no mitä teistä tullut joilla keskiarvo päättötodistuksessa 6-6,5?

  • Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti
Haluisko joku tämän ketjun insinööreistä kertoa mikä oli matematiikan arvosana silloin yläasteella/lukiossa? Vaikea kuvitella että yläasteen/lukion/amiksen arvosanan 6 matikalla selviäisi ammattikorkean tai yliopiston inssi matikasta, fysiikasta ja kemiasta.
 
"vierailija"
Keskiarvoilla ei ole koskaan ollut mitään merkitystä jatkokoulutuksen kannalta minulle. Kuten ei yliopistonkaan arvosanoilla tai gradun arvosanalla työllistymisen kannalta.
 
cap
Peruskoulun päättötodistus ka oli 6,5 sit tuli vähän järkeä päähän ja kymppiluokan kautta numeroita korottaen lukioon ja AMK;hon. Nyt toimin rahoitusalalla esimiestason tehtävissä.
 
"vierailija"
Haluisko joku tämän ketjun insinööreistä kertoa mikä oli matematiikan arvosana silloin yläasteella/lukiossa? Vaikea kuvitella että yläasteen/lukion/amiksen arvosanan 6 matikalla selviäisi ammattikorkean tai yliopiston inssi matikasta, fysiikasta ja kemiasta.
Arvosanoissa pitää muistaa se että samalla osaamisella voi arvosana olla aivan erilainen. Esimerkki: koetulokset kummallakin oppilaalla 8, toinen on ahkerasti mukana oppitunnilla, tekee tehtävät, ei ole pois koulusta. Toisella ei ole tuntiaktiivisuutta, tehtävät joskus tekemättä, luvattomia poissaoloja. Toiselle tulee todistukseen numeroksi 9 ja toiselle 6 tai 7.
 
kolmas karhu
Täällä toinen 9,7 ka. Ylioppilas olen ja sitten opiskelin yliopistossa ja seuraavaksi ammattikorkeassa. Mitään tutkintoja en saanut kasaan. Tein hanttihommia ja nyt olen kotiäiti. Ikää jo 30+.
Täälläkin yksi turha tapaus; peruskoulun ka 9,8, yo-kokeesta neljä ällää ja kaksi eetä, amk ka 4,9 (tradenomi).

Kotiäiti olen ja hyvä niin :)
 
työtön maisteri
Kävin kansakoulua (silloin oli kansakoulut) ja laiska ja tyhmä olin. Olin rakennuksilla ja sitten armeijassa. Teollisuudessa ammatti oppisopimuksen kautta ja viimeiset 25v opettajana korkeakoulussa. Nyt eläkkeellä. Päivääkään en ole ollut työttömänä.
Sukupolvikysymys. Kansakoulun käyneistä harva ymmärtää millaisiin työllisyysnäkymiin nykyajan valmistuvat törmäävät. Ennen kuin lähtee brassailemaan tuolla "työtön en ole ollut päivääkään" kannattaa muistaa, ettää enen 90-luvun lamaa valtio piti huolen että työtömyys oli jotain muutaamn prosentin luokkaa. Sen jälkeen se on ollut pääosin lähellä 10 %. Eihän tuohon pariin prossaan mahtunut kuin ne ihan tosissaan työtä karttelevat.
 

Yhteistyössä