** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

Kiva kuulla Syksy, että muutkin ovat vielä välillä vähän epäuskoisia tämän raskauden kanssa :D Voin kuvitella miehen järkytyksen :LOL: Ja kiitos jos viitsit alkaa päivittämään listaa Kodehun jälkeen! :)

Huh Twinflower, kuulostaa kyllä kamalalle toi sun pahoinvointi! Mulla loppui jo eikä yhtään ole ikävä. Ihan hurjaa kun on tottunut siihen, että oksennustauti kestää yleensä sen pari kolme päivää, että miten se paha olo ja oksentelu voi kestää viikkotolkulla.. Toivottavasti pian alkaisi sullakin olo helpottaa!

Voi ei Kiiltis, kävipä kurjasti :( Tsemppiä teille ja paranemista miehelle, toivottavasti pääsette pian kotiin :hug: Kiva kuulla myös vähän positiivisempi kertomus sokerirasituksesta. Litkun maku ilmeisesti vaihtelee eri paikoissa?

Kiva Tiksander, että sullakin vointi on jo hyvä :) Mulla rakenneultra tulee viikolle 19+4 ja sokerirasitukseen tiedän jo joutuvani viikolla 26. Hyvää toista neuvolaa! :)

Ja jeejee miss_piggy, lämpimät onnittelut plussasta, kiva kun tulit tälle puolelle jutustelemaan! :heart: Paljon tarrasukkia sinne, uskotaan ja toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin :) Samaa olen kuullut kuin *jonesy, 7+ on hyvä aika mennä varhaisultraan, sitä ennen ei välttämättä näy syke, vaikka kaikki olisikin hyvin ja tulee turhaa huolta ja uusintakäynti. Me oltiin 7+1 varhaisultrassa.

hiisi 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Paljon onnea uudesta plussasta Miss_Piggy!!! :heart:

Maanantaina tosiaan oli meillä se istukkakontrolli ja niinhän siinä sitten kävi, että mun tuurilla se on täydellinen etisistukka, joka on siis ehdoton alatiesynnytyksen este. Tämä erikoislääkäri oli vahvasti sitä mieltä, että aiemmin rv 24+2 ultrattu osittainen etisistukka olisi ollut virhe ja silloin jo olisi ollut täydellinen etisistukka kysymyksessä. Eli meillä on tiedossa sektio 18.6. Kovasti jännittää, kun oli paljon puhetta siitä, että sektiossa joudutaan menemään tod. näk. istukan läpi, joka entisestään lisää jo olemassa olevaa verenvuotoriskiä. Mulle jo alustavasti varattiinkin 4 yksikköä punasoluja. :O No vauvalla kaikki hyvin, painoarvio jo 2,7kg. Reilu 2 viikkoa jäljellä jännitystä ja rauhallista menoa. :)

Pipsa79 rv 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Twinflower, joko pahoinvointi alkaa helpottaa? Mäkin pelkäsin, että pahoinvointi jatkuu ja jatkuu mutta se onneksi helpotti.

Pikaisia paranemisia Kiiltis-75:n miehelle! Toivottavasti ei ollut mitään vakavaa.

Varovaiset onnittelut Miss_piggylle ja tajuttomasti tarrasukkia!

Pipsa on aivan loppusuoralla! On varmaan erilaista tietää tarkkaan, milloin vauva syntyy. Jännää. Tsempit odotuksen loppuun!

Täällä on ensin mies sairastanut jotain flunssaa ja nyt sitten minä. Eilen ja tänään makoilin sängyssä ja olo on olllut aika kurjaa. Pelästyin vielä kun alkoi ottaa rintaan, kerran yöllä ja nyt sitten päivällä. Meinäsin lähteä yksityiselle sen jälkeen kun googletin keuhkoveritulpan. Iski kunnon paniikki :I Rauhotuin kuitenkin ja toistelin itselleni, että se johtuu siitä, että oon makoillut paljon ja yskinyt. Nyt oon yrittänyt seistä ja istua ja onneksi ei enää satu.

Syksy 24+3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Moi kaikille!
Täällä menossa 6+4 ja olotila on sen mukainen. Luulin jo, ettei mulle tule pahoinvointia, mutta kissan viikset! Myös väsymys vaivaa... tänään en kertakaikkiaan saanut mitään aikaiseksi ja mies vain nauroi kun kommentoin etten olekaan ikiliikkuja vaan ihan tavallinen ihminen... :D.

Oletteko muut huomanneet, että jos ruokaa ei tule heti kun nälkä iskee, laskee verensokeri kohisten ja olotila on aivan karsea? Mulle kävi esim. sunnuntaina näin kun tultiin maalta pois. Oli ajettava mäkkärin kautta, jotta rouva sai syödä ja kohennettua oloaan... Ärsyttävää :popcorn:

Mulla on varhaisultra ensi tiistaina ja aika matelee. Olisin halunnut mennä jo tällä viikolla, mutta parempi menna rv 8:lla, jolloin paremmat mahikset nähdä ja kuulla. Tällä viikollahan kehitystä tapahtuu huimasti ja tyyppi kasvaa rajusti.

Onnea miss_piggylle vielä tätäkin kautta! Ihana juttu! :heart:

Syksy Voi kurjaa, että olette noin kipeänä! Ja vielä näillä ilmoilla! Noh, täytyy toivoa, että Suomen kesä olisi yhtä hyvä kuin toissa ja sitä edeltävinä vuosina :)

Pipsa Kuulostaa aikamoiselle, varsinkin tuo veripussien varaus... Mullahan tosin tulee sektio anyways, joten en osaa itse edes ajatella mitään muuta. Ja moni mun ystävä on halunnut sektion sen jälkeen kun pari ystävää meinasi kuolla alatiesynnytykseen. Molemmissa on hyvät puolensa. Nyt vaan rentona, kyllä ne hommansa osaa :hug:

Muille kommentoin näköjään myöhemmin, kun mies huutelee syömään grillin antimia.. Ei tee kyllä mieli syödä, mutta pakkohan se on, jotta jaksaa kasvaa :p

Ciao!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Pipsalle tsemppiä loppuviikkoihin ja sektioon, toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Syksylle paranemisia, kuulostaapa kurjalta :hug:

Kiva kuulla ladystä! Pahoinvointi ja väsymys kuulostavat tutuilta, tsemppiä niiden kanssa :) Mulla tuli pahoinvointi ihan selvästi juuri siitä syystä, että syömisestä oli kulunut liian kauan. Muutaman oksennuskeikan jälkeen opinkin ottamaan aina jotain evästä mukaan, että saa syödä heti kun alkaa tuntumaan nälkäiseltä. Varsinkin ulkomailla oli tosi hankalaa löytää samalla sekunnilla jotain raskaana olevalle sopivaa ruokaa kun nälkä yllätti, ihan hetken päästä olikin sitten sellainen olo, että pelkkä ruokalistan lukeminen meinasi saada oksennuksen lentämään. Muistan myös miten hirveän pitkä aika oli alkuraskauden ultraa odotellessa :) Mutta kyllä se sieltä tulee, kohtahan on melkein jo viikonloppu, joka hujahtaa aina nopeasti ohi ja sitten onkin jo melkein heti tiistai! Pidetään peukut pystyssä, että kaikki on hyvin siellä, oireet ainakin kuulostavat hyvälle :) Grillin antimet kuulostavat myös hyvälle, nam :p

Mitäs miss_piggylle kuuluu?

Täällä ei tapahdu oikeastaan mitään, parin viikon päästä vasta on seuraava neuvolakin. Vaa'an sain viimein ostettua, niin voi vähän seurailla painonnousua.

hiisi 13+3
 
Onnea miss_piggy! Nyt pidetään kaikki peukkuja pystyssä!

Onpa pipsa harmi tuo istukka. Mut saat kuitenkin vauvan ihan kohta!

Syksylle paranemisia!

hiisi musta on tuntunut melkein koko raskauden ajan, ettei mitään tapahdu.. Toisaalta kiva niin, että kaikki on hyvin ja rauhallista.

Ikävä tuo pahoinvointi, toivottavasti helpottaa. Mulla on parilla tutulla ollut niin rajuna tuo koko raskausajan, että joutuivat vähän väliä olemaan nesteytyksessä osastolla. Sitä en toivo kyllä kenellekkään!

