** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

Tänään ehdin lukea teidän muidenkin kirjoituksia paremmin ja onpa monilla ihania uutisia, onnittelut kaikille :flower:

Lady1979 ollaankin melkein samoilla viikoilla :)

Muuten tuntuu näitä teidän juttuja lukiessa niin kuin ois Liisa Ihmemaassa kun on niin paljon uusia termejä ja kaikkea mitä ei vielä tajua :)
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Haluaisin kysäistä teiltä raskaana olevilta kanssasisariltani seuraavaa asiaa liittyen raskauteen ja työhön. Olen käynyt tapaamassa erään yrityksen edustajaa ja olen todella kiinnostunut paikasta. Saan varmaankin huomenna ehdotuksen heiltä. Mutta, olen raskaana ja olen pohtinut pääni puhki mitä tehdä tällaisessa tilanteessa. Päätin, että haen töitä (jäin siis edellisestä, erittäin stressaavasta organisaatiosta pois helmikuussa) ja olen käynyt tapaamassa headhunttereita, mutta tämä tehtävä tuli ihan puuntakaa. Itse olen ajatellut asian niin, että koskaan ei voi tietää mitä raskaudessa tulee tapahtumaan, toki toivon parasta ja ymmärrän, että jään äikkärille joulukuussa jos kaikki menee hyvin. Kuitenkin moraalisesti pohdin asiaa, sillä tehtävä on yritykselle avainrooli ja en voi sitoutua tässä vaiheessa kuin joulukuuhun asti. Jos raskaus etenee hyvin ja pystyn olemaan töissä, voin tässäkin ajassa auttaa heitä ja tekemään sellaisen startin, josta heille on hyötyä.

Työ alkaisi todnäk kesäkuun alussa. Jos tehtävä alkaisi elokuussa, en ehkä ottaisi sitä vastaan, sillä johan tämä masukin alkaa näkymään elo-syyskuussa...

Ystäväni ovat sitä mieltä, että tottakai otan paikan vastaan, mutta kukaan heistä ei ole tällähetkellä raskaana, vaikka äitejä suurinosa onkin..

Mitä olette mieltä siellä ruuduntoisellapuolella? Vaikeita asioita... miesten ei ikinä tarvitse pohtia tällaisia juttuja...

Kiitos ajatuksistanne jo etukäteen =)
 
Tervetuloa *jonesy!

lady1979 minä ainakin ottaisin paikan vastaan. Vaikeita kysymyksiähän nuo meinaa olla, mutta koska tosiaan koskaan ei tiiä, mitä tulee tapahtumaan, niin turha mun mielestä on sen takia kieltäytyäkään. Eikä raskaus ole mikään syy olla vaihtamatta työpaikkaa/työnantajaa valitsemasta työntekijää. Ja toisaalta, pitäähän sun sinne joulukuulle kuitenkin töitä tehdä. Tsemppiä päätöksen tekoon!

Nyt mä en taas muista, kelle mun piti jotain kommentoida.. Raskausdementia on ainaki mun kohdalla ihan totisinta totta :D Mut kivoja ultrakuulumisia oli ainakin tullut, hienoa!

Eilen oli viimeinen lääkärineuvola, jossa tehtiin myös synnytystapa-arvio. Sf-mitta oli puonnu sentin, johtunee siitä, että maha tipahti viime viikolla yhtäkkiä. Huomasin vaan, että voinkin hengittää huohottamatta. Vauva on siis laskeutunut, mutta pää ei oo vielä kiinnittynyt. Ihan normaali alatiesynnytys siis odotettavissa. Kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään harkkasupistuksista ja vihlonnoista ja tuikkimisista huolimatta eli tuskin tulee ennen laskettua syntymään. Verenpainetta pitää edelleen kotiseurata, koska alapaine on koko ajan vähän päälle 90. Pissa onneksi puhdas. Eli periaatteessa kaikki hyvin. Mää kyllä voisin pikkuhiljaa jo haluta synnyttääkkin :D

