Noin kolmekymppiset ekakertalaiset KESÄKUUSSA

Moikka, olen tää Pohjanmaalla ollu jo viikon veran ja ihan nettipimennossa. Soseet on nyt alkaneet mennä hyvin. Odottaa jopa suu auki uutta satsia. Kyllähän tähän kuukausi meni! Omia kuulumisia sen verran, että en saanut niitä virkoja. Suuri helpotus oikeastaan... Ei tarvinnut tehdä mitään päätöksiä ja saan olla Niksun kanssa kaikessa rauhassa kotona :)

Myrnalle tsemppiä! Kitinää täälläkin tuntuu olevan.

Niiskulle jaksamista soserumban ja yöunien kanssa! Meillä tosiaan meni kuukausi tähän "reippaaseen" syömiseen. Nyt tuntuu, että poika on ymmärtänyt sen, että soseillakin saa massun täyteen. Ihottumasta sen verran, että se kuule on häviämässä! Nyt olen päivittäin laittanut äiteen ostamaa vauvoille tarkoitettua ihovoidetta: A-creme. Löytyy luontaistuotekaupasta. Ihme juttu... No, kyllähän se 6kk lähestyy, et voi siihenkin liittyä tää ihottuman poistuminen.

Nyt pitää mennä, kun ei tuo poika nyt suostu nukkumaan. Illalla Provinssiin!
 
HPM
Vali vali tulossa... ->
Mä en tajua miks mun pitää olla tälläinen asioiden vatvoja!! Idiootti oikein. Menetin ihan totaalisesti yöunet (varsinkin nyt se nukkuminen ois tärkeetä kun täällä ollaan molemmat vähän kipeenä) , kun syyttelin itseäni läpi yön. Kahdestakin asiasta. Ensin Jonsku oli täräyttänyt tortut vaippaan niin ettei kumpikaan meistä (minä tai iskä ) ollut huomannut. (Ja kun ollaan flunssassa niin ei edes haistettu). Seuraus: meidän aina niin siisti beba punotti ja
teki seuraavana päivänä semmosen vesikellukan näköisen härpättimen yhteen kohtaan. No meikä tietty ruoski itteensä kun pojalle turhaa harmia. Sit samana iltana Jonsku kompastu ja löi nenänsä mun polveen -> nenä auki. Ja itse olin suurinpiirtein hirttosilmukan kanssa että miks mun polven piti olla just siinä. Mä kyllä järjellä tiedän että nää oli vahinkoja ja täysin tahattomia, mutta miks pitää silti heittäytyä marttyyriks?

Sit valvoin koko yön ja syyttelin itseäni. Ja vahdin Jonskua että vieläkö sen nenä vuotaa verta ja mietin että murtuko se. Ja sit olin aamulla niin väsynyt että kiukuttelin vaan kaikelle ja kaikille. Voi perse mä oon idi!!
 
Heippa tytöt!

Monenlaist harmia täällä on ilmassa. Onpa outoa, että nannan pinnasänky hajosi näin pian. Mutta kiva että teillä oli sitten se matkasänky varalla. Olenkin harkinnut sellasen ostamista, mutta on jääny vielä.

Niiskulle pitkää pinnaa soseopettelun kanssa! Kyllä se vielä lähtee sujumaan, kenties jo piankin. Hedelmäsoseet saattaa kelvata paremmin. Ja ihan alkuun kasvissoseet meni Ekille parhaiten niin, että lypsin vähän rintamaitoa siihen sekaan. Oli sitten tutumpi maku. (Lypsämiseen tosin meinasi mennä hermot aika äkkiä, kun en sillä pumpulla tahdo saada juuri mitään irti). Mekin muuten annettiin velliä iltasin siinä vaiheessa, kun soseet oli vielä ihan opetteluasteella ja puuroa ei siis voinut vielä syöttää. Se muistaakseni vähän pidensi ekaa unipäktää.

HPM:llä onkin sattunut huono tuuri, kun kaksi harmitusta ihan peräkkäin osui. Noita varmasti sattuu kaikille. Toivottavasti ensi yönä saat levättyä paremmin :hug: Voin lohduttaa, että meillä on pari kertaa ollu kakat housussa koko yön!!! Siis kun ei vaan ole tullut huomattua kakkavaippaa illalla. Punottaahan se pylly sen jälkeen jonkun päivän...