Me vietettiin viimeiset viis päivää maalla koirien kanssa lampaita paimentaen. Minä tietty vähän kevyemmin, mies sai sitte ottaa enempi vastuuta asioista. Nyt on sitte koiratki ihanan puhki. Lisäksi jätin suosiolla väliin lampaiden madotuksen ja punkkihäädöt, ei oo ihan kevyitä myrkkyjä nekään. Ainoa, mitä helteessä kävely ja oleilu sai aikaan oli ilmeisesti joku lämpöhalvaus/auringonpistos, toissa yönä aloin oksentamaan ja vieläkin on vähän heikko olo. Pitänee alkaa kokeilemaan kaiken maailman kikka kolmosia vauvan häätöön.. Jos sitä vaikka sitte alottas siivousurakan!

kodehu 38+6
 
Onnea Miss Piggy vielä täältäkin! Peukut on pystyssä, että kaikki menisi hyvin tällä kertaa ihan loppuun asti!

Syksy, toivottavasti flunssa on jo mennyt ohi ja olo on parempi.

Pipsalle tsemppiä viimeisiin päiviin, kohta sulla on jo vauva sylissä! :heart:

Kodehu, kuulostipa ihanalta reissulta tuo lampaiden paimentaminen. Auringonpistos sen sijaan vähemmän kivalta, toivottavasti voit jo paremmin. Niin ja tsemppiä siivousurakkaan ja vauvan häätöön! Eikös se ikkunanpesu olisi ainakin aika hyvä keino saada synnytys käyntiin :)

Ladylle jaksamisia pahoinvoinnin kanssa ja onnea ultraan, kohtahan se jo onkin! Mulla oli aikamoista taiteilua tuon pahoinvoinnin kanssa. Ekoilla viikoilla piti todellakin syödä jotain melkein tunnin välein, ettei pahoinvointi yltynyt ihan kaameaksi. Nyt viime aikoina taas pahoinvointi on aina pahentunut ruuan jälkeen. Viime ja tällä viikolla en ole syönyt mitään iltaisin tai oikeastaan enää viiden jälkeen, kun tuntui niin ärsyttävältä aina oksentaa kaikki pois hetken päästä.

Eilen oli eka vähän parempi päivä eli ehkä tässä ollaan jo voiton puolella…Maha kasvaa kovaa vauhtia ja kyselyitä raskaudesta on alkanut tipahdella työkavereilta. En siis enää näytä ainoastaan vähän pulskistuneelta vaan ihan oikeasti raskaana olevalta, jee!

Kivaa viikonloppua!

Twinflower 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: *jonesy ja kodehu
miss_piggy
Tänne ei kummempia, tänään Riks Raks ja Poks 5+0 :D

Kävin eilen kilpirauhas-kokeissa, ja arvot oli TSH 2.2 ja T4V 12... Tuon T4 pitäis olla paaaljon korkeampi mun lukemani mukaan näin raskausaikana, lähempänä lukua 20. Sanoivat taas vaan julkiselta, että on hyvät, mutta ei kyllä oo. Varasin sitten tälle päivälle ajan yksityiselle sisätautilääkärille, ihan jo oman mielenrauhankin takia :) Illalla olis aika viiden jälkeen. Kerran mulla on nuoresta asti ollut myös hormonaalisessa toiminnassa häiriötä, niin saattaahan tuo viitata johonkin vajakkiin.

R-oloista, täällä ei oo mitään oloja, ei kertakaikkiaan vaikka kuinka koitan tarkkailla :D Ainoat oireet on vaan väsymys ja välillä selkä väsyy. Ei oo etonu kertaakaan, mahassa ei tunnu mitään. Ja valkkari ehkä vähän lisääntynyt. No toivotaan että siitä huolimatta kaikki on ok. Kaiketi ne kohdun kasvukivutki tulee vasta myöhemmillä viikoilla.
 
Tsempit lady1979 huomisen ultraan!
Mulla oli alussa jossain vaiheessa pahin hetki illalla ruuan jälkeen niin kuin Twinflowerilla. En mä tosin oksentanut vaan tuntui todella turvonneelta ja inhottavalta.

Mikä kodehun tilanne? :popcorn:

Mites miss_piggyn kilppariarvot?

Täällä aletaan voimaan paremmin onneksi. Viimeinen perhevalmennuksen tapaaminen jäi väliin viime viikolla kun oli vielä niin huono olo. Mies kävi kuitenkin siellä ja otti muistiinpanoja ja referoi minulle illalla.
Nenään ja silmäkulmaan on jäänyt pientä tulehdusta, jota rasvailen. Perjantaina ensimmäistä kertaa jalat tuntuivat turvonneilta, aika inhottava fiilis. Onneksi seuraavana päivänä turvotus ei enää ollut niin paha. Nyt yritän aina muistaa juoda runsaasti ja nostelen välillä jalkoja ja yritän muutenkin syödä ruokia, jotka vähentävät turvotusta. Selleri oli viikonlopun sana :)
Pieni peräpukamakin on tullut taas esiin, sitäkin rasvailen ja yritän ottaa selvää, mitkä ovat parhaat keinot välttyä pahista peräpukamista raskauden loppupuolella ja synnytyksen jälkeen. Luin, että jotkut alkavat syödä laksattiiveja lasketun ajan tienoilla, ettei vatsa menisi kovalle.
Ootteko te loppuvaiheessa olevat, alatiesynnytystä suunnittelevat miettinyt sellaista?

Hyvää alkuviikkoa kaikille!

Syksy 24+3
 
Kiitos Syksy2010. Hieman jännittää tuo huominen, mutta eikös se ole ihan normaalia? Ihmisiähän tässä ollaan :D

Meillä oli koko viikkis yhtä lentoa. Järjestin Miehelle yllärisynttärit perjantaina ja lauantaina taas oltiin juhlistamassa ystävän Tohtori-arvonimeä ja eilen vielä konsertissa. Mä olin eilen iltapäivällä niin finito, että torkuin sängyssä 3 tuntia... öööö.... Tällaiselle ikiliikkujalle se on erittäin outoa :rolleyes: No mutta, kun väsyttää niin sitten levätään. En kyllä enää halua tällaista action pamausta kerralla.

Kirjoittelen huomenna tai keskiviikkona tarinaa lisää. HuiHui, kun jännittää huominen. Kääk.

Kivaa päivää kaikille! =)
 
Ekaa ultraa täälläkin jännitettiin eniten. Oli ihan sellainen olo, että tuomiolle oli menossa :D Huomenna olisi kasassa 14+0. Nyt alkaa olla aika oireetonta aikaa joten saa ihan kunnolla pitää omaa päätään kasassa ;) Lisäksi omalle koiralle kävi vähän huonosti loppuviikosta odotettujen pentujen kanssa niin se sai ajatukset vähän turhaakin rullaamaan omassa päässä :/
 
miss_piggy
Kilppariarvot oli yksityisenki mielestä hyvät :stick: Otettiin sitten kuitenki vielä joku T3V ja joku TpoabA, ja tulokset valmistuu viikossa. Tuo T3 vissiin kertoo sitte aika hyvin onko arvot kunnossa vai ei.

Mulla on tosi oireeton olo, ei oikeesti yhtään mitään oireita. Tissit vaan vähän arat, ja väsyttää normaalia enemmän mutta ei muuta.
Parina iltana oli jotain pahoinvointia mutta seki on menny ohi. Mahassa ei tunnu yhtään mitään....Ja tietysti taas heti kuvittelen että kesken menee tämäkin...

5+4
 
miss_piggy Mullahan on kilpparin vajaatoiminta ja mulla on seurattu noita arvoja koko raskauden ajan ja lisätty lääkitystä lähes joka kontrollikerralla. Mulle sanottiin, että TSH pitää olla 1-2 ja T4V yli 16 raskausaikana, mut voi olla, että se on tarkempaa, kun on tuo vajaatoiminta jo olemassa? Mut hyvä, että kattovat nuokin muut arvot.

Twinflower kiva kuulla, että pahoinvointi on jo parempi!

Syksy En oo noita laksatiiveja miettinyt, suolen toiminta kun on 30+ viikon jälkeen vaihtunut ummetuksesta enempikin ripuliin..

Toivottavasti ladyn ultra meni hyvin!

Tiksander voi kurjaa koiran vuoksi. Onhan koira kuitenkin kunnossa?

