Nimimerk.Pullamunkki olis asiaa....

  • Viestiketjun aloittaja Sointi
  • Ensimmäinen viesti
Sointi
Hei.Olisin voinut vastata vaikka sulle yksityisesti,mutten löytänyt mistä sen teen (en näet ole tekniikan ihmelapsi,joten on ja off näppäimet ainoat mitkä hallitsen.)
Onko joku tosiaan samassa veneessä kanssani,tuntuu,että kaikki ovat aivan onnensa kukkuloilla jo alkuraskaudesta,tietty senkin ymmärrän ja lapsihan on aina Jumalan lahja! Mutta,miksihään mulle tämä odotuksen alkuaika aina yhtä alakuloista,kuten kaikki suuret muutokset saavat minut ensialkuun tolaltaan. Tuntuu,että jos elokuussa viimeiset kuukautiset ovat olleet,niin kuin kerroit,mikäli olisit raskaana,kait se jo jollain tavalla näkyisi?Vai mitä ajattelet,minulla ainakin. En siis itsekään ole vielä testiä tehnyt,mutta kyllä merkit alkavat selvästi tuntua,esim.vatsassa oleva tyhjä olo,nälkä ja taas toisaalta kuvotus,en tiedä.Harmittaa kun olen varmaan ollut jo odottamassa,kun muutamat juhlatkin on ollu,joissa viiniä otettu reippaasti,sekin juttu vaivaa mieltä,mutta kun ei ole tiennyt.Kirjoittele!!!
 
pullamunkki
En minäkään osaa tuota tekniikkaa. Mutta asiaan- eilen varovasti menin apteekkiin ja kun ei ketään ollut - ostin testin... Eilen en tohtinut vielä testiä tehdä ja tänä aamuna taas unettoman yön jälkeen tein. Ensin tuli vaakaviiva ja ajattelin jo että nonnii, mutta odotettuani ohjeenmukaisen 5 minuuttia. Oli vain pysty testiviiva jäljellä. Eli mikäli apteekin testiin on luottaminen - meille ei onneksi ole tulossa perheenlisäystä. Nyt pitää jostakin selvittää onko testi luotettava.
Eilen sain jo pahoinvointia, rintojenpingotusta jne... Eli todella kun kuvittelee- saa kaikenmaailman oireet aikaiseksi. Oiskohan tämä nyt sitten jo jotain vaihdevuosijuttuja tms. En tiedä.
Minkähän ikäisenä ne alkavat? Tähän asti aina kun kuukautiset ovat pois jääneet niin raskaus ollut kyseessä. Nyt en ole varma siitä onko elokuun jälkeen tullut yhdet kuukautiset, kun tosiaan sitä kirjanpitoa ei ole. Mutta sen muistan kun lokakuun puolivälissä aloin odotella- eli ainakin ne ovat jääneet pois.
Käy ihmeessä raskaustestin ostossa. Piti kyllä todella pinnistää, että tohti testin tehdä, kun eilen jo oireet olivat niin selvät. Mutta kannatti.
Käy laittamassa tänne viestiä mitä kuuluu.
paula
 
sointi vastaa
Hei pullamunkki, menen ensi viikolla neuvolaan ja keskustelen siellä voisinko siltikin olla raskaana, koska minulla edelleen on pahoinvointia ja naapurin rouva sanoi että silmäni loistavat ja muistelen mummon sanoneen joskus että raskaus näkyy ensin silmistä. kun minä en vieläkään tiedä kuka minä olen ja miten laitan sähköpostia, kirjoitan tänne sinulle vastaa minulle jonnekin, terveisin susanna
 
pullamunkki
Käyhän tämä täälläkin:) Mulle vastattiin tuolla toisella palstalla Apteekin testistä. Että plussa aina varma, mutta negatiivinen ei ehkä.... Pitääköhän hankkia joku toinenkin että sais mielenrauhan.
 
sointi vastaa
Hei, minä olen myös 40, mutta luulen että sekin pitäisi tarkistaa jostakin. mistä sen voi tarkistaa? ajokortissa on kyllä minun nimi, mutta kuvassa on joku muu kuin minä, peilikuvaan jos vertaan. ikää siinä ei sanota. kela-kortista en ole varma onko se minun,kun siinä ei ole kuvaa mutta nimi on tuttu, se on sama kuin siinä ajokortissa. ikää siinäkään ei ole. miksi niissä ei ole ikää? miten niistä voi itsensä tarkistaa kun ei ole kuvaa eikä ikää? sama nimi voi olla vaikka kenellä.
minä olen kuullut ettei se plussakaan ole varma ainakaan apteekin testeissä. joskus voi olla epävarmasti raskaana siis heikosti positiivinen. oletko sinä siinä tilassa? terveisin mullapunkki
 