Myrnan aikatauluttamisstressi kuulostaa tutulta. Se on ihan sama, mihin aikaan sen neuvolan sopii, niin aina sen kanssa saa sumplia. Monet kerrat on tullut sellasia päivä, että pitää seurata kellosta päiväunet ja syömiset ja miettiä, pitäskö neuvolaan lähteä nyt autolla, että pääsee äkkiä, vaiko vaunuilla hyvissä ajoin, että vauva ehtis nukkua vielä ennen sitä...Ja sama juttu, jos on mikä tahansa meno tiettyyn kellon aikaan. Ei niitä jaksa montaa samalla viikolla. Mutta helpottaa sekin ajan mittaan, kun vauva koko ajan jaksaa enemmän olla päiväsaikaan hereillä.

Mutta oikeastaan tulin vilkuttamaan tässä ennen matkalle lähtöä. Me ollaan muutama päivä reissussa. Tullaan kyllä juhannukseksi kotiin taas. Hyvää juhannusviikkoa kuitenkin kaikille, jos en koneelle ehdi enää ennen viikonloppua!
 
No on näköjään harmeja muillakin... Höh.
HPM, on meilläkin käynyt kakkavaipan kanssa tolleen, älä huoli! Niinkin on käynyt kerran, että yösyötön jälkeen kuulin kyllä kun tyttö rutisi, mutta nukahdin uudestaan ja muistin homman vasta aamulla. Henkiin jäätiin, vaikka peppu vähän punottikin hetken. Toi kaatuminen on kyllä tosi harmi juttu! Mutta kyllä kai noitakin sattuu, ei saisi itseään liikaa ruoskia :/

Mukavaa reissua Novelle!

Mä oon ihan paskana. Lähdettiin tosiaan torstaina miehen vanhempien maalle, ajeltiin Helmin kanssa kaksin, mies tuli sitten perjantai-iltana perästä. No siinä tietty meni rytmi vähän sekaisin kun ei toi enää suostu näköjään autossa nukkumaan, mutta ihan hyvin selvittiin perille ja iltakin meni ihan ok. Tyttö oli sit perjantaina tosi itkuinen, ei nukkunut kunnolla päikkäreitä ja illalla huusi vaan kurkku suorana kun koitettiin laittaa nukkumaan. Ja halusi syödä koko ajan, ajattelin että on sellainen tiheän imemisen kausi taas. No, meno jatkui lauantaina samanlaisena, vielä pahempanakin kun tajuttiin myöhään illalla, että MULTA EI TUU MAITOA! Kiva, varmaan meillä nyt oli mukana mitään korvikkeita tai pakastettuja maitoja siellä kun ei toi oo ikinä tarvinnut mitään sellaisia... Tissit on olleet liiankin täydet aina. Nyt sit roikkuvat vaan tyhjinä eikä heruminen ala kun ehkä viiden minsan imemisen jälkeen jos silloinkaan. En tajua mitä tapahtui, söin kyllä selkeästi vähemmän ja harvemmin kun en kehdannut anopin kaapilla olla koko ajan.

Eilen kun tultiin kotiin, annettiin pakkasesta maitoa imetyksen päälle (normaalisti oon syöttänyt yhden tissin kerrallaan, nyt oon antanut kummastakin) ja 1,5 desiä meni! Siis toi raukka on ollut koko viikonlopun ihan nälissään!!:'( Eikä idiootit vanhemmat tajua mikä sillä on vaikka itkee ja kiljuu ihan hulluna. Ja en edes tajunnut että tissit on ihan lörpöt. Ja tosiaan yöllä on nyt taas syöty 3-4 kertaa kun meni jo viikkoja ilman yösyöttöjä.

Eikä tässä vielä kaikki.... En tiedä mikä on syytä ja mikä seurausta, mutta mulla alkoi sitten menkat tänään. En nyt ihan vielä olisi halunnut, vaikka onhan se varmaan ihan hyvä kun tietää että ainakin jotain hormonitoimintaa tuolla vielä on.
 
Hyvää reissua Novellelle ja HPM:lle ja Kvartille molemmille jaksamisia! Toivottavasti kvartti saa vielä imetyksen käynnistymään kunnolla.
Minä tulin ihan pikaseen juoruamaan, että tänään on tehty plussatesti! Ja nyt vielä iltapäivällä toinen. Ei vain voinu uskoa joten piti tuo mies pyytää tuomaan vielä yhden apteekista :D .

