** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

Niinpä Kiiltis-75, kaksipiippuinen juttu! Tässä on edessä pääsiäisateriat omien ja miehen vanhempien luona jne, ja tiedän, etten mitenkään pysty esim. kieltäytymään viinitarjoiluista herättämättä huomiota (sitä tarjotaan aina suurieleisesti enkä yleensä kieltäydy, ja kulutusta seurataan tyyliin "otatko lisää?" "eksä juo sitä?") Mahankin turvotus alkaa jo näkyä :) Voisin tietysti säveltää jonkun tarinan tipattomasta kuukaudesta tms, mutta voi olla, että tulee kuitenkin kerrottua totuus.. Etenkin mieheni perheenjäsenet ovat superfiksuja, eikä ole pelkoa neuvoista tai tyhmistä kommenteista, jos raskaus päättyy ikävästi. Oman äitini kohdalla taas pelkään, että häneltä tulisi hyvää tarkoittavia mutta ärsyttäviä neuvoja. Ehkä voisin toivoa jo etukäteen, että jos käy huonosti, en toivo mitään erityisiä kommentteja.
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!
Täällä vaaputaan jo viikolla 21+4 ja vatsa alkaa olla melkoisen muhkea. Kauhulla odotan aikaa tulevaa, veikkaan että kesän alussa Johanna Tukiainen näyttää anorektikolta meikäläisen rinnalla :D
Karvamadot voi onneksi hyvin, liikkeet on tuntuneet nyt parisen viikkoa. Mato A on selvästi vilkkaampi, sen kohdalla onneksi istukka vähän vaimentaa potkuja. B myllertää vähemmän, mutta sen muksautukset on sitäkin kovempia.
Viime keskiviikkona käytiin rakenneultrassa, matosilla on oikea määrä ruumiinosia oikeissa paikoissa ja kasvavat muutenkin ihan normaalissa tahdissa. Painoarvio A:lle oli 363 grammaa ja B:lle 333, isoja poikia jo :heart:
Ja se sukupuolikin varmistui samalla, eli tosiaan identtiset pojat on meille tulossa. Ei tullut yllärinä, oon ite tiennyt sukupuolen jo ennen kuin tiesin lukumäärää :D
Seuraava ultra on parin viikon päästä, sokerirasitukseenkin pitäis aika varata. Onneksi alkaa kelit muuttua keväisemmiksi, mulla ei meinaa enää mitkään toppavaatteet sopia päälle :ashamed:

Regalo ja Karvamadot Einari & Elmeri 21+4
 
Ilouutisen kertomisesta: itse kerroin läheisille ystäville ja sisaruksilleni aika pian plussan jälkeen. He tiesivät kuitenkin yrityksestä ja keskenmenoista ja olisivat olleet mun tukena uuden keskenmenon sattuessa. Vanhemmat ovat valitettavasti jo poissa mutta äidille olisin kertonut heti plussapäivänä. Isälle olisin kertonut ehkä pari viikkoa myöhemmin.
Pikku hiljaa kerroin muillekin kavereille kun sopiva tilanne tuli eteen. En vieläkään ihan kaikille kertonut eikä mun mielestä tarvikaan. Kyllä sit tutut ja ei niin läheiset kaverit näkee sen aikanaan :)
Mieheni taas ei ollut ollenkaan halukas kertomaan asiasta alussa. Hän ei sitten ehtinytkään kertoa äidilleen kuin tämän kuolinvuoteella äkillisen sairauskohtauksen jälkeen.

Tervetuloa rupeltaja ja Kiiltis-75! Kivaa kun tänne saapuu tuttuja kuumeiluketjusta!

Kivaa kuulla myös Regalon kuulumisia!

Täällä eilen iski inhottava pääkipu, joka onneksi meni ohi aika nopeasti. Kello 19 yleensä alkaa tajuton väsymys. Sain syötyä pitkästä aikaan jauhelihakastiketta! Ällötysvaihe on takana!

Ootteko kattonut Yle Areenasta Hakekaa kätilö-sarjaa? :)
 
Tervetuloa Kiiltis-75!

Syksy2010 en oo tuota sarjaa kattonu, vaikka sitä on moni kehunu. Ehkä mää nyt sairaslomalla sitte tuijottelen sitä, kiitti vinkistä!