pullamunkki
Toivottavasti vahvasti negatiivinen! Vaikka jo rupesi aivan näkymään odottavia äitejä jne. Ja harmittamaan vauvakaukalon myyminen, kun se hankittiin uutena meidän pojalle joka jouluna täyttää 2....
Nyt ei enää pingota rinnat. Ellotusta on, mutta mulla ollu selvästi ylävatsakipuja ja ruoka ei ole maistunut.
Testasin äsken kaupassa käydessä eläinruokahyllyn. Helposti pystyin käymään. Odotusaikoina - mahdoton tehtävä.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Mutta oikeasti, milloin ne kuukautiset yleensä loppuvat?
pm
 
mullapunkku
Mulla menkat kestää yleensä viikon ja sitten ne loppuu joskus ne kestää alle viikon mutta aina ne loppuu kuitenkin. joka kuukausi ne tulee kuitenkin uudelleen. Onko se normaalia? nyt ei ole tullut, enkä tiedä mitä teen. Ollaan samassa veneessä me kaksi ja kaikki meidän lapset, pm. Sinulla oli kolme, minulla on myös. nyt en jaksa laskea montako niitä on, kun en ole minäkään mikään tekniikan ihmelapsi, tunnen vain on ja off nappulat myös raskaaksitulon suhteen. eli sitä joko on raskaana tai ei ole. tosin voi olla vähäsen vaan raskaana, olen kuullut siitä. millaista se on? Voinko ihan oikeasti olla vähäsen raskaana? Se olisi mukavaa, ei olisi niin hankalia vaivoja kuin viimeksi on ollut eikä olisi niin iso eikä synnytys niin rankka kun vähäsen vaan.
 
Voi pyhät pyssyt, onko tämä teinien vai aikuisten 40+ palsta. Raskaaksi voi tulla jokaisessa suojaamattomassa yhdynnässä. Ja joskus suojatussakin! Raskaustestin voi teettää terveyskeskuksessa. Mitä siitä, vaikka pieni paikkakunta jne. Olette aikuisia ihmisiä, väliäkö sillä, vaikka akat juoruu... Sitäpaitsi terveydenhuoltohenkilökunnalla ON vaitiolovelvollisuus.
Kuukautiset alkavat reistailla iän myötä, joillain alta 40, joillain vasta päälle 50, mutta hedelmällisyys laskee aika radikaalisti 40 vuotiaana.
 
Kiitos vaan ilm. v-ttuiluksi tarkoitetuista kiitoksista. Mutta valitettavasti teidän kirjoituksenne ovat sangen teinimäisiä. Ei auta ikä ei lasten lukumäärä. Jos ahdistaa epätietoisuus onko raskaana vai ei, menkää testiin. Ja jos on, niin sitten mietitte , mitä teette. Jos ei, niin kunnon ehkäisy peliin jatkossa!
Ymmärrän kyllä, että ajatus uudesta raskaudesta voi olla ahdistava teidän tilanteissanne, mutta ei asiaa auta miettiminen täällä palstalla, miten saisi kuukautiset tulemaan, jos ei olekaan raskaana...
 
Samaa mieltä kuin äitee. Taitaa nyt olla niin että em. henkilöillä on tekemisen puutetta kun ehtivät moista juttua jauhaa tällä palstalla. Ihmettelen vaan kuinka ehtivät kun lapsiakin tuntuu olevan jo monta molemmilla ? Vai onko tässä joku juju että kirjoittavat niin älyttömiä että saavat ihmiset vastaamaan ja kommentoimaan... Minulla on kolme lasta, 16-, 11- v ja 6 kk, joka nyt nukkuu parvekkeella joten ehdin tässä roikkua jonkin aikaa. Luulin minäkin vuosi sitten syyskuussa että vaihdevuodethan ne on alkamassa ennen aikojaan, mutta yllättäen raskaustesti olikin positiivinen ja se oli hieno juttu vaikka alussa shokilta tuntuikin. :wave:
 
sointi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2005 klo 17:45 mummu kirjoitti:
tämähän on provo!! ei kannata enää vastailla.
onko sointi ja pullamunkki yksi ja sama hlö?
aivan sama kyllä mulle
Minä olen erillinen ihminen koko ajan, olen mullapunkki. Olen minä. Minua on vain yksi. Sitten joskus kyllä tuntuu etten se ole minä joka tuossa noin toimii, mutta peilistä katsoo vain yksi ihminen ja minuksi sitä väitetään. Silloin minua on kyllä koko ajan yksi.
 
pullamunkki
Pulla ja munkki - eri asia kuin munkki ja pulla vai mites se meni. Tosisaan ollaantosissaan täällä ilman provosoimatta.
Ja näkyy sitä muillakin olevan aikaa täällä keikkua. Mulla muut koulussa ja yksi nukkuu. Pulla uunissa - matot ja verhot pihalla - joulusiivo kohta valmis ja 8-v synttärit huomenna. Kyllä sitä ehtii kun on nopsa. Toisilta hommat käy ja toisilta vähän hitaammin:) Onko Sointi olo vielä sama?

