No voihan *"?%&?# mies sanoi, että maanantaina varataan aika mulle autokouluun

ope
Nykyään tosi moni käy autokoulun vasta parikymmpisenä tai vanhempana. Kaikki ei edes halua käydä silloin heti 18 täytettyään. Ja näin opettajan näkökulmasta... on mukavampi opettaa sellaista, kenellä ei ole mikään teiniangsti päällä ja kuvitelmat itsestä ja omista taidoista taivaisssa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Liikenteeseen mennään vasta sitten, kun auton käsittely on hallussa. Turha sitä on pelätä. Olet vain avoimin mielin. Hyvin se menee.




Meillä ainakin ajotunnilla lähdettiin heti liikenteeseen ajamaan.
Näin meilläkin, opettaja ajoi isolle parkkialueelle ja minä sitten siinä parkkialueella harjoittelin alle 5 min, ja sitten eikun liikenteen sekaan vaan :) Joten periaatteessa kyllä mennään ;)
 
ope
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Liikenteeseen mennään vasta sitten, kun auton käsittely on hallussa. Turha sitä on pelätä. Olet vain avoimin mielin. Hyvin se menee.




Meillä ainakin ajotunnilla lähdettiin heti liikenteeseen ajamaan.
Eikö teillä ollut yhtään kertaa käsittelyopetusta missään radalla/parkkipaikalla tms ennen varsinaiseen ajoharjoitteluun ryhtymistä? Tietysti, jos on ajanut autoa jo ennen autokoulua, sen harjoittelun voi skipata, mutta se on kyllä todella harvinaista, ettei opettaja haluaisi ensin varmistaa niitä käsittelytaitoja. Ainakin meidän suunnalla näin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Liikenteeseen mennään vasta sitten, kun auton käsittely on hallussa. Turha sitä on pelätä. Olet vain avoimin mielin. Hyvin se menee.
Meillä ainakin ajotunnilla lähdettiin heti liikenteeseen ajamaan.
Eikö teillä ollut yhtään kertaa käsittelyopetusta missään radalla/parkkipaikalla tms ennen varsinaiseen ajoharjoitteluun ryhtymistä? Tietysti, jos on ajanut autoa jo ennen autokoulua, sen harjoittelun voi skipata, mutta se on kyllä todella harvinaista, ettei opettaja haluaisi ensin varmistaa niitä käsittelytaitoja. Ainakin meidän suunnalla näin.
Meillä oli ensin se käsittelyopetus ja sen jälkeen sitten liikenteeseen, mutta tosiaankin samalla kerralla. Se opettaja teki sen vähän salavihkaa, kun oli itselleni tuntematonta seutua. Ajeltiin johonkin tosi syrjäiseen paikkaan ja sieltä lähdettiin muka ihan vähän matkaa vain liikenteeseen kokeilemaan, mutta yhtäkkiä oltiinkin kaupungin keskustassa. En ollut koskaan ennemmin ollut auton ratissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Liikenteeseen mennään vasta sitten, kun auton käsittely on hallussa. Turha sitä on pelätä. Olet vain avoimin mielin. Hyvin se menee.




Meillä ainakin ajotunnilla lähdettiin heti liikenteeseen ajamaan.
Näin meilläkin, opettaja ajoi isolle parkkialueelle ja minä sitten siinä parkkialueella harjoittelin alle 5 min, ja sitten eikun liikenteen sekaan vaan :) Joten periaatteessa kyllä mennään ;)
mulla oli ehkä 15-20min käsittelyn harjottelua ja sit joku pikkusen vajaa tunti siinä ajeltiin ihan ympäriinsä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Liikenteeseen mennään vasta sitten, kun auton käsittely on hallussa. Turha sitä on pelätä. Olet vain avoimin mielin. Hyvin se menee.




Meillä ainakin ajotunnilla lähdettiin heti liikenteeseen ajamaan.
Eikö teillä ollut yhtään kertaa käsittelyopetusta missään radalla/parkkipaikalla tms ennen varsinaiseen ajoharjoitteluun ryhtymistä? Tietysti, jos on ajanut autoa jo ennen autokoulua, sen harjoittelun voi skipata, mutta se on kyllä todella harvinaista, ettei opettaja haluaisi ensin varmistaa niitä käsittelytaitoja. Ainakin meidän suunnalla näin.
Eipä ollut mitään ajoharjoittelua radalla ensin, vaan suoraan autotielle piti mennä....Enkä tosiaankaan hallinnut autoa, kun en edes tiennyt miten paljon rattia pitää kääntää et renkaat kääntyy. Mut jotenkin hengissä selvittiin :)
 
ope
Itse olen huomannut hyväksi sen, että ensin katsotaan muutama käsittelyjuttu; ratin kääntäminen (siis kuinka paljon) kuolleetkulmat, liikkeellelähtö yms. Ja sitten oppilaan valmiuksien mukaan pikkuteiden kautta vilkkaampiin paikkoihin.

Mutta ap, olipa sinun valitsemassasi autokoulussa minkälainen käytäntö tahansa, niin ihan varmasti se opettaja auttaa ja opastaa. Sen takiahan se siellä istuu :) Hyvin kaikki menee.
 
