No johan pomppas. Kohdunpohjan korkeus on nyt sitten yhtäkkiä yläkäyrällä. Tuleeko meille jättiläisvauva?

Vai tarkoittaako tuo yhtikäs mitään? Siis voiko se nyt vaan pompata ihan muuten vaan?

Terveydenhoitaja näytti sitä käyrää ja muutama viikko sitten se on lähtenyt jyrkähköön nousuun, nyt vielä enemmän ja on tosiaan siellä yläkäyrällä ollen jo 38cm. Neuvolakortin käyrät loppuu 36 cm, joskin se loppuu myös viikkoon 40 ja tämä raskaus on jo yli.

Ja painoa tullut söpöt KILO viikossa! Mitä helvettiä? Mitään turvotuksia en kuitenkaan mielestäni huomaa, mikä tuon selittäisi. Enkä tasan ole syönyt 9000 ylimääräistä kaloria viikossa, joten ei voi olla kiloa läskiäkään.
 
Turvotusta taitaa olla. Oli mulle tullut yhtenä viikkona joku liki 3 kg ja oli vielä lääkäri neuvolan yhteydessä, eikä se sanonut asiasta mitään. Mullekaan ei se käyrä riittänyt sf-mitan kanssa, Vikki syntyi mitoilla 50 cm ja 3738 g, ettei nyt ihan jättiläinen kuitenkaan. :D

Ihan rauhassa vaan, kohta beibi on sylissä.
 
Turvotusta taitaa olla. Oli mulle tullut yhtenä viikkona joku liki 3 kg ja oli vielä lääkäri neuvolan yhteydessä, eikä se sanonut asiasta mitään. Mullekaan ei se käyrä riittänyt sf-mitan kanssa, Vikki syntyi mitoilla 50 cm ja 3738 g, ettei nyt ihan jättiläinen kuitenkaan. :D

Ihan rauhassa vaan, kohta beibi on sylissä.
Joo, tuommoisen nyt vielä puskee alakautta, mutta jos alkaa menemään paljon yli sen 4 kg, niin mä ehkä kieltäydyn kokonaan synnyttämisestä :O

Joo, kohta on sylissä, kenties ehkä (helvetin hyvässä lykyssä) jo huomenna, sillä olivat laittaneet mulle huomiseen aamuun ajan äippäpolille. Jospa jo käynnistäisivät? Tai sitten vaan elättelen jälleen kerran turhia toiveita.
 
[QUOTE="vieras";28971285]mulla oli kans yläkäyrillä ja tuli 4300g vauveli, nyt hieman yläkäyrän alapuolel ja povattu hiukan pienempää :)[/QUOTE]

On tuokin jo melko iso...mutta jospa se tulisi helpommalla, kun maan vetovoima vetää isompaa lasta helpommin puoleensa? :D Joskin mä kyllä synnytän aina makuultteen, joten liekö siitä apua?! :)
 
[QUOTE="viirus";28971305]Mulla oli yläkäyrän yläkäyrällä :whistle: 4.6kg jötikkä tuli.[/QUOTE]

Mä perunkin hei tän mun aloitukseni...en mä haluakkaan kuulla enempää *laittaa läppärin kiinni* :D
 
Kauhukuvia
Mulla oli koko ajan siellä keskikäyrillä ja arvaas millanen jööti sieltä kuitenkin tuli... 4300g. Niin tai näin, aina voi käydä toisin päin joten lopetas nyt se panikointi :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"Kitty"
Yläkäyrällä mentiin täälläkin ja 4,4kg poika tuli :) Lääkäri lohdutteli etukäteen et kyl leikataan jos ei mahdu tulee alakautta, alakautta tuli imukupilla, eikä traumoja jääny :)
 
Mä jouduin myös käydä ylimääräisessä ultrassa kun kohdunpohjan korkeus meni käyrien yli. Ei löytynyt sille mitään selitystä, tyttö oli 47 cm ja 2900g syntyessään, lapsiveden määrä normaali eikä mulle tullut edes yhtään raskauskiloa.
 
