Nimikysely, minultakin

Jos jotakuta Seroksi kuulin kutsuttavan, niin ihmettelisin mikähän sekin mahtaa olla, joku ihme lempinimi, Zeroakohan mahtaa meinata eli nollaa.

Meimi ja Eimi kuulostaa siltä, että vanhempien on pitänyt jotain erikoista yrittää vääntää.

Nuutti on ainut, joka edes kuulostaa järkevältä nimeltä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 08:46 vieras kirjoitti:
Jos jotakuta Seroksi kuulin kutsuttavan, niin ihmettelisin mikähän sekin mahtaa olla, joku ihme lempinimi, Zeroakohan mahtaa meinata eli nollaa.

Meimi ja Eimi kuulostaa siltä, että vanhempien on pitänyt jotain erikoista yrittää vääntää.

Nuutti on ainut, joka edes kuulostaa järkevältä nimeltä.
Sero ei alunperin kuitenkaan merkinnyt nollaa. Vaikka mistäs minä tiedän mitä Seron vanhemmat ovat ajatelleet. Veikkaan kyllä kuitenkin ettei näin ole asia. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 08:49 Kyykerö kirjoitti:
Sero ei alunperin kuitenkaan merkinnyt nollaa. Vaikka mistäs minä tiedän mitä Seron vanhemmat ovat ajatelleet. Veikkaan kyllä kuitenkin ettei näin ole asia. :D
Tuskin ovat ajatelleet niin. Mutta minun mielipiteeni on, että se kuulostaa Zerolta suomeksi lausuttuna. Samoin sukupuoli jäisi tuosta nimestä epäselväksi. Mutta antakoon kukin lapselleen sen nimen kuin haluaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 08:53 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 08:49 Kyykerö kirjoitti:
Sero ei alunperin kuitenkaan merkinnyt nollaa. Vaikka mistäs minä tiedän mitä Seron vanhemmat ovat ajatelleet. Veikkaan kyllä kuitenkin ettei näin ole asia. :D
Tuskin ovat ajatelleet niin. Mutta minun mielipiteeni on, että se kuulostaa Zerolta suomeksi lausuttuna. Samoin sukupuoli jäisi tuosta nimestä epäselväksi. Mutta antakoon kukin lapselleen sen nimen kuin haluaa...
Kiitos mielipiteestäsi :)
 
vuh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 00:55 Kyykerö kirjoitti:
Mitäs tunteita seuraavat nimet herättää:

Meimi Elisabeth
Nuutti
Sero (ihan pojan nimi on)
Eimi Elisabeth

Pakko kysellä :D

Meimi ja Eimi kuulostavat vähän keksimällä keksityiltä. Serosta tulee mullekin mieleen sekarotuinen koira - mitkä sinänsä ovat erittäin ihania pötkylöitä. =) Nuutti taas on hyvä nimi, tykkään vanhoista suomalaisista nimistä.

Oletko näiden välillä valitsemassa...? =)
 
Ai miksi kysyn :D Totuus on, että ihan muuten vain haluan kuulla mitä ihmiset miettivät näistä nimistä. Tosin Meimi Elisabeth on sellainen nimi, jonka olisin halunnut antaa, jos tytön olisin saanut. Meimi on nimi, johon törmäsin tutkiessani nimistöä ja Elisabeth on äitini nimi. Ja jos mies olisi antanut yhtään periksi olisin ottanut nimen Sero yhdelle pojistani.

Kaikki nimet näistä muuten ovat vanhoja, yksikään ei ole uusi (vaikka se voikin kuulostaa hassulle). Serosta tulee yllättävän monelle mieleen koiran nimi, mutta nähtyäni kuvan Serosta, en pysty sitä enää mieltämään kenenkään muun kuin miehen nimeksi. Uskomattoman komean, vaaleahiuksisen miehen nimeksi, joka muuten oli ensimmäinen rekisteriin merkitty Sero. Tämä mies oli isoisotätini aviomies. Olisi mukava tietää mistä hän nimensä on saanut. Ehkäpä isäni serkut tietävät enemmän nimen historiasta?
 
Sero on mulle ihan uusi nimi ja katselin nimikirjastakin, eikä löytynyt. Mutta mikäs siinä. Meimi on aivan ihana. Olen yrittänyt miehelle pampattaa, että seuraava vois olla Meimi Margareta. Molemmat nimet löytyy suvustani. Mutta ei se oikein innostu, kummastakaan. Pitänee keksiä jotain muuta.

Eimi kuulostaa vähän MEimin ja Einin sekoitukselta ja unohdin jo mikä se yksi nimi oli, mitä piti kommentoida.
 
Aadis
Eikö Meimi kuitenkin ole vanha nimi, ei mikään nykykeksintö? En perusta nimestä, kun tulee mieleen ala-asteella ollut openi...

Eimi kuulostaa jotenkin kielteiseltä ja väkisin väännetyltä muunnokselta tuosta ensimmäisestä.

Nuutti on vähä kuin kuutti tai nyytti...

Sero sopisi paremmin koiralle, ku pikkupojalle tai myöhemmin aikuiselle miehelle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 23:03 Mya kirjoitti:
Meimi on mustakin hyvä nimi...eikös se ole ihan vanha ja perinteinen.
Sero on käsittääkseni ortodoksi nimi...sieltä kalenterista varmaan löytyy..
'

Sero muuten todentotta löytyi ortodoksikalenterista! Olen erittäin kiitollinen tästä tiedosta, miksen ole aiemmin sieltä edes tajunnut katsoa!!! Kumarrus vielä kerran vieras, kumarrus syvään! Anteeksi, ei vieras vaan Mya :ashamed: <br><br>
 
Mya
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 23:14 Kyykerö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2007 klo 23:03 Mya kirjoitti:
Meimi on mustakin hyvä nimi...eikös se ole ihan vanha ja perinteinen.
Sero on käsittääkseni ortodoksi nimi...sieltä kalenterista varmaan löytyy..
'

Sero muuten todentotta löytyi ortodoksikalenterista! Olen erittäin kiitollinen tästä tiedosta, miksen ole aiemmin sieltä edes tajunnut katsoa!!! Kumarrus vielä kerran vieras, kumarrus syvään! Anteeksi, ei vieras vaan Mya :ashamed:
Ollos hyvä...tunsin joskus ortodoksipojan nimeltä Sero ja siitä vaan päättelin...
 

Yhteistyössä