Meiän synnärillä tehdään nyt tutkimusta, johon haluttiin 38+ viikoilla olevia äitejä ylimääräseen ultraan. Soittelin sinne ja meille on 10.6. (39+3) nyt sitten ultra-aika. Siinä tutkitaan lähinnä sikiön ja istukan verenkiertoa ja yritetään löytää jotakin uutta vauvan tilasta seurattavaa asiaa raskauden aikana. No, sillon ainaki pääsee vauvaa katsomaan, jos nyt ei vielä sitte synnykkään..

kodehu 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979 ja *jonesy
lady1979 minäkin oon kyllä sitä mieltä että paikka kannattaa ottaa vastaan, jos se on kiinnostava ja ajattelet että voisit olla siinä hyödyksi. Voi myös ajatella niin että jos sinä et sitä paikkaa ota niin ne joutuvat ottamaan jonkun toisen jolla ei ole samaa osaamista ja kiinnostusta.

Itsellä on vähän toisenlainen työpulma. Olen itse esimiesasemassa ja meillä on tulossa järjestelmäuudistus marras-joulukuussa. Jos kaikki menee hyvin, niin en ole enää joulukuun alussa töissä kun uusi järjestelmä otetaan käyttöön. Koko ajan vuoden mittaan on projektikokouksia ja koulutuksia, joihin mun on osallistuttava. Mietin että pitäiskö mun heti ilmoittaa työmaalla raskaudestani että mun pomo tietää joutuvansa rekrytoimaan uuden ihmisen sinne joulukuun sekamelskan keskelle. Onneksi meidän henkilöstö on osaavaa porukkaa, mutta ei oo helppoa kun esimies vaihtuu kesken tuommoisen projektin.

Tiedän että mun pomo varmasti ilahtuu kyllä tästä raskaudesta mutta tää ajankohta ei oo mikään helppo. Mutta tätä raskautta ei kyllä ookkaan minkään kalenterin kanssa buukattu...

Hienoa että kodehulla kaikki hyvin :)
 
Samaa mieltä lady1979 kuin muutkin: ehdottomasti otat työn vastaan, jos sut siihen haluavat! :) Itsekin kävin juuri viime viikolla työhaastattelussa, mutta harmikseni en päässyt prosessissa enää pidemmälle. Pähkäilin juuri siis samoja asioita, ja nyt kun paikka meni muista syistä sivusuun, niin harmittaa kyllä aikas paljon. Olisin siis mitä todennäköisemmin sen ottanut, vaikka vakipaikassa tälläkin hetkellä olen. Kuten muutkin tuossa sanoivat, koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu ja kuitenkin sullakin on tuonne joulukuulle vielä pitkä aika :) Tsemppiä!

*jonesy 12+5
 
Kiitos vastauksista ja kyllähän mä sen paikan otan vastaan :). Kunhan nyt ensin näkee mitä tarjoavat paperilla. Sitten alkaa se normivääntö :D. Ja lisähaastetta tähän työtilanteeseen (tosin postiivista sellaista) tuo se, että yksi huntteri soitti eilen illalla ja tarjosi tosi mielenkiinoista paikkaa. Mutta tässä tilanteessa, mulle vaikuttaa myös
paljon työpaiknan ja ihmisten henki ja se fiilis mikä jää haastattelusta. En tosiaan halua mhinkään stressipesään, jonka tiedän tämän toisen paikan sen alkuhuuman jälkeen olevan... Ehkäpä nyt vain keskityn tähän vauvaan, otan tuon paikan mistä teille eka kirjoitin ja nautin elämästä. Jos ne sit pistää mut pihalle syksyllä, kun huomaavat olevani raskaana, niin sittenhän laittavat. Laitontahan se silti on. Äikkäri alkaa kuitenkin jo joulukuussa.