Mulla tuli kiloja loppuun saakka melkein kilo viikossa, kohdunpohjankorkeus lähti alakäyrältä, mutta loppua kohden kasvoi kasvoi ja kasvoi ja viimeiset viikot mentiinkin jo yläkäyrällä (viimeisin mitta oli 35,5cm) ja terkkakin oli noista ihmeissään, mutta ei mihinkään tutkimuksiin lähettänyt tmv. (Olen kuullut, että vähemmästäkin on laitettu ultraan missä tarkistetaan vauvan koko...)

3676g ja 50cm oli pojan syntymämitat sitten kuitenkin vaan vaikka kieltämättä vähän pelotti, että mennäänkö yli neljän kilon...
 
"vieras"
Minulla oli sf-mitta 37 viikolla 38+3, eli yläkäyrän yli mentiin. Vauva syntyi vajaa viikko siitä ja painoi 3,6kg, eli ihan normaalin kokoinen. Tässä raskaudessa ei ole nyt mittailtu vähään aikaan sf-mittaa niin ei voi vertailla edelliseen, mutta pienempää on ultran mukaan lupailtu.
 
"vieras"
Mulla ei noi käyrät oo nähtävästi merkannut yhtään mitään...
3. meni selvästi yläkäyrällä oikeestaan koko ajan ja on ollu kuitenkin pienin syntyessään 3,4kg. Esikoinen taas heilu keskikäyrän ja yläkäyrän välissä ja oli syntyessään reilu 4kilonen. Esikoinen synty 40+4 ja kolmonen 39+5 että ei sekään selitä eroa. Tämä neljäs on tähän saakka pysynyt keskikäyrän tuntumassa mutta tänään pomppas yläkäyrälle rv38.
 
Mulla menny molemmissa raskauksissa myös yläkäyrien yläpuolelle jo tuo sf-mitta, siitä huolimatta esim. esikoinen on syntyessään ollut 3,3kg. Mulla jostain syystä maha vaan on molemmilla kerroilla ollu tosi iso vaikkei se vauva oo niin iso sitten ollutkaan.
 
kääntyny?
Ootko varma ettei ole viime metreillä kääntyny? Itsellä oli ensimmäinen raskaus yläkäyrillä lapsen asennon takia (lapsi 3kg syntyessään). Oli siis jalkatarjonnassa, mutta sanoivat että perätarjonta aiheuttaa samaa käyrää.

Toisessa raskaudessa paino nousi parhaimmillaan 1,5kg/viikko viimesillä viikoilla. Ei mitää hajua mistä toi johtu. Mielestäni en turvotellut normaalia enemmän, mutta sillä perustelivat. Tsemppiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kääntyny?;28971683:
Ootko varma ettei ole viime metreillä kääntyny? Itsellä oli ensimmäinen raskaus yläkäyrillä lapsen asennon takia (lapsi 3kg syntyessään). Oli siis jalkatarjonnassa, mutta sanoivat että perätarjonta aiheuttaa samaa käyrää.

Toisessa raskaudessa paino nousi parhaimmillaan 1,5kg/viikko viimesillä viikoilla. Ei mitää hajua mistä toi johtu. Mielestäni en turvotellut normaalia enemmän, mutta sillä perustelivat. Tsemppiä!
Ainakin viime ultrassa oli rt:ssä...eli noin 2 viikkoa sitten.

Mutta huomenna se sitten nähdään, että mitenpäin on.
 
"vieras"
mulla oli sf ekassa raskaudessa yläkäyrällä ja välillä ylikin ja 3,7kg lapsukainen syntyi rv 40+0.
Nyt menossa rv 36 ja lapsi ainakin vielä perätilassa ja kun oli siihen asentoon kääntynyt pari viikkoa sitten, niin sf-mitta lähtikin yhtäkkiä jyrkkään nousuun.
 
Mulla ollu kaikissa kolmessa raskaudessa sf koko ajan yläkäyrällä tai sen yli mutta eka ja toka ainakin painanu 3,6kg (41+0 ja 40+3) Kolmannen paino selvinnee seuraavan 3 vkon sisällä.... Painoarvio oli viikko sitten rv37+4 3300g.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä