nivelreuma

minulla juuri todettu ikävä kyllä:(nivelreuma...onko muita nivelreumaa sairastavaa äitiä/äitejä?miten selviätte lasten kanssa päivät?minä en ole vielä kortisonipiikkiä saanu,joten kivut nivelissä on järkyttävät:(ja väsyttää kovasti...
 
Hei, mulla todettiin juuri seronegatiivinen spondyloartropatia, useat nivelet + selkäranka kipuilee. Reumalääke Salazopyrin aloitettiin ja kortisonipiikit sain olkapäihin. Burana 800mg slow ja 600mg köytössä. Lapset 3,5v ja 2v. Helppoo ei ole, mutta välillä helpompia päiviä. Diagnoosin saaminen oli helpotus. Kivun sallimissa rajoissa hoidan lapsia ja pyydän reippaasti apua mieheltä ja muilta, en esim. aamulla pysty nostaan käsiä tai avaamaan piltti-purkkia. Minkälainen lääkitys sulla on?
 
Mulla on ollut nivelreuma kakskytviis vuotta, joten se on ollut osa elämää lähestulkoon aina. Tottunut olen, ja sairauskin on kohdellut mua aika hyvin. Välillä ottaa päähän, tietysti, mutta kunhan pitää itestään huolta. pysyy oireet vähissä ja ketutuskin poissa. Lääkityksenä on Salazopyrin, oksiklorin ja Prednisolon. Niveleen pistetystä kortisonista on jo jonkun verran aikaa, oisko pari vuotta peräti :| Kuntosalilla oon vahvistanu lihaksia ja pahimmat ongelmat polvissa on helpottaneet.
*Näin lyhyesti* :)
 
:wave: Täällä kans yks. Sairastanut nyt reilut kaks vuotta. Lääkityksenä Salazopyrin ja tulehduskipulääke. Alussa oli just toi armoton väsymys. Töistä/koulusta tultua nukuin loppupäivän sohvalla kunnes siirryin sänkyyn yöunille. Kivut oli kans sormien ja varpaiden nivelissä. Tauti ei päässyt leviämään ainakaan vielä muualle ja lääkityksellä saatiin oireet pois kokonaan ja väsymys lakkasi. Kesäsin oon huomannu et oireet tulee takas aika pahoinakin mut vaan onneks sormiin ja varpaisiin. Nyt oon raskaana ja kaikki oireet katos n. viikolla 5 ja lopetin lääkityksen kokonaan ja vointi mitä parhain. Suosittelen lämpimästi liiknnan harrastamista. Se laittaa nesteet liikkeelle nivelissä ja parantaa nivelten aineenvaihduntaa joten turvotus laskee ja tulehdusta aiheuttavat aineet lähtee liikkeelle ja kivut vähenee. Kaupan päälle virkeä mieli ja hyvä olo. Toisena suosittelen lukemaan kirjan nimeltä Nivelreuma, kirjoittanut Margaret Hills. Siinä on paljon tietoa nivelreuman hoidosta ravinnon avulla. Itse noudattanut niistä jotain ja ovat toimineet. Kirjassa esitellään hyvin kokonaisvaltainen ruokavalio-hoito-systeemi josta on ollut apua monille jopa niin paljon että ovat oireettomia ilman lääkkeitä. Muutenkin kannattaa hankkia tietoa sairaudesta; sen kanssa voi suurin osa elää kyllä ihan normaalia elämää kunhan löydetään oikea lääkitys. Ja vaihtoehtojahan on.
 

Yhteistyössä