Lumilinna Ymmärrän hyvin ajatuksesi ja tiedän itse IT-hankkeista kuinka tärkeitä ne ovat ja sitouttavat ihmiset mennentullen. Mutta ajattelepa se myös niin, että jos sulla olisi jotain annettavaa projektiin ja haastaisit muita ajattelemaan toisella tavalla, niin silloin sinun läsnäolosi olisi tarpeellista. Jos kerrot esimiehellesi tästä ja hän vapauttaa sinut projektiin liittyvistä asioista, voisiko muut alkaa ihmettelemään asiaa...? Pieni feministi herää taas sisälläni ja kiroaa kuinka meidän naisten pitää pohtia tällaisia... miehet senkuin porskuttaa.. pitikin sen Eevan mennä haukkaamaan sitä kirottua omenaa ;)

Kodehun pienokaisella kaikki hyvin ja kiva, että pääsitte mukaan tutkimukseen.
 
lady1979 Hyvä että otat paikan vastaan! Toivottavasti menee kaikki hyvin. Ja kiitos aatoksista tän mun homman suhteen. Ei tässä oo oikein muuta tehtävissä kuin olla mukana kaikissa valmisteluissa mahdollisimman tiiviisti ja hoitaa homma niin että joulukuussa henkilöstö on hyvin koulutettu ja tietää mitä tekee.

Tänään 6+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979 ja kodehu
Tsemppiä Tiksandetille huomisen nt-ultraan!

Tervetuloa lumilinna ja vointeja!
Tervetuloa myös jonesey!

Onnea Twinflowerille hyvistä np-ultrakuulumisista! Tärkeä käännekohta odotuksessa.

Tosi kivaa, että tänne on tullut niin paljon uusia!
Tuntuu hurjalta, että joillakin on LA tammikuussa... se tarkoittaa sitä, että meidän LA on koko ajan lähempänä ja lähempänä! :O

Lady, vieläkö sä testailet? :LOL: Tsempit ja kärsivällisyyttä ekaan ultraan!

Tässä alan jännittää kodehun viimeisiä viikkoja. Kuinka paljon nollasta 10 oot kyllästynyt raskaana olemiseen? :D

Täällä käyty neuvolassa ja Kela-paperit saatu. Niitä saa tosin lähettää vasta huomenna kun poksuu 22+0 :)
Painoa on tullut viime käynnistä 3,4 Kg APUUAAA! |O Siihen asti ei ollut tullut yhtään ja nyt VIIDESSÄ VIIKOSSA 3,4 Kg! Uhuh! Onkin tehnyt mieli makeata ja sipsejä jne. olikohan mies sittenkin oikeassa? :D
Eli painoa tulee PÄIVITTÄIN noin 95g eli 0,7 Kg viikossa. Jos jatkan tätä vauhtia saan laskettuun aikaan mennessä vielä 12 Kg. Puhumatta siitä, nouseeko paino vielä hurjempaa vauhtia loppuraskaudessa.
Mites muilla, lähtikö teilläkin paino yhtäkkiä nousuun viikon 20 aikoihin?
Kesäkuu menee ilman neuvolakäyntiä ja sitten heinäkuun alussa olisi eka neuvolalääkäri. Olenkin silloin jo viikolla 28.

Syksy 21+6
 
Soittelin eilen neuvolaan ja heidän laskurin mukaan la onkin 17.1, joten sen voi vaihtaa listaan kunhan kodehu ennätät. Sain neuvola-ajan jo ensi viikolle :) Onneksi löytyi sellainen aika ettei tarvi olla töistä pois sen takia. Ihan vielä en siellä haluaisi kertoa...

syksy minusta tuntuu että jo nyt on tullut lisäpainoa kun housut kiristää. Onneksi löytyi kaapista yhdet sellaiset jotka aiemmin olleet väljät ja nyt tuntuu ihan kelvollisilta. :D

lumilinna siis vasta tänään 6+0
 
Syksy2010 Testailen, testailen! Ei kato mee rahat hukkaan, jotka on kiinni testeissä :LOL:!

Mulla on jotenkin ihan vauhko-olo välillä, kun ei tunnu tää raskaus juuri missään! Oonkohan mä edes raskaana... :popcorn:... Kertokaahan te konkarit, että missä vaiheessa alkaa tuntumaan jotain? Nyt siis viikkoja hurjat 4+5 =)

Tuleeko teille kenellekään vauvalehtiä? Kirjoitan juuri blogiini uutta tekstiä ko. lehdistä, joten kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)
 
HJELP!