*muoks* Saatiin onneksi pinnasängystä hyvitystä vaikka puolen vuoden takuu oli mennyt umpeen. Tuumasi myyjäkin, että kyllähän tuon pitäis sen 4 vuotta kestää.
 
Pikaisesti tulin täällä pyörähtämään ja mitä, täällähän oli ihaniakin uutisia: paljon onnea siis nannalle plussasta!! Ihanaa, että pikkukakkonen ei antanut odotuttaa itseään kovinkaan kauaa! :D Peukkuja vaan, että kaikki menee hienosti.

Kvartille :hug: , toivottavasti maitoa alkaa taas tulemaan enemmän. Toi, että typy syö noin tiheästi taas yölläkin kertoo kyllä siitä, että neiti "tilaa" sitä maitoa taas lisää, kun kulutus on kasvanut. Joten eiköhän se ala tuottamaan tulosta jo parin päivän päästä.

HPM: samoin :hug: , äläkä suotta ruoski itseäsi, vahinkoja tosiaan sattuu. Nimim. yks toinen huono äiti, joka päästi sillon taannoin tytön putoamaan leikkipuistossa keinusta... :ashamed:

Myrnalle ja muille sitä tarvitseville vielä tsemppiä kitinöihin!

Meille ei sitten kuulukaan mitään ihmeellistä, arki rullaa omalla painollaan. Päiväkodin aloittamista lähinnä vaan kauhistelen, enää vajaa kaks kuukautta aikaa... :'( Käytiin tutustumassa siellä viime viikolla ja multa meinas jo nyt päästä itku, ku neiti jännitti tietty kovasti eikä suostunut sylistä lähtemään ollenkaan ilman itkua. Äidin pikkunen :( Vaikeaa se varmasti tulee olemaan...
 
Ihanaa Nanna :heart: :flower: Hirmuisesti paljon onnea!!

Sasha, tavallaan hieno homma, ettei niiden duunien kanssa tärpännyt. Nyt tosiaan saat olla ja hoivata Niksua kotona :heart: Kyllä se työpaikka sitten löytyy myöhemmin, ihan varmasti :hug: Ja aivan mahtavaa, että ihottumat on kadonneet! Nuutillakin iho on nyt aika hyvässä kunnossa eli toivon parasta. Ens viikollahan meillä onkin yksityisellä ihotautilääkärin aika.

HPM :hug:

Novelle, Toivottavasti on/oli hyvä reissu :)

Toivottavasti Myrnalla on kitinät helpottaneet.

Mites Kvartilla, onko maidontuotanto jo tasaantunut ja taas tulee? Niinkuin tuolla helmikuisissa olikin puhe, niin saattaa olla ihan kuukautisten alusta johtuvaa. Toivottavasti meijeri taas toimii :)

Piipi, mä olen kanssa miettinyt, et kuin ihmeessä sitä voi oman lapsensa jättää päivähoitoon. Siinä sitten itkee äiti ja lapsi :whistle: Mutta kai siihenkin tottuu jonkin ajan päästä, eli voimia vaan tulevaan. Kaikilla se on edessä, huh huh...

Meillä sosetouhut tökkii, mutta on onneksi vähän parempiakin päiviä ollut. Ja ainakin olen itse pystynyt pitämään hermoni paremmin kurissa :D Olen ottanut sellaisen tavan, että kun pinna alkaa kiristyä rähinäasteelle, niin ei kun joku laulu kehiin. Nyt meillä sitten lauleskellaan "popsi popsi porkkanaa" koko Nuutin ruokailun ajan :LOL: :LOL: Mutta se saa pojan paremmalle tuulelle ja edesauttaa siten ruokailua. Kaikki keinot sallittuja, eiks je...

No, mut nyt aamikset nassuun ja takas siivoilujen pariin sen jälkeen. Pakko tehdä tälle läävälle jotain!!
 
Ada
B) B) B) Jei, tulinpa juuri sopivaan aikaan vakoilemaan tänne! :flower: :flower: Paljon Onnea Nanna!!! Tulethan myös tuonne odotuspuolen ekakertalaisiin ekaksi tokakertalaiseksi =) !

