Nivunen kipeänä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mikähän voisi olla. Joskus aikaisemmin on tuntunut samanlainen, tosin vain ehkä kerran puolessa vuodessa ja tosi lyhyen aikaa (esim. 2min tms ). Nyt alkoi tänään ja on tuntunut jo muutaman tunnin. Eli siis mun vasemman puolen nivunen on kipeä. Kipu sykähtelee, välillä siis kovempi "isku" välillä tasaista hiljaista tahtia. Mutta kipu kuitenkin on koko ajan.

Olisiko nivunen revähtänyt? Lääkäriin en heti juokse, joten toivon saavani täältä edes näitä kotilääkäreiden olettamuksia. Ja kokemuksia siis ennenkaikkea haluaisin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole pullistumaa. Mutta voisiko se vain olla siten revähtänyt? Eikö sellainen kipu luulisi tuntuvan sykähdykkäisinä kipuina?
kaipa sä olisit sen huomannut jos olisit reväyttänyt kinttusi?
Niin, kun en tiedä. Aloitin uuden työn juuri. Ja on voinut siiitä tulla, huomaamattakin ehkä. Kun työ on kuitenkin vähän fyysistä niin kai siinä lomassa olisi ehkä voinut tulla. En tiedä, mutta ärsyttää vain toi sykähtely.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Mä luulen kyllä että se on hermopinne. Siitä kulkee lonkka- eli iskiashermo. Mä taas luulen että jos kipu johtuisi revähdyksestä, se ei jomottaisi/ särkisi vaan olisi kipeä ainoastaan liikuteltaessa?
No täytyypäs sitten googlettaa toi hermopinne ja lukea hiukan siitä. Jos vaikka löytäisi avun tohin sykkimiseen. Iso kiitos sulle Rinsessa kun jaksoit vastailla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Mä luulen kyllä että se on hermopinne. Siitä kulkee lonkka- eli iskiashermo. Mä taas luulen että jos kipu johtuisi revähdyksestä, se ei jomottaisi/ särkisi vaan olisi kipeä ainoastaan liikuteltaessa?
No täytyypäs sitten googlettaa toi hermopinne ja lukea hiukan siitä. Jos vaikka löytäisi avun tohin sykkimiseen. Iso kiitos sulle Rinsessa kun jaksoit vastailla :)
Eipä mtn :xmas:
 
J.t harmaana
Voi olla tyrä, vaikkei pullistuiskaa ulospäin. Itellä just tuollainen tilanne, Kipu tosi viiltävää....välillä tasoittuu jomotukseksi ja sitten taas viiltää ku puukolla revittäis. Mulla tosiaan tuota tyrää etsittiin, mutta ultralla ei saatu riittävän tarkkaa vastausta, joten magneettikuvausta odottelen.
 
almuli
Mä luulen kyllä että se on hermopinne. Siitä kulkee lonkka- eli iskiashermo. Mä taas luulen että jos kipu johtuisi revähdyksestä, se ei jomottaisi/ särkisi vaan olisi kipeä ainoastaan liikuteltaessa?
Itelläni tapahtu jotain nivusen kanssa kun potkaisin palloa, rupes sattumaan paljon ja nilkutin vähäsen, jatkoin kuitenkin pelaamista. Valmentaja sanoi, että nivunen on revähtänyt ja pientä venyttelyä voi ottaa, mutta uskoisin, että nivunen ei ole revähtänyt vaan venähtänyt, sattuishan se paljon enemmän. Eilen ( jollon tapahtu ) se oli vielä aikas kipeä, mutta tänään hellitti vähäsen, sattuu kuitenkin kun potkaisee. Kysymys kuuluu kannattaako mennä treeneihin jos kipua on vähäsen ja vihlaisee silloin kun potkaisee? Ja välillä kun kävelee?
 

Yhteistyössä