Täällä lauantaina tuli limatulppa. No, eipä se tainnu mitään ennakoida, vähän niinku ajattelinkin.. Sunnuntaina kävin kaks tunnin reipasta kävelylenkkiä ja painelin akupisteitä. Aikaan sain pientä jomotusta joka paikassa ja muutaman tiukemman supistuksen.

Eilen osallistuttiin OYSissa tutkimukseen, jossa käsitykseni mukaan etitään vauvan ja napanuoran/istukan verivirtauksista jotain seurattavaa tekijää, joka ennakoisi synnytyksiä ja jota voisi jatkossa seurata riskiäiddeiltä/yliaikaisilta, että jos synnytys on luonnollisesti lähestymässä niin ei tarvitsisi käynnistää. Siihen siis kuului ultra. Virtaukset näytti kuulema hyviltä ja normaaleilta. "Palkaksi" tuosta tutkimuksesta sain painoarvion, 3700g (virhemarginaali +/-300g) ja lupauksen, että syntyy ennemmin ennemmin ku myöhemmmin. Toivottavasti.. Synnytyksen yhteydessä ottavat sitten vielä tuohon tutkimukseen liittyen napaverinäytteen. Olihan se pieni joka tapauksessa kiva nähä, vilkas tapaus, joka teki hengitysharjoituksia ja oli koko ajan väärinpäin siihen nähden, mitä ois haluttu mittailla.. Toivottavasti tämä ei enteile jotain :D Naamaakaan ei näyttänyt, että ois saatu kuva. No, pianhan tuon näkee ihan livenä :heart: Joka tapauksessa, pää oli jo niin alhaalla, että sitä piti vähän kovakourasemmin anturilla kaivella, että pään verisuonten virtaukset saatiin mitattua ja se aiheuttikin sitte eiliseksi kivat jomottelut ja supistelut. Harmi, että neki loppu, kun rauhotuin sohvalle istumaan..

Jos sitä tänään jatkais sitte siivousurakkaa ja kattois telkkaria. Tulkoon sitten vaikka juhannuksena :)

kodehu 39+4
 
Heti täällä kyselemässä, että mitenkäs lady1979n ultra meni?

miss_piggy toivottavasti kaikki menee hienosti loppuun saakka tällä kertaa. Noista oloista ja niiden puutteista kyllä varmasti tekee kaikenlaisia johtopäätösiä huolissaan, ja se todennäköisesti jatkuu koko raskauden läpi :(

Itse olen jo tuntenut pari viikkoa pientä kutittelua mahan sisältä, ja heti jos tulee joku hiljaisempi päivä, niin huoli alkaa : /
Onneksi päästiin heti reissusta kotiuduttuamme neuvolaan, ja hyvin kuului sydänäänet ja potkut :heart:

Olikos täällä muita kuntosalilla tai muualkka kuntoilijoita? Mitenkäs pitkään olette tehneet vatsalihasharjoitteita? Kun niiden osalta on tullut vähän ristiriitaista tietoa, että onko niitä hyvä tehdä vai ei.
 
Iltoja daamit. Pikapostaus tulee :)

Siellä näkyi viikkoja vastaava tyyppi ja pumpumpumpum. Ihanaa! Lääkäri sanoi, että kun tässä vaiheessa kaikki on niin hyvin kuin olla ja voi, niin keskenmenon riski on enää 5 %. Kyllä helpotti. Eilen oli toooosi huono olo jälleen, mutta syömisen jälkeen parani. Mikä siinä syömisessä ja sen muistamisessa on niin vaikeeta? Eilisen jälkeen tosin taas muistan, ainakin lauantaihin asti. Heheheh.

Salitreenistä sen verran, että kun hoidot alkoivat jätin treenaamisen pois, sillä olen nolla tai sata ihminen. Nyt ajattelin lähteä taas treenaamaan, mutta sykkeet pyrin pitämään reilusti alle 150. Pohdin itsekin vatsojen tekemistä ja ajattelin tehdä vain pitoja. Kerran viikossa sali ja kerran uinti ja kotitreeni, niin eiköhän niillä pärjää. Meillä on kotona crossari, joten ajattelin sillä tehdä lämpät ja sitten kiertoharjoittelu päälle. AVOT:)!

