** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

Zapata minä myös, varmaan hormonihuuruissani, toivoisin mieheltä vähän enemmän osallistumista. Meillä tietysti ollaan niin alussa eikä mahaakaan vielä näy, että varmaan mies ei senkään takia vielä osaa ottaa tätä niin kokonaisvaltaisesti kuin minä. Olen ollut niin hirmu väsynyt ja siihen lisäksi pahat olot, että toivoisin myös miehen olevan vähän enemmän apuna kotitöiden kanssa ja kyselevän pärjäämisestäni. Kyllähän mies kyytiläisestä kyseleekin ja on kiinnostunut tietämään mitä pienelle kehittyy tällä viikolla jne., todennäköisesti olen vain niin tuhannenväsynyt ja huuruissani, että tulee pahoitettua mielensä.

Wandalle ja Tatjalle lämpimät onnittelut uusista perheenjäsenistä!! :heart:

Tinkeliharavalle ja Schippylle tervetuloa mukaan! :) Tinkeliharavalle myös isot onnittelut hyvin sujuneesta np-ultrasta, ihanaa että kaikki näytti hyvältä! :heart:

Syksy kiva kuulla, että muillakin hormonit hiukan värittävät elämää, huomaan että meilläkin mies saa välillä oman osansa, muille en sentään ole vielä kiukutellut :D Ja sipsit olit kyllä todellakin ansainnut! :D

Ihanaa Kodehu, ettei ollut raskaushepatoosia! :) Helpottavaa! Onnittelut myös äitiyslomasta!

Twinflower, täällä kans jo paino noussut, huih, vaikka olen kyllä päättänyt olla nyt murehtimatta siitä ja syödä niin, ettei tule huonoa oloa. Herkkuja nyt ei tietysti tarvitsisi vissiin syödä ollenkaan, mutta jonkun verran olen kyllä herkutellutkin ;) Pitäisi ostaa kotiin kunnon vaaka, että saisi tuota painoa seurailtua, nyt meillä on ikivanha vaaka, joka näyttää vähän "sinnepäin". Mutta eipä sullakaan sitä paljoa ole tullut, kuten ei Syksylläkään. Ihanaa, että saitte myös sydänäänet kuuluviin ja aika ihana ystävä sulla, kun doplerin toi :heart:

Noista sydänäänistä pitikin kysellä, että missä vaiheessa te olette niitä kuulleet? Meillä yritettiin ekassa neuvolassa kuunnella viikoilla 9+2, mutta ei saatu kuuluviin. Terveydenhoitaja käski tulla 1-1,5 viikon päästä uudestaan josko silloin jo kuuluisi. Nyt en vielä panikoitunut, mutta pitääkö 10+ viikoilla jo panikoitua jos ei sydänäänet kuulu?

Heh, hyvä Kiiltis että vedät varman päälle karkkien kanssa :D Kerrohan sitten millaista oli sokerirasituksessa!

(.) Täällä tosiaan väsyttää ja väsyttää. Harmittaa kun kaikki hommat jää tekemättä, kotona ja pihalla olisi yhtä ja toista puuhaa odottamassa. Pahoinvoinnin kanssa olen aika hyvin selvinnyt kun muistan syödä tasaisesti, tosin viime yönä piti käydä oksentamassa kun ilmeisesti söin liian kevyen iltapalan. Aamupäiväkin meni töissä oksennusta pidätellessä, mutta enemmän tämä väsymys on tuntunut haittaavan. Ekassa neuvolassa käytiin, terveydenhoitaja oli onneksi tosi mukava, kivasti otti miehenkin mukaan. Np-ultraan tuli aika kuun lopulle, hirveän piiitkä aika siihen tuntuu olevan.

hiisi 10+2
 
Tervetuloa Schippy! :wave:

Ihana kuulla Kodehu, ettei kutina johtunut raskaushepatoosista. Varmasti tosi helpottava uutinen!

Tsemppiä sokerirasitustestiin Kiiltis! Oli kiva kuulla, että kaikki on hyvin!

Onnea Tinkeliharava ultrakuulumisista! Varmasti ihan huikea tunne nähdä pikkuinen! En meinaa malttaa itse odottaa np-ultraa, joka on ensi maanantaina… Repäisykivuista sen verran, että mulla on niitä erityisesti illalla, kun olen mennyt nukkumaan ja käännyn nopeasti tai aivastan. Välillä tuntuu se ”repäisy” todella voimakkaana.

Hiisi, mulla ei neuvolassa ekalla kerralla edes yritetty kuunnella sydänääniä vaan sanoivat, että kuuntelevat vasta 10. viikon jälkeen. Eilen neuvolalääkärikin sanoi ennen kuuntelua, että joillain sydänäänet kuuluvat vasta viikon 12 jälkeen eli ei kannata hermostua, jos niitä ei löydy. Eli paniikkiin ei näiden tietojen mukaan olisi sulla mitään syytä. :)

(.) Neuvolalääkärissä siis käyty eilen ja kaikki oli todella hyvin! Sydänäänet saatiin kuuluviin ihan välittömästi ja niitä oli kyllä ihana kuunnella, kun laite oli aikas paljon parempi kuin se kotidoppleri. Painosta sanoivat, että on parempi että nousee kuin laskee eli sekin asia ok. Hemoglobiini oli noussut 119:sta 138:aan, joka kyllä yllätti. Ehkä tämä tasainen syöminen on sitten auttanut, vaikka välillä oksentelenkin. Olen myös pakosti syönyt terveellisesti, kun mitään makeaa en vieläkään pysty syömään ja enemmän tekee mieli hedelmiä (lähinnä nykyään omenia, greipit ei enää maistu) tai jotain suolaista. Tällä hetkellä tekee koko ajan mieli tonnikalaa tai lohta tai oikeastaan mitä vaan kalaa…eli kalaöljyjä vauva ilmeisesti vaatii :D Lääkäri kirjoitti reseptin myös johonkin pahoinvointilääkkeeseen, mutta en taida sitä lääkettä hakea. Muutenkaan en juuri lääkkeitä syö ja jos syön, niin yleensä reagoin niihin aika voimakkaasti. En uskalla nyt riskeerata, jos kuitenkin pärjäilen tän pahoinvoinnin kanssa. En kyllä enää muista miltä tuntuu, kun ei ole paha olo :x Np-ultra siis ensi maanantaina. Vähän kyllä jännittää, vaikka nyt sellaisella hyvällä tavalla :)

Twinflower 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Mahdottomasti ONNEA Tatjalle ja pikkuselle! :heart::flower:
Hyvä kuulla, että synnytyskin oli positiivinen kokemus. Kerro lisää sitten kun ehdit.

Kodehu alkaa olla loppusuoralla! Onneksi raskaushepatoosin mahdollisuus suljettiin pois! Onnea äitiysloman alkamisesta :)
Kenelle siirrät listan päivityshommat kun LA alkaa lähestyä? :)

Zapata ja Twinflower, meilläkin mies alussa oli tosi varovainen eikä antanut minunkaan iloita. Aika pian kuitenkin kyllästyin pirujen maalaamiseen ja selitin, ettei se auta ketään ja onneksi meni perille :p
Silti edelleen tuntuu, että miehelle raskaus ja odotus konkretisoituvat eri tavalla kuin minulle. Lähinnä hänelle ne tulee todellisiksi ultroissa kun näkee vauvan tai kun tuntee kädellä lapsen liikkeitä tai kun vatsa alkaa kunnolla näkyä.
Mun vatsa tosiaan nyt näkyy kunnolla ja kun ei takkiakaan tarvi käyttää niin tuntuu erikoiselta kaupungilla käppäillä ja esittää masua kaikille :)
Vatsalla tai selällä ei pysty enää nukkumaan. Sipsit on kaapissa, otan joka kauppareissulla vaikkei tekisi kovasti mielikään, ehehe.
Onko hyviä vinkkejä, mistä voisin itselleni löytää kultaisen juhlamekon? Olen kaverin häissä kaasona elokuussa ja pitäisi jotain keksiä. Ei ihan helppoa.

