nivelreuma

Nimetön

Mulla todettiin se tuossa viime joulukuussa..Oireena oli just jäykkyys, (etenkin aamuisin, etenkin sormet ja päkiät, tosin myös lonkat polvet niska ja selkä oli vähän kipeät ja jäykät) ja sit mulla oli ihan selvää turvotusta myös, sekä sormissa että kyynärpäissä ja polvissa kans.. Mulla tuo reuma oli ilm. alkanut jo teini-iässä ja synnytyksen jälkeen sit puhkesi kunnolla. ite arvelin että noi kolotukset yms. on normaaleja kun hormoni- ja muut vaihtelut tulee, mut lopulta tila oli jo niin paha, ettei sängystä meinannut aamulla päästä ylös, eikä edes nostella kunnolla vauvaakaan ja oli lääkäriin lähdettävä.
 
Nimetön

Se olikin outoa,kun olin jo aiemmin käynyt verikokeissa ja niissä ei näkynyt mitään outoa. Ja tuo viimeisin lääkäri jolla kävin, oli ihan reumalääkäri ja hän osasi sit sanoa. Piti näyttää kävelyä ja nousta varpaileen yms. ja sit kokeili joka paikan ja kyseli että koskeeko tähän yms.
Sain lääkeet, prednisolon tais olla toinen "aloituslääke" ja nyt edelleenkin syön salazopyriniä,en oo ihan varma noista kirjoitusasuista, kun ei reseptit oo tässä käsillä, mut jotain tuonnepäin. Ja on lääkitys auttanut, olo suht normaali :) Ihan ekaksi se lääkäri kyllä tyhjensi mun polven, jossa olikin melkein desi jotain nestettä..et ei ollut ihme että se oli turvoksissa. Taisi kans kortisonia tai jotain laittaa siihen polveen ja kyynärpään hoiti samalla tavalla.
 

Yhteistyössä