nimi mielipiteitä..

Annuska
Miksi hankkia ihmiselle iankaikkinen nimenselittämisen vaiva (juuri tämä 'miten lausutaan' -ongelma, joka alkoi jo nyt)?

Varsinkin, kun Sami on aika arkinen nimi, savesta seuraava arkisuudessaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
täs nyt ei ollut kyse lausumisesta vaan mielipiteistä kyseistä nimeä kohtaan :attn:
Liittyvät muuten yhteen melkoisen kiinteästi. Musta Sammy on aivan järkyttävän kauhean kamala nimi juuri tuon lausumisongelman takia. Sami olis rehellinen, suomalainen versio kyseisestä nimestä, Sammy taas pelkästään typerää snobbailua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
täs nyt ei ollut kyse lausumisesta vaan mielipiteistä kyseistä nimeä kohtaan :attn:
Liittyvät muuten yhteen melkoisen kiinteästi. Musta Sammy on aivan järkyttävän kauhean kamala nimi juuri tuon lausumisongelman takia. Sami olis rehellinen, suomalainen versio kyseisestä nimestä, Sammy taas pelkästään typerää snobbailua.
Meidän perheessä on jo yksi sami B) Eikä se ole mitään snobbailua jos en halua antaa lapselle nimeksi ihan tuiki tavallista nimeä, miks kaikkien pitäis olla samaan muottiin valettu B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
täs nyt ei ollut kyse lausumisesta vaan mielipiteistä kyseistä nimeä kohtaan :attn:
Liittyvät muuten yhteen melkoisen kiinteästi. Musta Sammy on aivan järkyttävän kauhean kamala nimi juuri tuon lausumisongelman takia. Sami olis rehellinen, suomalainen versio kyseisestä nimestä, Sammy taas pelkästään typerää snobbailua.
Meidän perheessä on jo yksi sami B) Eikä se ole mitään snobbailua jos en halua antaa lapselle nimeksi ihan tuiki tavallista nimeä, miks kaikkien pitäis olla samaan muottiin valettu B)
Jälleen kerran: opena mä tiedän, et etenkin monista teineistä on äärettömän vaivaannuttavaa, kun pitää joka paikassa olla selittämässä, miten oma nimi lausutaan. Et ajattelisit edes lastasi enneku tuollaisella nimellä paiskaat.

Muuten, miten sä tuon Sammyn sit lausuisit? Sehän on englantilainen nimi ja ääntyy melkolailla samoin kuin suomalainen Sami.
 
Vähän aiheen vierestä, mutta kuitenkin: opiskelukaverini oli nimeltään Jimmy. Ihan Jimmyksi itsensä esitteli ja Jimmyksi kutsuttiin, ei siis lausuttu mitenkään erikoisesti tms. Enkä kyllä koskaan kuullut, että hän olisi nimensä kirjoitusasua joutunut selittämään.
 
jos perheessä on jo sami,niin en kyllä sitten laittais enään sammyakin koska se todennäkösesti muuntuis varsinki lasten suussa samiksi...

ja muutenkin tuo sammy on ainakin omaan suuhun vaikea nimi...sammy,sammyn,sammylle,sammylta jne... :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Anteeks mutta musta Jimmy ja Sammy tuolleen lausuttuna kuulostaa niin juntille kuin pystyy :LOL: :LOL: :LOL:
no minkäs nimisiä sun lapset sit on? mun tytön nimi on jessica eikä sekään ole sun mieleen, mut so wath :D
a-p-u-a :LOL:
eli et sano sun lasten nimiä? Tiedätkö ees mun sukunimeä, en ole mikään virtanen :kieh: Otappa säkin pari huurteista niin alkaa elämä voittaa :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Anteeks mutta musta Jimmy ja Sammy tuolleen lausuttuna kuulostaa niin juntille kuin pystyy :LOL: :LOL: :LOL:
no minkäs nimisiä sun lapset sit on? mun tytön nimi on jessica eikä sekään ole sun mieleen, mut so wath :D
a-p-u-a :LOL:
eli et sano sun lasten nimiä? Tiedätkö ees mun sukunimeä, en ole mikään virtanen :kieh: Otappa säkin pari huurteista niin alkaa elämä voittaa :whistle:
Mul ei oo mitään ongelmaa tän Sammy-asian kans. Sä kysyit mielipidettä, mä kerroin omani. Mun pojan nimi ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun millään tavalla. Olen sen kyllä tällä palstalla asiallisissa yhteyksissä paljastanut.
 

Yhteistyössä