Neuvolatätien kootut möläytykset.

Voi olla että aiheesta on ollut sata ja kymmenen aloitusta ennenkin, mutta en äkkiseltään löytänyt kovin tuoretta. Löysin linkin, joka pisti miettimään että mitä kaikkea teille on sanottu neuvolassa/lääkärissä sellaista, joka on saanut mielen pahaksi? Juurikin tällaista, joka tuntuu työntekijältä täysin arkipäiväiseltä asialta, mutta itseä on kolhaissut ehkä "kylmänä" asiakaspalveluna.

Ja tottakai, vastapainoksi myös niitä hyviä letkautuksia ja möläytyksiä saa, ja pitää laittaa :)

Tässä vielä linkki alkuperäiseen juttuun:

Katsotaan nyt ensin, onko siellä mitään elossa - Isyyspakkaus | Lily
 
"vieras"
Onko teillä alkoholiongelma ? Olin laittanut että otan saunakaljan.

Toinen oli kun laitoin että en aijo imettää niin terkka sanoi että pitäähän se maito pumpata pois kuitenkin
 
"Myy"
"Se on vasta sellanen voipaketin kokonen, että ei se kyllä selviä vielä hengissä jos se nyt pois tulee." Tällanen kommentti oli neuvolan tädillä kun mulla esikoista odottaessa alkoivat ennakoivat supistukset melko aikasessa vaiheessa, en enää raskausviikkoja muista.
 
"jojo"
Mä soitin kysyäkseni, mihin ottaa yhteyttä, että pääsisi tarkistamaan, johtuiko verenvuoto keskenmenosta. Terkka kysyi ensin, onko aiempia keskenmenoja, ei ollut. Sitten juttu jatkui: "Siitä sitten vaan heti uutta tekemään, keskenmenoja sattuu tosi paljon, se on ihan tavallista." Lääkäriaikaa en saanut. Menin yksityiselle sitten ultrattavaksi, elossahan vauva oli ja hyvissä voimissa. Tavallinen sisätutkimus paljasti vuodon syyn.
 
hmmmm
Aika sama kokemus kuin tuossa blogissa. Eli varhaisultrassa ei vielä näkynyt sydämen sykettä ja sain uuden ultra-ajan viikon päähän. Sitä ennen olin jo saanut rutiinikontrolliajan kuukauden päähän. Neuvolatäti totesi, että se pitää perua, kun ei siellä kohdussa varmaan mitään vauvaa ole.Itkuhan siinä pääsi. Ja kyllä siellä vauva sitten oli.
 
"Vieras"
Meillä ensimmäisessä neuvolassa th puhui aika paljon siitä kuinka yleisiä keskenmenot ovat, ja että eihän sitä tiedä miten tämän kanssa käy. Raskaus on jatkunut ongelmitta, eikä tuolloin alussakaan ollut mitään ongelmia. Oli aika ahdistavaa että laittoi niin murehtimaan keskenmenoa, vaikkei yhtään sellaista ole takana, eikä nytkään ollut mitään siihen viittaavaa.
 
hahhah!
meillä neuvolatäti sanoi että lapsesta tulee myymälä varas jos äiti polttaa tupakkaa raskausaikana. ja tää on kuulemma ihan todettua...
no jos aivosolut käristetään jo kohdussa ollessa 4200 erilaisen myrkyn voimin niin hyvin todennäköisesti lapsesta tuleekin myymälävaras. etenkin, jos tämä röökimamma kuuluu johonkin alempaan yhteiskuntaluokkaan, kuten tilastot osoittavatkin heidän useimmiten kuuluvan - korkeammin koulutetut tuntuvat tajuavan että lapsen myrkyttäminen tupakalla on todella, todella väärin.
 
"vieras"
Jouduin kaavintaan sen jälkeen, kun olin synnyttänyt rv15 kuolleen pikkuisen. Leikkaussalissa hoitaja kysyi, et monesko raskaus ja kun kuuli et kuudes, niin tokaisi, et abortin tulit sitten tekemään. :headwall: Itkuhan mulla pääsi, kun olis pieni ollu niin toivottu ja oli jo kolmas keskenmeno, eikä hoitaja edes pahoitellut mitenkään vaikka kerroin asian oikean laidan.
 
u5wu
no jos aivosolut käristetään jo kohdussa ollessa 4200 erilaisen myrkyn voimin niin hyvin todennäköisesti lapsesta tuleekin myymälävaras. etenkin, jos tämä röökimamma kuuluu johonkin alempaan yhteiskuntaluokkaan, kuten tilastot osoittavatkin heidän useimmiten kuuluvan - korkeammin koulutetut tuntuvat tajuavan että lapsen myrkyttäminen tupakalla on todella, todella väärin.
Juu, kylhä sen ymmärsin mutta oli vaan niin hauskan yksinkertaisesti sanottu.
 