Jouduin hakemaan selän takia sairaslomaa alkuviikosta, nyt sitte ainaki vielä ens viikko levätään kotona. Muuten tuo selkä on ihan hyvä, mutta istumista töissä se ei kestä. Paine tulee tuonne alaselän notkoon ja jos sitä yrittää pyöristää, alkaa supistamaan.. Ei ollu oma neuvolalääkäri, joka tuon saikun kirjotti, pikaisesti katto, että paikat on onneksi kiinni noista supisteluista huolimatta, dopplerilla kuunteli sydänäänet ja kotona huomasin, että oli neuvolakorttiin kirjottanu, että on raivotarjonnassa. Mistähän se sen tiesi? Ei se siinä pikatutkiessa mitään sanonu.. Tähän asti siis ollut perätilassa.

kodehu 28+6
 
Tervetuloa odottajien puolelle Kiiltis ja rupeltaja! :)

Regalo isoja ovat jo poitsut, kuulostavat vauhdikkailta tyypeiltä jo nyt. Tsemppiä vaappumiseen!

Syksy2010 itse käytin erilaisia vaivoja tekosyinä alkoholin välttelyyn. :) Itsellä selkäkipuihin lääkkeet meni täydestä koska olen aikaisemmin joutunut syömään paljonkin särkylääkkeitä selän takia. Lähimmille ystäville kerroin kyllä ihan alussa koska ovat olleet jännäämässä mukana yrityksen aloituksesta asti.

kodehu toivottavasti selkäsärky helpottaisi eikä koko loppuaikaa vaivaisi. Aika jännä jos lääkäri pystyi pienellä tutkimuksella sanoa ton tarjonnan. Ja nyt toivotaan et vauva pysyy nyt raivotarjonnassa.

Täällä ei ihmeitä, olo on hyvä mutta väsymys kova. Ensi viikon neuvolaa odotellessa. Ja niitä liikkeitä, jotenkin todella malttamaton olo niiden suhteen. Onneksi on niin nätti ilma että on kiva olla ulkona ja kävellä, sen verran mitä kasvukivut mahdollistaa. Välillä vihloo sillein että kyyneleet silmissä, auts!

zapata 15+5
 
Moikka vaan kaikille!

Ensimmäisenä suuret onnittelut vauvautuneille! :flower:

Vihdoin uskaltaudun tänne odottajien puolelle liittymään. Tuntuu jotenkin turvalliselta, kun täällä on monta tuttua nimeä kuumeilupuolelta :wave:

Ekan positiivisen testin tein jo pari viikkoa sitten, mutta nyt vasta alan uskoa, että todella olen raskaana.

LA on 27.11. ja synnytyssairaala TAYS.

Taustaa sen verran, että olen 34-v ja lasta on toivottu 1,5 vuotta. Yksi alkuraskauden keskenmeno on takana 8/12. Lapsettomuustutkimukset aloitettiin tammikuussa, joista jatkettiin hoitoihin. Olimme onnekkaita ja ensimmäisestä inseminaatiosta tärppäsi.

Km-taustan takia mukana on koko ajan pieni pelko ja alkuraskauden ultran varasin parin viikon päähän. Onneksi tämä raskaus tuntuisi olevan erilainen kuin ensimmäinen ja oireita on paljon enemmän jo nyt.

Kertomisesta: parille lähimmälle ystävälleni olen kertonut, sillä he ovat olleet niin suurena tukena km:n jälkeen koko syksyn ja talven ja iloitsivat kyllä uutisesta yhtä paljon kuin mekin. Vanhemmilleni kerromme huomenna…mieheni vanhemmille ekan ultran jälkeen. Muille varmaan vasta, kun vatsa alkaa näkyä (tai nythän jo turvotusta on erityisesti iltaisin ihan järkyttävästi ja töissäkin istun nappi auki :D). Jotenkin sitä on nyt vielä niin varpaillaan, ettei halua kauheasti kuulutella asiaa.

Oikein aurinkoista pääsiäistä!

Twinflower 5+2
 
Minäkin nyt uskallan tulla tänne heti moikkailemaan, kun on niin turvallisen paljon tuttuja tuolta kuumeilupuolelta :) Ja vähän nostelemaan tätä ylöspäin, minäkin toivoisin täällä aktiivista keskustelua. Tämä tuntuisi kuitenkin mukavammalta juttupaikalta kuin nuo lasketun ajan mukaiset ketjut, joissa on hirveästi porukkaa.