Tervetuloa Schippy!

Viime yönä näin unta, että synnytin mutta sitten oli vaikeuksia imettää. Lapsi ei oikein osannut imeä tissiä ja se yhtäkkiä olikin kissa.
Todellisuudessa meidän kissa imee ja tamppaa mun peittoa rinnan tai vatsan kohdalla joka aamua XD

Onnea Tinkeliharava hyvistä np-kuulumisista! Mulla tuntui joskus kipua juuri kun nousin nopeasti seisomaan tai käännyin sängyssä. Kivut meni tosin ohi. Nyt ei oo enää mitään oireita (no joo, paitsi toi skitsailu). Tai ehkä olen oppinut kääntymään/nousemaan varavaisemmin.
Kahviakin pystyn silloin tälloin juomaan. Olo on tosi energinen! Upeeta! Jeeee! :D

Hiisi, meillä ei ekassa neuvolassa edes yritetty kunnella sydänääniä. Vasta tokalla käynnillä, joka oli varmasti paljon myöhemmin kuin viikolla 11.
Voimia pahoinvointiin ja väsymykseen, kuten myös Twinflowerille! Mullakin ne oli aika rankkoja alussa.

Onko Tikimi vielä täällä? Entäs Halaus?

Täällä käyty rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan niin kuin piti. Jännitti aika kovasti. Pikkuinen oli alussa aivan taitettuna oudossa jooga-asennossa mutta alkoi liikkua pian. Pippeli nähty eli se mitä mun akupunktiohoitaja on toistanut joka käynnillä tammikuun lopusta asti piti paikkaansa! :D Mies liikuttui kun kätilö kertoi pippelistä! XD
Tänä iltana mennään syömään ravintolaan rakenneultran hyvien kuulumisten kunniaksi! :) Huomenna alkaa perhevalmennus.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Syksy 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: kodehu
Tervehdys Kaikille!
hiisi-78 kehotti liittymään seuraanne, joten täällä ollaan!

Moi vaan Twinflower, Syksy2010 ja Zapata :wave:

Tuoresiirto tehtiin tasan viikko sitten keskiviikkona ja oikea testipäivä olisi ensi maanantaina. Minähän en jaksanut (tietenkään) odottaa, joten tein testin nyt aamulla ja suureksi ilokseni sain kaksi viivuraista. Soitin klinikalle ja he sanoivat, että voin testata jo huomenna, sillä viljelyä jatkettiin blastokystivaiheeseen klinikalla. Huomenna sitten "oikea testi" ja soitto jälleen klinikalle. Maanantaina verikokeeseen.

Voi tätä ihmeellisyyttä ja elämän kauneutta. Tottakai paljon jännitettävää on vielä edessä, mutta tästä on hyvä jatkaa!

En voi edelleenkään uskoa tätä todeksi...

Vatsaa juilii välillä kovastikin ja rinnat ovat todella arat. Noh, te tiedätte tunnelmia jo paremmin kuin minä :)

Viiva ei ollut supervoimakas, mutta klinikalta sanottiin, että plussa se on heikko plussakin.

Ohhoh... :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oioioioi superonnittelut lady1979! :heart::flower:
Nyt vain lepoa ja hemmottelua :D Tsemppiä seuraaviin päiviin, varmaan jännittävä odottaa maanantain verikoetta.

Tervetuloa Tiksander!