Kävin esikoista odottaessa varhaisultrassa aiempien keskenmenojen tuoman pelon takia. Yksityisellä siis. Olin aivan tajuttoman hermona ennen sitä, ja ilo oli niin suuri kun syke nähtiin. Lääkäri sanoi: "Onneksi olkoon, kyllä täällä syke näkyy! Mutta ei sitä silti vielä tiedä mitä tässä käy, että ihan hyvin voi mennä vielä kesken."

Pjoooh.... siis tottakai voi. Tiesinhän minä sen. Mutta voi video tarvitseeko se nyt heti siihen läväyttää.

Muuta kurjaa ei nyt ole sattunutkaan, eikä tuo nyt myöskään hurjasti harmistuttanut.

Yksi neuvolantäti oli liki soittelemassa poliisille kun kerroin ettei taaperoni suostu syömään vihanneksia. Se nyt lähinnä nauratti.
 
Kaikkea sitä
Meidän terkka ei laukonut mitään tälläisiä mutta äitini.. huhhuh.
Alkuraskauden se pelotteli keskenmenolla, sitten jossain vaiheessa lapsen vammaisuudella, sitten syntymän jälkeen maidon riittävyydestä.
Arvatkaas oliko stressaavaa esikoistaan odottavalle hormonipesäkkeelle :(
 
no jos aivosolut käristetään jo kohdussa ollessa 4200 erilaisen myrkyn voimin niin hyvin todennäköisesti lapsesta tuleekin myymälävaras. etenkin, jos tämä röökimamma kuuluu johonkin alempaan yhteiskuntaluokkaan, kuten tilastot osoittavatkin heidän useimmiten kuuluvan - korkeammin koulutetut tuntuvat tajuavan että lapsen myrkyttäminen tupakalla on todella, todella väärin.
Taidan olla sitten todellinen tilastopoikkeama, koska äitini poltti kyllä tupakkaa odotusaikana, ja oli ihan hyvissä töissäkin, eikä musta tullut myymälävarasta :D
 
tutti pois!
Olin lapseni 8-kuukautisneuvolassa, jossa kerroin jo kaksi viikkoa jatkuneista uniongelmista, että lapsi heräilee puolentunnin-tunnin välein noin 10-20 kertaa yössä ja saatta herätä yöllä valvomaan useaksi tunniksi. Olin hyvin uupunut itse, koska en ollut tietenkään itsekään saanut nukutuksi pariin viikkoon kuin pienissä pätkissä. No neuvolatädin ainoa kommentti oli, että "Joo tämä 8 kuukautta on vähän hankala vaihe nukkumisen kannalta. Ja muuten, nyt olisi sitten hyvä aika jättää tutti pois!"
Ei kyllä tullut mielenkään tuossa tilanteessa alkaa vielä mihinkään tutistavieroitus-sirkukseen, siinä olisi menneet viimeisetkin unen rippeet...
 
........................
Ekalla neuvolakäynnillä terkka kysyi mm. että onko isä tulossa mukaan synnytykseen. Tuossa vaiheessa synnytyksen suunnittelu tuntui hiukan aikaiselta, varsinkin kun raskaus meni sittemmin kesken.
 
Sateenkaaren väärässä päässä
"Ja hedelmöityshoidoillahan on raskaaksi tultu?"

Joo-o, oltiinhan me iäkkäitä esikoisen odottajia, mutta jossain kohdassa aloin miettimään vakavissani, että hommaan t-paidan, jossa lukee team natural... Ei ollut terkkari ainoa kyselijä.
 
Mulle sanottiin melkeen sanasta sanaan samat, kuin tossa alottajan linkin blogissa. Olin nt-ultrassa, mutta vauva olikin pienempi ja sain uuden ajan n puolentoista viikon päähän. Kysyin että voinko käydä sitten labrassa ennen tuota uusintaultraa, niin kuulemma ei voi, katsotaan silloin ensin että onko siellä mitään eloa...
Menin niin hämilleen etten tajunnut mitään sanoa ja seuraavat päivät meni itkustellessa, että oliko siinä vauvassa nyt jotain erityistä vikaa, jonka takia olis odotettavissa että ei olis elämää enää silloin... Onneksi huomasin tuon blogilinkin fb:n reunamainokissa ja tajusin että mistä on kyse.. No joo okei, tottahan se on, mutta kauniimminkin olis voinut asian muotoilla.
 

Yhteistyössä