Ihana lukea täältä tuttujen hyviä kuulumisia!! :heart: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ym. :)

Haamun testailin yllätyksenä torstaina ja tänä aamuna digi näytti raskaana 2-3 viikkoa, joten uskottava se on, että raskaana ollaan :) Yritän olla stressaamatta ja jännittämättä liikaa, edellinen raskaus meni 6. viikolla kesken viime syyskuussa, että aika lailla päivä kerrallaan tässä mennään ja katsotaan olisiko tällä kertaa parempi onni mukana. Oviksesta ei ole varmuutta eli viikot ja laskettu aika varmistuvat sitten jos joskus alkuraskauden ultraan asti päästään.

LA 7.12.

Kertomisesta: Olen kertonut muutamalle sellaiselle hyvälle ystävälle, jotka tiesivät aiemmasta keskenmenosta, yrityksestä ja joille kerron jos tässäkin käy huonosti. Äidille kerron vasta jos ultrasta tulee hyviä kuulumisia, äiti kun kovasti odottaa ja toivoo ensimmäistä lapsenlasta, niin siitä tulee mahdoton hössötys :) Muille sitten varmaan jos/kun ensimmäisestä kolmanneksesta selvitään.

hiisi 4+3
 
Tervetuloa Twinflower ja hiisi -78! Ja jaksuja alkuraskauteen! Vaikkei uskos, niin kyllä se aika alkaa menemään nopeammin.

Kyllä ne liikkeet zapata sieltä vielä tulee. Viime yönä meinas jo mennä usko, että eikös sitä meinata nukkua ollenkaan; aina kun olin ite pääsemässä uneen, tuli kova potku kylkiluiden alle. Mutta en valita, ihanaahan tämä kaiken kaikkiaan on.

Me kovasti mietitään turvakaukaloasioita. Mistä minä tiiän, tarvitaanko me semmonen, jonka saa vaunujen runkoon kiinni? Lähtökohtasestihan vauvaa ei kauaa sais kaukalossa pitää, joten eikös se koppa pidä muutenki ottaa mukaan, jos meinaa esim. kaupungilla olla? Kauppareissut aattelin hoitaa sujuvasti joko ilman vauvaa tai kaukalo ostoskärryissä..

Kivaa viikkoa!

kodehu 29+4
 
Onnea ihan hirmuisen paljon Hiisi! :heart: Kiva, kun olet täällä! Toivotaan, että koko kuumeiluketju siirtyy tänne pian!

Mun piti tosiaan kertoa vanhemmilleni viime viikonloppuna, mutta sitten iskikin kauhea ramppikuume, enkä sitten pystynytkään. Viimeksi ne oli niin iloisia ja onnellisia ensimmäisen lapsenlapsen tulosta ja km:n jälkeen suru ja huoli oli oikein käsinkosketeltavaa. En ehkä uudelleen pystyisi kokemaan sitä, että aiheutan niin paljon huolta ja murhetta. Sen takia nyt sitten kerrotaan vasta ultran jälkeen, kun varmistuu, että siellä mahassa varmasti kasvaa joku.

Twinflower 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Mä voisin pikkuhiljaa palata takasin tänne. Tuulimunan toteamisen ja kaavinnan jälkeen pidettiin taukoa ekoihin menkkoihin asti ja sitten kierron puolen välin tienoilla alotettiin uus yritys ja plussa tulikin jo toisella kierrolla! Listalle voisi siis päivitelläTaru81, LA 4.12., HYS.

Molempien äideille ollaan kerrottu, muille sukulaisille sitten varmaan 12+ viikoilla tai kun luontevalta tuntuu. Töissä oon kertonu omalle esimiehelle ja vuorojen suunnitelijalle sekä eräälle tutulle, joka on aiemmin työskennelly monta vuotta kätilönä.

Oireita on ollu ihan kiitettävästi, etovaa oloa (ei onneks ole tarttenu oksentaa vielä) ja armotonta turvotusta, pääsiäinen meni lepäillessä ja nukuttua tuli sillon ku väsytti.

