Nikke Ankaran "Kärki märkänä"-kommentti seksuaalista häirintää?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Seksuaalista häirintää? Näin tuotantoyhtiö kommentoi Nikke Ankaran ”Kärki märkänä” -kommentista syntynyttä kohua
Marjut Laukia
klo 18:37 | 11.5.2017

Nikke Ankara. Kuva: Sanoma-arkisto / Jonna Öhrnberg
Tuottajan mukaan Vain elämää -ohjelmassa tällä kaudella nähty flirtti ja huumori on lähtenyt kunnioituksesta ja hyvästä yhteishengestä.

Tämän viikon Vain elämää -jaksoja ei ole vielä nähty, mutta laulaja Irinan päivä kuohuttaa jo etukäteen Nikke Ankaran lausuman kommentin vuoksi.

Sosiaalisessa mediassa on jaettu ahkerasti Rumba-lehden kolumnia, jossa Jukka Hätinen kuvailee lahtelaisräppärin käytöstä ohjelmassa ällöttäväksi.

Hän kirjoittaa, kuinka perjantain jaksossa Samu Haber kehuu Petran esitystä sanomalla, että Nikellä ainakin pyöri kalsarit jalassa.


– Joo, mulla on kärki märkänä, Nikke puolestaan letkauttaa ohjelmassa.

Jo aiemmissa jaksoissa Niken on nähty flirttailevan Petralle innokkaasti, ja nyt moni kolumnin lukenut on tuominnut räppärin käyttäytymisen ja alatyylisen kommentin jopa seksuaaliseksi häirinnäksi.


Kysyimme ohjelman tuottajalta Carita Kauppiselta, miten Banijay-tuotantoyhtiössä suhtauduttiin ohjelmassa nähtäviin, alatyylisiinkin heittoihin.

– Flirtti on ollut hyvin leikkimielistä ja lähtenyt Nikeltä kunnioituksesta ja ihailusta, jota hän koki nuorena, kun Petra oli Tiktakissa, Kauppinen kertoo.

Nikke paljasti jo aiemmin ohjelmassa olleensa pienenä Tiktakin ”kaappifani”.

– Kuvauksissa ei ollut yhtään tukala tai häiriintynyt olo. Siitä ei ollut huoltakaan, vaan molemmat olivat ystäviä koko ajan. Molemmat ovat parisuhteissa ja tiesivät toistensa olevan, joten flirtti oli ihan leikkimielistä, tuottaja taustoittaa.

”Kuvauksissa ei ollut yhtään tukala tai häiriintynyt olo.”

Carita Kauppisen mukaan ohjelmaan valikoitunut artistijoukko oli muutenkin hassutteleva, minkä vuoksi ohjelmassa nähdään paljon kaikenlaisia sutkautuksia. Koska porukan keskinäinen huumori on pysynyt hyvänä, kommentteja ei ole tarvinnut Kauppisen mukaan siistiä leikkausvaiheessa.

Hän myös kertoo, että tulevassa Irinan jaksossa Olli kuvailee itsensä ja Samun välistä huumoria ammattikoulun tupakkapaikkahuumoriksi, joka ei ole kauhean korkeatasoista.

– Huumori on yksi tapa jaksaa. Vapautuneessa ilmapiirissä uskaltaa puhua avoimesti ja leikitellä ilman pelkoa siitä, että joku loukkaantuu, Kauppinen sanoo.
 
vierailija
Kommentti: Vain elämää vajosi Nikke Ankaran myötä ennätyksellisiin syvyyksiin
Mielipiteet Jukka Hätinen 11.5.2017 9:32

Petri Aho


Kuluvalla Vain elämää -kaudella mielenkiintoisinta on ollut Nikke Ankaran seuraaminen. Samalla myös ällöttävintä.

Ujo altavastaaja tiedosti olevansa keltanokka jopa kahdeksan vuotta nuoremman Robinin rinnalla. Konkarit ottivat kauden kiintiöräppärin vastaan avosylin ja pönkittivät kehuilla hänen itsetuntoaan.

Samalla kun hyväksyntää janoava miehenalku imi sitä itseensä, hänen käytöksensä muuttui. Naisiin, kuten ilmeisesti kaikkeen muuhunkin, koukuttunut Nikke otti silmätikukseen Petran.

Aluksi piiritys oli koiranpentumaista huomionhakua, mutta kuten kaikki viattomana alkanut vitsi tai flirtti, pitkitettynä se alkaa vaivaannuttaa. Räppärin löytäessä ”itsensä”, läppä muuttui limaisemmaksi ja limaisemmaksi.

Petra, jonka sukunimi Gargano on muuten tullut avioliiton myötä, on joutunut erikseen mainitsemaan miehestään muutamaan otteeseen. Se ei ole hidastanut Nikkeä. Eikä Niken käytökseen ole puuttunut kukaan muukaan pöydän ääressä istunut.