Äsht. Mä olen ihan pihalla näistä raskausviikoista. Ajattelin tarkistaa asian ja höh, olenkin raskausviikolla 6 vau.fi -laskurin mukaan! Siis miten tää nyt menee, kun punktio tehtiin 3.5 ja hedelmöittyminen on tapahtunut saman päivän aikana. Laskenko mä sen siitä?
 
Lady1979 eiköhän se siitä lasketa, kun tietää kerran tarkan hedelmöittymisajan. Mä laskin PASn kohdalla niin, että siirtopäivästä kolme päivää aikaisemmin ollut hedelmöittyminen. Alkiot siis pakastettu 2 pvän ikäisinä ja sulatettu päivää ennen siirtoa.

Käytiin tänään nt-ultrassa. Tyyppi vastasi oikeita viikkoja 11+3 ja niskaturvotusta oli 0,74mm eli tosi hyvä. Sykkeet kun kuuli niin itku tuli :)
 
Onnea Tiksander hyvästä nt-ultrasta! :heart:

Lady, käsittääkseni raskausviikkoja lasketaan niin, että ne alkaa 2 viikkoa ennen hedelmöittyymistä koska useimilla ovulaatio tapahtuu noin pari viikkoa kuukautisten jälkeen. Eli jos hedelmöityyminen tapahtui perjantaina 3 vikkoa sitten, sulla tänään sulla poksuisi 5+0 ja huomenna alkaisi viikko 6. Ovatko muut samaa mieltä? :D
Mä en nyt oo ihan varma, mulla laskettiin ensin viikot viimeisimmistä kuukautisista mutta myöhemmin ultran perusteella todettiin, että viikkoja oli vähemmän, mitä mä tiesin jo koska mulla kesti ovuloiminen pidempään kuin pari viikkoa.
 
Tiksander ja Syksy2010
Soittivat tänään klinikalta, kun piti vaihtaa ultran päivää ja näinhän se on, kuten Syksy kertoi eli 2+0 on hedelmöittymisajankohta. Tänään siis mennään tasan 5+0 ja huomenna kuudes viikko. Jännää :)
 
  • Tykkää
Reactions: *jonesy
Loistavia np-ultra kuulumisia, hirveästi onnea Tiksander ja muut! :) Voi kunpa meilläkin kaikki menisi hyvin..

Ja heh lady, mä just odottelen tuota np-ultraa, että ehkä sitä sitten ihan oikeasti voisi jo uskoa, että on Raskaana :O :D No joo, ehkä se alkoi vähän konkretisoitua siinä vaiheessa kun tuli huono olo ja hajut alkoivat tuntua nenään, ei mulla tuossa vaiheessa tuntunut yhtään millekään vielä. Oliskohan se ollut joskus 6+ tai 7+ viikoilla. Tosi mukavaa kun on tullut uusia mukaan, ihana seurata teidän alkua ja kuulla tuntemuksia! :)

Mulla on kyllä olo helpottanut pahoinvoinnin suhteen ja kuolemanväsymyskin on jo poissa, enää vain väsyttää :D Ja kun sain vielä mammafarkut ja isommat rintsikat, niin elämähän ihan hymyilee! :D Äidillekin kerroin uutiset sen jälkeen kun sydänäänet oli kuultu ja äiti on ollut ihan valtavan onnellinen uutisesta :) Ja mieskin on autellut kovasti ja huolehtinut ja ollut kultainen :) Kiva oli muuten kuulla, että zapatallakin mies heti ymmärsi yskän keskustelun jälkeen, ihan hyviä ne miehet ovat, vaikka aina eivät heti hoksaa kaikkea, uusihan tämä tilanne on niillekin :) Ylihuomenna poksuu kriittiset 12 viikkoa, hui! Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

hiisi 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979 ja *jonesy
Syksy mulla ainakin paino nousi reilummin n. rv 20-32. Nyt on tullu vähempi jos ollenkaan.