Taru 4+6
 
Kiitos kaikille tervetulo- ja onnentoivotuksista :) Kodehu sen muistan juu jo edellisestä kerrasta, että nämä päivät lisääntyvät näin alussa tuskastuttavan hitaasti. Kiva kuulla myös jo pidemmälle ehtineiden mietteitä, mulle on ihan vierasta mitä kaikkea pitääkään ajatella ja hankkia sitten jos sen vauvan ihan oikeasti joskus saisi.

Voi Kiiltis miten ihania reaktioita mummulassa :heart: Onhan se mukava odotellakin lasta kun tietää, että sillä on omien vanhempien lisäksi myös rakastavat isovanhemmat läsnä :) Ihan tuli tippa linssiin tästä, oireita ei vielä kovin paljoa ole, mutta huomaan että aika moni asia liikuttaa ja itkettää vielä normaaliakin enemmän :D

Twinflower niinpä, kovasti toivon kuumeilupuolelle plussapuhuria ja kaikkia tuttuja tälle puolen! Joo, just tuon takia minäkään en uskalla omalle äidilleni kertoa vielä, koska se olisi niiiin onnellinen lapsenlapsesta, että keskenmenon tullessa suru olisi tosi suuri. Ja varmasti hössöttäisi ja huolehtisi minustakin niin paljon, että hermot menisi surun keskellä :) Toivotaan, että me saadaan ultrassa hyviä uutisia, niin on sitten iloista kerrottavaa :)
 
Heipähei!

Täällä on rakenneultrasta selvitty ja kaikki näytti hyvältä. "Tytönoloinen" sanoi kätilö. Ei nähty pojalle ominaisia ulokkeita, mutta ei voinut varmuudella sanoa tyttöäkään. Oli sen verran siveässä asennossa, ettei päästy oikein tirkistelemään. Mutta ei se sukupuolen selvittäminen pääasia ollutkaan.. Ihanaa kun kaikki näyttää olevan kunnossa.

Kokoa oli jumpulalla jo 435g, mutta käyrille asettui. Ihanaa oli taas nähdä pieni :)

Huomenna poksuu taas viikot. Voi tätä ajankulua!

Hanskibanski ja RaKKain 20+6
 
Onnittelut Hanskibanskille hyvistä rakenneultrakuulumisista! :) Varmasti helpottaa kuulla, että kaikki näyttää olevan oikein hyvin ja kohdallaan! :heart:

Oletteko te muut ihan alussa olevat varanneet jo neuvolan? Mua jotenkin nyt jännittää varailla aikaa, viimeksi oli ihan kamalaa soittaa sinne, että ajan voikin peruuttaa.. :| Toisaalta jos keskenmeno tulee taas alkuraskaudessa, niin hyvähän se on saada sinne kirjoihin, että pääsee sitten tutkimuksiin aikanaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Hanskibanski
Hiisi, mä varasin jo neuvolan ja sen on kahden viikon päästä. Jännitti vähän itseäkin, kun myös minä jouduin sen neuvolan viimeksi perumaan. Sanoinkin neuvolan tädille, ettei tarvitse niitä kaavakkeita ja papereita lähettää, kun ne löytyy täältä kotoa valmiina. Varhaisultra onkin sitten jo ensi viikolla...jännittää jo nyt ihan hirveesti. Lähettävät kuulemma sieltä klinikalta kaikki tiedot suoraan neuvolaan, niin ovat sitten siellä valmiina.

Onneksi tosiaan tämä raskaus tuntuisi olevan todella erilainen, kun viimeksi. Aamuisin ja iltaisin on päällä paha ällötys, onneksi päivä menee ihan hyvin eikä paha olo haittaa työpäivää juurikaan. Huvittaa kyllä, kun eilen viimeksi ajattelin, että minähän en sitten oksenna, vaikka kuinka olisi paha olo...joopajoo...aamulla sitten pääsin heti pönttöä halailemaan :x En kyllä valita, otan vaikka kuinka pahat pahoinvoinnit, jos vaan kaikki menee muuten hyvin :)
 
Kannattaa se neuvola tilata, ovat neuvolassakin tyytyväisiä kun sinne ottaa hyvissä ajoin yhteyttä. Itsekin varailin ajan heti, kun terkkarissa varmistui raskaus. Varhaisultrassa tosin kävin ennen neuvolaa ja luulin että joudun sen perumaan. Eivät löytäneet kuin sikiöpussin ja tiivistymän VU:ssa ja sykkeistä ei tietoakaan.. Noh, seuraavalla viikolla tilanne oli jo toinen ja siellä se pieni köllötteli ja sykkeet oli vahvat. Taaksepäin kallistunut kohtu ja alkion hyvin pieni koko vaikuttaa paljon asiaan. Onneksi kaikki meni kuitenkin parhain päin.