Aamulla meillä oli eka perhevalmennus, jonka jälkeen kävin ensimmäistä kertaa äitiysjoogassa. Illalla mennään vielä doulailtaan :D
linkki: Helsingin doulaillat

Syksy 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Jee, tervetuloa lady ja onnea vielä plussasta!! :heart:

Twinflowerille hyvää np-ultraa maanantaina! Tule sitten kertomaan mitä näkyi :) Tuntuu, että itsellä on vielä niiiin pitkä aika sinne, vajaa pari viikkoa.

Syksylle onnittelut hienosta rakenneultrasta, ihanaa että kaikki on kunnossa! :) Ja onnittelut myös siitä pippelistä :D Onnea myös kultaisen mekon metsästykseen, minun piti löytää viime viikolla joku mekko sukulaisen ristiäisiin kun ei enää vanhat mekot mahtuneet. Ja olipa muuten vaikea homma kun ei vielä haluttu paljastaa raskautta ja kaikki mekot kinnasivat vyötäröltä törkeän näköisesti! Piti sitten ottaa löysä malli ja musta tuntuu, että siinäkin näytin ihan raskaanaolevalta, onneksi kukaan ei kommentoinut mitään. Olispa kiva saada se 12 viikkoa täyteen, niin ei tarvitsisi salailla enää.

Tiksanderille myös tervetuloa mukaan! :) Meillä onkin la hyvin lähekkäin, kiva saada joku samoille viikoille etenemään :) Toivottavasti meillä kummallakin kaikki sujuu hyvin loppuun asti :)

Huomiselle varasin ajan neuvolaan jos kuuluisi nyt sydänääniä, jännittää!

hiisi 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Kiiltis kutinalle ei löytynyt syytä ja se vaan jatkuu ja jatkuu.. Mut eipä tässä montaa viikkoa olis enää, nämä menee vaikka päällään (raapien). Miten sun sokerirasitus meni?

Tinkeliharava ihania ultrakuulumisia :heart:

Twinflowerkin pääsee np-ultraan jo ihan kohta! Toivottavasti tuo pahoinvointi pysyykin kurissa.

Miehen osallistumisesta.. Meillä ihan selvästi lisääntynyt nyt, kun potkut tuntuu ja näkyy mahan päälle ja kun pakko on ollut laittaa kaikkea tavaraa jo valmiiksi. Varmaan miehillä asia on vaan vaikeempi käsittää, kun ei siitä mitään konkreettista niille aluksi ole.

Omaa doppleria mää en hommanut just sen takia, että jos niitä sydänääniä ei sitten kotona löydykkään. Ekan kerran mulla neuvolassa niitä yritettiin kuunnella 10+3, mutta ei löytynyt. Onneksi meillä on neuvolassa semmonen ikivanha ultra, jolla pystyy just tarkistamaan sykkeen (ja viimeks lääkäri katto sillä pikaseen, että oliko se kova, jonka se lantiosta löysi, pää vai takapuoli :D ) ja sillä löyty sitte pieni ja sitä myöten myös dopplerilla sydänäänet, kun tiesi mistä kuunnella.

Onko joku vapaaehtonen jatkamaan listan ylläpitoa? Kiitos syksy muistutuksesta. Käytännössähän se tarkottaa vaan uuden ketjun perustamista ja listan ylläpitoa. Ei mitään rakettitiedettä :D Voin jatkaa toki edelleen, mutta jos jollakulla on intoa, niin ei muuta kun rohkeesti remmiin!

Syksy mää ihastuin helmikuisella jenkkimatkalla semmoseen äitiysvaateliikkeeseen ku A Pea in the Pod. Siellä on pääasiassa suunnittelijoiden äitiysvaatteita, joten ihan halpa se ei oo, mut esim. mun äitiysfarkut on olleet mulla melkeen joka päivä käytössä, kun ovat edelleen niin mukavat päällä. Parit halvemmat Suomesta ostetut on sitte varahousuina, jos tarvii, mut kovin montaa tuntia niitä ei tee mieli jalassa pitää. Mut näillä evästyksillä, tuolta vois ainaki kattoa, onko siellä mitään kivaa :) Stylish Maternity Clothes + Designer Fashions at A Pea in the Pod Maternity. Ihana rakenneultra ollut sullakin, onnea siitä!

