Niin se taas alkaa maanviljeliöiden kiireaika kausi

Se on vain eri tapa nähdä sama asia.
Luultavasti Ruutiskin nauttii tuista tavalla tai toisella.
jokainenhan niistä varmaan nautii jos ei suoraan, niin ainakin välillisesti. minä en vaan ymmärrä ihmisiä, jotka halveeraa maataloutta. se on nykyaikanakin vielä kovaa työtä. koska nykyisin kaiken pitää olla suurta ja laajaa. ja elukoitakin pitää olla hirveät laumat. silloin kun olin lapsi meillä oli maatila. lehmiä oli 4-7 vaihdellen. vasikat ja kanat siihen päälle. silloinkin työ oli ihan täyttä työtä. silloin vielä tehtiin kaikki käsi voimin kun olin pieni, josta on jo kauan. ja on se sitä nhykuisinkin vaikka on koneet ja vehkeet
 
jokainenhan niistä varmaan nautii jos ei suoraan, niin ainakin välillisesti. minä en vaan ymmärrä ihmisiä, jotka halveeraa maataloutta. se on nykyaikanakin vielä kovaa työtä. koska nykyisin kaiken pitää olla suurta ja laajaa. ja elukoitakin pitää olla hirveät laumat. silloin kun olin lapsi meillä oli maatila. lehmiä oli 4-7 vaihdellen. vasikat ja kanat siihen päälle. silloinkin työ oli ihan täyttä työtä. silloin vielä tehtiin kaikki käsi voimin kun olin pieni, josta on jo kauan. ja on se sitä nhykuisinkin vaikka on koneet ja vehkeet. no itse kyllä arvostan työtä kuin työtä. pääasia, että on joku josta sitä elantoa tienata
 
vierailija
jokainenhan niistä varmaan nautii jos ei suoraan, niin ainakin välillisesti. minä en vaan ymmärrä ihmisiä, jotka halveeraa maataloutta. se on nykyaikanakin vielä kovaa työtä. koska nykyisin kaiken pitää olla suurta ja laajaa. ja elukoitakin pitää olla hirveät laumat. silloin kun olin lapsi meillä oli maatila. lehmiä oli 4-7 vaihdellen. vasikat ja kanat siihen päälle. silloinkin työ oli ihan täyttä työtä. silloin vielä tehtiin kaikki käsi voimin kun olin pieni, josta on jo kauan. ja on se sitä nhykuisinkin vaikka on koneet ja vehkeet
Aivan sama mieltä. Nämä on näitä ihmisiä, joiden ajatuksissa ruoka tulee kaupasta ja sähkö seinästä. Ollaan vieraannuttu luonnosta eikä tajuta, että ruoan tuotanto on kovaa työtä. Eikä talvella tosiaankaan levätä laakereilla. Jos on karjaa, niin ne pitää hoitaa myös talvella. Koneet laitetaan talviaikana kuntoon kevättä varten. Todella monella on peltojen lisäksi metsää eli talvella tehdään metsätöitä.
 
Aivan sama mieltä. Nämä on näitä ihmisiä, joiden ajatuksissa ruoka tulee kaupasta ja sähkö seinästä. Ollaan vieraannuttu luonnosta eikä tajuta, että ruoan tuotanto on kovaa työtä. Eikä talvella tosiaankaan levätä laakereilla. Jos on karjaa, niin ne pitää hoitaa myös talvella. Koneet laitetaan talviaikana kuntoon kevättä varten. Todella monella on peltojen lisäksi metsää eli talvella tehdään metsätöitä.
kyllä. työtä tehdään niin joulut kuin juhannukset. ja navetassa on aina kiinni. siellä jos joku poikii tai sairastaa, niin töitä tehdään myös yöll. kuten myös kiireaikoina pelloillakin
 
kyllä. työtä tehdään niin joulut kuin juhannukset. ja navetassa on aina kiinni. siellä jos joku poikii tai sairastaa, niin töitä tehdään myös yöll. kuten myös kiireaikoina pelloillakin
sen käsittää kaapuntilaespoikahi että karjatilalla on hommaa joka päivälle ja jopa yölle mutta ei ole mitään helpompaa hommoo ku viljanviljely

keväällä pörräät muutaman päivän ilmastoidulla rattorilla pisin peltoja ja syksyllä toinen muutaman päivän rupeama, talvet voi vetää lonkkaa
 
sen käsittää kaapuntilaespoikahi että karjatilalla on hommaa joka päivälle ja jopa yölle mutta ei ole mitään helpompaa hommoo ku viljanviljely

keväällä pörräät muutaman päivän ilmastoidulla rattorilla pisin peltoja ja syksyllä toinen muutaman päivän rupeama, talvet voi vetää lonkkaa
no ehkä joku tekee noin. meidän jatkajat ei pidä karjaa. pörräävät 200 hehtaaria kylöön ja ovat töissä sitten muualla ympäri vuoden.
 
vierailija
just tätä tarkotin, kylön pörräykseltä joutaa loppuvuodeksi oikeisiin töihin jos käy aika pitkäksi maatilalla
Oikeisiin töihin. Voi luoja. Mistähän sullekin sitä ruokaa pöytään saatais, jos ei viljelijöitä olisi. Kyllä maanviljely on oikeampaa työtä kuin joku papereiden pyörittely tai "konsultointi". Ja ei, en ole itse viljelijä, eikä suvussani tai lähipiirissänikään ole ketään maanviljelijöitä. Satun nyt vain arvostamaan ihmisiä, jotka tekevät meille muille ruokaa.
 

Yhteistyössä