Tänään ja huomenna nähtävissä Irinan päivän jaksoissa nähdään rimanalitus millä tahansa mittarilla mitattuna.

Petra pohjustaa esittämäänsä Irinan biisiä koskettavalla tarinalla vaikeasta isäsuhteestaan. Itkien itse siis jo ennen laulamista.

Tulkinnan jälkeen Samu Haber heittää, ilmeisesti kehumismielessä:

”Huh huh, Nikellä ainakin pyöri kalsarit jalassa.”

Nikke Ankara vastaa:

”Joo, mulla on kärki märkänä.”

Tv:ssä. Kollegoidensa ympäröimänä. Muiden nauraessa. Petran peittäessä kasvonsa kämmenellään.

Ja jottei jäisi epäselväksi mitä märällä kärjellä aiotaan sohia, jakson päätteeksi Nikke puffaa tulevaa omaa päiväänsä kertomalla ”laittavansa Petran selälleen”.

Vain elämää -sarjan on arveltu loppuvan seuraavaan kauteen. Töpseli olisi pitänyt vetää seinästä ennen kuin elämänmakuiset tarinat vaihtuivat nolaamiseen ja ahdisteluun.
www.rumba.fi
 
vierailija
Petra otti kantaa Nikke Ankaran kohun nostaneisiin kommentteihin: "Mä en loukkaantunut mistään"
Torstai 11.5.2017 klo 16.46

Petra Gargano ei koe Nikke Ankaran loukanneen tunteitaan.

  • Nikke Ankaran kommenteista Vain elämää -ohjelmassa nousi kohu.
  • Varsinkin Petraan kohdistuneita puheita ihmeteltiin.
  • Petra itse pitää kohua turhana.


Petra esitti Vain Elämää-ohjelmassa Robinin kappaleen puuttuva palanen.
LUE MYÖS
Nikke Ankaran alatyylinen kommentti Vain elämää -ohjelmassa järkyttää - "Seksuaalista häirintää koko kansalle"

Räppäri Nikke Ankaran Vain elämää -ohjelmassa heittämistä kommenteista nousi torstaina kohu musiikkilehti Rumban noteerattua kommentit artikkelissaan.

Ankaran varsinkin laulaja Petraa kohtaan esittämiä kommentteja pidettiin yleisesti alatyylisinä ja mauttomina. Itse ohjelmassa Ankaran käytökseen ei kukaan puuttunut, ja tähtiartistit laskivatkin leikkiä yhdessä räppärin kanssa.

Laulaja Petra ottikin nousseen kohun jälkeen itse kantaa Ankaran tekemisiin Vain elämää -ohjelmassa Instagram-julkaisunsa yhteydessä. Laulaja kertoo, ettei itse kokenut räppärin kommentteja loukkaavina.

- Sen verran on pakko kommentoida, että mä en loukkaantunut mistään Niken tai kenenkään muun läpistä VE-kuvausten aikana. Jos mua olis ahdistanut, olisin ehdottomasti sanonut siitä Nikelle. Niken tuntien hän olis varmasti sitäkin kunnioittanut, Petra muun muassa kirjoittaa kuvansa yhteydessä.

Vain elämää -ohjelmassa on tänään vuorossa Irinan päivä. Ohjelma alkaa Nelosella kello 20.00



(JENNI GÄSTGIVAR)">
TikTak-yhtyeestä tuttu Petra on yksi Vain elämää -kauden tähtiartisteista. (JENNI GÄSTGIVAR)

Sen verran on pakko kommentoida, että mä en loukkaantunut mistään Niken tai kenenkään muun läpistä VE-kuvausten aikana. Jos mua olis ahdistanut, olisin ehdottomasti sanonut siitä Nikelle. Niken tuntien hän olis varmasti sitäkin kunnioittanut. Jerry äijä❤ Mut hei, tänään tulee Irinan lounas, joten #nelonen auki kasilta!!!#vainelämää @vainelamaaofficial @nikkeankara

http://www.iltalehti.fi/viihde/201705112200132341_vi.shtml
 
vierailija
Monet perheet katsovat tätä yhdessä, Robin kiinnostaa lapsiakin. Jotain tolkkua pitäisi olla leikkaajankin korvien välissä.
Haluaisiko Petra selittää tulevaisuudessa mahdolliselle lapselleen/nuorelleen, mitä tuo setä tuossa tarkoitti?
 
Itse en kyllä näe, että kyseessä olisi seksuaalinen ahdistelu, vaan lähinnä tapa ilmaista jokin asia, joka nyt ei ehkä ole soveliaimmasta päästä, mutta tarviiko sitä aina niin sovelias olla?