Kiva, että twinflowerin huonovointisuus alkaa helpottamaan!

tiksander, onhan luffe kunnossa?

kodehu, nyt ei muuta kuin kaappien siivoilua, ikkunoiden pesua jne.. Tai sitten vaan sohva selkään ja naistenlehtiä ja suklaata :)

kiiltis, vitsi mäkin odotan jo tuota aikaa, kun tuntee konkreettisesti jotain.

Nyt iltapalaa ja sänkyyn lukemaan! Kirjoittelemisiin!
 
Tiksander, mä en halua tietää mitä koirallesi kävi :I *hali*
Yritän välttellä myös kauhutarinoita liittyen synnytykseen, koska mulla helposti iskee ahdistus.

Miss_piggy, hyvä että kilppariarvot olivat hyviä yksityisenkin mielestä. Mulla on vajaatoiminta ja alussa kävin yksityisessä tarkistuttamassa kun tuntui, ettei ne ollut kovin halukkaita julkisella puolella tarkistamaan usein (=kerran kuussa raskauden alussa). Arvot olivat hyviä ja yskityiseltä sanottiin, että on parempi, että vain yhdessä paikassa niitä arvoja tulkitaan, ettei mene koko homma säätämiseksi. Mullakin yksityisessä tarkistettiin vasta-aineet ja T3V, mitä julkisella ei tarkastettu. Tulokset myös postitettiin kotiin ja käskettiin näyttää neuvolalääkärille.
Sen jälkeen olen käynyt neuvolassa verikokeissa mutten ihan joka kuukausi kun arvot ovat olleet hyviä. Kertaakaan ei tarvinnut nostaa annosta. Se nostettiin tosin juuri ennen raskautumista.

Oireettomuudesta: mulla ei ollut mitään oireita alussa ja olin varma, etten ole raskaana, vaikka mun akupuktiohoitaja sanoi, että nyt voisi olla mahdollista, että...

Kodehu, mä olin jo varma, että olet päässyt tositoimiin! Sulla on LA huomenna! Jännnnnnäääää! Miten tilanne etenee? :popcorn:
Ruskalla olisi LA lauantaina. Uuuuhuuu, oletko täällä Ruska79?
Myös zapatan ja rupeltajan kuulumiset kiinnostaisi :)

Onnea lady1979:lle hyvistä ultrakuulumisista!

Peräpukama vetäytynyt onneksi, jeeee! Sori näitä yksityiskohtia :p
Ei jalatkaan niin turvonneita enää ole. Jäljellä on vain pientä yskää.
Eilen löydetty ihana evakkoasunto syksyksi kun meillä on julkisivuremppa silloin pahimassa vaiheessa.

Syksy 24+6
 
Hei!

Tulin häiriköimään teitä toviksi :) Olisin kyllä tähänki pinnoon voinu liittyä ku ikkää on se 31 ja ensimmäinen tulosa..

Kiiltis-75 kyseli vain tuosta treenaamisesta, niin siihen ajattelin vastata. Mie olen treenannu tosi aktiivisesti ennen raskaaksi tulemista, ja sammaa tahtia olen jatkanu raskaaksi tulemisen jäläkeenki. Tietenki ne liikkeet olen jättäny pois, jotka tuntuu pahalta tai aiheuttaa painetta mahhaan. Prässit ja kyykyt jäi melekolaila heti kättelysä pois ku alako vattaa pistelemmään. Muutoin olen teheny yläkropan treenit ihan normaalisti omien voimien mukkaan. Olen jopa lisänny painoja viimeaikoina ku jaksaminen parantunu ja treeni sitä myötä kulukee paremmin taas. Jalakatreeni vain on tosi kevyttä. Mulla toki jalakatreenin tekemisseen vaikuttanu myös nämä liitoskivut, eli lähentäjät ja loitontajat jääny jokonaan pois ja pakaralihasten tekemisesä pitäny huimasti pienentää painomääriä. Vattalihaksien tekemisen määrää olen vähän vähentäny (aikasemmin saatoin tehhä 5 eri liikkeet samala kertaa), mutta edelleen teen ihan samoja liikkeitä, mitä tottuin tekemään ennen raskauttaki. En teheny normaaleja istumaannousuja, koska niitä olis joutunu tekemään niin hiivatisti ennen ku olis tuntunu missään. Olen teheny piot yms. painojen kans. Ja neuvolalääkäri sano, että on hyvä asia ku vattalihakset on kunnosa ja kehotti jatkammaan sammaan tahtiin niin kauan ku hyvältä tuntuu.
Joten ei muuta ku menoksi, kyllä se keho kertoo mitä kannattaa tehhä ja mitä ei :)

o873060 ja haba 23+0
 
Koira on onneksi kunnossa, ollut koko ajan. Kiitos huolenpidosta ja kyselyistä :) Tulee sunnuntaina takaisin kotiin.