Raskaudesta. Välillä oon ihan kypsä tähän olotilaan. Mikään vaate ei näytä kivalta päällä, kengät menee päivästä riippuen jalkaan, tuo kutina valvottaa edelleen öisin, vessassa ramppaaminen, ihmeelliset kivut ja kolotukset. Mut sitte ku miehen kans illalla rauhotutaan juttelemaan vauvalle ja tunnustelemaan liikkeitä, ni ei parempaa oo. Ja edelleen mun on vaikea hahmottaa tuota kasvanutta mahaa, törmäilen sillä paikkoihin, tiputtelen asioita ja tölvin ovilla, varsinki vessan ovella :D Välillä myös unohan, että oon ees raskaana.. Esimerkiksi yks päivä jossain telkkariohjelmassa joku ihan tavis teki sillan, siis sen voimisteluliikkeen ja itellä kävi jo mielessä, että vois kokeilla, että taipuuko ite. No, onneks muistin ennen yritystä, ois voinu tulla pahaa jälkeä :D Kovastihan tuo pieni sais kyllä jo tulla, kotona olis kaikki valmista ja oma korvien väliki kohtuullisen kypsä.

kodehu 37+1 (ja näin sitä vain yllättäen ollaan täysaikasia)
 
Pitkästä aikaa taas tänne kirjoittelemassa kuulumisia...

Tervetuloa uusille ja onnittelut jakautuneille!:flower:

Loppusuora häämöttää ja huomenna olisi äippäpolikontrolli etisistukan vuoksi. Toivoisin jo saavani vastauksen synnytystavasta, jotta voisi ajatukset pikkuhiljaa suunnata oikein. Vauvan tavarat on jo laitettu kuntoon, kun olen kesälomalla ollut jo kuukauden päivät, huomenna ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä. Kaikkien pienten kipujen ja kolotusten takia olisin jo valmis synnyttämään, vaikka toivonkin, että vaavi saisi vielä kasvaa masussa jonkin aikaa.

Tsemppiä kaikille odotuksen eri vaiheisiin!!

Pipsa79 & toukka 34+5
 
Heh Kodehu, nauratti että vielä tuossakin vaiheessa voi välillä unohtaa olevansa raskaana :D Onnea täysiaikaisuuden saavuttamisesta, helpottava rajapyykki tuokin! :)

Tänään oli nt-ultra, jännitti ihan hirveästi, olen niin vanhakin jo että kaikki riskitkin nousee! Kaikeksi onneksi meilläkin kaikki oli kuitenkin hyvin, osaset olivat kohdillaan, vastasi viikkoja, sydän löi kovasti ja niskaturvotusta oli vain 0,6 mm :heart: Ihan käsittämätön helpotus! Ja siellä se pieni tyyppi mennä viuhtoi kovasti ja näytti jo ihan ihmiseltä, on se vaan ihmeellistä. Esimiehellekin jo kerroin, sekin jännitti aika tavalla, mutta onneksi tuli iloiset ja lämpimät onnittelut :) Tuntuupa omituiselta, että tähän asti on pitänyt salailla ja piilotella raskautta ja nyt voisi alkaa olemaan ihan julkisesti Raskaana. Jotenkin vaikea uskoa tätä itse vieläkään :D

hiisi 12+2
 
Kodehu, ihan huippu mielikuva toi silta :D Onnea täysiaikaisuudesta!
Jos kukaan muu ei ilmottaudu vapaaehtoiseksi voisin itse jatkaa listan päivitystä sitten kun lähdet synnyttämään :) Tai siis perustan uuden listan.
Listan alkupäässä olevista ei vissiin oo kuulunut vähään aikaan mitään vai menikö mulla aivan ohi?

Kiva kuulla pipsasta, miten meni kontrolli?

