No kiva. Ton homojupakan takia nyt sit teinin kaverin vanhemmat

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
ilmoitti että meidän likalla+ kahdella muulla likalla ei oo sinne enää mitään asiaa...Ovat mun mielestä vaikuttaneet tosi kivoilta ihmisiltä ja myös likka tykkää koko perheestä. Mutta eivät hyväksy tota sukupuolineutraalia avioliittolakia ja ku niille selvis et nää muut on sen puolella (+niitten omakin likka, mikä nyt tietty on sit näiden muiden syy) niin ilmoittivat että sinne eivät saa enää mennä.
Voi huoh sentään.
 
"hmm"
samantyyppistä katkeruutta, vihaa ja mökötystä (toisten onnen kyyneleitten lisäksi) ovat menneinä vuosikymmeninä aiheuttaneet myös homouden dekriminalisointi ja naisten äänioikeus. edistys on niin paha ja pelottava asia joillekkin.
 
HippuTAR
Ihan tosissani oon.
Mun on tosi vaikea itekki uskoa, ovat uskovaisia mutta tosi mukavia ja ovat vaikuttaneet erittäin suvaitsevaisilta myös. Eivätkä ole uskoaan tuputtaneet tai mitenkään paheksuneet esim. tota meidän likkaa jolla on aina joku bändipaita: klamydia, iron maiden, judas priest yms., irokeesikin likalla oli yhteen aikaan. Ei mitään poikkipuolista sanaa oo tullu ja nyt sit katkes välit kertaheitolla.

Olen tosin hämmästynyt myös siitä kuinka paljon tää asia noita teinejä kiinnosti.
 
Ihan tosissani oon.
Mun on tosi vaikea itekki uskoa, ovat uskovaisia mutta tosi mukavia ja ovat vaikuttaneet erittäin suvaitsevaisilta myös. Eivätkä ole uskoaan tuputtaneet tai mitenkään paheksuneet esim. tota meidän likkaa jolla on aina joku bändipaita: klamydia, iron maiden, judas priest yms., irokeesikin likalla oli yhteen aikaan. Ei mitään poikkipuolista sanaa oo tullu ja nyt sit katkes välit kertaheitolla.

Olen tosin hämmästynyt myös siitä kuinka paljon tää asia noita teinejä kiinnosti.
Käsittämätöntä!!! :O

Mä en ole ollenkaan hämmästynyt siitä kuinka paljon asia teinejä kiinnostaa. Kun mä olin teini niin äänestettiin eu:hun liittymisestä ja se kiinnosti meitä hirmuisesti vaikkei äänioikeutta vielä ollutkaan.
 
Sääliks käy lapsi(a), ehkä vähän noita vanhempiakin:| (vanhemmat eivät mahd. osaa ajatella muuten kuin noin ahataasti)
Varmaan luo kitkaa lapsen ja vanhemman välille tuollanen. Kyllä laps kapinoi jos ei ihan oo henkisesti lytätty.
 
En voi muuta sanoa kans kuin että sääliks käy tuollaisia ihmisiä. Ahdasmielisiä ja pitävät itseään jollain "paremmuus"-alustalla vaikka itse ovat suvaitsemattomuudessaan niitä pahimpia. Aivopesevät lapsia jo pienestä asti ja tekevät hallaa jopa lapsen henkiselle kehitykselle..
 
tsemp.
No. Ole äiti omallesi ja rauhoittele. Kerro että aikuisetkin ja lähes ikivanhatkin jopa! joskus hikeentyvät jostain mikä heidän maailmaansa ei meinaa mahtua.

Tuo menee ohi. Kaikki menee ohi. Aikanaan. Lapsesi ei voi kuin tukea ystäväänsä niissä puitteissa mitkä nyt on mahdollista.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
toisaalta
Hmmm...ymmärrän jollain tasolla JOS nämä kyseiset vanhemmat todella ovat siinä luulossa että sinun lapsesi + ne muut kaverit olisivat jotenkin "käännyttäneet" heidän tyttönsä kannattamaan noita homoliittoja. Olikohan siis näin vai ovatko sen itse keksineet, se jäi minulle vähän epäselväksi (?)

Eiköhän vanhemmat ihan yleiselläkin tasolla pyri kasvattamaan lapsiaan siihen omaan arvomaailmaansa. Ja näille vanhemmille tämä "homojupakka" saattaa oikeasti olla kauhistus. Kuvittelepa jokin asia joka sotii vahvasti sinun moraaliasi vastaan, haluaisitko että lapsesi altistuisi sellaisille vaikutteille kaveripiirissään?