Hyvää kesää kaikille mammoille ja lapsukaisille!
 
:heart: Onnea NANNA!!! :heart:
Kivaa että jo tälläisiäkin uutisia!!!

Kyllä sitä itsekin on miettinyt miten kiva oli se pieni nyytti kainalossa kun nyt on jo iso tyttö, mutta meillä menee ainakin ensivuodelle enenkuin voi edes asiaa miettiä. Mä sain viimein ajan KYSsiin sitä munasarjakystanpoistoa varten ja vasta lokakuussa oli toi tarkastusaika et sit ens vuonna vasta leikkaukseen....
 
Heippa!

Sopiikos jos tulen tänne ekakertalaisiin kovasti viiveellä? Kävin joskus odotusaikana lueskelemassa tammikuisten pinoa, mutta kirjoittaminen jäi, kun en ehtinyt niin aktiivisesti palstailemaan ja siellä tuli juttua monta sivua päivässä. Nyt olen ravannut kaiken maailman kerhoissa, mutta nekin on nyt tauolla ja kohta muutetaan 50 kilsan päähän nykyisestä kodista, niin jää vähemmälle nämäkin tutut ja jutut. Niin, ja nyt siellä tammikuisissa on sitten toooosi hiljasta...

Tyttö syntyi 1.2., minulla ikää vuoden vajaa 30 ja teidän "kohtalotovereiden" juttuja olen käynyt lueskelemassa säännöllisen epäsäännöllisesti. Pääkaupunkiseudulla asutaan, ja kohta tosiaan muutetaan vähän kauemmas. Sinänsä ihanaa, kun saa lisää tilaa, tää 50 m2 kaksio onkin jo ihan täynnä...

Emma on ihanan vilkas ja nauravainen nelipuolikuinen. Ekat kääntyilyt on pitkän yritys-ähellysjakson jäljiltä koettu, ja nyt menossa on vissiin taantumavaihe, kun yli viikkoon ei ole käännytty ollenkaan. Sopii hyvin, kun selällään viihtyy paljon paremmin. Yöllä tyttö herää vähintään kahteen kertaan syömään, eikä soseet ja maissipuuro illalla auta yhtään. Velliä ei suostu syömään pullosta ollenkaan, eikä nyt enää edes äidinmaitoa, vaikka aiemmin meni tuttelikin ihan hyvin. Apua, mä en pääse enää mihinkään! Äsken yritin syöttää just pumpattua maitoa, ja häthätää 20 ml sain uppoamaan... Toivottavasti menee ohi, kun eikö se ollut niin, että vasta vuoden iässä saa antaa tavallista maitoa? Täytyy vissiin ruveta kokeilemaan nokkamukia, jos siitä kelpaisi...

Kestoilua ollaan nyt alkuvaikeuksien jälkeen harrastettu antaumuksella. Kohta pitäisi siirtyä vaipoissa jo seuraavaan kokoon. Hassua, kun alussa kaikista tuli pissa läpi, ja meinasinkin jo jättää homman sikseen... Mutta ilmeisesti vaatii nuo ihanan pullukat reidet :heart: ennen kuin kestot istuvat.

Onnea kovasti Nannalle! Myös meillä on kakkonen toiveissa mahdollisimman pienellä ikäerolla...

Aurinkoista juhannusta (toivottavasti...) kaikille!

Vetku ja Emma 4,5kk
 
Tervetuloa Vetku! Lisään sut ja Emman tohon etusivun listaan :) Meillä oli alussa vähän sama homma noiden kestojen kanssa, että aina tuli pissat läpi. Nyt pääasiassa kuitenkin käytetään aina niitä, öisin ollaan kyllä luotettu Liberoon. Ja maalla ollessa, niin sissejä ei kyllä olla että järvessä alettaisiin vaippoja pyykkäämään :p Niin ja meillä oli muuten samanlainen tauko tossa kääntymisessä, melkein viikko meni selällä köllien välissä, nyt eilen ja tänään on taas heti mahallaan kun selälleen jättää.