Minä sain kortin 1,5 vuotta sitten, 26-vuotiaana. Siihen asti pärjäsin ilman, mutta lapsen synnyttyä töihinpaluu muodustui ongelmalliseksi ilman ajokorttia. Joten ihan omasta tahdosta ajoin, mutta pelkäsin kovasti. Nyt oon "kasvanut" rattiin ja pakko se on myöntää, että kyllä se auto helpottaa monia asioita.
 
no mua melkee nolotti ku menin vajaa 2 vuotta sitte autokouluun (oon -85) ja ku se opettaja katto papereita et miten kenenki vanhemmat maksaa autokoulun niin mun kohalla se oli silleen et "ai sä ootki noin VANHA" :eek: :ashamed: niin, mähän oonki tosi vanha :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
no mua melkee nolotti ku menin vajaa 2 vuotta sitte autokouluun (oon -85) ja ku se opettaja katto papereita et miten kenenki vanhemmat maksaa autokoulun niin mun kohalla se oli silleen et "ai sä ootki noin VANHA" :eek: :ashamed: niin, mähän oonki tosi vanha :whistle:
:whistle: mikäs mä sitten olen jos sä vanha oot :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
no mua melkee nolotti ku menin vajaa 2 vuotta sitte autokouluun (oon -85) ja ku se opettaja katto papereita et miten kenenki vanhemmat maksaa autokoulun niin mun kohalla se oli silleen et "ai sä ootki noin VANHA" :eek: :ashamed: niin, mähän oonki tosi vanha :whistle:
:whistle: mikäs mä sitten olen jos sä vanha oot :eek:
no enhän mä ole sua ku 7(?) vuotta nuorempi, ei se tunnu missää :D
mutta se mun opettaja oli ihan huippu mukava eikä meijän luokalla ollu mun lisäks ku 3 oppilasta.
mee sinne autokouluun, hyvin se menee =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
no mua melkee nolotti ku menin vajaa 2 vuotta sitte autokouluun (oon -85) ja ku se opettaja katto papereita et miten kenenki vanhemmat maksaa autokoulun niin mun kohalla se oli silleen et "ai sä ootki noin VANHA" :eek: :ashamed: niin, mähän oonki tosi vanha :whistle:
Nii eli olit samanikäinen ku mä nyt (oon 87 ja just autokoulun alottanut) eli ei mikään VANHA! Aika asiatonta muutenkin haukkua 23-vuotiasta asiakasta vanhaksi tai yhtään minkään ikästä. Voihan se tosin olla, että se oli vähän niinkuin kohteliaisuus, että näytit niin nuorelta ja hehkeeltä ettei se osannut odottaa et olisitkin 6 vuotta vanhempi ku mitä ope luuli...mut siinäkin tapauksessa asian olisi voinut ilmaista toisinkin.
 
vieras
Mua alkaa jo pikku hiljaa jännittämään maanantai, kun pitää sinne autokouluun mennä, ikää kun mulla siis se 35 ja en ole autoa oikeastaan koskaan ajanut, kerran olen kokeillut joskus 9 vuotta sitten :)
Mulla on vielä sekin, että maha vaan koko ajan kasvaa, kun la on marraskuussa ja sitä ennen pitäisi kortti käteen saada. Ensin meinasin että odotan synnytyksen yli, mutta sitten totesin, että nyt heti tai ei koskaan.

Tulee varmasti omaa elämää helpottamaan tuo kortti, kun elää yksin 2 lapsen ja 4 koiran kanssa, niin kulkeminen helpottuu huomattavasti kun sen kortin saa.
 
av
Minä taas ajoin jo 18v ikäisenä ajokortin, mutta olin niin pelkuri etten vuosiin uskaltanut auton rattiin mennä ja niin se ajaminen sitten jäi. Kunnes parisen vuotta sitten iski kesällä innostus, että jospa nyt ottaisin muutaman ajotunnin autokoulusta ja sitten ryhtyisin taas ajamaan. Ajelin -08 syksyllä muutamia kertoja mutta harvakseltaan. Kunnolla ryhdyin ajamaan vasta talvella -09 ja siitä lähtien olen säännöllisesti ollut auton ratissa. Kyllä se vain helpottaa arkea kummasti, kun pystyy ajelemaan autolla sinne sun tänne ja pääsee minne vain haluaa. Minuakin ensimmäiset kerrat ratissa monen vuoden jälkeen pelottivat ja suorastaan ahdistivat, mutta ei enää. Nyt nautin autoilusta suunnattomasti. Tsemppiä sinulle, kaikki menee sinullakin oikein loistavasti!!
 
Minä olen myös 32-v ja ajattelin tänä kesänä ajaa ajokortin. Mitäs kamalaa siinä on?? Whaaat?? Ja mitä ihmettä iällä sen kanssa on tekemistä?? :D Vai onko sitä tässä iässä jo muka niin seniili, ettei opi ajamaan autoa :eek: Kyllä mä tuolla korkeakoulussakin ihan hyvin pärjään, niin ei kai yksi autokoulu missään tunnu..

Rohkeesti vaan ap, hyvin se menee!! :)
 

Yhteistyössä