(Ja uskovaisista kun on kyse, vanhemmilla lienee myös huoli tyttärensä uskonelämästä, ja sitä myötä myös kuoleman jälkeisestä elämästä...Mutta tämä kappale sulkuihin koska tätä aspektia on ei-uskovaisille yleensä todella vaikea selittää. Yritän vain havainnollistaa, miksi tietyt asiat tuntuvat uskovaisista oikeasti elämän ja kuoleman asioilta, vaikka ne ei-uskovaisille olisivat arkipäiväisiä tai merkityksettömiä juttuja)

Sitten on tietty toisin jos ne toiset teinit ei todellisuudessa ole "käännyttäneet" tätä uskovaisen perheen lasta. Eihän heillä sitten ole osaa eikä arpaa tämän uskovaisen perheen tytön näkemyksiin, eikä vanhemmilla mitään syytä yrittää puuttua kaverisuhteisiin.

Äh, en oikein saa ilmaistua itseäni niin selkeästi kuin haluaisin...Mekin olemme uskovaisia, ja jos varmuudella tietäisin että lasteni kaverit esim. yrittävät saada meidän lapset ajattelemaan että vaikkapa esiaviollinen seksi tai kännin vetäminen on ihan ok, niin en itsekään toivottaisi sellaisia kavereita ainakaan meille kotiin tervetulleiksi. Kaveerausta en voisi kuitenkaan kieltää, miten sellainen edes onnistuisikaan, eiköhän teinit keksi keinonsa.

Toiset on asenteissaan jyrkempiä kuin toiset. On minullakin kavereita jotka parhaillaan poistelevat fb-ystävistään niitä jotka ovat tämän lakialoitteen kannalla. Itse en koe moista millään lailla tarpeelliseksi.

Toivon ettei kukaan nyt riennä minua tämän teksin perusteella tuomitsemaan (vaikka olenkin jo tottunut melkoiseen loanheittoon näiden asioiden takia). En siis sano että olisin itse toiminut kuten nuo kyseiset vanhemmat, vaan kuten aloituslauseessa jo totesin: Ymmärrän heidän näkökantaansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Draumsyn
HippuTAR
Muut eivät ole käännyttäneet tätä yhtä teiniä. Joskin ilmeisesti vanhemmat nyt syyttävät näitä muita siis siitäkin että heidän tytär on lakannut uskomasta kun on pyörinyt tollaisten kristittyjä syrjivien ihmisten kans. Ja takuulla voin sanoa että noi teinit ei ole syyllisiä tyttären uskon loppumiseen. Ja ainakin toi meidän likka pitää itseään kristittynä ja uskoo Jumalaan (minä tai isänsä ei uskota). Ja koskaan aiemmin ei ole tullut mitään täntyylisiä kommentteja.

No, eivät sentään kieltäneet kaveeraamasta muualla.
 
sitähän sä kysyit
Ihan oikein! Ja sama jos olet vasuri, niin tänne meille ei ole asiaa. Kaikkea ei maailmassa pidä sietää, vaikka hipit sen hyväksyykin. Koska hei laillistetaan kannabis ja tehdään yksityisautoilusta rikollista? hä?
 
toisaalta
Muut eivät ole käännyttäneet tätä yhtä teiniä. Joskin ilmeisesti vanhemmat nyt syyttävät näitä muita siis siitäkin että heidän tytär on lakannut uskomasta kun on pyörinyt tollaisten kristittyjä syrjivien ihmisten kans. Ja takuulla voin sanoa että noi teinit ei ole syyllisiä tyttären uskon loppumiseen. Ja ainakin toi meidän likka pitää itseään kristittynä ja uskoo Jumalaan (minä tai isänsä ei uskota). Ja koskaan aiemmin ei ole tullut mitään täntyylisiä kommentteja.

No, eivät sentään kieltäneet kaveeraamasta muualla.
Voi, kuulostaapa todella kurjalta tilanteelta :( Ja nuorethan tässä kärsijöiksi joutuu. Pystyisiköhän asiasta ihan puhumaan sen perheen/ niiden vanhempien kanssa?
 
viera.s
(Ja uskovaisista kun on kyse, vanhemmilla lienee myös huoli tyttärensä uskonelämästä, ja sitä myötä myös kuoleman jälkeisestä elämästä...Mutta tämä kappale sulkuihin koska tätä aspektia on ei-uskovaisille yleensä todella vaikea selittää. Yritän vain havainnollistaa, miksi tietyt asiat tuntuvat uskovaisista oikeasti elämän ja kuoleman asioilta, vaikka ne ei-uskovaisille olisivat arkipäiväisiä tai merkityksettömiä juttuja)

Sitten on tietty toisin jos ne toiset teinit ei todellisuudessa ole "käännyttäneet" tätä uskovaisen perheen lasta. Eihän heillä sitten ole osaa eikä arpaa tämän uskovaisen perheen tytön näkemyksiin, eikä vanhemmilla mitään syytä yrittää puuttua kaverisuhteisiin.