Meijeri ei oo enää ainakaan niin epäkunnossa :D Oon syönyt kun hevonen ja imettänyt vähintään 2-3 tunnin välein ja kaipa sieltä taas jotain tulee. Heruminen on kyllä hitaampaa, mutta Helmi on kai nyt jo tottunut siihen ettei se heti ala suihkuamaan niin jaksaa sen aikaa odotella. Ja kummastakin rinnasta oon antanut, kun ennen vain yhden kerrallaan, mutta kaipa se tästä elpyy. Ehkä se johtui noista menkoista sitten. Eikös Niisku sullakin jo alkanut? Huomasitko samaa maidon tulossa?

Nanna, onko erilainen olo kun M:a odottaessa? Kun oot jo kokenut kaiken kerran ja tietää vähän mitä odottaa? Aika jänskää :)

Meillä oli tänään vika vauvauinti ennen kesälomia ja tosi hyvin meni. Miehen sisko oli kuvaamassa kun uitiin ja Helmi on kyllä niin ihana siellä :heart: Nyt ekaa kertaa oikein naureskeli kunnolla ja sukelluksenkin jälkeen hymy tuli naamalle. Tykkää kyllä kovasti ja vanhemmat myös.

Piipille tsemppiä päivähoidon aloittamiseen! Se on kyllä varmasti kova pala. Toivottavasti selviät nopeasti "alkujärkytyksestä" ja saatte arjen rullaamaan kivasti Etkös sä kuitenkin tykännyt työstäsi myös, että sen puolesta ei olisi ikävä mennä sinne?

Nyt nukkumaan, piti lähteä huomenna maalle mutta mies meneekin lentämään kun on luvattu hyvää lentosäätä niin lähdetään sitten vasta perjantaina. Sopii mulle hyvin kun mua alkoi jo vähän jännittää että jos se maito taas siellä loppuu.. Pitää muistaa olla jääkaapilla ahkerasti, anoppi oli jo soitellut että kävi ostamassa mulle välipaloja B)

Ainiin, käytiin eilen neuvolassa ja Helmin kasvu oli vähän hidastunut (4kk, 6710g ja 64,1cm). Neuvolan käyrissä näytti hurjalta taantumalta, mutta kun sitten himassa printtasin WHO:n käyrät ja merkkasin tytön mitat siihen niin ihan normilta ne musta vaikuttaa. Kuukausi sitten oli vaan enemmän kasvanut ja nyt näyttäisi tasaantuneen vähän. Ja painoonhan voi tietty vaikuttaa se viikonlopun "paastokin"... Meillä piti olla seuraava neuvola vasta kahden kuukauden päästä kesälomien takia, mutta mennäänkin nyt jo kuukauden päästä normaalisti niin tarkkaillaan vähän.

Mut nyt oikeesti sänkyyn :wave:
 
Kiitos Kvartti! Myös minusta tuntuu, että herumisessa kestää nykyään paljon kauemmin kuin alussa, ja jos omat syömiset ja juomiset jää vähemmällä, se näkyy kyllä heti tuotantomäärissä. Ihan kivasti tuota maitoa on silti riittänyt. Annan kyllä pari kertaa hereilläolojakson aikana ja sosetta kanssa. Saa sitten nähdä kuinka paljon neiti painaa 5 kk neuvolassa, toivottavasti ei tuu pahasti ylisyötettyä... Meillä on kyllä kanssa kasvu hidastunut aika paljon, varsinkin pituuskäyrä on jo monta kertaa ollut laskeva. Mitat oli 4 kk neuvolassa mun mielestä ihan normaalit 63,3 ja 6,7, et en sitte tiedä...

Joo, ei mekään ihan fanaattisia olla noiden kestojen kanssa. Yöllä ja reissussa käytetään niitä ekojuttuja. Niistä on mielipidettä puolesta ja vastaan, mut mökillä testaillaan niiden maatumista. Jännä nähdä...

Nyt tarttee mennä tiskailee ja pakkailee, et pääsee tästä vielä tämän päivän puolella matkaan. Juhannusta!
 
Nannalle onnea plussasta! :flower: Aika nopsastihan se toisella kerralla sitten tärppäsi.

Vetku, tervetuloa mukaan!