 
pullamunkki
Ja iltatähdelle vielä---- otsikossa lukee pullamunkille ois asiaa--- ei lue niin että Iltatähdelle ois asiaa--- Sinähän luet yksityisviestejä äiteen ja muiden kanssa. Vaikka ei ois aikaakaan.
Ja asiahan on muuten meille aika tärkeä- roikutaanko netissä neljän vai viiden lapsen kanssa.
 
pullamunkki täällä
No siksi me ollaan täällä kun ei osata sitä likkausta että miten ne menee ne yksityisviestit. kun hallitsee vaan on ja off näppylän. En aina tiedä miten sähköposti kulkee mutta tämän tilan hallitsen. Siksi laitan viestin ja vastauksen tänne. Pullamunkki on eri asia kuin voipulla. Mullapunkki on myös ihan sama. Sointi on kiva. Minä myös. Me kirjotellaan täällä, koska meillä on pullat uunissa ja munkit pullatettu, meillä on ikää kypsemmästi ja paljon lapsia, hoidetaan mieskin hyvin ja koira, silti on aikaa tavata ystäviä täällä. Ei tämä muille kuulu. Jos et itse pysty hoitamaan kaikkea tätä, mitä me 40++ moni taiturit, niin ei kannata tulla tänne.
 
pullamunkki
Nyt näyttää siltä oikeesti, ettei pullat olekkaan uunissa. Helpotus on suuri. Vaikka vieläkin epäuskoinen olo. Mukava kun keskustelumme herättänyt muidenkin huomion...Jään odottamaan tietoja sinun jatkostasi:)
 
sointi vastaa
Minä teen tänään piparitaikinan, joten piparit on uunissa huomenna. Sitten tiedän taas enemmän. Olo voi olla siinä vaiheessa aika pahoinvoipa, piparitaikina oli hyvää ainakin lapsen ja äidin tekemänä ja sitähän sitten tulee syötyä. Pitääkö minun huolestua jos tulee huono olo siinä leipoessa? Voiko se johtua raskaudesta? En ole vieläkään varma, olenko vaan vähäsen raskaana. Ostan illalla apteekista testin. terveysasemalta sanottiin, etteivät he myy eikä heiltä saa ilmaiseksikaan raskaaksitulo-pakettia, jotta voisin testasta tulenko siitä raskaaksi.
Minä olen siis vielä odottavalla kannalla.
Nyt kun sinä et olekaan saanut pullia uuniin, voit keskittyä niihin muihin lapsiin. Montako niitä olikaan?
 
joku vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2005 klo 13:25 Misu kirjoitti:
Voipullat!!! Yksityisviestit menee kyllä yksityisviestinäpykän takaa, nää kaikki muut jutut on kyllä ihan avointa riistaa...
Mutta ilmeisesti nämä ihmiset haluaa ärsyttää muita käymällä tätä kahdenkeskistä keskustelua johon muut ei saisi puuttua.
jos ei osaa yksityisviestiä lähettää eikä rekisteröityä niin onhan se sähköpostikin olemassa. Tekaiskaapa jompikumpi joku osoite ja laittakaa se toiselle sen jälkeen tälle palstalle. Ja sitten kun osoitteen on vaihdettu sen ekan osoitteen voikin unohtaa ja ottaa käyttöön uuden salaisen jota muut palstalla ei saa tietää
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2005 klo 11:13 joku vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2005 klo 13:25 Misu kirjoitti:
Voipullat!!! Yksityisviestit menee kyllä yksityisviestinäpykän takaa, nää kaikki muut jutut on kyllä ihan avointa riistaa...
Mutta ilmeisesti nämä ihmiset haluaa ärsyttää muita käymällä tätä kahdenkeskistä keskustelua johon muut ei saisi puuttua.
jos ei osaa yksityisviestiä lähettää eikä rekisteröityä niin onhan se sähköpostikin olemassa. Tekaiskaapa jompikumpi joku osoite ja laittakaa se toiselle sen jälkeen tälle palstalle. Ja sitten kun osoitteen on vaihdettu sen ekan osoitteen voikin unohtaa ja ottaa käyttöön uuden salaisen jota muut palstalla ei saa tietää
EHDOTUS Sointipullalle ja Pullasoinnille:
Te kaksi koheltajaa ette kyllä tarvitse edes tietokonetta käydäksenne kahdenkeskistä, yksityistä keskusteluanne:
riittää kun jompikumpi teistä kävelee kylppärin peilin eteen ja rupeaa sieltä näkyvälle peilikuvalleen pöpisemään ihmejuttujaan.
Vai onko niin skitsofreninen olo, että pitää välttämättä palstalle lähetettää itselleen itseltään viestejä, helpottaako se yksinäistä oloa?
 

Yhteistyössä