mahdollisimman vähän häiritsivät säännöllistä 8-16 työaikaa, mutta itse otin aina joko klo 8 tai klo 15 neuvola-ajan.
 

Yhteistyössä