Kvartilla on ollut imetyspulmia. Sitä ei oikein missään muisteta paljon kertoakaan, että imetyspulmia voi tulla vielä matkan varrella monenlaisia, vaikka alku sujuisi hyvin. Mullahan on omakohtaista kokemusta tuosta herumisen hidastumisesta. Se alkoi Ekiä kiukuttaa ihan tosissaan siinä 2,5 kk iässä ja taistelua oli joku 1,5 kk. Sitten alkoi vähän taas helpottaa. Onneksi teillä tuntuisi olleen lyhyempiaikaista ongelmaa. Voihan tosiaan olla, että se oli joku hormoonijuttu, kun ne menkat oli tulollaan, niin maito sitten ei meinannut tulla. Jostain muistelen lukeneeni, että herumisvaikeudet on tavallisia menkka-aikaan. Pianhan teilläkin voi ottaa myös soseet kehiin, jos tuntuu nälkä olevan vielä imetyksen jälkeen.

Me oltiin reissussa, ja aika kivasti se meni. Tuliaisena vaan Ekillä on nyt nuha, eikä parka meinaa saada nukuttua. Eli kukaan ei meinaa saada meillä nukuttua. Mutta eiköhän se tästä, ei se kovin pahalta nuhalta vaikuta.

Hyvät jussit kaikille!
 
HPM
Piti tulla jusseja toivottaan, mutta meniks se jo...? No, niille jotka vielä jatkaa niin ne toivotukset! Joona näki eilen ensimmäisen juhannuskokkonsa. En mä kyllä tiä tajusko se siitä mitään - tais muut jutut kiinnostaa. Mutta millään se ei nykyään malta mennä unille. Ei päikyille eikä yöunille. Tappelee unta vastaan viimeseen asti ja sit ollaan pahalla päällä (kaikki...). Kai tässä maailmassa ois niin paljon touhuttavaa ettei sitä kerkeis nukkumaan. Hyvä et silmät edes pysyy auki, mutta silti se tappelee vastaan. Höh. Ja öisinkin se on jostain syystä nyt herännyt pidemmän aikaa yhden-kahden maissa. Pyörii, äheltää, välillä vähän tirauttaa. Ei niinku jotenkin saa uudestaan unen päästä kiinni. ja se on vaikuttanut tietty munkin uniin, kun joudun nousemaan etsimään sen rakkaan pupun jostain peittojen alta/pinnojen välistä/lattialta ja laittaan mobilen päälle (musa rauhottaa selvästi). Kyllä se sinne sitten nukahtaa, mutta mä valvon. Höh taas. Ja huomaan olevani aika kireenä päivällä sitten.

Ai joo ja vetku tervetuloo mukaan!! Jokos sieltä alkaa kohta muitakin liittymään joukkoon? Pitääpä käydä katsomassa.

TOISESTA LAPSESTA: Kuinka monella siis olisi toinen lapsi haaveissa (kohta tai joskus tulevaisuudessa)? Ja tassu pystyyn myös ne joille riittää tämä yksi lapsukainen. Tehdään vähän niinku galluppi :)
Mä taidan itse kuulua tällä hetkellä johonkin välimuotokastiin. Eli ei tasan toista nyt eikä lähiaikoina, mutta ehkä joskus muutaman vuoden päästä voisin harkita. Ehkä. Tai sit en. Eli lisätään vaihtoehdoks myös "en tiedä".

JOOOOO!!!

EI!

En tiedä
 
Niiskulle vaan hermoja soseiden syömisen opetteluun! Meillä meni monta viikkoa, että kaikki syljettiin pois suusta. Ei kelvannut kasvis eikä hedelmä. Sitten hoksasin antaa ihan pelkkää kaupan valmista porkkanasosetta, niin johan upposi! Sen jälkeen meillä saatiin jujusta kiinni ja onkin syöty reilu kuukausi hyvällä halulla. Nyt jostain kumman syystä syöminen on taas alkanut tökkimään... en tiedä liittyykö sitten mahdollisesti tulossa oleviin hampaisiin tai jotain.

Kvartti, meillä Onni lopetti totaalisesti tissiruokailut, heti kun mulla alko ekat menkat. Yritin vielä menkkojen jälkeen kolmisen viikkoa "pakko" syöttää rinnasta, mutta ei siitä mitään tullu. Joskus yöllä unessa sain Onnin ottamaan rintaa, mut päivät oli yhtä huutoa. Ei tarvinu ku näyttää rinta, niin huuto alko. Sit tietenkin annoin pulloa ja kierre olikin valmis. No toisaalta ei mua niin kamalasti harmita, ku meillä nyt on se maitoallergia, niin on jotenkin varmempaa syöttää pullosta tuota erikoiskorviketta.