Synnytysunia täällä alkaa kans olemaan. Tai lähinnä semmosia synnytykseen lähtö unia. Millon ei löydy kännykkä mukaan tai sitte vara-avain on hukassa ja joku pitäis kuitenki hälyttää koiria ulkoiluttamaan tai muuten vaan kaikki on ihan kaaosta..

Tervetuloa lady1979! Jos haluat tuonne listalle lisätietojakin (LA, synnytyssairaala), niin ilmottele, mut ilmankin toki saa olla. Nyt kovasti tsemppiä alkumetreille!

Tervetuloa Tiksander myös! Täällähän on nyt paljon uusia, mahtavaa!

hiisi toivottavasti ne sydänäänet kuuluu huomenna!

kodehu 35+6
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :)

Meillä olisi nt-ultra ensi viikon perjantaina eli ihan pian. Malttamattomana tässä jo odottaa ja toivoo, että kaikki olisi edelleen hyvin. Meillä ei tämä lapsien saaminen ole ollut sieltä helpoimmasta päästä ja tämä raskaus saatu alkuun pakastealkionsiirrolla. Se onkin se suurin syy tuohon ikäpuoleen. Mies on samaa ikäluokkaa, 32v.
 
Heipä hei vaan kaikille! Minäkin taidan liittyä porukkaan jos mukaan vaan otetaan =)

Lyhyesti esitellen: ikää minulla 31 vuotta ja alttarille läpsyteltiin miehen (27 vuotta) kanssa viime heinäkuussa. Pillerit lopetettiin yhteisestä sopimuksesta tammi- tai helmikuussa 2011 ja plussaa odoteltiin viime marraskuuhun asti... Käytiin lokakuussa ensimmäisillä tarkastuksilla lapsettomuushoitoitoja ajatellen, inseminaatiolla olisi homma alkanut marraskuussa, mutta luontoäiti ehti ensin. Ja tässä sitä nyt siis ollaan reidet raskausarvilla, selkä jumissa ja maha pallona :D
Synnytyspaikkana tulee olemaan TAYS, laskettuaika on 30.7 ja mahassa sätkyttelee tyttö :heart:

lady1979 kirjoitus sai suorastaan käsikarvat pystyyn! Mahtavaa!!

Sydänäänistä on ainakin ollut keskustelua... Me saatiin kaveripariskunnalta lainaan kotidoppler ja se olikin monta viikkoa ahkerassa käytössä kun olo ei ollut ollenkaan raskas ja liikkeitä ei etuseinämässä olevan istukan takia tuntunut ennen kun viikolla 21. Päätettiin kyllä ennen kotikuuntelun aloittamista, että laitteen takia ei panikoiduta.
Ekan kerran niitä taidettiin neuvolan/lääkärin osalta kuunnella rakenneultrassa.

Miehen suhtautumisesta vielä. Meillä ollaan selattu yhdessä neuvolasta saatua kirjaa ja ihmetelty kehitystä siitä. Kun liikkeet alkoivat tuntua, mies on melkeinpä päivittäin pitänyt kättä mahalla ja tunnustellut niitä myös. Vähintään kerran päivässä se myös huutelee mahalle isin prinsessaa ja kaikkea vastaavaa :D Blogia aloitti kirjoittamaan ja on innoissaan mukana neuvoloista, ultrissa ja kaikessa mitä nyt vastaan on tullutkaan. Jos mies saisi päättää niin en varmaan saisi tehdä muuta kuin maata sohvalla, hänen mielestään minun tehtävä on olla raskaana ja rauhassa...
Kerran on sanonut, että hän on vähän kateellinen kun minä saan kokea kaiken raskaudesta ja tuntea liikkeet sisälläni ja hän voi vaan kuunnella mitä kerron ja koettaa mahaa päältä päin.