Tuohon pahoinvointiin voisin kommentoida sen verran, että onnellinen olen jokaisesta päivästä jolloin olen oksentanut. Noin 11 viikkoa kesti oksentamista ja aivan kauheaa kuvotusta. Nyt ei onneks enää tuu ku aamuisin, jos maha on tosi tyhjä. Tosin tiistaina ennen rakenneultraa purjosin oikein iloisesti taas kaikki sappinesteitä myöten. Taisi hieman ultra jännittää ja lenssu on päällä, niin koko yön olin limaa nielly. Hyi olkoon!

Muuten oon voinu hyvin. Ei oo mitään kipuja toistaseks. Kipeitä potkuja välillä, mutta ne on vaan ihania kun tietää pienen olevan virkee. Persus tulee kipeeks välillä lenkin jälkeen, ja könkötän sitten ku puujaloilla. Huvittava näky aivan takuulla.

Nyt meen huilimaan taas. Saikulla siis ja kuumeessa. Tänään POKSAHTELEE!!!

Hanskibanski ja RaKKaiN 21+0!!!
 
Selvä, kiitokset vastauksista, täytyy yrittää jos huomenna pääsisi läpi puhelimella ja varailla neuvola-aikaa. Jännää Twinflower, sun ei tarvitse enää kauaa odotella ultraa! Toivotaan oikein hienoja uutisia sieltä, "hyviltä" nuo sun oireet ainakin kuulostavat ;) Tsemppiä pahoinvointiin, vaikka toisaalta se tosiaan oikein mukavaa onkin :D Huvinsa kullakin.

Hui, aika jännät paikat on ollut Hanskibanskilla! :O Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin! 11 viikkoa kuvotusta ja oksennusta kuulostaa kyllä aika kamalalta, mutta kivaa että sinäkin olet siitä "nauttinut" :D. Pikaisia paranemisia ja onnittelut poksumisista! :)
 
Kodehu, alkoiko sulla selkäkipu raskauden myötä vai oliko sulla jo ennen raskautta selkäongelmia? Mulla on nyt välillä kova kipu alaselässä oikealla puolella. Varsinkin kun kumarrun ja sitten nousen niin se tuntuu aika ikävältä.

Oliko zapata neuvolassa jo?

Kovasti tervetuloa Twinflower, hiisi -78 ja Taru81! Tosi kiva, että tänne tuli näin paljon uusia tuolta kuumeiljoiden puolella. Käyn edelleen siellä kattelemassa mikä on tilanne aina silloin tällöin.
Tuntuu uskomattomalta, että jollakin on LA joulukuun puolella. Se tarkoittaa sitä, että aika on mennyt eteenpäin jo hurjan paljon! Mä olin tottunut ajattelemaan, että mä oon niitä, joilla on LA viimeisimpinä (syyskuun lopussa) :)

Onnea Hanskibanskille hyvistä rakenneultrauutisista!

Mä en yhtään tiedä mitä kaikkea pitää hankkia ja mimmosia ne tavarat kuuluu olla. Pääsiäisenä sain siskoltani kassillisen vauvanvaatteita, jotka olivat hänen tyttärillä käytössä (vaikka meille tulee todnäk poika, oli siinä paljon neutraalivärejä). Katseltiin niitä läpi yhdessä ja se tuntui aivan oudolta. Musta tuntui, että katsoin jonkun muun tulevan vauvan vaatteita.
Eilen haettiin sitten kaveriltani pinnasänky. Se laitettiin vinttiin odottamaan mutta sekin tuntui epätodelliselta.
Koko raskaus tuntuu epätodelliselta nyt kun pahoinvointi on ohi eikä ole oikeastaan mitään oireita enää paitsi iltaisin väsymystä ja tuo selkä.