Nanna81 Paljon Onnea plussasta!

Tervetuloa mukaan joukkoon Vetku!

Toinen lapsi gallup, haluaisin kyllä toisen lapsen....mutta en kyllä osaa sanoa, että koska. Ikää kuitenkin on jo jonkinverran, että ei tässä kovin monia vuosia viittis enää odotella.

Täällä on puhuttu Manduca -kantorepusta aikaisemmin ja sen vuokraamisesta. Se liike joka niitä vuokraa sijaitsee tosiaan Helsingissa, mutta ne vuokraa niitä myös postin kautta. Me saatiin oma vuokralle torstaina. Pari kertaa oon nyt Onnin siihen laittanu, mutta ei vielä ainakaan meinaa siinä oikein viihtyä. Sen hetken ku mä kävelen jossain ulkona jaksetaan olla repussa ihan hiljaa. Kun pysähtyy niin hetken päästä alkaa kitinä. Voiko olla, että mä olen laittanu Onnin siihen jotenkin väärin? Onkohan se edes mahdollista? Yks mitä mietin kans on, että kun itellä on tuota röllykkää tuossa edessä aikalailla, niin voikohan se tehdä sen asennon vauvalle epämukavaksi siinä repussa?

Meillä allergia tutkimukset etenee. Torstaina tehtiin lääkärin valvonnassa maitoaltistus Tuttelilla. 5 ml laitettiin maitoa ruiskulla suuhun ja 10 min. päästä nousi kasvoihin ja kaulaan mahtavat ihottumat. Eli selvä tapaus, lehmänmaito allergia on fakta. Me ollaan myös löydetty sopiva korvike=Neocate, mut ku se on niin kamalan kallista ja vaatii vielä 2 muuta altistusta halvemmille korvikkeille ennen Kelan lausuntoa, niin lääkärin ehdotuksesta me nyt vielä testataan soijamaito. Sitä ei oo aikasemmin meille ehdotettu, ku pitää olla 6 kk ennen ku sitä voi käyttää. Me ollaan jo niin lähellä tuota ikärajaa, että ens viikon lopulla aletaan testaamaan. Voi kun tuo soijamaito sopis Onnille, se olis paljon edullisempaa + sit olis mahdollista käyttää esim. soija jugurttia ja jäätelöä yms.

Hyvää myöhästynyttä Juhannusta kaikille!
 
Ai niin, mulla unohtu kysyä, että onko kukaan teistä lentäny FinnCom yhtiön lennoilla vauvan kanssa? Varasin itelle ja Onnille lennot ko. yhtiöstä. Soitin niiden asiakaspalveluun, että voiko matkarattaat olla meillä mukana koneeseen asti, ettei niitä tartte matkatavaroiden kanssa laittaa ruumaan. No se akka sieltä selitti, että sen saa tietää vasta kentällä ja jos ne saa olla mukana siihen koneeseen asti, niin sitten ne lentoemot laittaa
ne sinne ruumaan ihan matkustajan omalla vastuulla. Siis häh?:/ miten niin matkustajan vastuulla on ruumaan laitettavat tavarat? Oon kyllä muiden yhtiöiden lennoilla nähny, että rattaat on ollu mukana koneen ovelle asti. Niissä olis niin helppo olla siellä kentällä se pakollinen odotusaika mikä saattaa FinnComilla venähtää useaan tuntiin, ovat nimittäin kokemuksen mukaan melkein aina myöhässä :D
 
TOISESTA LAPSESTA: Kuinka monella siis olisi toinen lapsi haaveissa (kohta tai joskus tulevaisuudessa)? Ja tassu pystyyn myös ne joille riittää tämä yksi lapsukainen. Tehdään vähän niinku galluppi :)

JOOOOO!!!
Sasha80

EI!

En tiedä
HPM

 
Moikka :) Juhannus oli ja meni. Oltiin mökillä ja nyt ollaan kotona. Ihanaa!!! Oli pakko vastata tuohon galluppiin ja lisäsin HPM:n vastauksenkin siihen. Sattuman varassa mennään, mutta eipä noita menkkojakaan ole kuulunut.