Tulipa lätinälle pituutta! Onneksi pitää nyt lähteä kouluun, saattais muuten pidentyä entisestään :D

- Pneepja ja typy 29+3 -
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Heissan kaikille! Ajattelin kirjoittaa oman tarinani myös, mutta linkitänkin tähän mun blogini osoitteen, josta voitte lukea kuinka tähän päädyttiin :)
Kultahippusia
Kirjoitan anonyyminä ja olen peittänyt kasvoni kuvista, mutta jos nyt joku sattuu minut tunnistamaan, ei se maailmanloppu ole, mutta toivon että saan edelleen olla se Kultakutri, joka aloitti blogin kirjoittaakseen omasta elämästään salanimellä. Tervetuloa siis mukaan lukemaan!

Mä tein äsken KAKSI testiä, kun en tajua tätä edelleenkään todeksi. Viivathan ne sinne tulivat, tosin haaleina mutta silti. Klinikalta sanottiinkin, että maanantaina hormonikurvit alkavat sitten nousta kunnolla. Mutta siis ajatelkaa, tasan kaksi viikkoa sitten oli punktio, viikko sitten keskiviikkona tuoresiirto ja nyt viivat! Toivottavasti tämä antaa toivoa muille samassa tilanteessa oleville. Meillehän tämä on todella tärkeä asia, sillä pakkaseen ei jäänyt yhtään huurunenää. Eli jos ei olisi tärpännyt tai vielä sattuu jotain, alkaa kaikki alusta. Nyt kun tuo Hippuinen pysyisi matkassa.

Ihanaa perjantaita teille kaikille. On mukava lukea kirjoituksianne, kun "projektien" aikataulut vaihtelevat :)
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Ihanaa kuulla, että monella on pidemmänkin yrittämisen jälkeen nyt tärpännyt, kovasti onnea teille koko raskauteen! :heart: Teille ihan erityisesti sen onnen jo suo :)

Kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ja nyt ne löytyivät heti! :heart: Kylläpä on huima tunne, itku tuli! Siellä se meidän pikkuinen ihan oikeasti on :heart:

hiisi 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979 ja kodehu
Onnea kodehu poksumisesta ja kiitos vinkistä, vietin paljon aikaa tuolla sivustolla. Nyt on suunnitelmat muuttuneet ja kaikki alkaa alusta eli ei tarvitse olla kullanvärinen puku vaan koska morsiamen isä laittaa frakin niin pitäisi olla PITKÄ ILTAPUKU. Väri saa olla mikä tahansa onneksi, muuten ois ollut aivan mahdotonta. Kauniita pukuja olen netistä löytänyt mutta kuvien naismallit ovat tosi aikaisessa vaiheessa raskautta, niillä on pieni söpö masu ja mulla elokuussa on varmaan aivan valtava pallo :D

Tervetuloa Pneepja! Ihana, että mies on niin innostunut raskaudesta! :)

lady1979:n blogia olen käynyt aikaisemminkin lueskelemassa.

Onnea hiisi sydänäänistä, se on kyllä ihana tunne kun kuulee niitä, varsinkin ekan kerran! <3

Täälläkin poksutaan tänään 21+0
Se tuntuu jotenkin käsittämättömältä, tuntuu kuin olisi ollut aivan äsken kun plussasin ja odotin 12 viikkoa, np-ultraa ja rakenneultraa!
 
Tervetuloa Pneepja ja ihana kuulla miten miehesi suhtautuu raskauteen. Taitaa olla vähän harvinaisempi yksillö tässä maassa! :D

hiisi-78 onnittelut sydänäänistä, on se vaan mahtava fiilis joka kerta! :heart:

Tiksander miten meni nt-ultra? Toivottavasti pelkkiä hyviä uutisia.

kodehu onnittelut loppupuolen poksumisesta, ei enää pitkä aika! :)

Twinflower sielläkin neuvolaterveiset olleet hyviä, toivottavasti nt-ultrasta tulee niitä myös!

