Nivelkivut ja jäykkyys

Hei!
Olen jo raskausaikana nuorempaa tyttöni odottaessani kärsinyt nivelkivuista ja selkävaivoista ja synnytyksen jälkeen tilanne ei ole korjaantunut. Alkuun lääkäri pisti kivut lonkissa raskauden piikkiin, yliliikkuvat ovat kuulema lantionivelet. Sitten kipeytyi toinen kantapää ja ensin vaan käskettiin syödä Buranaa.

Söin kipulääkettä, kunnes en enää päässyt kävelemään kun vastapuolen lonkkakin oli tosi kipeä. Lääkäri laittoi lähetteen toimintaterapeutille ja sain yölastan hoitamaan kantapään plantaarifaskiittia. Kantapää parani, mutta edelleen molemmat lonkat tosi kipeät, liikkuminen vaikeaa etenkin levossa olon jälkeen. Pääsin työterveyslääkärille, joka vihdoin otti vaivani tosissaan ja reumapolille odotan pääsyä toukokuussa.

Nyt on vasen ranne sitten jäykistynyt kokonaan, aamulla en saa sormia koukkuun kun ovat niin turvoksissa. :/ Päänahassa myös hilseilevää ihottumaa. Odottavan aika on pitkä, kivu piinaa päivittäin ja Burana 600mg avulla saan yön nukuttua. Olen kotona kahden alle 3v lapsen kanssa. Kotiäiti ei voi ottaa sairaslomaa :ashamed: Muita samanlaisista ongelmista kärsiviä?
 
Heips! Miulla ihan vastikään alkanut oireilemaan juurikin tuo lonkka ja onkos tuo nyt sitten oikean jalan "päkiä" vai mikä.. Tuosta isovarpaan alapuolelta, niin kipeä ettei kärsi päälle astua. Lonkka kiukuttelee pääasiassa yöaikaan, ja jalka puutuilee, viime yönä laitoin tyynyn jalkojen väliin mutta taisi karata sieltä...?

Oikea käsi miulla on reistannut jo ennen raskautta, mutta viime kerrasta on jo aikaa, nyt sairaslomalla ko asian takia, hermo tuntuis olevan kireellä niin sanotusti.. :) Siis tuosta kädestä. Puutuilee, turpoilee ja tavarat putoilee käsistä, tavalliset särkylääkkeet ei auta.

Olin hermoratatutkimuksissa viime vuoden puolella ennen raskautta ja sieltä ei löytynyt mitään, en sitten tiedä että onko tän käden nykyinen oireilu liitännäinen raskauteen vaiko "vanha vaiva?"

Että tällaista täällä... Toivottavasti saat apua vaivaasi :hug:
Meilläkin muutetaan juuri para-aikaa, en kyllä ole kovinkaan hyödyllinen... :D
Rv 25+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlanmamma:
Hei!
Olen jo raskausaikana nuorempaa tyttöni odottaessani kärsinyt nivelkivuista ja selkävaivoista ja synnytyksen jälkeen tilanne ei ole korjaantunut. Alkuun lääkäri pisti kivut lonkissa raskauden piikkiin, yliliikkuvat ovat kuulema lantionivelet. Sitten kipeytyi toinen kantapää ja ensin vaan käskettiin syödä Buranaa.

Söin kipulääkettä, kunnes en enää päässyt kävelemään kun vastapuolen lonkkakin oli tosi kipeä. Lääkäri laittoi lähetteen toimintaterapeutille ja sain yölastan hoitamaan kantapään plantaarifaskiittia. Kantapää parani, mutta edelleen molemmat lonkat tosi kipeät, liikkuminen vaikeaa etenkin levossa olon jälkeen. Pääsin työterveyslääkärille, joka vihdoin otti vaivani tosissaan ja reumapolille odotan pääsyä toukokuussa.

Nyt on vasen ranne sitten jäykistynyt kokonaan, aamulla en saa sormia koukkuun kun ovat niin turvoksissa. :/ Päänahassa myös hilseilevää ihottumaa. Odottavan aika on pitkä, kivu piinaa päivittäin ja Burana 600mg avulla saan yön nukuttua. Olen kotona kahden alle 3v lapsen kanssa. Kotiäiti ei voi ottaa sairaslomaa :ashamed: Muita samanlaisista ongelmista kärsiviä?

Hei
Tää kuullostaa ihan nivelprorilta.
 
OLin vihdoin tänään reumalääkärillä ja nivelpsoria tai selkärankareumaa epäili. Nyt on kuvattu nivelet ja odottelen vastauksia ensi viikolla. Kipuihin sain Triptyl 10mgx1 reseptin. Hirvittää alkaa syömään kolmiolääkettä! Onko muita nivelistään kipeitä joille olisi siitä ollut apua? Kipukynnystä kuulemma alentaa.
 

Yhteistyössä