nimistä..

meille on syntymässä kohta vauva. LA 1.105. ja on vähän epäselvyyttä asiasta pitääkö nimi löytyä kalenterista. ja jos ei löydy pitääkö väestörekisteristä anoa lupaa nimen käyttöön?
jos syntyy tyttö ollaan ajateltu Janica Johanna.Mutta olen löytänyt käytettävän nimen suomalaista versiota "k:lla".
 
syysmamma-82 harmaan
on meilläkin pojan nimi micael.mies niin kovasti sen ceellä tahtoi...mun käsittääkseni se on pappi kun hyväksyy nimen.mut tiedän kyllä janica nimisiä lapsia =)
 
Kyllä te voitte antaa lapsellenne vaikka itse keksimänne nimen. Pappi on se, joka hyväksyy tai hylkää. Ja jos pappi on epävarma, esim jos nimi kovin erikoinen, niin hän kehoittaa ottamaan yhteyttä väestörekisterikeskukseen.

Meidän lapsilla on erikoiset nimet, ja papin hyväksymät.
 
80-Hanna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2005 klo 16:10 Riina kirjoitti:
Kyllä te voitte antaa lapsellenne vaikka itse keksimänne nimen. Pappi on se, joka hyväksyy tai hylkää. Ja jos pappi on epävarma, esim jos nimi kovin erikoinen, niin hän kehoittaa ottamaan yhteyttä väestörekisterikeskukseen.

Meidän lapsilla on erikoiset nimet, ja papin hyväksymät.
Jos ei kuulu kirkkoon niin maistraatin nimenkirjoittajat toimittavat tämän asian!
 
Josefine
Juu, se nimi todellakaan tarvitse olla kalenterissa. Meidän kummallakin lapsella on erikoiset nimet. Pojan ristiäisiä vietettiin kaksi viikoa sitten ja pappi otti yhteyttä väestörekisteriin tarkastaakseen että nimi on passeli..
 
Josefine
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 14:03 Josefine kirjoitti:
Juu, se nimi todellakaan tarvitse olla kalenterissa. Meidän kummallakin lapsella on erikoiset nimet. Pojan ristiäisiä vietettiin kaksi viikoa sitten ja pappi otti yhteyttä väestörekisteriin tarkastaakseen että nimi on passeli..
Niin ja olihan se... :heart:
 

Yhteistyössä