Täällä on menossa vähän sellainen rauhallisempi vaihe. Aika oireetonta on tällä hetkellä. Välillä koirien kanssa kävellessä alapäässä vähän tuikkii, mutta muuten ei oikein ole mitään kasvukipuja suuremmin havaittavissa. Rinnatkaan ei enää arista pahasti ja olen onnellinen, kun saan nukkua ilman mitään toppia :D

Seuraava neuvola vasta heinäkuun alussa ja RU vasta heinäkuun lopulla.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Kirjoittelu on vähän jäänyt kun on ollut kovasti kiirettä töissä! Onneksi viikon päästä alkaa kesäloma! Kovasti olen kyllä yrittänyt lueskella teidän kuulumisia ja elää mukana hengessä!

Onnittelut uusille plussanneille, sitä ne parittomat kuukaudet aina kolmikymppisten pinossa meinaa! :D Toivottavasti olette luoneet kovan imun kuumeilupuolelle, ja sieltä muutkin tutut tulevat tänne kesän aikana. Toivotan kaikille malttia alkuraskauden pitkiin viikkoihin, tuossa vaiheessa viikot (ja päivät) tuntuvat matelevan!

(.) Omassa navassa ei kovin ihmeellistä, maha kasvaa ja vauva jumppaa kovasti! Parin viikon päästä pitäisi sokerirasitukseen mennä, jotenkin ällöttää ajatus jo valmiiksi. Ja ehkä vähitellen niitä hankintojakin pitäisi tehdä, meillä vasta äitiyspakkaus hankittuna. : / Jotenkin ei vaan ole saanut aikaiseksi kun töissä on pitänyt niin kiirettä. Liitoskivut vaivaa aina välillä, pitää nyt jo vähitellen uskoa ettei voi enää tehdä samanlaisia pitkiä kävelyretkiä kun aikaisemmin. Pari kilsaa ja olen jo ihan loppu.

Yritän jatkossa ehtiä vähän useammin tänne, viimeistään lomalla. Tai ainakin sitten mammalomalla! :LOL:

zapata 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
miss_piggy
Tännekki oli kilppari-arvot tullu postitse kotiin meidän ruotsin reissun aikana. Oli ihan hyvät, TSH oli vielä laskenu ja oli nyt 2.1, T4V taas oli noussu ja oli nyt 14 :) T3 4.9 ja se T-POAb oli 49, se oli vissiin vähän koholla ku pitäis olla alle 35, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että jätetään seurantalinjalle, että tuolla ei oo merkitystä. Täytyy nuo tulokset kans näyttää neuvolassa niin voivat laittaa johonkin ylös.
Tukholmassa tosiaan pyörähettiin ja sain sitte sieltä tuliaisiks itelleni kipeän kurkun ja pienen lenssun :( Oisin niin pärjänny ilman tätäki.. Nyt on olo tän flunssan takia aika paska, mutta r-oireita ei oo.
Rintojen arkuuski tuntuu olevan katoamassa, ja se onki tällä hetkellä mun ainoa oire.

Huomenna on eka neuvola, mutta niillä ei oo siellä ultraa, joten ei tiedä onko kaikki kunnossa. Se varhaisultra mulla on varattuna vasta 26.6.