Neuvolan varaamisesta: mä varasin sen suhteellisen ajoissa mutta pääsin sinne aika myöhään mun mielestä. Ensin pääsin varhaisultraan ja ehdin toisenkin kerran käydä yksityisessä ultrassa koska oli kovin huolestunut olo. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin .
Mä muistan, että ensimmäisestä oksennuksesta olin kovin iloinen, oksensin ja nauroin. Sittemmin ei enää naurattanut mutta silti pahoinvointi oli myönteinen asia koska se oli konkreettinen todiste raskaudesta.

Täällä tulee tänään täyteen 15 viikkoa ja huomenna alkaa jo 16.!
Neuvola on parin viikon päästä ja rakenneultra toukokuussa.

Syksy ja cucciolo 15+0 :heart:
 
Ihanaa Taru81, kiva saada sut takas :)

Olipa Hanskibanskilla kivoja ultrakuulumisia :heart:

Ekasta neuvolasta. Minä varasin vasta joskus 8+ viikolla, täällä kun se eka käynti on vasta 10 viikolla. Varhaisultra tais olla 7+3, joten siitä vielä viikon jännäilin ennen kuin uskaltauduin soittamaan.

Tsemppiä Twinflowerille ultran odotteluun! Jospa ne oksentelut kuitenki jäis vähemmälle :)

Syksy2010 Mun selkä on aika rikki ollut jo ennen raskautta. Mun alaselkä on liian notko, joten kasvava maha vaan pahentaa sitä. Tänään kävin taas fysioterapeutilla ja tällä kertaa se auko rintarangan lukkoja, että jos sais paineen ees tuolta yläselästä pois, se saattais helpottaa tuota alaselkääkin. Yllättävintä, että näihin mun selkävaivoihin nyt raskauden aikana parhaiten auttaa lonkankoukistajien ja etureisin venyttely, ennen raskautta kaikki syvien vatsalihasten reeni sai selkää pysymään paremmin kuosissa.

Mulla on muuten sama ongelma noiden tavaroiden kans.. Juttelin sitte yhen kaverin kans, jolla on useampi lapsi ja kerroin hälle, että ollaan suunniteltu, että mennään aika vähällä varustuksella ja hommataan sitte, ku tulee ajankohtaseksi/tarpeelliseksi. Meinas, että kuulostaa hyvältä, kaikenlaisia vauvatavaroita kyllä sais, mut aika vähällä se arki kuitenki loppupeleissä pyörii.

Täällä poksutaan toivottavasti viimeset tasakymmenet. 31. viikolla oon siis itse syntynyt, mut onneks mitään merkkiä siitä ei vielä oo ilmassa..

kodehu 30+0 POKS!
 
kodehu kiitoksia! Aika hämmentävää tää on vielki! Tänään ekaa kertaa ollu tosi etova olo ja pari kertaa oon miettiny, että sinkoanko vessaan. Tosta sun selästä vielä, jos lonkan koukistaja on jumissa, niin se vetää selkää notkolle! Yllättävän moni reisien lihasjumi vaikuttaa suoraan ryhtiin ja alaselän asentoon, siks kannattaa venytellä reidet ja pakarat hyvin, jos ei muuten jaksa alkaa venyttelemään.
 
Syksy2010 aika tosiaan kuluu nopeasti, olet jo noin pitkällä! Ihanaa, että sullakin on kaikki mennyt hyvin :) Mukavia hankintojakin olette jo tehneet! Voin kyllä hyvin kuvitella epätodellisen tunteen. Minä jotenkin elän sellaisissa pienissä jaksoissa, ensin ehkäisyn poisjättäminen, seuraava porras oli plussan saaminen testiin ja nyt elelen kohti alkuraskauden ultraa. Se, että joskus tästä kaikesta seuraisi meille ihan oikea vauva, tuntuu jotenkin ihan huimalta ja kaukaiselta :D

Kodehulle onnittelut viimeisistä tasakymmenistä, hurjaa! :)

Taru81, meillä onkin hyvin samat aikataulut, toivotaan kovasti että molemmat päästään onnellisesti sinne joulukuulle! Mun piti käydä pönttöä halailemassa edellisenä päivänä, nyt ei ole niin huono olo ollut. Aaltomaisesti tuntuu menevän ja tulevan etova olo. Tissit on kipeät, mahasta nippailee ja se on turvoksissa, siinäpä ne oireet oikeastaan.

Nyt on varattuna ultra ja neuvola, ultra ensin 22. päivä. Siihen asti yritetään olla stressaamatta ja toivotaan, ettei tule vuotoja.

