No, voihan hormonikierukka!

Siis, miten on mahdollista, että se muka sopii "lähes kaikille naisille", kun järestään kaikki mitä siitä kuulee on negatiivista!?

Itse hankin moisen, kun minulle vannotettiin, että hormonivaikutus on paikallinen vain limakalvolla ja toooodella hyvin "luonnollinen". Olin alkuun kiinnostunut kuparisesta, hormonittomasta vaihtoehdosta, joka kuitenkin oli asintuntijoiden mielestä huono.

Ekat kaksi viikkoa meni hyvin ja sitten alkoi kaksi kuukautta kestävä tauoton vuoto. Olo oli heikko ja raivareita tuli pienimmästäkin asiasta. Aloin myös haista pahalle, hielle, omituiselle ja vieraalle. Vatsa oli aina turvoksissa ja kipeä.

Viimeinen niitti oli kova kipu ja kuume eilen. Painelin päivystykseen ja sanoin haluavani kierukan pois. Eivät halunneet poistaa, koska oli ollut paikoillaan vasta kaksi kuukautta. Voi kuulemma kestää puolikin vuotta ennen kuin oireet loppuvat. Ei ehkä sittenkään ihan "luonnollinen". Naisella on siis kohtutulehdus ynnä em. oireet ja joutuu tappelemaan kierukan poistosta.

Onnistui viimein ja viime yön valvoin kuumeen sahatessa ees ja taas.

Mites muilla?
 
Mulla ei tuollaisia oireita ollut alkuun. Alkuun tosin tuli pidempi vuoto, mutta kun se loppui, ei ollut mitään ongelmia. Kunnes kierukka oli ollut paikoillaan vähän vajaa 2v ja vuoto loppui kokonaan. Aina kun piti olla menkat, niin olin toooosi kipeä enkä vuotanut pisaraakaan. Mulla meni maha sekaisin, oksentelin, voin pahoin. Eikä kipuihin määrätyt reseptilääkkeet auttaneet. Meni hermo ja kierukka otettiin pois -> Ekat menkat meni ilman ensimmäistäkään särkylääkettä. Ja mieskin sanoi, etten mene enää niin pitkin seiniä... :whistle:
 
Olen luullut olevani vainoharhainen, mutten ehkä olekkaan! Laitatin elämäni ensimmäistä kertaa hormonikierukan (Mirena) joulun alla, kun lääkäri kehui sen maasta taivaaseen ja edelleen vuotelen lähes päivittäin. Pikuhousunsuoja riittää, mutta inhottaa se silti. Välillä vuoto on verisempää. Mahani on koko ajan turvoksissa, kuin olisin raskaana jollain 10-12 viikolla :eek: Olen pahantuulinen ja seksiä annan kun käy miestäni muuten sääliksi. SÄÄLIP....UA, meilläkö? Eipä uskoisi. Mutta näin on. Lisäksi mieheni sanoo tuntevansa ne "langat" yhdynnän aikana. En keksi juuri nyt mitään hyvää tästä kapineesta, muutakuin ehkä sitten sen, että se ehkäisee raskaaksi tulon. Harmittaa vaan otatuttaa se pois kun oli aika hintavakin ja ajattelin saaneeni siitä pitkäaikaisen ehkäisyn. Taidan otatuttaa sen pois. Hittolainen kun ottaa päähän!
 
Kääk...just tänään kävin lääkärillä ja ostin siltä hormonikierukan...ja ny vasta lähin tietenki googlettamaan ja tosi paljon saa lukea siitä negatiivista juttua.. eniten minua pelottaa siinä painonnousu, akne, mielialan vaihtelut ja se tiputtelu!!! mutta ajattelin kuitenkin kokeilla.. (koska lähes kaikki muut olen jo koklannu) jospa huomenna varais ajan tk:een.. täytyypä tulla sitte kertomaan, että miten kävi.. :/
 

Yhteistyössä