Niskaturvotus 2,7mm rv.12+5.Nenäluuta ei löytynyt.Apua!

  • Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti
"pelokas"
Tosiaan tuossa np-ultrassa kävin,ja tulokset olivat tuollaiset.. Vauva oli kasvanut hyvin viime ultrasta,jossa kävin rv.9+6,oli liikkuvainen ja kaikinpuolin kaikki oli hyvin,mutta tuo turvotus oli siis 2,7mm ja nenäluuta ei ultraaja löytänyt,mutta sanoi vauvan olevan niin huonossa asennossa,että sitä ei pysty näkemäänkään.Tuo poimun mittauskin oli vähän hankalaa tuon asennon takia.Vatsaa hän vähän töni,että vauva menisi parempaan asentoon,mutta ei oikein tuottanut tulosta.Poimu saatiin mitattua kuitenkin,ja 2 kertaa hän sai tuon lukeman.Reisiluu oli onneksi sen pituinen,kuin kuuluikin.Jos olisi ollut lyhyempi,olisi sekin kertonut downinsyndrooman kohenneesta riskistä kuulemma.
Nyt jäi vaivaamaan,kun nenäluuta ei saatu näkyviin.Onko monelle täällä käynyt niin,että vauvan asennon takia ei ole löytynyt?
Mulle siis nyt tuli tulokseksi 1:7.Vaikeinta kehitysvammaa ei kuitenkaan epäilty,vaan tuosta downista oli puhe.Tehtiin lähete lapsivesipunktioon,mutta vielä harkitsen menekö vai en..
 
"armada"
Mulla on joka raskaudessa nenäluu katsottu ko NT ultrassa. Mut tottahan se näkyvyyskin voi olla huono. Eikö sovittu uutta "kontrolli ultraa"?
Itse kävisin varmaan jossain vielä ultrassa ja sitten menisin punktioon jos luuta ei edelleen näy. Toki sehän riippuu siitä mitä itse haluat, oletko valmis mahdolliseen downlapseen vai et.
Iso halaus. Kyllä kaikki selviää.
 
"mameli"
meillä tolla ultrakerralla ei löytynyt sydämen suurimpien suonten risteyskohtaa. saatiin kuukauden päähän uus aika. kyllä teidänkin ois kai kuulunu saada uus. jos ei muuten ni ite menisin yksityiselle. ultra ei maksanu kun reilu 40 ja sit saa mielenrauhan kun on ammattitaitoinen lääkäri ollu asialla :)
 
"..."
katottiin vasta rakenneultrassa nenäluu.
niskaturvotus oli normaali siellä, kun 1-3mm on normaali.

jos ei veriseulassa ollu mitään ja nt on noin ok, niin sinuna ottasin rauhassa. kyllä sielt ois lappu tullu et kuhtuvat lapsivesipunktioon jos ois jotain epäilyjä
 
"pelokas"
[QUOTE="armada";24180136]Mulla on joka raskaudessa nenäluu katsottu ko NT ultrassa. Mut tottahan se näkyvyyskin voi olla huono. Eikö sovittu uutta "kontrolli ultraa"?
Itse kävisin varmaan jossain vielä ultrassa ja sitten menisin punktioon jos luuta ei edelleen näy. Toki sehän riippuu siitä mitä itse haluat, oletko valmis mahdolliseen downlapseen vai et.
Iso halaus. Kyllä kaikki selviää.[/QUOTE]

Ainoa mikä sovittiin,oli että rakenneultra tehdään 4D:nä,mutta siihenhän on vielä aikaa..Olin niin puulla päähän lyöty,että en edes tajunnut kysyä,voisinko päästä ylimääräiseen ultraan
vielä.Kiitos halauksesta!

AP
 
"mamm"
[QUOTE="mameli";24180156]meillä tolla ultrakerralla ei löytynyt sydämen suurimpien suonten risteyskohtaa. saatiin kuukauden päähän uus aika. kyllä teidänkin ois kai kuulunu saada uus. jos ei muuten ni ite menisin yksityiselle. ultra ei maksanu kun reilu 40 ja sit saa mielenrauhan kun on ammattitaitoinen lääkäri ollu asialla :)[/QUOTE]

peesi, jos ei annettu uutta aikaa, kävisin itsekseni. ihan mielenrauhani vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: emppu75
"..."
[QUOTE="...";24180177]katottiin vasta rakenneultrassa nenäluu.
niskaturvotus oli normaali siellä, kun 1-3mm on normaali.

jos ei veriseulassa ollu mitään ja nt on noin ok, niin sinuna ottasin rauhassa. kyllä sielt ois lappu tullu et kuhtuvat lapsivesipunktioon jos ois jotain epäilyjä[/QUOTE]

anteeks kun en lukenu loppuun :D
mutta siis jos nyt sitten sait jo kutsun sinne punktioon niin kannattaahan siellä käydä? niin saa mielenrauhan.
vaikka aika outoo jotenkin ajatella ainakin maalaisjärjellä että nt ultrassa koitetaan edes mitata nenäluuta. mulla kun tuntu ettei niin pienestä kirpusta saa muitakaan mittoja saati joku pikku nenä :D
ja niskaturvotus ollut normaali, mut jos toi sun veriseula oli 1:7? niin sitten kyl menisin ainaki ite sinne lapsivesipunktioon.
siinä selviää sitten sukupuolikin :)
 
"pelokas"
[QUOTE="...";24180177]katottiin vasta rakenneultrassa nenäluu.
niskaturvotus oli normaali siellä, kun 1-3mm on normaali.

jos ei veriseulassa ollu mitään ja nt on noin ok, niin sinuna ottasin rauhassa. kyllä sielt ois lappu tullu et kuhtuvat lapsivesipunktioon jos ois jotain epäilyjä[/QUOTE]

että kävin aikaisemmin tuossa veriseulassa.Ja lähete tuohon punktioon tehtiin myös siellä ultrassa.

AP
 
"vieras"
Toi turvotus ei käsittääkseni ole paha.. mutta sulla on vissiin veriseulassa ollut jotain sitten. Nenäluuta ei luonnollisesti näy jos lapsi ei naamaa näytä, mutta kyllähän tuo sen veriseulatuloksen kanssa huolettaa. Itse varmaan menisin punktioon, tai riippuu mikä sun asenne seulontoihin ja downin syndroomaan on..
 

Yhteistyössä