Sori vaan, mutta mun on vaikea tajuta tätä kuohuntaa ja eritoten sitä, että se koetaan seksuaalisena ahdisteluna. Kohta käy niin, että tuokin sana kärsii arvonalennuksen, kun sitä viljellään joka saatanan käänteessä ja seuraavaksi varmaan vääränlaisesta katseesta, niin koko hommalla ei ole enää mitään merkitystä ja pääasiassa naiset on kusseet taas kerran omille nilkoilleen.

Sitä vois vaikka opetella nauramaan paskoille jutuille ja lakata ottamasta kaikki niin hemmetin tosissaan.
 
Itse en kyllä näe, että kyseessä olisi seksuaalinen ahdistelu, vaan lähinnä tapa ilmaista jokin asia, joka nyt ei ehkä ole soveliaimmasta päästä, mutta tarviiko sitä aina niin sovelias olla?

Sori vaan, mutta mun on vaikea tajuta tätä kuohuntaa ja eritoten sitä, että se koetaan seksuaalisena ahdisteluna. Kohta käy niin, että tuokin sana kärsii arvonalennuksen, kun sitä viljellään joka saatanan käänteessä ja seuraavaksi varmaan vääränlaisesta katseesta, niin koko hommalla ei ole enää mitään merkitystä ja pääasiassa naiset on kusseet taas kerran omille nilkoilleen.

Sitä vois vaikka opetella nauramaan paskoille jutuille ja lakata ottamasta kaikki niin hemmetin tosissaan.
 
vierailija
Itse en kyllä näe, että kyseessä olisi seksuaalinen ahdistelu, vaan lähinnä tapa ilmaista jokin asia, joka nyt ei ehkä ole soveliaimmasta päästä, mutta tarviiko sitä aina niin sovelias olla?

Sori vaan, mutta mun on vaikea tajuta tätä kuohuntaa ja eritoten sitä, että se koetaan seksuaalisena ahdisteluna. Kohta käy niin, että tuokin sana kärsii arvonalennuksen, kun sitä viljellään joka saatanan käänteessä ja seuraavaksi varmaan vääränlaisesta katseesta, niin koko hommalla ei ole enää mitään merkitystä ja pääasiassa naiset on kusseet taas kerran omille nilkoilleen.

Sitä vois vaikka opetella nauramaan paskoille jutuille ja lakata ottamasta kaikki niin hemmetin tosissaan.
Hmmm. Muistanpa juttuja jossa peräänvihellys oli monen mielestä seksuaalista ahdistelua varsinkin jos viheltäjä oli mamu
 
Hmmm. Muistanpa juttuja jossa peräänvihellys oli monen mielestä seksuaalista ahdistelua varsinkin jos viheltäjä oli mamu
Jos vihellellään alaikäisille, niin se on kyllä melko tahditonta touhua, eikö?

Sen lisäksi kannattaa huomioida, että nämä kaksi ihmistä tuntevat toisensa ja ovat olleet tekemisissä. Siinäkin on aika iso ero, alkaako kaupan kassa tai tuikituntematon asfalttimies heittää kärki märkänä läppää kuin joku, jonka tunnet ja jonka kanssa olet jakanut jotakin intensiivisellä ajanjaksolla.

Ja kuten yllä sanottiin, ahdistelu sekä häirintä on eri asioita.
 
No joo, näin tuon pätkän nyt ja ei tuo nyt sellainen tilanne ollut, että itse olisin kiusaantunut. Jossain muussa tilanteessa, jonkun sanomana varmasti olisin kokenut kiusallisena, mutta tuo ei ollut sellainen.

Huono sanavalinta, pöhkö lause, mutta ei tällä kertaa ahdistelua.
 
vierailija
Jos vihellellään alaikäisille, niin se on kyllä melko tahditonta touhua, eikö?

Sen lisäksi kannattaa huomioida, että nämä kaksi ihmistä tuntevat toisensa ja ovat olleet tekemisissä. Siinäkin on aika iso ero, alkaako kaupan kassa tai tuikituntematon asfalttimies heittää kärki märkänä läppää kuin joku, jonka tunnet ja jonka kanssa olet jakanut jotakin intensiivisellä ajanjaksolla.

Ja kuten yllä sanottiin, ahdistelu sekä häirintä on eri asioita.
Olisko sinusta ollut ok myös se jos Robin olisi laulanut vaikeasta äitisuhteestaan ja Irina olisi sanonut että "katselin pillu märkänä"?
 
vierailija
Nythän se Nikke sanoi kellistävänsä Petran kun on Niken päivä tulossa.

Lähinnä hieman surkuhupaisaa vonkaamista. Ei tuosta mieltää pidä pahoittaa mut Nikke on osoittanu olevansa just niin kakara vielä kuin oon häntä pitänyt.

No vuodet tuo helpotusta.
 

Yhteistyössä