Kiiltis tulethan kertomaan sokerirasituksesta, itseä se jo hieman hirvittää. Kuukauden päästä olisi edessä. :(

Syksy2010 ihanat ultrakuulumiset teillä, onnittelut poikalupauksesta! Eikös se aika hurahdakin nyt todella nopeasti, alussa piinaviikot oli uskomattoman pitkiä. Ja ihan oikein teit noiden sipsien kanssa, olisin tehnyt ihan samalla tavalla. :LOL: Oppivathan vähän miettimään mitä laukovat suustaan. :D

Ihanaa kuulla että muillakin miehet ovat olleet vähän "kahvilla" asioiden suhteen. Täällä asia räjähti käsiin ja nostin kissan pöydälle. Hormoneista huolimatta esitin asian ihan aikuismaisesti ja nyt mies on ollut ihan erilainen. Myönsi että olisi pitänyt osallistua enemmän. No, parempi myöhään kun ei milloinkaan. :)

Neuvolasta saatu Kela-paperit ja pakkaus on tilattu. Paino noussut pari kiloa (eli sipsejä saa syödä myös täällä ihan hyvin), kilpparit taas normalisoituneet ja kaikki muukin just niin kuin pitääkin. Liikkeet todella voimakkaita, välillä heräilen niihin yölläkin. Aikamoinen ikiliikkuja taitaa olla matkassa.

zapata 23+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Täällä uusi ilmoittautuu mukaan. Olemme n. 35-v pariskunta ja muutaman vuoden ajan olemme toivoneet/yrittäneet lasta ja nyt viimein tuli plussa! Itkettiin ja halattiin siellä kylppärin lattialla kun ne 2 viivaa siihen tikkuun ilmestyi. Nettilaskurien mukaan laskettu aika on 16.1.2014 =)

Ja jotta totuus ei pääse unohtumaan niin pahoinvointi on alkanut. Mitään kovin pahaa ei vielä ole ollut mutta viime yönä kävin kylppärissä ja siellä oli saunomisen+pyykkien takia lämmintä ja kosteaa niin paha olo tuli ihan välittömästi. Löysin jostain ämpärin ja kun makasin sitten (viileämmän) keittiön lattialla jonkun risaisen koiranviltin päällä ämpäri kourassa niin tää alkoi tuntua hieman todellisemmalta =D Tosin vieläkään en oikein kykene ajattelemaan että meille ois oikeasti tulossa vauva. Lähinnä ajatus on ehtinyt siihen saakka että olen raskaana... onhan tässä aikaa vielä totutella :)
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja kiva tavata taas teitä "vanhoja" tuttuja ja samoin uusia ihmisiä! :heart:

Testejä tehty jokapäivä (oonko mä hullu???, hahaha) ja plussaa ne näyttää! Mies on ihmeissään tästä mun touhusta, mutta hymyilee kauniisti :D.

Mulla piti tänään olla HCG-mittaus klinikalla, mutta soitettuani päätin etten mene siihen, koska sillähän mitataan vain hormonipitoisuus ja eihän sen perusteella pysty välttymään esim. tuulimunasta tai keskenmenosta. Sovittiin eka ultra ja se on 12.6. Soitin myös neuvolaan ja eka neuvola on 11.6 :)

Rinnat on tosi kipeät ja vatsaa möyrii välistä. Pahoinvointia ei ole ja toivottavasti ei tule.. :)

kodehuLA on laskurin mukaan 24.1.2013 ja toivoisin voivani synnyttää esim. Kättärillä.

Kait se olisi jatkettava kotihommia: ikkunanpesu...ugh :popcorn: Kiinnostus satanen..hehehhe..

Ciao!
 