Tänään 6+2.
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Mulle ei muuta kuin että väsyttää, kiukuttaa kun mielialat vaihtelee itkusta nauruun(voi mun kultaista Miestäni, joka jaksaa väsätä vaimolleen ruokaa ja tuoda mansikoita ja hömppälehtiä kaupasta) ja tästä etovasta olostakin olisi hurjan kiva päästä eroon. Rinnat on kipeet ja tukkakin miten sattuu, heheheheh! Kuitenkin olen onnellinen näistä kaikista sivuoireista, kun muistaa sen toivon tuntemuksen ja pettymysten määrän mitä kohtasimme matkallamme tähän pisteeseen. :heart:

Iloa ja oloja kaikille :)
 
Tervetuloa Mutantti ja oikein paljon onnea! :heart:

Pipsalla h-hetki lähestyy...hui...onnea matkaan! :)

Täällä pahoinvointi ei sittenkään loppunut. Voimat on siis vieläkin vähän vähissä, mutta muuten kaikki on ok.

Neuvolassa kävin viime viikolla ja kaikki oli hyvin. Terkan kommentit pahoinvointiin oli: ”Siis todella harvoilla tuo pahoinvointi enää jatkuu näillä viikoilla. No, joillainhan se voi toki jatkua ihan sinne loppuun asti” :D Ou jee… Terkka oli sitä mieltä, että taidan olla vain erityisen herkkä hormoneille, niin sen takia pahoinvointi ei loppunut tuon ekan kolmanneksenkaan jälkeen.

Mutta sitten positiivisiin asioihin: Ensimmäiset kuplinnat ja kutittelut tunsin viime viikolla! :heart: Erityisesti täällä töissä, kun toimistossa istuskelen, niin kuplintaa ja kutittelua tuntuu todella usein. Ihanaa!

Twinflower 16+4
 
miss_piggy
Mä pääsen julkiselle ultraan jo ensi viikolla, koska taustalla se kkm ja tämä alkanu clomeista, lisäks vielä se että oireita mulla ei oo :D
Ilmeisesti seuraillaan sitte muutenki vähän tiiviimmin jotta kaikki ok.
No eipähän tarvi yksityiseen rahojansa laittaa.

6+3
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Oi, lämpimästi tervetuloa mutantti tälle puolelle ja isot onnittelut plussasta! :heart:

Twinfloweria meinasin onnitella paremmasta olosta, mutta ilmeisesti toivottelenkin vaan tsemppiä ja jaksamista.. Huh, on varmaan rankkaa kyllä. Toivottavasti kuitenkin loppuisi ennen viimeisiä viikkoja.. :D Minäkin tänä aamuna oksensin pitkästä aikaa kun illalla tuli syötyä heikosti ja aamulla aamupala venyi. Mutta jos ei paremmasta olosta onnitella vielä, niin paaljon onnea ensimmäisistä kuplinnoista, ihan mahtavaa! :heart: Konkretisoituu varmaan ihan erilailla raskaus kun tuntee, että siellä se pikkuinen on! :)

Ladylle myös lämpimät onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, ihanaa, mahtavaa! :heart: Kivaa kun tulee niin paljon iloisia uutisia nyt! Tsemppiä myös oloihin ja väsymykseen. Ihana mies sulla kun noin hemmottelee :) Mulla on mieliala selvästi parempi kyllä toisella kolmanneksella, ei kiukuta ja masenna enää. Tosin itkettää kyllä edelleen, just autolla ajaessa aloin itkemään kun tuulilasiin kuoli niin paljon hyönteisiä :D

Zapatalle hyvää mahankasvattelua, kiva kuulla että hyvin sujuu!

Mites miss_piggyllä meni ensimmäinen neuvola? Kyllä ne oireet vielä ehtivät tulemaan! :) Muistan kyllä miten kamalia ja pitkiä nuo ekat viikot on edellisen keskenmenneen raskauden jälkeen :hug: Tsemppiä ja tarrasukkia sinne!

(.) Täällä olo on aika normaali. Huomenna on neuvola, toivottavasti kuuluisi sydänäänet taas. Viikonloppuna oltiin miehen työpaikan juhlissa ja kun sattui sopiva hetki paljastaa uutiset, niin kertoili tohkeissaan kaikille vuorollaan iloiset uutiset ja tiesi päivälleen kuinka vanha ja montako senttiä pieni tyyppi on :D On se selvästi innoissaan ja nyt kun mahakin on alkanut kasvaa, niin tuntuu todellisemmalta. Tänne ei siis nyt mitään niin ihmeellistä kuulu, hyvää vain :)

hiisi 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979 ja kodehu

Yhteistyössä