Äh, en oikein saa ilmaistua itseäni niin selkeästi kuin haluaisin...Mekin olemme uskovaisia, ja jos varmuudella tietäisin että lasteni kaverit esim. yrittävät saada meidän lapset ajattelemaan että vaikkapa esiaviollinen seksi tai kännin vetäminen on ihan ok, niin en itsekään toivottaisi sellaisia kavereita ainakaan meille kotiin tervetulleiksi. Kaveerausta en voisi kuitenkaan kieltää, miten sellainen edes onnistuisikaan, eiköhän teinit keksi keinonsa.
Ei teidän lapsilla kyllä muita kavereita voi sitten olla kuin omia lahkolaisianne. Esiaviollisen seksin tuomitsijat kun ovat jopa uskispiireissä marginaaliryhmää. Ja jos lapsenne alkavat paasaamaan esiaviollisen seksin paheellisuudesta, niin varmasti tavalliset teinit oman kantansa ilmaisevat.

Tosi surullisia nämä uskonnon vaikutukset. :( Että pitää ihan helvettiin joutumista pelätä, jos poika-/tyttöystävänsä kanssa seurustelee kuten muutkin nuoret. Tokihan minä ymmärrän, että pahimmillaan uskonto tuollaista ahdistusta teettää, mitään positiivista en vaan siinä näe.
 
toisaalta
Ei teidän lapsilla kyllä muita kavereita voi sitten olla kuin omia lahkolaisianne. Esiaviollisen seksin tuomitsijat kun ovat jopa uskispiireissä marginaaliryhmää. Ja jos lapsenne alkavat paasaamaan esiaviollisen seksin paheellisuudesta, niin varmasti tavalliset teinit oman kantansa ilmaisevat.

Tosi surullisia nämä uskonnon vaikutukset. :( Että pitää ihan helvettiin joutumista pelätä, jos poika-/tyttöystävänsä kanssa seurustelee kuten muutkin nuoret. Tokihan minä ymmärrän, että pahimmillaan uskonto tuollaista ahdistusta teettää, mitään positiivista en vaan siinä näe.
Heh, kyllä suurin osa niistä kavereista on juuri ei-uskovaisia, ihan niin kuin itsellänikin teini-iässä (ja edelleen). Koulukaverit, harrastuskaverit sun muut. Toki on sitten omasta seurakunnastakin (tai "lahkosta", kuten sinä haluat sen ilmaista) kavereita. Miksi ihmeessä ei voisi kaveerata vaikka on erilaisia näkemyksiä? Kysymys olikin siitä, että jos joku oikein tietoisesti yrittäisi houkutella lapsiani vaikka nyt sitten kännäämään tai ryhtymään petipuuhiin ennen aikojaan, niin sitten yrittäisin puuttua. Niin kauan kun pidetään omat näkemykset omina eikä yritetä käännyttää ketään (suuntaan eikä toiseen, huom!) niin mikä kumma estäisi ystävyyden? Ja ei meistä kukaan mitään paasaa.

Jos asiat olisi niinkuin sinä ne tuossa esitit, niin eihän minullakaan olisi sitten muita kuin "lahkolaisystäviä". Aika kapea katsantokanta. Etkö itse pysty olemaan ystävä jonkun kanssa jolla on erilaiset arvot? Meillä on laaja ystäväpiiri johon kuuluu ihan kaikenlaisia ihmisiä eri taustoista.

Summa summarum: Ollaan ystäviä eikä tuputeta kummankaan näkemyksiä toiselle. Missä sinä näet tässä ongelman?

Eikä meitä säälitellä tarvitse sentään :) Lapseni ja minäkin elämme ihan täyttä elämää (usko pois, muuallakin kuin "lahkon" sisällä). Ja teini-ikä oli minulla ainakin oikein onnellista. Jätin vaan ne baarireissut väliin enkä hypännyt kenenkään sänkyyn ennen avioliittoa, vaikka kaverit niin tekikin.
 
nohh
Säälittää se tyttäresi kaveri. Kamala tilanne tukea kaipaavalle teinille, jos vanhemmat yrittävät kieltää lapselta tämän ystävät ja vielä tuollaisen asian takia eikä minkään oikeasti järkevän syyn, kuten huumepiireissä liikkumisen tms.
 

Yhteistyössä