Tervetuloa Pneepja ja lumilinna! :wave:

Terveisiä np-ultrasta! Kaikki oli oikein hyvin ja erittäin liikkuvainen kaveri meille sieltä heilutteli :heart: Nt oli 1,12 ja riskiluku 1:6400. Ei siis huolta sillä saralla. Pituutta oli rapiat 66 mm eli kolmisen päivää viikkoja isompi. LA:ta ei lähdetä vaihtamaan, kun hedelmöitys ei ole voinut tapahtua aikaisemmin sen inseminaation takia. On kuulemma silti ihan normaalia, että tässä vaiheessa koko voi heittää parilla päivällä.

Kuvia saatiin kotiin ja niitä olen ihaillut pitkin päivää…

Hyvä olo tuli ja mieskin selvästi rentoutui. Tänään saadaan kuulemma vihdoin kertoa myös appivanhemmille. :)

Tuntuu silti jotenkin oudolta, että tuolla se mahassa pyörii ja kääntyilee ihan valtavasti ja minä en tunne mitään…haluaisin jo tuntea ne liikkeet!

Kivaa iltaa kaikille!

Twinflower 12+4
 
Heippa kaikille!

Taidan minäkin uskaltautua mukaan myös tähän pinoon. Tuolla marraskuisissa jo jonkin verran kirjoitellut ja ainakin Twinflower onkin sieltä jo "tuttu" :wave:

Mutta tänään siis käyty vihdoin ja viimein kauan odotetussa ultrassa ja nyt voi antaa itselleenkin "luvan olla raskaana" :) jee!

Käsien liikkeiden ja asentojen perusteella meille on tulossa pieni nyrkkeilijä ;) Mitta vastasi jo varhaisultrankin mukaan laskettuja viikkoja, eli LA on 28.11.2013. Nt oli 1,24 mm ja riskiluku 1:11000, eli ei syytä huoleen sillä saralla. *huoh

Meidän taustasta sen verran, että itse olen 33 v. ja mieheni 32 v. Ollaan oltu yhdessä n. 8 vuotta ja kaveripiirin lisääntymistä "ihmetellen" sivusta seuraavia, eli aina se vapaaehtoisesti lapseton pariskunta. Itselläni ei oikeastaan koskaan ole ollut tarvetta perheen perustamiselle eikä miehellänikään, kunnes pari vuotta sitten... Silloin hänellä iski hillitön vauvakuume, ja yli vuoden "ympäripuhumisen" jälkeen sai minutkin innostumaan asiasta ;) Noin 7 kuukautta saatiin sitten kuitenkin yrittää ennen kuin tärppäsi, ja kyllähän siinä ehti jo pelästymään sitäkin vaihtoehtoa, että jos lasta ei meille suodakaan ja onko meille mahdollisesti sitten jotain muita vaihtoehtoja...

Maaliskuussa vihdoin testissä näkyi sitten se kauan odotettu plussa ja olo on sen jälkeen ollut melko epätodellinen eikä oikein ole uskaltanut vielä iloitakaan asiasta... Paitsi nyt ultran jälkeen :heart: Olo on ihan äärimmäisen onnellinen ja välillä mietityttää, että miksi en aiemmin tätä halunnut vaan annoin miehen perustella asiaa itselleni niin hitsin kauan! :D Mutta ehkä sitä oli vasta nyt valmis tähän ajatukseen. Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti :heart:

Tällaisilla tunnelmilla tämä kolmekymppinen, toivottavasti mahdun vielä mukaan seuraan sekalaiseen :)


*jonesy 12+4

*jonesy/33v./LA 28.11.2013/TAYS
 
Viimeksi muokattu:
jonesylle ja Twinflowerille onnittelut hyvistä uutisista ultrakäynneillä :) Meillä tässä odottamista vielä muutama päivä. Vähän jo jännittää ja on malttamaton näkemään mitä siellä masussa oikein onkaan. Onneksi on tässä kuitenkin ohjelmaa ennen perjantaita niin ehkäpä nämä päivät kuluvat joutuisasti ;)
 
  • Tykkää
Reactions: *jonesy

Yhteistyössä