Olisko jossain netissä joku hyvin selkeä lista ruoista mitä ei saa syödä, jonka voisi vaikka jääkaapin oveen tulostaa? Pastöroimattomat maitotuotteet ja tyhjiöpakatut kalat on helppo muistaa, mutta noitahan riittää! Neuvolasta varmaan saa sitten jonkun listan, mutta sinne on aikaa vielä vaikka kuinka ja hoitaja neuvoi vaan netistä katselemaan ohjeita..

hiisi 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Hiisi, aalloissa menee noi etovat olot täälläkin! Saattaa olla pari päivää poissa ja sitte taas tulla takas entistä voimakkaampana. Oon huomannu, että jos päivän aikana muistaa juoda reilusti (ja juosta vessassa), niin olo on paljo parempi! ja tervetuloa myös tuonne joulukuisiin, meitä alkaa olla jo aika monta siellä! http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2251739-joulukuun-tonttuset-2013-kevat/

Neuvolasta sai listan mitä ei saa syödä, mutta juttelin erään kätilön kanssa ja hän sanoi, että kaikkea voi maalaisjärjellä syödä. Eli esim. inkivääriä voi kokeilla pienissä määrin pahoinvoinnin helpottamiseks ja pellavansiemenleipää tai maksalaatikkoa voi syödä, kunhan määrät on järkeviä. Ite oon tarkempi ulkomaisista marjoista (että ovat kuumennettuja), sekä pastöroimattomia maitotuotteita vältän (kotimaisethan pääsääntösesti on kaikki pastöroituja). Raakaa tai tyhjiöpakattua kalaa en syö muutenkaan, niin siitä ei ole tarvinnut huolehtia.
 
Tsemppiä kaikille ällötyksen ja pahoinvoinnin kanssa painiville. Niin hassua kun se on, oma 8 viikon pahoinvointi oli kahden keskenmenneen (ja oireettoman) raskauden jälkeen erittäin tervetullutta. Onneksi se loppuu jossakin vaiheessa!

Hirveästi tekstiä tullut muutenkin, kiva että plussanneita on tullut niin paljon lisää. Nyt en vaan kerkiä kaikille kommentoimaan mutta kiva lukea kuulumisia. :)

Neuvolassa on käyty ja vilkas jumppaaja mahassa tökki doppleria ja karkaili koko ajan anturin alta. Syke saatiin kuitenkin vahvasti kuuluviin. Kaikki arvot kunnossa, eli kilppariarvotkaan ei selitä mun väsymystä. Neukkutäti sanoi että johtuu tuosta raskaudesta. :LOL: Nyt odottelen tarkempia virtsatestin tuloksia, ettei olisi vaan tulehdusta. Eilen taisin myös tuntea pientä liikettä mahasta, tai sitten se oli mielikuvituksen tuotetta. Silti vähän vahvempi fiilis että joku siellä tökki minua. :)

zapata 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Syksy, ootpa tosiaan jo pitkällä! Ihanaa varmasti jo olla noin varmoilla viikoilla :heart:

Voin kuvitella, että mulle tulee myös toi ongelma kaikkien tavaroiden kanssa. En tykkää kauheasti kaupoissa kiertelystä muutenkaan, niin luulen, että aika minimivarustuksella mennään.

Hyvä Hiisi, että sait neuvolan ja ultran varattua! Todellakin toivon, että vuodot pysyy poissa meiltä kaikilta! :heart:

Ruoka-asioista sen verran, että taitaa olla joku huumoriheikki tuolla vatsassa…tänään olin ostamassa sämpylää kahvilassa ja siinä oli kaikkien muiden sämpylöiden vieressä myös yksi, jossa oli maksamakkaraa. En ole siis syönyt maksamakkaraa varmaan 15 vuoteen ja nyt sitten alkoi tekemään mieli sitä. Ja joo, en ostanut :D

Zapatalle onnea hyvistä neuvolakuulumisista ja niistä liikkeistä! Ihanaa! :)

(.) Tänne ei oikein kuulu ihmeempiä. Paha olo ja turvotus jatkuu ja pahenee. Aamuisin saan pahan olon pois, kun juon heti herättyäni lasin greippimehua. Mitään makeaa ei tosiaankaan tee mieli vaan voisin syödä vaikka just greippejä koko päivän!
 

Yhteistyössä