Hiisille onnea hyvistä nt-ultrakuulumisista!
Mun oli vaikea vielä pari viikkoa sitten uskoa, että olen raskaana. Vietin pari päivää jotenkin shokissa kun yhtäkkiä näin peilistä, kuinka masu oli pyöristynyt. Nyt onneksi tuntuu, että olen omaksunut asian.
Tosin nyt saatiin kaverilta turvakaukalo, joka on jäänyt keittiön tuolille. Joka kerta kun mies käy keittiössä, palaa järkyttynyt ilme kasvoilla: "joku istuu pian tossa turvakaukalossa" :D

Syksy 22+5
 
Onnea Hiisi hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

*jonesy, mennään taas ihan samalla aikataululla: mullakin on rakenneultra 12.7.! :)

Täällä alkaa huumori loppua, kun pahoinvointi ei ota loppuakseen. Nykyään mulla ei ole ehkä ihan koko päivää sitä vellovaa oloa, mutta kun pahoinvointi iskee, niin se iskee kunnolla. Oksentelen edelleen päivittäin vähintäänkin aamulla ja illalla. Olen kysellyt kaikilta kavereilta kauanko heillä on pahoinvointi kestänyt ja vastaukset eivät ole olleet kovin rohkaisevia. Niillä, joilla pahoinvointi on ollut yhtä voimakasta kuin minulla, se on jatkunut jopa viikolle 20! Voi apua! :headwall:

Mutta onneksi aurinko paistaa ja on kesä! :)

Twinflower 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: *jonesy
Pahoittelut palstahiljaisuudesta. Lähdettiin lomamatkalle puolitoista viikkoa sitten, ja miedän piti pari päivää sitten palata kotiin, mutta reissussa ollaan edelleen. Sairaalassa ollaan vietetty aikaa, rannalla makaamisen sijaan. Mies joutui äkillisesti leikkaukseen ja nyt odotellaan, että toipuu lentokuntoon, jotta päästään täältä kotiin joskus. Vähän erilainen lomamatka meillä : /

Sokerirasitus meni hyvin silloin pari viikkoa sitten, eikä ollut kohdallani ollenkaan ikävä koettelemus. Helposti pystyin olemaan syömättä sen 12h ja sokerilitku oli kylmää ja vadelmanmakuista, joten sen joi jo oikeastaan nälkäänsä ;) Vähän alkoi ramasemaan ekan puolen tunnin jälkeen, mutta jaksoin kuitenkin lukea kirjaa koko odottelun ajan. Eikä tullut edes soittoa perään, joten selvisin siitä ilmeisesti puhtain paperein.

Ihanaa, että Hiisin nt-ultra meni hienosti!
On se vaan niin jännä nähdä, että seillä oikeasti joku tyyppi heiluttelee itseään :heart:

Twinflowerille tsemppiä pahoinvoinnin kanssa, toivottavasti olot helpottavat pian!

Kiiltis ja pikku reissaaja 17+1
 
Heippa tännekin!

Onpas Kiiltiksellä ollut kurja loma :(

Varailin äsken rakenneultraan aikaa ja sain sen tasan viikoille 20. Täällä on voitu ihan hyvin :) Ensi viikolla on toinen neuvola ja neuvolalääkäri samalle kertaa. Mahdetaankohan mulle kertoa tuolloin, koska pitää mennä sokerirasitukseen...

Tiksander 12+3
 
miss_piggy
Täälläkin on plussattu tänään :) Nyt olis sitte tasan 4+0. Aika järkkyä, eka clomikuuri tuotti heti tuloksen, ja keskeytynyt keskenmeno oli vasta helmikuussa. Varovaisen toiveikas oon tällä kertaa että kaikki menee hyvin :D Varhaisultraa vois varailla kun tietäis vaan että millä viikolla se olis järkevää tehdä? Pakko sinne on mennä ku viimeks nt-ultrassa 11+1 selvis se kkm :(
 
Ei oo totta Twinflower, varmaan ollaan sitten synnyttämässäkin samaan aikaan :D

miss_piggy: meille kerrottiin, että varhaisultraan voi/kannattaa mennä aikaisintaan silloin kun on 7 viikkoa täynnä. Ennen sitä ei välttämättä vielä näy "tarpeeksi". Itsellä oli 7+4 kun käytiin. Tsemppiä, toivotaan että tällä kertaa kaikki menee paremmin :heart:

Kivaa viikonloppua kaikille :)

*jonesy 14+1
 

Yhteistyössä