Niksu on kehittynyt ihan hillittömästi näiden parin viikon aikana. Poika kääntyi selältä mahalleen ekaa kertaa tiistaina. Tai oikeastaan pyörähti samantien ympäri.

Aika erikoinen tuo Kvartin maidon tuotannon ehtyminen. Ihme juttu, et noin tyystin voi loppua. Kyllä mullakin on oletettujen menkkojen aikaan heikompaa maidon tulo, mutta ei koskaan kuitenkaan Niksu ole jäänyt nälkäiseksi.

Nannalle onnea plussasta!!!

Ja Vetkulle tervetuloa joukkoon :)

Piipi, ihan varmasti päivähoidon aloittaminen on kamala paikka. Ehkä enemmän äidille kuitenkin, ainakin niin olen kuullut.

Kirtsikka, toivottavasti soija sopii! Kyllä nuo spesiaalit korvikkeet on niin kalliita :/

t. Sasha ja Niksu (ensi viikolla jo 6kk!)
 
Heippa! :wave:

Sopiikos liittyä joukkoon? :) Täällä huhuilee siis salmis ja poika 22 päivää. Poika syntyi aurinkoisena päivänä 30.5.

Kysyn samantien teiltä että kuinka imetys on sujunut? Meidän poitsu kun sais mun puolesta olla ihan täysimetyksellä, mutta saa välillä ihan hirveen hepulin rinnalla ja huutaa huutamistaan ja sitten on pakko antaa loput pullosta. Noh, temperamenttia tuntuu löytyvän tältä herra Pippurilta. :heart:
 
TOISESTA LAPSESTA: Kuinka monella siis olisi toinen lapsi haaveissa (kohta tai joskus tulevaisuudessa)? Ja tassu pystyyn myös ne joille riittää tämä yksi lapsukainen. Tehdään vähän niinku galluppi :)

JOOOOO!!!
Sasha80
Kvartti

EI!

En tiedä
HPM


Eli meillekin saa kyllä toinen tulla vaikka ihan heti. Mun pitäisi kyllä ensin valmistua ja saada oikea työpaikka, joten sen takia joudutaan nyt vähän vielä odottelemaan. Plus että mies ei kuulemma vielä jaksa uutta raskautta kun "se oli niin raskasta" :D Mutta jos kävisi joku ihana vahinko niin mukavaahan se vaan olisi...
 
Maalta ollaan siis mekin palattu. Hyvin meni tällä kertaa kun maitoa tulee taas kunnolla, tyttö on tyytyväinen ja iloinen oma itsensä. Ja nukkuu pitkiäkin pätkiä taas.

Illalla oli kyllä aika show kun ajateltiin lähteä ajelemaan kotiin vasta niin myöhään että voidaan laittaa Helmi suoraan autoon unille ja ruuhkat olisivat jo myös vähän hälvenneet. Tyttö sitten nukahti hyvin, mutta heräsi n. 40 min matkanteon jälkeen... Eikä enää suostunut nukahtamaan, vaikka pysähdyttiin syömään ja mä koitin nukuttaa takapenkillä. Valvoi sitten putkeen yli 4h ja oli oikeasti jo ihan zombien näköinen! Huitoi vaan ja mölisi. Normaalisti valveillaolojakso kestää 2-2,5h. Onneksi viimein puolenyön aikaan sitten nukahti kun otin tiukasti viereen ja nukkui yön hyvin yhdellä syötöllä.

Salmis, tervetuloa joukkoon! Meillä on imetys sujunut kyllä tosi hyvin. Alussa tuli "liikaa" maitoa ja sitä sitten pulauteltiin ja nyt menkkojen alkamisen aikaan oli taas maidon tulo tosi tiukassa. Täysimetyksellä mennään edelleen, oon ajatellut aloittaa soseiden harjoittelun 5kk iässä.

Kirtsikka, toivotaan tosiaan että toi soija sopisi. On niin paljon helpompaa varmasti ja huokeampaakin. Ja tosiaan sitten voisitte käyttää myös noita ihan tavallisesta kaupasta saatavia soijajugurtteja ym. Jaksamista noihin altistuksiin, oon kuullut että ne on tosi väsyttäviä!

On kyllä kiva käydä reissussa, mutta kyllä tää kotiin palaaminen on ihan parasta! :)
 

Yhteistyössä