Nimi Mona/Moona

  • Viestiketjun aloittaja "hephep"
  • Ensimmäinen viesti
"hephep"
Ristiäiset viikon päästä, enkä tiedä nimestä varmaksi.. Haluttaisiin nimi Mona tai Moona. Mutta jos se lausutaan pitkästi Moona niin voisiko kirjoitusasu olla Mona? Olisi jotenkin mukavampi mutta sitten joutuuko sitä aina sanomaan, että "Moona yhdellä oolla"! Vai olisiko se sitten ihan Mona. EN TIEDÄ! HERMOSTUTTAA :)
 
Mona näyttää kauniimmalta ja ei se niin vaikeaa ole aina selventää monellako vokaalilla oma nimi kirjoitetaan, mulla on vastaava etunimi ja olen laittanut "vahingon kiertämään" vanhemmalle tyttärellenikin.
Kuopusta kun odotettiin niin mies ois halunnut nimeksi tuon Monan, sinänsä ihan nätti mutta mun lapsuuden parhaalla kaverilla oli sen niminen villakoira =)
 
Minusta Mona kuuluu kirjoittaa yhdellä o:lla, ja mun tuntemat Monat (niitä on 4 kappaletta) lausutaan kaikki ihan vaan Moona. Ehkä joskus joutuvat sanomaan että yhdellä oolla kirjoitetaan. Mutta ei se ole hankalaa, en minäkään koe hankalana sitä että saan aika ajoin kertoa lasteni nimien kirjoitusasut.

Yhtä lailla Moona-nimisen vanhemmat saavat "joka paikassa" olla sanomassa että se kirjoitetaan sitten kahdella oolla :). Ehkä jopa useammin kuin Monan vanhemmat, koska yleisempää taitaa olla se että nimessä on yksi o.
 

Yhteistyössä